Ταξιδέψαμε μέχρι το Παρίσι προκειμένου να γνωρίσουμε από κοντά το νέο LCV της Nissan, που ονομάζεται Townstar.
Για να έχουμε μία τάξη μεγέθους, του πόσο έχουν προχωρήσει πια οι εξελίξεις στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμα μάλιστα και αν αυτά προορίζονται για επαγγελματική χρήση, αξίζει να αναλογιστούμε ότι ο πρόγονος του ηλεκτρικού Townstar EV, το e-NV200, πρωτοπαρουσιάστηκε το 2014 έχοντας μία αξιοζήλευτη εμπορική καριέρα.
Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Townstar εντάσσεται στην ολοένα και αυξανόμενη εξηλεκτρισμένη γκάμα της Nissan, στο πλαίσιο του οράματος Ambition 2030 της ιαπωνικής εταιρείας, προσφέροντας μια αποτελεσματική λύση κινητικότητας για επιχειρήσεις και επαγγελματίες, καθώς προσφέρεται τόσο σε ηλεκτρική, όσο και σε βενζινοκίνητη έκδοση.
Τα οπτικά διαπιστευτήρια του Townstar EV
Το Townstar EV χαρακτηρίζεται από μία φρέσκια εμφάνιση. Στο εμπρός μέρος οι μακρόστενοι προβολείς τεχνολογίας led οριοθετούν την σκουρόχρωμη μάσκα, που διαθέτει αποκλειστικά αυτό το χαρακτηριστικό μοτίβο που ονομάζεται Kumiko (διαφορετικό από αυτό των βενζινοκίνητων εκδόσεων), ενώ νέας σχεδίασης είναι και τα πίσω φώτα, που πλαισιώνουν τις δύο ασύμμετρες (70:30) πόρτες με άνοιγμα 180 μοίρες.
Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την κάλυψη των αναγκών ενός επαγγελματία σε ότι έχει να κάνει με την πρακτικότητα, με το μεγάλο ράφι στην οροφή και το ντουλάπι στην καλύπτρα των οργάνων, που περιλαμβάνει τις θύρες usb και την βάση στήριξης του τηλεφώνου.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενημερώνει τον οδηγό για τα ηλεκτρικά δεδομένα του συστήματος κίνησης, ενώ το σύστημα πολυμέσων προσφέρει όλες τις σύγχρονες δυνατότητες διασύνδεσης με android auto και ασύρματο apple car play.
Στην κεντρική οθόνη αφής απεικονίζονται οι πανοραμικές ενδείξεις του Intelligent Around View Monitor, την οποία ενσωματώνει μόνο το Townstar στην κατηγορία του, και χαρίζει στον οδηγό θέαση 360 μοιρών, προκειμένου να διευκολύνει τον οδηγό κατά την διάρκεια ελιγμών σε στενά σημεία.
Οι μηχανικοί της εταιρείας προτίμησαν να τοποθετήσουν έναν συμβατικό (και σχετικά μεγάλο) επιλογέα για τον έλεγχο του κιβωτίου μονής σχέσης και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας με τις τρεις βαθμίδες.
Το σύστημα κλιματισμού ελέγχεται από τα τρία κλασικά περιστροφικά χειριστήρια που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας, ενώ μια αντλία θερμότητας βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, διανέμοντας θερμότητα από την μπαταρία στην καμπίνα.
Με περισσότερες από 20 νέες τεχνολογικές καινοτομίες, το Townstar συνεπικουρεί το έργο του οδηγού με στοιχεία όπως το Pro Pilot Assist, το Intelligent Around View Monitor, το Side Wind Assist, το Trailer Sway Assist, το σύστημα αυτόνομης πέδησης που ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες, ακόμα και σύστημα hands-free στάθμευσης.
Για μεγαλύτερη άνεση ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει μέχρι και δυνατότητα θέρμανσης για τα καθίσματα, το τιμόνι και το εμπρός παρμπρίζ.
Οι τεχνικές προδιαγραφές του Townstar EV
Βασισμένο στην κοινή πλατφόρμα CMF-C της συμμαχίας Renault-Nissan, το Townstar, που κατασκευάζεται στο Maubeuge της Γαλλίας διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 122 ίππους και 245 Nm ροπής.
Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία 45 kWh, που προσφέρει μία αυτονομία έως και 300 χλμ (μία σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 200 χλμ. του e-NV200). Mπορεί να δεχθεί φόρτιση AC 11 kW και 22 kW, ή ακόμα και ταχεία φόρτιση DC (όταν μάλιστα είναι εξοπλισμένο με τους δύο τελευταίους αυτούς onboard φορτιστές, υπάρχει ένα επιπλέον κύκλωμα για την ψύξη της μπαταρίας).
Για την φόρτιση υπολογίστε ότι θα χρειαστούν περίπου 7 ώρες στα 7,4 kW, 5 ώρες στα 11 kW, 2,25 ώρες στα 22 kW και μόλις 1,25 ώρες σε ταχυφορτιστή των 80 kW
Υπάρχουν δύο εκδόσεις (L1 και L2) ανάλογα με το μήκος του αμαξώματος (4.486 και 4.910 χλστ.) και του μεταξονίου (2.716 και 3.100 χλστ.), που προσφέρουν χώρο φόρτωσης με μήκος (1.806 και 2.230 χλστ. που μπορεί να αυξηθεί στα 3.053 και 3.477 χλστ. με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού, ενώ ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης κυμαίνεται στα 3,3 και 4,3 κυβικά μέτρα (ή έως 3,9 και 4,9 κ.μ.).
Μπορούν να χωρέσουν δύο ευρωπαλέτες, το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 600 κιλά και η ικανότητα ρυμούλκησης στο 1,5 τόνο.
Oδηγώντας το Townstar EV
Εκτός από την προϊοντική παρουσίαση και ορισμένες «δοκιμασίες» που είχαν προετοιμάσει οι άνθρωποι της οργάνωσης (περιελάμβαναν δοκιμασίες: ελιγμού με οδηγό το around view monitor, παρκαρίσματος με το hads free parking και φόρτωσης), είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο στους πολύβοους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας.
Το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι η πολύ καλή άνεση της ανάρτησης (το αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεση μας δεν ήταν φορτωμένο), που συνδυάζεται με τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά κύλισης του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Η απόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ είναι άμεση, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μία εκ των τριών βαθμίδων ανάκτησης της ενέργειας (ακόμα και στην τρίτη βαθμίδα θα χρειαστεί το πεντάλ των φρένων για την πλήρη ακινητοποίηση) προκειμένου να «ενισχύσει» την απόδοση του συμβατικού κυκλώματος φρένων (που αποτελείται από ταμπούρα στους πίσω τροχούς στο L1 και δίσκους στο L2).
Το Nissan Townstar EV είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με τις τιμές, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης να ξεκινούν από 34.990 ευρώ για την L1 και 35.390 ευρώ για την L2. H τελευταία αναμένεται την άνοιξη της χρονιάς που διανύουμε, ενώ την ίδια εποχή αναμένεται και η επιβατική παραλλαγή Combi.
Να υπενθυμίσουμε ότι το Townstar όπως και τα υπόλοιπα οχήματα της Nissan συνοδεύεται από εγγύηση 5 ετών ή 160.000 χλμ., ενώ για την μπαταρία το χρονικό αυτό διάστημα φθάνει στα 8 έτη._4T