Πρωτότυπo για κάθε μορφή αγώνα, με διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής σε σχέση με των δικών μας Formula Saloon.
*Ιαπωνική πολεμική ιαχή
Σήμερα έχουμε πλέον αυτοκίνητα που φαίνονται ως WRC ή R5 με μηχανικά μέρη καλού Mitsubishi. Made in Poland όλο αυτό, από τον οίκο Dytko. Ένα «Ν» με καλούδια, όπως το ονειρευόμαστε. Θα μπορούσε να είναι το VI του Γιάννη Μπαντούνα, το IX του Γιώργου Κεχαγιά και των «Κυρκαίων», το «X» του Θέμη Χαλκιά και του Παναγιώτη Ρουστέμη – με ορισμένα από τα μηχανικά μέρη, όμως, να είναι όνειρο. Με όλα αυτά που θέλει ο Πραγματικός Οδηγός σε μετάδοση, κινητήρα, φρένα, ανάρτηση, τιμόνι. Σύνολα διαφορετικά στην όψη σε σχέση με ό,τι σήμερα απλώς βαριέσαι πριν «μισήσεις». Σε ελαφρύτερη συσκευασία και με όψη-μαγεία, που σε παραπέμπει σε WRC. Στο όνειρο όλων, και είναι αυτό το αμάξωμα από Yaris, Micra, Fabia, C3, Fiesta, Polo, «208» κ.ά. που θα κρατήσει τον κόσμο και θα φέρει πίσω στις ειδικές διαδρομές τούς απόντες θεατές, βάζοντας σε σκέψεις και τους ανθρώπους στις αντιπροσωπείες. Αδύνατη σήμερα η πλήρης κάλυψη. Εφικτή η στήριξη.
Το έλεγε τότε ο Φαμπρίτσιο Ταμπατόν: μια σοβαρή συμμετοχή πρέπει να έχει κατά 50% κάλυψη από τον ντίλερ. Σωστά, Χρυσόστομε Καρέλλη. Θα βάλεις δύσκολα στους φίλους μας στην Κηφισίας, ενώ θα μας παρασύρεις στο βουνό, όπως τότε που, πιτσιρικάδες, «ζούσαμε» για να μας δεχτεί ο «Ιαβέρης» στο σέρβις του. Αυτόν το δρόμο-Τέλεια Διαδρομή τον ακολουθεί ο Θέμης Χαλκιάς και, παρά τα αδιάφορα σφυρίγματα του Μάριου Μπαρκή, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το DNA της Nissan στη χώρα μας. Τσαγανό με άποψη και στην ουσία της αγωνιστικής παρουσίας. Άλλωστε, είναι ο τρόπος τους, ο έντιμος τσαμπουκάς και στο ράλλυ των πωλήσεων.
Αισιοδοξούμε πως θα βρουν μιμητές. Αρκεί να προκύψει ο σωστός, ο γενναιόδωρος και αντικειμενικά έντιμος κανονισμός με όραμα, που θα φέρει πίσω το θέαμα και θα απογειώσει τον ανταγωνισμό. Τα παλιά «6άρια», οι γενιές των EVO VII, VIII και IX, αλλά και τα πιο σύγχρονα «10άρια» θα βρεθούν σε εικόνα συνδεδεμένη με το δικό σας αυτοκίνητο, με αεροτομές που σας αρέσουν αλλά δεν τολμάτε, και με μηχανικά μέρη που απογειώνουν τη διάθεση του πληρώματος και εκτοξεύουν το ενδιαφέρον του θεατή.
Τυχεροί!
Στην Κινέτα με την οικογένεια Χαλκιά για το αγωνιστικό πρωτότυπο Micra, που είδαμε πρώτη φορά στην Έκθεση αυτοκινήτου και ανατριχιάσαμε. Χάρη στην εμπιστοσύνη του Θέμη Χαλκιά, το ακούσαμε και το δοκιμάσαμε κάτω από ιδανικές συνθήκες στο δικό μας οικογενειακό περιβάλλον, με σημαντικούς ανθρώπους με τους οποίους μας συνδέει βαθιά φιλία μέσα από κοινές διαδρομές. Σεμνοί, έντιμοι, φανατικά εργατικοί και επιτυχημένοι οι «Χαλκιάδες», εξωτερικεύουν την αγωνιστική παρουσία τους με τριπλό ατού. Με την ex-ΑΡΚΟ Team ομάδα τους. Με τον συνοδηγό του Θέμη, κ. Λεωνίδα Μαχαίρα, που κοσμεί το χώρο και με την προσωπικότητά του. Αλλά και με τον νεαρό συνάδελφό μας κ. Μάνο Ράλλη, που ενημερώνει με την ίδια ήρεμη δύναμη που χαρακτηρίζει την ομάδα. Βασικοί ντίλερ της Nissan, και όχι μόνο.
Από Micra σε Micra…
Από το δικό μας του ’89-’90, στου Θέμη Χαλκιά και στου Σωτήρη Σκαλτσά και άλλων, περίπου δέκα χρόνια αργότερα, αλλά σήμερα με την πρωτότυπη εκδοχή. Μηχανικά μέρη φουλ γκρουπ Ν, και προσοχή στη λεπτομέρεια. Από τις αναρτήσεις της Reiger και διάφορα στοιχεία προσεκτικά τοποθετημένα, όπως είναι ο αγωνιστικός εξοπλισμός της ΟΜΡ.
Έχει πολλή δουλειά, που φαίνεται και βγάζει μάτι στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, οπότε και σε προκαλεί να το ακολουθείς, αλλά και σκληρή δουλειά με μέθοδο και συνέπεια που δεν εντοπίζεις αν δεν το ζήσεις. To αμάξωμα, μαζί με τον κλωβό ασφαλείας, έρχεται από την Dytko, με το πάντρεμα ανάμεσα σε Micra και Mitsubishi να έχει γίνει στην Πολωνία. Πάτωμα και εμπρός ράμφη από τα ιαπωνικά σεντάν και το αμάξωμα Nissan γίνονται ένα, ενώ στη χώρα μας τοποθετήθηκαν τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας και τα επιμέρους μηχανικά μέρη από το EVO. Η ισχύς στο 2λιτρο σύνολο, με το στόμιο του τούρμπο να αγγίζει τα 34 χλστ., έχει φτάσει τους 300 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 550 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Η τετρακίνηση συνδυάζεται με το σειριακό κιβώτιο της Samsonas των 5 σχέσεων, ενώ για την ανάρτηση διατηρούνται τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. Οι εμπρός και πίσω γέφυρες προέρχονται από Lancer EVO X, αλλά προδιαγραφών R4.
Γνώριμοι άνθρωποι γύρω μας, όπως ο Αριστείδης και ο κ. Δημάκης, αλλά και ο κ. Παναγιώτης, που εποπτεύει με το laptop μαζί με τον ex-Nissan, πλέον, Μιχάλη Χατζηγρηγορίου, ο οποίος δεν μπορεί να κρύψει τη συναισθηματική του φόρτιση. Συναίσθημα. Ό,τι συνδέει αυτήν την παρέα-οικογένεια και ό,τι μας συνδέει μαζί τους. Σχέση που αντέχει στο χρόνο, με αποδείξεις επιπέδου… τα εν οίκω μη εν δήμω.
Κατηφορίζουμε όντας πλέον στο εσωτερικό του Micra. Με τον Λεωνίδα δίπλα μας απολαμβάνουμε την τέλεια θέση οδήγησης και τις οδηγίες του. Είναι η δική του εμπιστοσύνη που μας οδηγεί, και κατεβαίνοντας χωρίς ΑLS απολαμβάνουμε τα καλντερίμια της Κινέτας, που φαίνονται σαν άσφαλτος χάρη στην ανάρτηση. Παιχνίδι για μεγάλους το σειριακού τύπου κιβώτιο της Samsonas, και είναι σαφές πως για να το αξιοποιήσεις και να περάσεις από το «παίζω» στο «οδηγώ» απαιτείται η προσοχή στις λεπτομέρειες ουσίας. Να ακούς τον Λεωνίδα, να συνειδητοποιήσεις πως οδηγείς ένα Nissan που δε σπάει και -καλά δουλεμένο- δε χαλάει, αλλά και να τα «βρεις» με τον κινητήρα, όπως και με το σύστημα μετάδοσης. Να δεθείς μαζί του ώστε να το απολαύσεις, αφού δε μοιάζει με ό,τι ξέρεις. Έχει στοιχεία από ένα καλό EVO, δεν απέχει από ένα GTiR, που επίσης μισούσε τα άγαρμπα και τα «ψάχνομαι», όπως βέβαια και στοιχεία από R5 με 2λιτρο κινητήρα-ατού και 5άρι κιβώτιο. Ανηφορίζοντας, ο «Λέων» βάζει χέρι στο αποσπώμενο τιμόνι, θέτει σε λειτουργία το ΑLS, πειράζει-σφίγγει τα διαφορικά αλά EVO-R4 και σχολιάζει: «Οδήγα και άλλαζε όταν τα φωτάκια γίνονται κόκκινα».
Η συνέχεια θέλει προσοχή, γιατί πρέπει να είσαι ακριβής και προσεκτικός με το γκάζι, ώστε να μην καθυστερείς στην έξοδο. Ιδανικά θα έπρεπε να οδηγούμε με το αριστερό πόδι στο φρένο, πρακτική που ή την εφαρμόζεις τέλεια ή την ξεχνάς. Όπως εμείς. Το εντοπίσαμε όλο αυτό, αντιληφθήκαμε την ακρίβεια που απαιτείται, αλλά είναι ο Θέμης Χαλκιάς που το πέτυχε. Το φόρεσε το όπλο του και δημιούργησε, όντας απολαυστικός για ευκαιριακούς συνοδηγούς, όπως τον Aρμόδιο Γιαννίδη της Vitex και τους φωτογράφους μας. Με τον Θάνο στην κάμερα-φωτό και τον Άγγελο Κλιβανόπουλο του Power στην κάμερα-βίντεο. Μόνο χαμόγελα από όλους όσοι ζουν τη στιγμή υποδειγματικά, και είναι αυτό ακριβώς που φέρνει στο χώρο αυτή η έξυπνη κατασκευή. Το ενδιαφέρον, με το χαμόγελο που λείπει από όλους. Έχει και βάθος, όντας ο μόνος τρόπος ώστε να αλλάξει και το επίπεδο, η κλάση της ηχορύπανσης στα αγωνιστικά μας βουνά και αλλού, όπως σε πίστες και Αναβάσεις.
Περί τιμών; Εξαρτάται από το πώς θέλεις να δέσεις το διαφορετικό αμάξωμα με τα μηχανικά μέρη του «Mίτσου» που διαθέτεις ή πρέπει να αγοράσεις. Σε κάθε περίπτωση, από τη στιγμή που θα επιλέξεις το σειριακό κιβώτιο, έχεις τους λόγους ώστε να ζεις για να οδηγείς, και αν δεν τα καταφέρεις, να είσαι παρών σε κάθε αγωνιστική αναμέτρηση, κάθε μορφής των ελληνικών αγώνων. _Σ.Χ.
NISSAN MICRA PROTO – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.997 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 300 ίπποι/5.500 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 550 Νm/3.500 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Σειριακό 5 σχέσεων Samsonas ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων ΒΑΡΟΣ: 1.320 κιλά ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Pirelli 15 ιντσών
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΑΔΑΣ – NISSAN RALLY TEAM ΧΑΛΚΙΑΣ
ΠΛΗΡΩΜΑ: Θέμης Χαλκιάς – Λεωνίδας Μαχαίρας ΑΡΧΙΜΗΧΑΝΙΚΟΣ: Αριστείδης Λάκκος ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗΣ: Παναγιώτης Λάκκος ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ: Γιάννης Κοζαπέτρος, Χρήστος Κασκούρας, Παναγιώτης Δημάκης, Κώστας Γατάκης ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Μάνος Ράλλης (High Octane Media) ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ: Dytko Sport, AMC Racing ΧΟΡΗΓΟΙ: Profarm Φαρμακαποθήκη, Bee Cera Καλλυντικά
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ