X
Δοκιμές

Nissan Juke: Οδηγούμε το 1.6 CVT 2WD των 112 ίππων

Η παραδοσιακή συνταγή του ατμοσφαιρικού συνόλου βρίσκει τη θέση της κάτω από το καπό του Nissan Juke, ενώ στην προκειμένη συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο CVT, μετατρέποντας το μοντέλο σε ένα αγχολυτικό για την δύσκολη καθημερινότητα.

Με την κατηγορία των B-SUV να διευρύνεται με καταιγιστικούς ρυθμούς, το μοντέλο που συγκαταλέγεται στους ιδρυτές της κατηγορίας, εξακολουθεί να μαγνητίζει τα βλέμματα όλων στο πέρασμά του. Ο λόγος για το Nissan Juke φυσικά το οποίο ανέκαθεν ήταν και εξακολουθεί να είναι ένα διαφορετικό «gadget» με πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα, το οποίο καταφέρνει σε ιντριγκάρει μέχρι και σήμερα!

Το παρατηρείς, το βλέπεις να κινείται ανάμεσα στα άλλα πιο «φρέσκα» σύνολα, και παρ’ όλα αυτά δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι έχουν περάσει σχεδόν 9 χρόνια από την παρουσίασή του. Αν μη τι άλλο, πρέπει να παραδεχτούμε και να αναγνωρίσουμε στους Ιάπωνες ότι δημιούργησαν κάτι εντελώς διαφορετικό από τα συνηθισμένα, το οποίο εξακολουθεί να είναι μοντέρνο και ξεχωριστό ακόμα και στα τέλη του 2018.

Σημείο αναφορά στο σχέδιο του του Nissan Juke, η εμπρός μάσκα, με μικρούς προβολείς και μεγάλα φώτα ομίχλης, διαφορετική και με έντονες καμπύλες γενικότερα η σιλουέτα του, με τα μικρά πίσω παράθυρα να αποτελούν ακόμα ένα σήμα κατατεθέν του. Στη μετά facelift εποχή, μάλιστα, συνδυάζεται με εξίσου έντονα στοιχεία εξατομίκευσης σε χρώματα και αυτοκόλλητα, όπως είναι οι «Energy Orange» λεπτομέρειες του μοντέλου δοκιμής (εντός και εκτός) και νέες επιλογές στο ακόμη φρέσκο και ευχάριστο εσωτερικό, με τις καμπύλες να συνεχίζονται και εκεί, και το σύνολο μόνο γερασμένο να μη θεωρείται.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.598 κ.εκ., είναι γνωστός μας χρόνια τώρα στην γκάμα της Nissan, αποδίδει πλέον 112 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 144 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., και καταφέρνει να κινεί με αξιοπρέπεια, αλλά μέχρι εκεί, το σύνολο των 1.203 κιλών (1.173 η έκδοση με μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων). Ο συνδυασμός του, με το XTRONIC CVT, το μετατρέπει σε ένα αγχολυτικό και κεφάτο μοντέλο πόλης, αλλά το αδικεί έξω από αυτήν, μετατρέποντας το Nissan Juke σε αυτή την έκδοση σε ένα «θορυβώδες» σύνολο.

Τα γνωστά μας πλέον… NORMAL, SPORT και ECO είναι οι επιλογές, με την πρώτη να αποτελεί την εργοστασιακή -νορμάλ- πρόταση, τη δεύτερη να επεμβαίνει στην απόκριση του γκαζιού, στην ηλεκτρική κρεμαγιέρα και στο όριο αλλαγής στο CVT κιβώτιο και την ECO να αλλάζει την απόκριση του γκαζιού και τη λειτουργία του κλιματισμού, με στόχο τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Αυτή, κυμαίνεται στην πράξη στα 8,5 λίτρα/100 χλμ.

Το Nissan Juke, αποδεικνύεται ακόμη και σήμερα αρκετά διασκεδαστικό στην οδική συμπεριφορά του. Η ιαπωνική συνταγή περιλαμβάνει υιοθέτηση σφιχτών ρυθμίσεων στην ανάρτηση, χωρίς ποτέ η κύλιση να γίνεται ενοχλητική, ακόμα και σε κακό οδόστρωμα. Μόνο όταν το πιέσεις πολύ, σε πιο κλειστά κομμάτια, θα εμφανίσει κάποια από τα αναπόφευκτα χαρακτηριστικά του αυξημένου ύψους από το έδαφος (180 χλστ. – 170 η έκδοση με τους 190 ίππους), όπως είναι οι εντονότερες κλίσεις, που πάντως δεν επηρεάζουν την ομοιογένεια ή την προοδευτικότητα του συνόλου, προσεγγίζοντας μάλιστα το επίπεδο ενός καλού συμβατικού χάτσμπακ, παρά την υψηλή θέση στην οποία κάθεσαι. Στα θετικά και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο συνδυάζει την ακρίβεια με την αρκετά ικανοποιητική πληροφόρηση.

Όσο αφορά τη γκάμα του τώρα, με αυτόν τον κινητήρα, διατίθεται σε 5 εκδόσεις εξοπλισμού (Energy, Acenta, Acenta CON, N-Connecta και Techna) με τις τιμές του να κυμαίνονται από τις 16.680 έως 22.480 ευρώ για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο και από τις 17.280 έως 22.680 ευρώ για αυτές με το XTRONIC CVT. Αυτή της δοκιμής μας τώρα, η Ν-Connecta με το αυτόματο κιβώτιο των 21.680 ευρώ, περιλαμβάνει επιπλέον στον στάνταρ εξοπλισμός της, αισθητήρες βροχής και φωτός, έξυπνο κλειδί, μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, κεραία οροφής με υποστήριξη DAB και επένδυση δέρματος σε κάποια σημεία._Μ. Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!