Η Ford παρουσίασε στο ερευνητικό της κέντρο, στο Aachen της Γερμανίας, νέους κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων, που πρόκειται να εξοπλίσουν τα μοντέλα της γκάμα της στο άμεσο μέλλον.
Η Ford παρουσίασε στο ερευνητικό της κέντρο, στο Aachen της Γερμανίας, νέους κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων, που πρόκειται να εξοπλίσουν τα μοντέλα της γκάμα της στο άμεσο μέλλον.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά παρουσιάζει ο βενζινοκινητήρας Duratec Ti-VCT των 1,6 λίτρων. Πρόκειται για μία αναβαθμισμένη έκδοση του ήδη υπάρχοντος Duratec 1.6, η οποία είναι εφοδιασμένη με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων της εισαγωγής αλλά και της εξαγωγής. Το αποτέλεσμα είναι αύξηση της ιπποδύναμης κατά 15 ίππους, αγγίζοντας του 115, ενώ ιδιαίτερα αξιόλογη είναι η ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών, με μέγιστη τιμή τα 15,8 χλγμ./4.000 σ.α.λ..
Οι εξελίξεις ήταν περισσότερες στους κινητήρες ντίζελ, όπου παρουσιάστηκε ο νέος Duratorq TDCi 2.2 για το Mondeo, με ισχύ 155 ίππων και μέγιστη ροπή 40,7 (!) χλγμ., ενώ ο Duratorq TDCi των 1,6 λίτρων, ισχύος 109 ίππων, θα τοποθετείται στο Focus C-MAX, όπου θα συνδυάζεται με το κιβώτιο Durashift CVT (αυτόματο με χειροκίνητη κατ’ επιλογή λειτουργία επτά σχέσεων). Δύο νέα κιβώτια θα είναι διαθέσιμα στο άμεσο μέλλον για τα Fiesta και Fusion: το συμβατικό αυτόματο Durashift Automatic και το Durashift EST. Το τελευταίο αποτελεί στην ουσία ένα κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο, στο οποίο οι αλλαγές γίνονται αυτόματα από ηλεκτρικούς ενεργοποιητές. Αυτή η διάταξη παρουσιάζει λιγότερες απώλειες σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο μικρότερος κινητήρας της σειράς Duratorq TDCi, ο οποίος από χωρητικότητα 1,4 λίτρων θα αποδίδει 68 ίππους και θα τοποθετείται στα Fiesta και Fusion.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αυτοκίνητα εφοδιασμένα με τους νέους κινητήρες και τα νέα συστήματα μετάδοσης και ιδιαίτερη εντύπωση μας προκάλεσε εξαιρετικά ομαλή λειτουργία των αυτόματων κιβωτίων, τόσο στην αυτόματη όσο και στην σειριακή λειτουργία, όπου οι χρόνοι αλλαγής ήταν αρκετά σύντομοι.
Εν αναμονή λοιπόν της αλλαγής της νομοθεσίας στη χώρα μας σχετικά με τους κινητήρες ντίζελ, ώστε οι σύγχρονες και εξελιγμένες προτάσεις, σαν και αυτές της Ford να είναι διαθέσιμες και στους Έλληνες αγοραστές._Π.Γ.