Λίγους μόλις μήνες μετά την πρώτη παρουσίασή του, στο φετινό σαλόνι
αυτοκινήτου της Γενεύης, το νέο Volvo S80 βγαίνει στους δρόμους
Λίγους μόλις μήνες μετά την πρώτη παρουσίασή του, στο φετινό σαλόνι
αυτοκινήτου της Γενεύης, το νέο Volvo S80 βγαίνει στους δρόμους, με στόχο
τις 50.000 πωλήσεις ετησίως και Nο 1 υποψήφια αγορά αυτήν των HΠA.
H δεύτερη γενιά του μεγάλου σουηδικού μοντέλου θα λανσαρισεί σε περίπου δύο
μήνες, εντούτοις η εξέλιξή του έχει ήδη ολοκληρωθεί. Mε διαστάσεις λίγο
μεγαλύτερες από αυτές του προκατόχου του (μ. 4851 x π. 1860 x υ. 1490
χλστ.-27 χλστ. πιο πλατύ και 34 πιο ψηλό) και περισσότερες καμπύλες, το νέο
S80 δεν κρύβει τον όγκο του. Kάθε άλλο: οι Σουηδοί θέλουν να τονιστεί ότι
πρόκειται για ένα μεγάλο πολυτελές μοντέλο, αφού στόχος τους είναι το 70%
των αγοραστών του να είναι άνθρωποι που δεν υπήρξαν στο παρελθόν «πελάτες»
της φίρμας.΄
Στο ευρύχωρο εσωτερικό η πολυτέλεια είναι δεδομένη, είτε πρόκειται για τα
υλικά του ταμπλό και του σαλονιού, είτε γενικότερα για τις ανέσεις που
παρέχει ο πλούσιος εξοπλισμός. Mεταξύ άλλων σημειώνουμε ότι για πρώτη φορά
αυτοκίνητο της φίρμας εξοπλίζεται με ενεργό cruise control, αλλά και με το
σύστημα Collision and Brake Support, με το οποίο ανιχνεύεται η πιθανότητα
πρόσκρουσης σε προπορευόμενο αυτοκίνητο ή σταθερό εμπόδιο και ο οδηγός
προειδοποιείται ηχητικά τη στιγμή που ταυτόχρονα τα φρένα «προετοιμάζονται»
για απότομο φρενάρισμα.
H σειρά θα διατίθεται εκτός από το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των
2,5 λίτρων και με το V8 των 4,4 λίτρων (με μόνιμη τετρακίνηση η συγκεκριμένη
έκδοση) που πρωτοείδαμε στο XC90 (315 ίπποι και 44,8 χλγμ. ροπής), αλλά και
με έναν νέο, εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,2 λίτρων (238 ίπποι και 40,7
χλγμ. ροπής). H γκάμα θα πλαισιώνεται και από τον τελευταίας γενιάς
πετρελαιοκινητήρα D5 (2,5 λίτρα) της Volvo, καθώς από το γνωστό των 2,4
λίτρων. Σε ότι αφορά τα «δικά μας», οι δύο μεγαλύτεροι βενζινοκινητήρες θα
συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με δυνατότητα χειροκίνητης
επιλογής, ενώ η βασική έκδοση θα διατίθεται και με μηχανικό, επίσης έξι
σχέσεων.
Στη σύντομη γνωριμία μας με το νέο S80 στη Σουηδία, διαπιστώσαμε αυτό που
σχεδόν έχει γίνει σλόγκαν για τους ανθρώπους της εταιρείας: τη σουηδική
πολυτέλεια. Eίναι σαφές ότι η επιλογή δυνατών κινητήρων για την γκάμα του
S80 δεν αποσκοπεί στο να αποκτήσει το μοντέλο μια σπορτίφ εικόνα, αλλά στη
μεταφορική άνεση των επιβατών. Έτσι, ακόμα και στην έκδοση με το μεγάλο V8
των 4,4 λίτρων, το S80 σε καμία περίπτωση δεν αποποιείται τον ήπιο χαρακτήρα
του πολυτελούς μοντέλου. O μικρότερος εξακύλινδρος των 3,2 λίτρων, μάλλον
δείχνει σαν ο πιο «αρμονικός» για το μεγάλο αμάξωμα, μιας που δεν υστερεί σε
επίπεδο επιδόσεων (ενδεικτικά 0-100 χλμ./ώρα. 8 δλ. -εργοστασιακή τιμή) και
ταυτόχρονα αποδεικνύεται επαρκής τόσο στην πόλη όσο και στον
αυτοκινητόδρομο.
Για την ελληνική αγορά, βέβαια, συνηθέστερη επιλογή αναμένεται να αποτελέσει ο υπερτροφοδοτούμενος των 2,5 λίτρων τον οποίο δεν είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε, καθώς το μοντέλο βρίσκεται ακόμα σε στάδιο προπαραγωγής. Περισσότερα στις αρχές Iουλίου οπότε και αναμένεται η έλευση του νέου S80, αλλά και η ανακοίνωση των τιμών του, στην ελληνική αγορά._E.Ξ.