Το νέο Leon Cupra, που οδηγήσαμε στους δρόμους της Ισπανίας στις αρχές Δεκεμβρίου, δεν είναι «ένα ακόμα γρήγορο αυτοκίνητο».
Το νέο Leon Cupra, που οδηγήσαμε στους δρόμους της Ισπανίας στις αρχές Δεκεμβρίου, δεν είναι «ένα ακόμα γρήγορο αυτοκίνητο». Είναι το πιο γρήγορο Seat παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ, με τον πιο δυνατό κινητήρα του Γκρουπ VW στα 2.000 κ.εκ. Για την περίσταση, οι Ισπανοί τεχνικοί άλλαξαν τα «σωθικά» του γνωστού δίλιτρου TFSI, εκτοξεύοντας την ισχύ στους 240 ίππους/5.700-6.300 σ.α.λ. και τη ροπή στα 30,6 χγμ., διαθέσιμα από τις 2.200 ως τις 5.500 σ.α.λ.
Εκτός από τη νέα κυλινδροκεφαλή, τα ενισχυμένα έδρανα των βαλβίδων και τις ανθεκτικότερες μπιέλες, τώρα υπάρχει και μια μεγαλύτερη τουρμπίνα, με μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης στα 0,8 bar, που συνδυάζεται και εδώ με σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου (με μεγαλύτερα μπεκ για την περίσταση) και πιο ελεύθερη εξαγωγή.
Με αυτό το διαμάντι κάτω από το καπό του και το στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το νέο Cupra επιταχύνει για τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 6,4 δεύτερα και πλησιάζει τα 250 χλμ./ώρα τελικής, ενώ η μικτή κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 8,3 λ./100 χλμ., σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Στην πράξη, το αυτοκίνητο επιταχύνει μεστά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, και… τρελαίνεται μετά τις 5.000, μέχρι τις 7.500 που επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης. Η οδική συμπεριφορά είναι σπορτίφ, χωρίς όμως να κουράζει ιδιαίτερα στην καθημερινή χρήση, παρότι οι αναρτήσεις είναι πιο σφιχτές από τα υπόλοιπα Leon, με μικρότερη διαδρομή. Στους ισπανικούς δρόμους η δύναμη περνά ομαλά στο δρόμο, ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο, παρότι δεν υπάρχει μπλοκέ διαφορικό εμπρός.
Η θέση οδήγησης αγγίζει το τέλειο, καθώς τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα αγκαλιάζουν σωστά το σώμα και αποδεικνύονται άνετα στην πολύωρη οδήγηση, ενώ είναι διαφορετικά ρυθμισμένο και το σύστημα διεύθυνσης, για να παρέχει πλουσιότερη πληροφόρηση και καλύτερη αίσθηση. Αντίστοιχα, έχουν αναβαθμιστεί και τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους των 345 χλστ. εμπρός και μεγάλες κόκκινες δαγκάνες, που φιλοξενούνται σε 18άρηδες τροχούς, με ελαστικά 225/40.
Το νέο Leon Cupra θα είναι σχεδόν άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα, με τιμή που ξεκινά από τα 28.900 ευρώ._Β.Κ.