Η Opel αποκάλυψε την δεύτερη γενιά του πολυμορφικού «Zafira» που θα παρουσιαστεί επίσημα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης
Η έκφραση «sporty body» είναι αυτή που κυριάρχησε στα στόματα των υπευθύνων της Opel κατά την παρουσίαση του νέου Zafira. Αυτό, με λίγα λόγια, σημαίνει ότι το νέο πολυμορφικό θα μοιάζει πολύ περισσότερο με ένα χάτσμπακ περά με van. Διατηρώντας το σύστημα Flex7, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να φιλοξενήσει μέχρι και επτά επιβάτες, η γερμανική εταιρεία ακολούθησε τα σημεία των καιρών αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τις διαστάσεις του. Ξεκινώντας, λοιπόν, από το πάτωμα του γνωστού Astra, το νέο Zafira είναι 50χλστ. πιο μακρύ, κάτι που αύξησε και το μεταξόνια κατά 24 χλστ., ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκε και το πλάτος κατά 35 χλστ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο χώρος των αποσκευών να αυξηθεί κατά 20 λίτρα σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά παράλληλα να αποκτήσει ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό, από το οποίο βγαίνουν ωφελημένοι, κυρίως, οι πίσω επιβάτες. Αυτά βέβαια «γράφουν» και στην ζυγαριά, αφού το νέο αμάξωμα ζυγίζει κατά 70 κιλά περισσότερο σε σχέση με πριν.
Το κυρίαρχο στοιχείο μέσα στο Zafira είναι η αίσθηση ότι βρίσκεται κανείς σε ένα κοινό πεντάθυρο της εταιρείας. Αυτή η αίσθηση είναι πιο έντονη για τον οδηγό, του οποίου η θέση οδήγησης χαμήλωσε κατά 25 χλστ., όταν την ίδια στιγμή ο επιλογέας βρίσκεται πιο ψηλά σε σχέση με πριν, βελτιώνοντας την εργονομία, η οποία είναι στο σύνολό της αναβαθμισμένη. Σχεδιαστικά, το αυτοκίνητο θυμίζει πολύ περισσότερο από ποτέ Astra, τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε όγκο. Δεν θα ήταν υπερβολή να χαρακτηρίζαμε το τελικό αποτέλεσμα ως ένα Astra wagon με ελαφρώς ψηλότερη οροφή. Οι γραμμές του αμαξώματος, από την μεριά τους, δίνουν μια πιο μυώδη αίσθηση, φροντίζοντας να τονίσουν την σπορτίφ αίσθηση που αποπνέει στο σύνολό της η κατασκευή.
Από μηχανικής άποψης δεν συναντούμε κάποιες εκπλήξεις, αφού την γκάμα των κινητήρων θα απαρτίζουν τέσσερα βενζινοκίνητα σύνολα (1,6 – 105 ίππων, 1,8 – 140 ίππων, 2,2 direct injection – 150 ίππων και 2,0 τούρμπο – 200 ίππων) που προϋπήρχαν στο οπλοστάσιο της εταιρείας, αλλά έχουν υποστεί για την περίσταση μικροβελτιώσεις, ενώ θα υπάρχουν και τρεις πετρελαιοκινητήρες 1.9 CDTi με απόδοση 100, 120 και 150 ίππων. Από εκεί και πέρα, ακολουθώντας τα σημεία των καιρών, το Zafira δεν θα εφοδιάζεται με ρεζέρβα, αλλά θα διαθέτει κιτ επισκευής ελαστικού, ενώ στις επιλογές προστίθεται και η δυνατότητα τοποθέτησης φώτων κατευθυνόμενης δέσμης AFL.
Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου Zafira αναμένονται να γίνουν στην έκθεση της Γενεύης, ενώ η πορεία του στην ελληνική αγορά τοποθετείται για τον Σεπτέμβριο του 2005._Κ.Φ.