.
Η «πολυτελής» θυγατρική της Toyota, η Lexus, παρουσίασε την δεύτερη γενιά του μοντέλου που θα την εκπροσωπεί στο δημοφιλές στην Ελλάδα D segment, δηλαδή στην κατηγορία που σήμερα κυριαρχούν μοντέλα όπως η BMW σειρά 3, το Audi A4 και η Mercedes C-class. Με δεδομένη, λοιπόν, την δυναμικότητα του ανταγωνισμού η Lexus έπρεπε να αναβαθμίσει σημαντικά το IS.
Ξεκινώντας από την αισθητική πλευρά το νέο IS φροντίζει να αποπνέει δυναμισμό χάρη στις έντονες γραμμές που τονίζουν τα διάφορα σημεία του αμαξώματος. Βέβαια, η ταυτότητα της εταιρείας είναι εμφανής, αφού το IS θυμίζει σε αρκετά σημεία το μεγαλύτερο GS, ενώ δεν λείπουν και τα στοιχεία εκείνα που φέρνουν στο μυαλό τον ανταγωνισμό, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με το πίσω μέρος που θυμίζει 3άρα. Στο εσωτερικό η διαφορά από το προηγούμενο IS είναι εμφανής, αφού η ποιότητα των υλικών έχει συνολικά αναβαθμιστεί με μαλακά πλαστικά και προσθήκες δέρματος και ξύλου.
Το IS θα διατίθεται με δύο κινητήρες, ένα βενζίνης και ένα diesel. Ο πρώτος, με χωρητικότητα 2.500 κ.εκ. και έξι κυλίνδρους σε διάταξη V που αποδίδει 208 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 25,7 χλγμ. ροπής στις 4.800, είναι ο μόνος που έχει προς το παρόν «ελληνικό ενδιαφέρον». Αντίθετα ο δεύτερος, των 2.200 κ.εκ. με τους 177 ίππους και τα 40,7 χλγμ. ροπής είναι δυστυχώς άλλος ένας της συνομοταξίας των diesel, που αν και εξαιρετικός σε λειτουργία δεν μπορούμε να τον απολαύσουμε στους εθνικούς μας δρόμους.
Στο δρόμο το νέο IS 250 φροντίζει να δικαιολογεί τον στόχο του, που είναι μια θέση ανάμεσα στους γερμανούς παραδοσιακούς κυρίαρχους της αγοράς. Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά, μπορεί να κινείται με χαρακτηριστική άνεση σε υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες. Σε αυτό συμβάλει και ο ελαστικός δυομισάρης κινητήρας, από τον οποίο ίσως να λείπει η απόλυτη δύναμη, αλλά σίγουρα προσθέτει πόντους στην ενεργητική ασφάλεια μιας και είναι αρκετά ζωντανός και το κυριότερο ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στις επιθυμίες του οδηγού.
Μιλώντας για ασφάλεια, η Lexus με το IS δείχνει ότι θέλει να τονίσει τον τομέα της παθητικής πλευράς του θέματος. Με δέκα αερόσακους στον στάνταρ εξοπλισμό, υπόσχεται ακόμα πιο ομαλή απόσβεση της δύναμης πρόσκρουσης. Επίσης, το σύστημα Pre-Crash φροντίζει, μέσω ενός ραντάρ, να σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας 0,6 δλ. πριν από την πρόσκρουση, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την ελευθερία του σώματος να κινηθεί κατά την σύγκρουση. Τέλος, το σύστημα ευστάθειας VDIM λειτουργεί πολύ πιο ομαλά και αποτελεσματικά από το προηγούμενο σύστημα που χρησιμοποιούσε η Lexus και πλέον θυμίζει σε λειτουργία το αντίστοιχο DSC της BMW.
Το νέο Lexus IS 250 έχει ήδη αρχίσει να πωλείται στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τις 41.200 ευρώ για την βασική έκδοση, ανεβαίνουν στις 46.200 στην έκδοση Executive που έχει μεταξύ άλλων εξτρά τα δερμάτινα καθίσματα και τις ζάντες 17 ιντσών. Η έκδοση Sport με τις ζάντες 18 ιντσών και την σπορ ανάρτηση φτάνει στα 50.400, ενώ η κορυφαία έκδοση Luxury στην οποία δεσπόζει το εντυπωσιακό ηχοσύστημα της Mark & Levinson με 13 ηχεία αγγίζει τα 55.700 ευρώ._Κ.Φ.