top icon
Παρουσιάσεις

Νέο Iveco Massif. Και το όνομα και τη χάρη!

Το μικρότερο όχημα που κατασκευάζει σήμερα η Iveco είναι ένα πραγματικό off-roader, απευθυνόμενο σε επαγγελματίες που πρέπει να τα βγάλουν πέρα στα δύσκολα και σε σκληροτράχηλους λάτρεις της περιπέτειας. 

Παρά την εμφανή συγγένεια με το Land Rover Defender, οι Ιταλοί θεωρούν το Massif ως τον απευθείας απόγονο του εκτός δρόμου οχήματος Fiat Campagnola που κάποτε χρησιμοποιούσε και ο πάπας Ιωάννης Παύλος ο 2ος. Ο στόχος του νέου μοντέλου, που κατασκευάζεται σε συνεργασία με την ισπανική Santana, ήταν να συμπληρωθεί  η γκάμα της Iveco προς τα κάτω, στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών, ωστόσο το Massif αναμένεται και σε επιβατικές εκδόσεις με εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Το αυτοκίνητο στηρίζεται σε ανεξάρτητο σασί τύπου σκάλας και θα προσφέρεται σε 4 εκδόσεις: 5θυρο station wagon, pick up ή σκέτο σασί για ειδικές κατασκευές (μεταξόνιο 2.768 χλστ.) και ακόμα 3θυρο station wagon με κοντό μεταξόνιο 2.452 χλστ. «Πατάει» πάνω σε άκαμπτους άξονες και φύλλα σούστας εμπρός-πισω και κινείται από το δοκιμασμένο στο Daily τρίλιτρο ντίζελ άμεσου ψεκασμού της Fiat Powertrain Technologies σε δυο εκδόσεις, μια με 146 και μια με 176 ίππους που αποδίδουν 350 Nm (35,7 χλγμ.) και 400 Nm (40,8 χλγμ.) ροπής αντίστοιχα. Και στις δυο περιπτώσεις, η ροπή του κινητήρα περνάει στο σύστημα μετάδοσης μέσω ενός κιβωτίου 6 σχέσεων της ZF και από κει στους τροχούς μέσω ενός transfer box με κανονικές ή κοντές σχέσεις. Στον εξτρά εξοπλισμό του αυτοκινήτου προσφέρονται μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και πλήμνες ελεύθερου τροχασμού στον εμπρός, ώστε να αποφεύγεται το «κούρδισμα» της μετάδοσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το στάνταρ ABS έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης (!), για κίνηση σε ειδικές συνθήκες.

Στο δρόμο, απαιτεί συμβιβασμούς. Ο «φορτηγίσιος» σχεδιασμός της ανάρτησης και τα εκτός δρόμου ελαστικά υποδεικνύουν στον οδηγό να μην προβαίνει σε υπερβολές. Με αυτό υπόψιν, ο οποιοσδήποτε μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια. Εκτός δρόμου, το σκηνικό αλλάζει άρδην. Απλώς ξεχάστε οποιοδήποτε SUV! Το Massif σκαρφαλώνει στις πέτρες, βουτάει στη λάσπη και… ανακαλύπτει πρόσφυση εκεί που απλώς δεν υπάρχει, με τρόπο που ελάχιστα οχήματα στον πλανήτη μπορούν. Σημειώστε: γωνία προσέγγισης 50ο, διαφυγής 30ο, ράμπας 24ο, ικανότητα διείσδυσης σε βάθος νερού 660 χλστ., απόσταση αξόνων από το έδαφος 200 χλστ. Η τεράστια ροπή και η συμπίεση του κινητήρα, μαζί με τις κοντές σχέσεις επιτρέπουν στον οδηγό να ανέβει ή να κατέβει πλαγιές με κλίση ως και 100%, απλά με την 1η κοντή επιλεγμένη και χωρίς να χρησιμοποιεί κανένα από τα πεντάλ.

Το σκληρό off-roader αναμένεται να ντεμπουτάρει το Σεπτέμβριο, καταρχήν αυστηρά ως επαγγελματικό, με τις επιβατικές εκδόσεις να ακολουθούν αργότερα. Η απουσία βενζινοκινητήρων από τη γκάμα του το καθιστά απαγορευμένο καρπό για τις 2 μεγαλουπόλεις, αλλά έτσι κι αλλιώς είναι προορισμένο για… άλλους τόπους, μακρυά από το αστικό περιβάλλον. Με την τιμή του –στην Ιταλία- να καθορίζεται κοντά στα 21.000 ευρώ για το σασί με το μεγάλο μεταξόνιο, αναμένεται με ενδιαφέρον._Σ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ