Η νέα Χ5 επί Ελληνικού εδάφους.
Αν τις τελευταίες ημέρες έχετε δει πληθώρα ολοκαίνουργων BMW X5 να κυκλοφορούν στην Αττική, είναι γιατί η παγκόσμια πρεμιέρα του αυτοκινήτου γίνεται στη χώρα μας. 680 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο θα έρθουν μέσα στον επόμενο μήνα για να οδηγήσουν το νέο πολυτελές SUV, το οποίο εξακολουθεί να παράγεται αποκλειστικά στο Σπάρτανμπεργκ των ΗΠΑ. Πρώτοι στη λίστα -καθότι οικοδεσπότες- οι Έλληνες δημοσιογράφοι, που είχαμε τη σπάνια ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο σε γνώριμα εδάφη και συγκεκριμένα ανάμεσα στο Σούνιο και τη Φυλή.
Οι εντυπώσεις μας; Εξωτερικά, οι Γερμανοί πέτυχαν το ακατόρθωτο: να αλλάξουν δηλαδή 100% -κατά το δόγμα Μπανγκλ- το αμάξωμα χωρίς να αλλοιώσουν στο ελάχιστο την εικόνα που έχουμε για την X5, η οποία ήταν και παραμένει ένα πανέμορφο SUV. Εσωτερικά, οι αλλαγές είναι ακόμη πιο δραστικές, όχι μόνο χάρη στο νέο ταμπλό (πιο εύχρηστο από πριν), τα όργανα και το ηλεκτρονικό joystick της μετάδοσης αλλά χάρη και στους βελτιωμένους χώρους που επαρκούν πλέον για πέντε συν δύο (μικρόσωμους αλήθεια) επιβάτες.
Επταθέσια X5 λοιπόν; Γιατί όχι; Όμως το αίμα νερό δε γίνεται. Η βαυαρική προσέγγιση στην κατηγορία παραμένει ως είχε και έτσι η X5 είναι και πάλι το πιο σπορτίφ SUV πολυτελείας. Τόσο σπορτίφ που στην κορυφαία –για την ώρα- έκδοση 4,8 με τους 355 ίππους, θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε supercar!
Οι άνθρωποι της BMW δεν υπέκυψαν στον πειρασμό να εφοδιάσουν το μοντέλο με κοντές σχέσεις ή πνευματικές αναρτήσεις που ψηλώνουν το αμάξωμα, όπως ο ανταγωνισμός, αλλά συνδύασαν τη hi tech μετάδοση Xdrive (από την X3) με ενεργό τιμόνι (Active Steering), ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους, πνευματικά ελατήρια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ πίσω. Το αποτέλεσμα; Ένα SUV που στρίβει και φρενάρει σαν καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο στην άσφαλτο αλλά δεν φοβάται να μπει και στο χώμα. Σίγουρα δεν έχει τις εκτός ασφάλτου ικανότητες μιας Mercedes ML αλλά σε χωματόδρομο είναι ό,τι πιο διασκεδαστικό μας έχει δώσει η κατηγορία.
Τη νέα X5 οδηγήσαμε σε δύο εκδόσεις που οριοθετούν τη σημερινή γκάμα της και συνδυάζονται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η μία είναι με τον τρίλιτρο turbodiesel που αποδίδει 235 ίππους/4.000 σ.α.λ., το «τέλειο» ίσως σύνολο για ένα τέτοιο αυτοκίνητο αν η οικονομία παίζει ρόλο στις επιλογές σας. Η δεύτερη είναι με τον V8 των 4,8 λίτρων που αποδίδει 355 ίππους και χαρίζει εκρηκτικές επιδόσεις στο SUV των 2,3 τόνων.
Αν έχετε ήδη πειστεί για τις αρετές της νέας X5, μην τρέξετε από τώρα στους ντίλερ της BMW, αφού το αυτοκίνητο θα το βρείτε εκεί μόνο από τον επόμενο Μάρτιο. Με τιμές που δεν θα διαφέρουν μάλιστα από του σημερινού, σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες. Υπομονή λοιπόν εκεί στα βόρεια προάστια και περισσότερες οδηγικές εντυπώσεις αναζητήστε στους 4Τροχούς Δεκεμβρίου._Α.Τ.