Πρώτη επαφή με την έκτη γενιά της ναυαρχίδας της BMW...
Η BMW παρουσίασε τη νέα της ναυαρχίδα, στην κοσμοπολίτικη περιοχή του Κασκάις, στην Πορτογαλία. Πρόκειται για την 6η γενιά του κορυφαίου μοντέλου των Βαυαρών, προορισμένη για να προσφέρει -απλώς- τα πάντα στον επιβάτη που κάθεται πίσω και δεξιά, όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο της κατηγορίας της. Από την άλλη πλευρά, και σε αντίθεση με όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που έχει να προσφέρει ο ανταγωνισμός, η νέα “7άρα” παραμένει μια αυθεντική BMW. Όπερ σημαίνει ότι… οδηγείται όπως κάθε BMW της γκάμας, αν το επιθυμήσει ο ιδιοκτήτης.
H κορυφαία BMW δεν θα μπορούσε να είναι “δεινόσαυρος”. Μηχανικοί και σχεδιαστές δούλεψαν σκληρά, ώστε το τεράστιο αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται όπως πρέπει στην ιστορία του, στο δρόμο. Ο κλωβός των επιβατών είναι, σε μεγάλο βαθμό, κατασκευασμένος από CFRP (όπως στη γκάμα i), και αρκετά πάνελ του αμαξώματος από ελαφριά μέταλλα, με αποτέλεσμα το βάρος να έχει μειωθεί ως και 130 κιλά, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Προφανώς, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας περιλαμβάνει ό,τι μπορεί -και στοιχεία που μάλλον δεν μπορεί- να φανταστεί ο νους του ανθρώπου. Πέρα από αυτό, εντύπωση κάνουν οι δυνατότητες συνδεσιμότητας και απομακρυσμένου ελέγχου του αυτοκινήτου, με αιχμή του δόρατος το BMW display key και το αφαιρούμενο τάμπλετ, που βρίσκεται στο πίσω υποβραχιόνιο. Το πρώτο είναι ένα κλειδί με έγχρωμη οθόνη αφής, το οποίο έχει ακτίνα δράσης 300 μ. από το αυτοκίνητο και μέσω του οποίου ο ιδιοκτήτης χειρίζεται βασικές λειτουργίες (φώτα, κλειδαριές, κλιματισμός), αλλά και μπορεί να το… παρκάρει ασύρματα! Το δεύτερο είναι στη διάθεση του πίσω επιβάτη για όλες τις λειτουργίες του σαλονιού. Σε ό,τι αφορά το σύστημα multimedia, πρεμιέρα κάνει στη νέα 7άρα η εκτέλεση κάποιων εντολών με χειρονομίες, συμπληρωματικά στο χειριστήριο του iDrive και της οθόνης αφής.
Στα μηχανικά μέρη, τα κινητήρα σύνολα είναι 4. Η νεά σειρά 7 κυκλοφορεί, προς το παρόν, ως 730d (265 PS, 620 Nm), 740i (326 PS, 450 Nm) και την κορυφαία, αποκλειστικά τετρακίνητη 750i, με τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8, που αποδίδει 450 ίππους και 650 Nm ροπής. Αργότερα, θα ακολουθήσει η 4η έκδοση 740e, η οποία είναι plug-in υβριδική με 326 ίππους και 500 Nm ροπής. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic της ZF.
Η νέα σειρά 7 είναι άμεσα διαθέσιμη στην Ελληνική αγορά, με τιμές που εκκινούν από τα 133.500 ευρώ για την 730d. Οι εκδόσεις με το μακρύ μεταξόνιο κοστίζουν 4.000 ευρώ περισσότερο.