Απόβαση στις θάλασσες και στα βουνά της Κρήτης με το πρώτο pick-up στην ιστορία της Mercedes-Benz. Από τα Χανιά στον Άγιο Νικόλαο, σε άμμο, βράχους, λάσπες και χιόνια, αλλά και με περίσσιο στυλ από την X 250D 4Matic Power, η οποία δημιούργησε -δικαιολογημένα- πανικό στην τοπική κοινωνία του νησιού.
Η μάχη της Κρήτης
Δε χρειάστηκε να το σκεφτούμε δεύτερη φορά. Ένα είναι το μέρος όπου μπορείς να συνδυάσεις ιδανικά τον ερχομό του πρώτου pick-up στην ιστορία του «αστεριού», αφού η αγορά της Κρήτης για τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι η κορυφαία στην Ελλάδα και από τις μεγαλύτερες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με τα «κοπέλια» εκεί να παίρνουν το ένα «εργαλείο» μετά το άλλο, και τα total black -συνήθως- διπλοκάμπινα να κυριαρχούν στους δρόμους του νησιού, σε συχνότητα και ποσότητα, ανεξαρτήτως μάρκας, λες και μιλάμε για το… Εθνικό Αυτοκίνητο Κρήτης. Σκεφτείτε λοιπόν τι έγινε από τη στιγμή που άνοιξε η μπουκαπόρτα στο εντυπωσιακό «ELYROS» της AΝΕΚ Lines στο Λιμάνι των Χανίων και μέχρι τη στιγμή που μπήκαμε και πάλι στο «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» στο Ηράκλειο, λίγες ημέρες αργότερα, για την επιστροφή μας στον Πειραιά, με ένα εντελώς νέο προϊόν, και μάλιστα στην κορυφαία του -μέχρι στιγμής- έκδοση, X 250d 4Matic Power, των 190 ίππων με το αυτόματο των 7 σχέσεων. Με μία λέξη; Χαμός!
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Ούτε με supercar…
Με το ίδιο πλήρωμα του περιοδικού να έχει επισκεφθεί και πάλι το νησί δύο φορές τα τελευταία χρόνια, τη μία με Jaguar F-Type S και την άλλη με Ford Mustang GT, θεωρούσαμε ότι οι Κρητικοί τα έχουν δει όλα από εμάς, και όσοι ήταν να εντυπωσιαστούν από τα μοντέλα που τους πήγαμε εντυπωσιάστηκαν. Μάλλον όχι, όμως, αφού από την πρώτη κιόλας στιγμή που μας αντίκρισαν, 05:45 ξημερώματα Δευτέρας στο λιμάνι των Χανίων μέσα στη λευκή (bering white metallic) Mercedes X-Class, μας έκαναν να νιώσουμε ότι αυτό ακριβώς περίμεναν από εμάς. Να τους επισκεφθούμε με κάτι «δικό τους», αφού έτσι νιώθουν τις προτάσεις αυτής της κατηγορίας. «Κατέβηκα στην πόλη μόνο για δαύτην. Να τη δω στην έκθεση και να φύγω…» μας λέει ο οδηγός του μαύρου Navara που έχει παρκάρει λίγες θέσεις πίσω μας στο γκαράζ του πλοίου, εξηγώντας μας ότι είχε βρεθεί στις 10 Νοεμβρίου στην Έκθεση Αυτοκίνηση, όταν εκείνο το απόγευμα είχε γίνει η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στην Ελλάδα, με την παγκόσμια να έχει προηγηθεί λίγους μήνες νωρίτερα, στις 18 Ιουλίου, στο Cape Town της Νότιας Αφρικής. Από τότε λοιπόν την περίμεναν, αφού ο συνδυασμός φαινόταν ακόμα και στα χαρτιά-προδιαγραφές ως ιδανικός.
Μπορεί να μιλάμε για πρώτη απόπειρα και αχαρτογράφητα ύδατα για τη Mercedes-Benz, αλλά όταν αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο γερμανικό κολοσσό, με την τεράστια ιστορία στα premium και στα επαγγελματικά οχήματα, οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι δε θα άφηναν τα πράγματα στην τύχη τους. Αφουγκράστηκαν την τεράστια ζήτηση της αναπτυσσόμενης κατηγορίας, κυρίως εκτός Ευρώπης, και έχοντας ως παρακαταθήκη τη δική τους εμπειρία και φυσικά το τεράστιο όνομα της φίρμας, δε δίστασαν ποτέ να παραδεχτούν ότι χρησιμοποίησαν την τεχνογνωσία της Nissan-Renault για το νέο τους επαγγελματικό μοντέλο (θεωρείται φορτηγό ιδιωτικής χρήσης κατηγορίας N1) και να παρουσιάσουν την εντυπωσιακή και με εξ ολοκλήρου δική της προσωπικότητα X-Class, η οποία όμως μοιράζεται κοινά στοιχεία με τα Navara και Alaskan. Συγκεκριμένα, το πλαίσιο πάνω στο οποίο πατάει η X-Class είναι το γνωστό τύπου σκάλας, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς ή κατ’ επιλογήν στους τέσσερις, με κοντές σχέσεις και δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού και προαιρετικά και του πίσω διαφορικού. Στο πίσω μέρος συναντάμε τον κλασικό άκαμπτο άξονα, συνδυασμένο με ελικοειδή ελατήρια και πέντε σημεία στήριξης, ενώ η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια. Οι διαθέσιμοι κινητήρες πετρελαίου (220d και 250d) αποδίδουν από 163 έως 190 ίππους και συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ή με αυτόματο 7 σχέσεων. Από τα μέσα του 2018 θα διατίθεται και η V6 Χ 350d με απόδοση 258 ίππων και μέγιστη ροπή 550 Nm, για την οποία θα σας μιλήσουμε και στη συνέχεια του κειμένου. Άλλωστε, αυτά είναι τα πρώτα ερωτήματα στα οποία μας ζητούν από το πρωί να τους απαντήσουμε οι Κρητικοί στο παλιό ενετικό λιμάνι, μαζί φυσικά με την τιμή της…
– Και πόσο κάνει αυτό, ρε κοπέλι;
– Από 35.028 έως 48.009 η γκάμα της, με τη δική μας όμως να φτάνει τα 59.462 ευρώ.
– Άουτς… Και γιατί αυτό;
– Κορυφαία έκδοση σε κινητήρα και κιβώτιο, αλλά και κορυφαία εκδοχή της (Power) όσον αφορά τον εξοπλισμό.
– Ακριβό. Άλλο πράγμα το αστέρι, βλέπεις…
Κάπως έτσι λοιπόν ξεκινά το οδοιπορικό μας, με το σκηνικό να είναι μαγευτικό (βλ. αρχική φωτ.), καθώς το πρώτο φως της ημέρας φωτίζει ιδανικά τον περίφημο φάρο του Λιμανιού, ο οποίος κατασκευάστηκε στο διάστημα 1595-1601 από τους Ενετούς, θεμελιωμένος στο φυσικό βράχο. Έχει ύψος 21 μέτρα, με ύψος εστίας από την επιφάνεια της θάλασσας 26 μ., ενώ το φως του είναι ορατό από απόσταση 7 μιλίων. Η αρχική οχύρωση της πόλης των Χανίων, όπου βρισκόμαστε, έχει θεμελιωθεί πάνω σε υπολείμματα παλαιότερης οχύρωσης των ελληνιστικών χρόνων, ενώ το βυζαντινό τείχος, με τις τέσσερις πύλες του, έχει κατασκευαστεί με οικοδομικό υλικό από την αρχαία Κυδωνία σε δεύτερη χρήση. Στο γραφικό αυτό σημείο της Κρήτης βρίσκονται ακόμα το Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου, του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε το 1585, το Φρούριο Φιρκά (firka = στρατώνας), που κατασκευάστηκε για να προστατεύει την είσοδο του λιμανιού, και το Γυαλί Τζαμί. Έργο Αρμένιου αρχιτέκτονα και δείγμα ισλαμικής τέχνης της Αναγέννησης, είναι το μοναδικό από τα σωζόμενα τζαμιά της πόλης που ανάγεται στο δεύτερο μισό του 17ου αιώνα.
Το «νέο είδος» θέλει θάλασσα
Παρ’ ότι επί της ουσίας είναι παρόμοια η συνταγή της Mercedes X-Class με αυτήν των Navara και Alaskan, εντούτοις το περιτύλιγμα είναι όπως το περιμέναμε. Premium εντός και εκτός, ως μοντέλο που σέβεται το όνομα που φέρει, με τους ανθρώπους της εταιρείας να το διαφημίζουν δικαιολογημένα ως «νέο είδος». Οι δυναμικές γραμμές της μαγνητίζουν το βλέμμα των περαστικών, και η ισορροπία ανάμεσα στη σκληροτράχηλη εμφάνιση και την κομψότητα έχει επιτευχθεί με αριστοτεχνικό τρόπο. Σχεδιαστικά, η νέα X-Class δανείζεται αρκετά στοιχεία από τα SUV μοντέλα της γκάμας Mercedes και, ειδικά για την περίσταση, από την GLS, με το εμπρός μέρος της να είναι σαφέστατα πιο επιβλητικό της περιμέτρου. Η μπροστινή ποδιά έχει το δικό της ιδιαίτερο χαρακτήρα, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Στη βασική έκδοση Pure δεν είναι βαμμένη, ενώ στην Progressive βάφεται στο χρώμα του οχήματος. Στην κορυφαία Power, όπως η δική μας, διαθέτει προφυλακτήρα βαμμένο στο χρώμα του οχήματος και χρωμιωμένη προστατευτική ποδιά. Πιο λιτή η σχεδίαση του πίσω μέρους, με το ενσωματωμένο σκαλοπάτι στον προφυλακτήρα να βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό. Η έκδοση παίζει και εδώ το ρόλο της, με τον προφυλακτήρα να είναι μαύρος για την Pure, στο χρώμα του οχήματος στην Progressive, ενώ στην Power να διαθέτει χρώμιο, ολοκληρώνοντας την πιο πολυτελή εμφάνιση.
Αντίστοιχα, όσον αφορά το άνοιγμα της πόρτας στο χώρο φόρτωσης, εάν δεν επαρκεί η γωνία των 90 μοιρών του βασικού εξοπλισμού, η X-Class μπορεί να κατασκευαστεί προαιρετικά και χωρίς πίσω προφυλακτήρα, οπότε η πίσω πόρτα ανοίγει έως 180 μοίρες. Η επιφάνεια φόρτωσης είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε μία παλέτα ευρωπαϊκών προδιαγραφών να χωράει ανάμεσα στους δύο θόλους, με το πλάτος εκεί να είναι 1.215 χλστ., ενώ το μέγιστο της «καρότσας» να είναι στα 1.560 χλστ., το μήκος της 1.578 χλστ. και το ύψος της στα 474 χλστ. Σχετικά με το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, φτάνει τα 1.042 κιλά και το βάρος ρυμούλκησης με φρένα (ανάλογα με τον κινητήρα και τον εξοπλισμό) από 1.650 έως 3.500 κιλά!
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η η X-Class είναι το μοναδικό μεσαίου μεγέθους pick-up που περιλαμβάνει φωτισμό του χώρου φόρτωσης στο βασικό εξοπλισμό, ενώ το τρίτο φως φρένων διαθέτει λαμπτήρες LED, οι οποίοι φωτίζουν ολόκληρη την επιφάνεια φόρτωσης. Επιπλέον, στα αριστερά όπως κοιτάμε το χώρο φόρτωσης βρίσκεται μία εξαιρετικά χρήσιμη πρίζα 12V για πρόσθετες συσκευές, όπως συμπιεστές, η οποία μάλιστα είναι επίσης μέρος του βασικού εξοπλισμού, ενώ στα highlight είναι το ηλεκτρικό πίσω παραθυράκι, ανάμεσα σε καμπίνα και καρότσα. Τέλος, το αμάξωμα απέχει 202 χλστ. από το έδαφος, ενώ προαιρετικά διατίθεται σύστημα ανάρτησης με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 20 χλστ.
Πριν σας ξεναγήσουμε στο εντυπωσιακό εσωτερικό της, σημειώστε τέλος ότι υπάρχουν εννέα διαθέσιμα χρώματα βαφής και μεγάλη ποικιλία τροχών για να επιλέξει κανείς (17, 18 ή 19 ιντσών), ανεξαρτήτως έκδοσης.
«Ποιο αγροτικό; Αυτό είναι λιμουζίνα!» αναφωνεί δικαιολογημένα ένας περαστικός, με την premium αύρα, που ήταν ένα από τα πρωταρχικά ζητούμενα για τους Γερμανούς, να είναι άμεσα διακριτή. Οφείλουμε να σημειώσουμε βέβαια ότι δεν μπαίνεις το ίδιο εύκολα στο εσωτερικό όπως σε ένα επιβατικό SUV, εξαιτίας του ψηλού πατώματος, αλλά στις πίσω θέσεις βολεύονται με άνεση τρεις ενήλικες. Οι διαθέσιμες εκδοχές σε ό,τι αφορά το διάκοσμο είναι τρεις: μαύρο ματ, αλουμινίου ή ξύλου με νερά σε καφέ ματ, όπως στη δική μας «Χ». Την αίσθηση υψηλής ποιότητας συμπληρώνει το επάνω τμήμα του ταμπλό, το οποίο διατίθεται σε συνθετικό δέρμα μαύρο ή καφέ, ενώ τα χαρακτηριστικά στρογγυλά στόμια των αεραγωγών προσθέτουν μία σπορτίφ πινελιά. Ανάλογα με τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού, διατίθενται είτε σε γυαλιστερό μαύρο είτε σε ασημί.
Το touchpad πολλαπλών λειτουργιών στην κεντρική κονσόλα, το πλήρως ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων με πλοήγηση από σκληρό δίσκο, το σύστημα φωνητικού χειρισμού και η πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω smartphone συνεχίζουν να σου δημιουργούν απορίες για το πού έχεις μπει, όπως και η κεντρική οθόνη των 8,4 ιντσών (ή αντίστοιχα 7 και 5,4 ιντσών – ανάλογα με την έκδοση). Αυτή, εκτός από το γεγονός ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη οθόνη στην κατηγορία, με ανάλυση 960×540 pixels και τεχνολογία υψηλής αντίθεσης IPS, προσφέρει φωτεινότητα που αυξάνει σημαντικά την ποιότητα των χαρτών πλοήγησης και της εικόνας που μεταδίδει η κάμερα 360 μοιρών, την οποία και χρησιμοποιήσαμε αρκετές φορές στα στενά των χωριών της Κρήτης, αλλά και σε δύσκολες καταστάσεις στα βουνά και στις παραλίες της.
Στην παραλία Σταυρός, μάλιστα, 17 χλμ. βορειανατολικά των Χανίων, σε ένα απόκοσμο και εντυπωσιακό τοπίο, έχουμε δώσει το ραντεβού μας με τον Κώστα Κωστόπουλο, ο οποίος μαζί με τον Μανώλη Βαρδάκη έχουν τη σχολή Surf Island σε Ελαφονήσι και Φαλάσαρνα, την οποία έχουν εξελίξει σε κορυφαίο επίπεδο, με τη φήμη τους να είναι ξακουστή σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Εκεί, στο μέρος όπου γυρίστηκαν οι σκηνές της ταινίας Zorba the Greek και ο Άντονι Κουίν χόρεψε το περίφημο συρτάκι το 1964, φορτώσαμε με άνεση για χάρη της φωτογράφισης την καρότσα με πολύχρωμες σανίδες και εξοπλισμό, δίνοντας και την active πλευρά του μοντέλου, που δυστυχώς η ελληνική νομοθεσία δεν της επιτρέπει να ξεδιπλώσει. Τότε, βέβαια, στη δεκαετία του ‘60, ο Σταυρός ήταν ένα μικρό ψαροχώρι, σήμερα όμως η περιοχή έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλο τουριστικό θέρετρο, με την ανάλογη υποδομή.
Από Ομαλό σε Ομαλό…
Στο πέρασμά μας από τις πόλεις των Χανίων, του Ρεθύμνου, του Ηρακλείου, του Αγίου Νικολάου, της Σητείας και της Ιεράπετρας, προξενούμε έντονο ενδιαφέρον. Ο πανικός ο ίδιος όμως, χωρίς υπερβολή, γίνεται στα ορεινά!
Η αρχή με τον Ομαλό Χανίων, και αφού περνάμε τα «Κ» της ομώνυμης διαδρομής ανάβασης, όπου εκτιμάμε με το παραπάνω τα φαρδιά μετατρόχια (1.632 χλστ. εμπρός και 1.625 πίσω), αλλά και τα εκπληκτικά για τα δεδομένα φρένα με εσωτερικά αεριζόμενους δίσκους 32 εκατοστών εμπρός και 30,8 εκ. πίσω (σπάνια βλέπουμε δισκόφρενα πίσω στην κατηγορία), βρισκόμαστε στα 42 χιλιόμετρα από τα Χανιά και σε υψόμετρο 1.227 μέτρων, φτάνοντας στη μία από τις δύο φυσικές εισόδους που έχει το ξακουστό Φαράγγι της Σαμαριάς. Το φαράγγι απολήγει νότια σε εκτεταμένη ξερή κοιλάδα περίπου στο επίπεδο της θάλασσας, πριν από το χωριό Αγία Ρουμέλη, ενώ η διαδρομή μέσω του βασικού μονοπατιού είναι σχεδόν 13 χιλιόμετρα έως τη νότια είσοδο, 14,3 έως το φυλάκιο της Δασικής Υπηρεσίας (όριο Εθνικού Δρυμού) και 16,7 έως την ακτή. Θεωρείται μάλιστα το δεύτερο μεγαλύτερο της Ευρώπης, μετά το φαράγγι του Βερντόν στη Γαλλία.
Ώρα για δράση, σκεφτόμαστε, και φυσικά στον τομέα μας. Αφήνουμε την πεζοπορία για άλλους… και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε προς το χιονισμένο και απάτητο σε πολλά σημεία αγροτικό δρόμο που οδηγεί στο καταφύγιο Καλλέργη, το οποίο βρίσκεται σε ύψος 1.680 μέτρων και χωράει πενήντα άτομα. Αν είστε της περιπέτειας, καλό είναι να γνωρίζετε ότι από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο λειτουργεί καθημερινά και από το Νοέμβριο έως το Μάρτιο κατόπιν συνεννόησης.
Σε αυτό το σημείο του χάρτη αλλά και στην άλλη του πλευρά, ανάμεσα στο Λασίθι και στο Ηράκλειο, στο οροπέδιο Ομαλού εκείνης της περιοχής, η Mercedes X-Class μας αποδεικνύει περίτρανα πόσο εύκολα η αρχόντισσα μπορεί να μετατραπεί σε αγρίμι, ή κρι-κρι αν προτιμάτε, σαν αυτά που σκαρφαλώνουν στα απόκρημνα βουνά της Κρήτης – και όχι μόνο.
Το σύστημα επιλογής τετρακίνησης 4MATIC, με το οποίο εξοπλίζει το μοντέλο της, τα καταφέρνει περίφημα, με την κίνηση να μεταδίδεται επιλεκτικά και στους μπροστινούς τροχούς, ανάλογα με το έδαφος. Από τα μέσα του 2018, η Mercedes-Benz θα διαθέτει το pick-up της και με μόνιμη τετρακίνηση 4MATIC, η οποία θα προσφέρεται μόνο σε συνδυασμό με τον 6κύλινδρο κινητήρα που σας προαναφέραμε. Εκτός δρόμου, λοιπόν, η λευκή «X» πηγαίνει πιο πέρα και από τις -περιορισμένες- προσδοκίες που είχαμε εξαιτίας των καθαρά ασφάλτινων και 19ιντσων (255/55) Bridgestone Dueler HP Sport.
Στα εύκολα παίζεις μαζί της διαγράφοντας εντυπωσιακές τροχιές, παρά το σχετικά βαρύ -και σαφέστατα πιο αργό από τη λογική των SUV- τιμόνι, ενώ στα δύσκολα εκμεταλλεύεσαι τα «κοντά» και το προαιρετικό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, που είχε η δική μας, και τα βγάζεις παλικαρίσια. Στο απαιτητικό και ύπουλα παγωμένο σε μερικά σημεία κατηφόρι, τα κάστανα από τη φωτιά έβγαλε το στάνταρντ σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR). Ούτε τα νερά αποτελούν σημαντικό πρόβλημα, όμως, με το αυτοκίνητο να έχει δυνατότητα διέλευσης 600 χλστ., ενώ προαιρετικά ένα προστατευτικό κάλυμμα υποδαπέδου (σαν ποδιά) από ανοξείδωτο χάλυβα προστατεύει τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα εξάτμισης.
Ακόμα όμως και όταν βρεθήκαμε σε συνθήκες απότομων κλίσεων, δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα, με τις εργοστασιακές δυνατότητες να αναφέρουν έως και περίπου 100% ως μέγιστη ανηφορική κλίση και διατήρηση της οδηγικής ευστάθειας σε πλευρικές κλίσεις έως και περίπου 49,8 μοιρών. Την ίδια ώρα οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι 28,8 και 23,8 μοιρών, αντίστοιχα, και της ράμπας 20,4. Τα αντίστοιχα νούμερα για την έκδοση με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (221 χλστ.) είναι 30,1°, 25,9° και 22°.
Πού εντοπίζονται οι όποιες οδηγικές μας ενστάσεις; Περιμένεις περισσότερα από το πακέτο κινητήρα-αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής 7 σχέσεων, ίσως βέβαια και αναμενόμενα για κάτι που ζυγίζει 2.259 κιλά.
Στον ήπιο ρυθμό και στο ταξίδι το 7άρι αλλάζει υποδειγματικά, όταν όμως χρειαστεί να το πιέσεις για να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα, εκτός από τη μέση κατανάλωση που θα σκαρφαλώσει πάνω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., τότε θα νιώσεις και την κάπως νωχελική συμπεριφορά του 4κύλινδρου common rail μοτέρ, παρά τα δύο τούρμπο στην έκδοσή μας και τα 450 Nm ροπής και, όπως χαρακτηριστικά μας είπε ο έμπειρος στην κατηγορία μηχανικός με την ενημερωμένη παρέα του στο συνεργείο έξω από τα Ανώγεια, «ο V6 θα βάλει φωτιά στα βουνά, όταν έρθει! Αυτόν περιμένω…». Το κορυφαίο αυτό μοντέλο της X-Class, λοιπόν, εκτός από τους 258 ίππους και τα 550 Nm ροπής, θα περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7G-Tronic Plus με χειριστήρια αλλαγής στο τιμόνι και λειτουργία ECO Start-Stop, ενώ το σύστημα Dynamic Select θα διατίθεται προαιρετικά, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Comfort, ECO, Sport, Manual και Offroad, προσαρμόζοντας έτσι τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, το χρονισμό αλλαγής ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο και τη λειτουργία ECO Start-Stop στις συνθήκες οδήγησης.
Με Χ-Large ποιότητα και ο επίλογος
Έχουμε αφήσει πίσω μας το στενόμακρο και σε γκρι απόχρωση χωριό Καλάμι, το οποίο έγινε γνωστό τα τελευταία χρόνια ως εγκαταλελειμμένο κυρίως από τα εναέρια πλάνα του οπερατέρ Νίκου Σαράντου, και προσεγγίζοντας το λιμάνι του Ηρακλείου για την επιστροφή μας πλέον, θέλουμε να ρίξουμε ρυθμό. Αποφασίζουμε να χαλαρώσουμε και να περάσουμε λίγη ποιοτική ώρα (μας καλόμαθε η «Χ») στο χωριό καταγωγής του Νίκου Καζαντζάκη, τη Μυρτιά, που παλαιότερα ονομαζόταν «Βαρβάροι», όπως και ο ίδιος αναφέρει πολλές φορές στην πλούσια και θαυμαστή βιβλιογραφία του. Δεν ασκούμε το δημοσιογραφικό δικαίωμα δωρεάν εισόδου, θέλοντας να βοηθήσουμε και εμείς ελάχιστα με τον τρόπο μας, και, με 10 ευρώ για δύο άτομα, μπαίνουμε στο καλοστημένο Μουσείο Καζαντζάκη, που σας προτείνουμε να επισκεφθείτε με την πρώτη ευκαιρία. Εκεί, και έπειτα από 605 χιλιόμετρα στο γεμάτο από εικόνες, παραστάσεις και συναισθήματα νησί της Κρήτης, γράφουμε τον επίλογο και σε αυτό το οδοιπορικό μας, όντας σίγουροι πια για την επιτυχία που θα γράψει η Mercedes-Benz και με αυτήν της την απόπειρα και, φυσικά, πολύ περισσότερο σε αγορές εκτός Ευρώπης. Η Mercedes X-Class ήρθε αποφασισμένη να πρωταγωνιστήσει, συνδυάζοντας ιδανικά την αρχοντιά με τη χρηστικότητα, χωρίς να έχει να ζηλέψει το παραμικρό ακόμα και από τις καταξιωμένες «ειδικές δυνάμεις» της κατηγορίας._ Μ. Σαλ.
Χωρίς αμφιβολία, αποτελεί το καλύτερο και ποιοτικότερο εσωτερικό της κατηγορίας. Στο αυτοκίνητο δοκιμής, μας άφησαν εξαιρετική εντύπωση τα μαλακά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας αλλά και η εντυπωσιακή απομίμηση ξύλου στο ταμπλό. Το ηλεκτρικό πίσω παραθυράκι κλέβει την παράσταση…
Οι ANEK LINES & BLUESTAR FERRIES αποτέλεσαν ακόμα μία φορά για εμάς τη σίγουρη και ποιοτική λύση για το ταξίδι μας προς και από την Κρήτη. Από τα καλύτερα καράβια που έχουμε ταξιδέψει το ΕΛΥΡΟΣ, ενώ αξέχαστη θα μας μείνει η συζήτηση για την X-Class με όλο το πλήρωμα του ΚΡΗΤΗ ΙΙ.
Ευχαριστούμε πολύ τον Μανώλη Βαρδάκη και τον Κώστα Κωστόπουλο (φωτ.), ιδιοκτήτες της σχολής Surf Island, για τον εντυπωσιακό εξοπλισμό που μας έφεραν στην παραλία Σταύρος αλλά και για όλη τους τη βοήθεια κατά τη διάρκεια της φωτογράφισής μας. Περισσότερες πληροφορίες: www.surfisland.gr
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
MERCEDES X 250D 4MATIC
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.298 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 190 ίπποι/3.750 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 450 Nm/1.500-2.500 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Πίσω & στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο σχέσεων 7 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ): 5.340×1.920×1.819 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 2.259 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,8 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα
Εκπομπή CO2: 207 γρ./χλμ.
TIMH ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ X 220D: 35.028 ΕΥΡΩ
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ (X 250D 4MATIC POWER): 59.462 ΕΥΡΩ
Βίντεο: Στον Άγιο Νικόλαο με την Mercedes X-Class: