X
Συγκριτικές δοκιμές

Mercedes GLC Coupe 250d 4Matic 9G Tronic – Range Rover Evoque TD4 Auto

Στυλ και χαρακτήρας

Για την εμφάνιση του Evoque έχουμε γράψει τα πάντα. Σειρά για να μπει στο χορό των υπερ-προσεγμένων σχεδιαστικά SUV παίρνει η GLC της Mercedes, που, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με το ποιόν της, μας κάλυψε ήδη από την πρώτη επαφή μας μαζί της. Στην έκδοση Coupe δεν έχει παρά να αποδείξει ότι δεν έχει απολέσει μέρος των κορυφαίων χαρακτηριστικών της, όπως είναι οι διαθέσιμοι χώροι, για χάρη της εμφάνισης, αλλά και ότι μπορεί να κοιτάξει στα ίσια το μακράν ομορφότερο SUV σήμερα.

ΕΙΝΑΙ η ζήτηση τελικά αυτή που ορίζει την εξέλιξη. Σε ό,τι έχει να κάνει με τα SUV, η ζήτηση ολοένα και αυξάνεται, με τις μελέτες όλων των κατασκευαστών να δείχνουν πως αυτή η κατηγορία δε θα γνωρίσει «φρένο» στα αμέσως επόμενα χρόνια. Ως επακόλουθο, κάθε εργοστάσιο προσβλέπει σε ένα κομμάτι από την πίτα, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να χτυπάει «κόκκινα». Κάτι που σημαίνει ότι κανείς δεν μπορεί να επαναπαυθεί. Η πρώτη και σημαντικότερη διαφορά των SUV με τα καθαρόαιμα τετρακίνητα του παρελθόντος εντοπιζόταν στις αισθητά υποδεέστερες ικανότητές τους στην εκτός δρόμου κίνηση. Τα τελευταία χρόνια, όμως, οι μηχανικοί, κάνοντας χρήση προηγμένης τεχνολογίας, έχουν καταφέρει -χωρίς άκαμπτους άξονες ή κιβώτια υποπολλαπλασιασμού σχέσεων- να επαναφέρουν την έννοια της τετρακίνησης στα μοντέλα που κατασκευάζουν, παρά το γεγονός ότι ελάχιστοι κάτοχοί τους θα μάθουν μέχρι πού μπορούν να φτάσουν με αυτά.

Η τελευταία… λέξη της μόδας, πλέον, έχει να κάνει με την εμφάνιση. Αν με το λανσάρισμα της BMW X6 πάθαμε… πολιτισμικό σοκ, αφού κανείς δεν μπορούσε να συνδυάσει την κουπέ καρότσα με τις ψηλωμένες αναρτήσεις, σήμερα έχουμε φτάσει να αποζητούμε το διαφορετικό όσον αφορά την εμφάνιση, σε μια αγορά που έχει γεμίσει με ογκώδη αμαξώματα στη φιλοσοφία των στέισον. Η BMW, ως πρώτη διδάξασα, το «γύρισε» στην Χ4 (μια κουπέ εκδοχή της Χ3), ενώ μόλις πρόσφατα μπήκε στο χορό και η Mercedes, με την κουπέ έκδοση της μεγαλύτερης GLE. Επομένως, κάθε άλλο παρά απρόσμενη είναι η παρουσίαση της GLC Coupe, του κομμένου δηλαδή στο πίσω μέρος αμαξώματος του μεσαίου γερμανικού SUV. Από όποια πλευρά κι αν δει κανείς το νέο μοντέλο, είναι εντυπωσιακό. Με εικόνα πολύ πιο κοντά σε σπορ, παρά σε αυτοκίνητο που προορίζεται για πολλαπλές χρήσεις, σε κάνει να αναρωτιέσαι αν παραμένει το εξαιρετικό τετρακίνητο που γνωρίσαμε πριν από μερικούς μήνες. Εκείνο με το οποίο ούτε που το ξανασκεφτόσουν για να μπεις βαθιά στο δάσος, την ίδια ώρα που στην άσφαλτο έψαχνες να του βρεις ψεγάδι.

Η κοινή λογική λέει ότι το νούμερο ένα αγκάθι στην πορεία της GLC Coupe είναι η αντίστοιχη BMW X4. Τι γίνεται όμως όταν απέναντί της βάλεις το Evoque; Το μικρότερο Range Rover μπορεί να έχει περισσότερα χρόνια στην πλάτη του αναφορικά με το πότε σχεδιάστηκε, όμως η μπογιά του δύσκολα θα ξεθωριάσει. Επιπλέον, θα ήταν ιεροσυλία να μην μπαίνει χώμα ένα βρετανικό τετρακίνητο. Επομένως, το θέμα που γεννάται έχει να κάνει με το πώς τα δύο αντεπεξέρχονται στην καθημερινότητα.

Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί

Δε θα το κουράσουμε. Σε επίπεδο εμφάνισης, το Evoque είναι «αλλού». Κατά το διάστημα που είχαμε τα δύο αυτοκίνητα στα χέρια μας (σ.σ.: υπό το φόβο προκατάληψης), μέχρι γκάλοπ με όποιον βρίσκαμε στο δρόμο κάναμε, και δε βρέθηκε ένας -μα ένας!- να πει πως η GLC είναι ομορφότερη. Όχι πως είναι άσχημη. Κάθε άλλο, μάλιστα. Η μετατροπή του κλασικού αμαξώματος σε κουπέ έχει αφήσει ανεπηρέαστη την GLC από την επιβλητική μάσκα μέχρι την κολόνα Α. Από εκεί και πίσω, η οροφή, που έχει επιμηκυνθεί κατά 40 χλστ., έχει πάρει μια σημαντική κλίση, με το αποτέλεσμα να γίνεται προφανώς αισθητό στο πίσω μέρος. Εκεί η πέμπτη, επικλινής πόρτα, κατά το (σ.σ.: ηλεκτρικό) άνοιγμά της αποκαλύπτει το χωρητικότητας 500 λίτρων πορτ μπαγκάζ (575 λίτρα του Evoque!). Μικρότερο κατά 50 λίτρα από αυτό της απλής GLC, με στενότερη είσοδο και σημαντικά πιο ρηχό, αποτελεί και τη μοναδική θυσία που έχει γίνει για χάρη της εμφάνισης. Πέραν αυτού, οπτικά το πίσω μέρος με τις οβάλ απολήξεις της εξάτμισης και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ολοκληρώνει μια πολύ δυναμική εικόνα.

Στο χώρο των επιβατών, συγκριτικά με την GLC, η Coupe δεν έχει καμία αλλαγή, ωστόσο τα πίσω καθίσματα πλέον δεν απευθύνονται σε δίμετρους, εξαιτίας της κυρτότητας της οροφής. Από πλευράς υλικών και σχεδιασμού, τα πάντα είναι ήδη γνωστά, με την ποιότητα να πλησιάζει κορυφή – εξαιρώντας τα πλαστικά της κεντρικής κονσόλας γύρω από τους αεραγωγούς. Όχι, όμως, πως ξεπερνάει αυτήν του Evoque, το οποίο εκτός των πολύ καλών υλικών είναι και λιγότερο φλύαρο αναφορικά με το σχεδιασμό του ταμπλό. Η Coupe GLC, βασισμένη στην τελευταία C-Class, έχει εμφανή στοιχεία κομψότητας, τα οποία έρχονται να χαλάσουν κατά κάποιον τρόπο η αισθητική της κεντρικής οθόνης των 8,4 ιντσών (7 ιντσών η στάνταρντ) και η πινακίδα αφής για το χειρισμό της. Το γερμανικό SUV, πάντως, που, χάρη και στα επιπλέον 362 χλστ. του μήκους του συγκριτικά με του Evoque, παρέχει καλύτερους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών, παίρνει ολοκληρωτικά το αίμα του πίσω στον τομέα των διαθέσιμων χώρων για μικροαντικείμενα, αφού, από τη μία αυτοί του Evoque -συμπεριλαμβανομένου του κεντρικού υποβραχιονίου- είναι θεωρητικοί, από την άλλη οι αντίστοιχοι της GLC διακρίνονται για την ευρυχωρία τους απέναντι σε οποιονδήποτε εκπρόσωπο της κατηγορίας.

Ένα κι ένα κάνουν δύο

Εξετάζοντας τις τεχνικές προδιαγραφές και αφήνοντας έξω τις οικονομικές επιπτώσεις, με κοινά στοιχεία τη μόνιμη τετρακίνηση και τα αυτόματα κιβώτια των 9 σχέσεων, η GLC Coupe παίρνει κεφάλι χάρη στον ισχυρότερο κινητήρα, που έχει να παραθέσει κοντά στα 2,0 λίτρα. Έτσι, μην έχοντας υιοθετήσει τον 2λιτρο της Ε-Class, που εντυπωσιάζει με τη ραφιναρισμένη λειτουργία του, στην γκάμα της έχει αυτόν των 2.143 κ.εκ. με τους 204 ίππους, αλλά και τα 500 Nm ροπής από τις 1.600 έως τις 1.800 σ.α.λ. Τιμές που απέχουν σημαντικά από εκείνες του Evoque, το οποίο με τον 2λιτρο τουρμποντίζελ της Jaguar-Land Rover (2,2 λίτρα ο προκάτοχός του) αποδίδει 24 ίππους λιγότερο (υπάρχει και έκδοση με 150 ίππους), αλλά… «μόλις» 430 Νm (στις 1.750 σ.α.λ.), που, όπως και να το κάνεις, αποτελούν καλή διαφορά. Ακόμα και με τα περίπου 200 κιλά του επιπλέον βάρους της GLC.

Αφήνοντας στην άκρη τους αριθμούς, οι πρώτες διαφορές έρχονται από την αίσθηση που δίνει κάθε μοντέλο στον oδηγό. Στο Evoque κάθεσαι αισθητά ψηλότερα και έχεις την αίσθηση πλήρους ελέγχου των διαστάσεων του αμαξώματος – όπως και σε οποιοδήποτε άλλο μοντέλο του εργοστασίου. Στην GLC, στην οποία επίσης θα βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, οι έντονες καμπύλες του αμαξώματος στερούν κάτι από την άνεση του οδηγού σε λεπτούς χειρισμούς, ενώ τα στενά πίσω παρμπρίζ και των δύο περιορίζουν την ορατότητα. Φέρνοντας στη ζωή τους κινητήρες, δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδευτεί κανείς ως προς το καύσιμο που χρησιμοποιούν. Το έντονο κροτάλισμα προδίδει το ντίζελ, με την GLC να έχει κάπως καλύτερη μόνωση, και το Evoque -επιπλέον- μια πιο τραχιά αντίδραση κατά το ξεκίνημα. Από εκεί και πέρα, στο ρολάρισμα τη σκυτάλη παίρνουν τα κιβώτια και, όσο τα πήγαινε-έλα είναι εντός πόλης, δύσκολα βρίσκεις διαφορά. Η κλιμάκωση και στα δύο είναι πυκνή, δεν είσαι πάντα σε θέση να γνωρίζεις αν κινείσαι με 5η, 6η ή 7η, και απλώς ξέρεις ότι δε θα ήθελες να οδηγείς τέτοια αυτοκίνητα με χειροκίνητα κιβώτια. Η άνεση είναι σχεδόν απτή -στα πολυθρονάτα καθίσματα, στα ελαφριά τιμόνια, ακόμα και στις αναρτήσεις, που είναι ένα «κλικ» σφιχτές-, κυρίως αυτή του Evoque, το οποίο επιπλέον φοράει 20άρες ζάντες. Με ζάντες 18 ιντσών και σοφότερη επιλογή ύψους ελαστικού (60 έναντι 45 του Evoque), η GLC σβήνει κατά τι καλύτερα τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ και αργότερα, όταν αναπτύσσει ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, κυλάει πιο ήσυχα. Με λίγα λόγια, το γερμανικό κουπέ, παρά τη σπορτίφ εμφάνισή του, δίνει την αίσθηση πιο βολτίσιου μοντέλου, την ίδια ώρα που το Evoque σαν να… υπόσχεται ότι, εκτός από άριστες εκτός δρόμου ικανότητες, μπορεί να εντυπωσιάσει και στην άσφαλτο. Είναι όμως η επαφή μαζί τους που βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Πρώτα απ’ όλα, δε χρειάζεται να ταξιδέψει μαζί τους κανείς για εκατοντάδες χιλιόμετρα για να καταλάβει ότι δεν πρόκειται για αυτοκίνητα που θα «βολευτούν» υπό πίεση. Η λειτουργία των δύο κινητήρων έχει περιορισμένο φάσμα, ενώ η γραμμικότητά της, την οποία εκτιμάς απεριόριστα στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο, είναι τόσο έντονη, με το οποιοδήποτε ξέσπασμα απλώς να μην υπάρχει, κάτι που σημαίνει ότι μάταια ψάχνεις πού μπορεί να τα πιέσεις για να πάρεις λίγο χρώμα σε σβέλτη οδήγηση. Παίρνεις φόρα και στρίβεις, με τη μεν GLC πρώτα να πλέει πάνω στα λάστιχά της και μετά να υποστρέφει, το δε Evoque να κατεβάζει δυο-τρεις ταχύτητες πριν βγάλει μούτρα, ακόμα και με τη λειτουργία Sport, που ουσιαστικά δε φαίνεται να κάνει μεγάλη διαφορά σε σχέση με τις απλές ρυθμίσεις κινητήρα-κιβωτίου. Το -συγκριτικά- πιο ακριβές και γρήγορο τιμόνι της GLC σώζει υπέρ της την παρτίδα, όμως οι έντονες κλίσεις της και η απουσία πλευρικής στήριξης των καθισμάτων φρενάρουν τις όποιες ορέξεις. Συνολικά η GLC σε μια άτυπη κόντρα θα βγει ξεκάθαρα πρώτη, και αυτό χάρη στα παραπάνω, αλλά και στον ισχυρότερο κινητήρα, που έχει τη ροπή να την ξεκολλήσει από την κορυφή της στροφής, σε συνεργασία με το πιο γρήγορο σε αλλαγές 9G-TRONIC.

Επί της ουσίας

Όταν η υπόθεση πηγαίνει σε εδάφη περίεργα (βλ. εμφάνιση, κόστος κτήσης, μάρκα), τα υπέρ και τα κατά στη ζυγαριά αποκτούν περίεργο ειδικό βάρος. Κοντολογίς και χωρίς περιστροφές, αν κάποιος μας έλεγε «διάλεξε, με το χέρι στην καρδιά, ποιο θέλεις, και αύριο είναι δικό σου», η απάντηση θα ήταν το Evoque. Είναι τόσο μπροστά από την εποχή της η εικόνα του και τόσο καλά τα χαρακτηριστικά του, που δύσκολα θα σε κάνουν να κοιτάξεις αλλού. Πολλώ δε μάλλον, τη στιγμή που και ο τιμοκατάλογός του -μετά την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης- έγινε κάπως πιο ανθρώπινος.

Όμως εδώ μιλούν τα στοιχεία. Και αυτά θέλουν την GLC Coupe να είναι καλύτερη σχεδόν σε κάθε επιμέρους τομέα. Είτε αυτός έχει να κάνει με τις τεχνικές προδιαγραφές του κινητήρα, είτε με τις πολύ καλύτερες επιδόσεις, είτε με τους χώρους, μα κυρίως με την οδική συμπεριφορά. Το είχαμε διαπιστώσει στην απλή έκδοση της GLC, και τώρα με την Coupe επιβεβαιώνεται ότι πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο μεσαίο premium SUV σήμερα. Το αν λόγω του κουπέ αμαξώματος έχει χάσει λίγο από τον αποθηκευτικό της χώρο πραγματικά δεν έχει καμία σημασία._ 4Τ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Σχεδόν 10.000 ευρώ χωρίζουν τις βασικές εκδόσεις των δύο μοντέλων, αλλά δεν ξεχνάμε ότι από πλευράς μεγέθους η GLC Coupe (60.130 ευρώ) είναι μία κατηγορία πάνω από το Evoque (51.800). Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία της Mercedes έχει φτιάξει μια ιδιαίτερα πλούσια βασική έκδοση για την GLC Coupe, στην οποία πέρα από τα «απαραίτητα» περιλαμβάνονται cruise control, Audio 20 CD, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, σπορ ανάρτηση, προγράμματα οδήγησης κ.ά. Όπως και να έχει, πάντως, ένα Evoque με αντίστοιχο εξοπλισμό, ήτοι η μεσαία έκδοση της γκάμας (SE), κοστίζει 56.500 ευρώ.

 

MERCEDES GLC COUPE

ΥΠΕΡ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΚΑΤΑ/ΑΠΟΥΣΙΑ ΠΛΕΥΡΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ/ΚΛΙΣΕΙΣ

 

RANGE ROVER EVOQUE

ΥΠΕΡ/ΕΜΦΑΝΙΣΗ/ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

ΚΑΤΑ/ΑΡΓΟ ΤΙΜΟΝΙ

 

MERCEDES GLC COUPE 250d 4MATIC RANGE ROVER EVOQUE TD4 AUTO

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ευρώ) 60.130 56.500

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ*

Κυβισμός (κ.εκ.) 2.143 1.999

Μέγ. ισχύς (ίπποι σ.α.λ.) 204/3.800 180/4.000

Μέγ. ροπή (Nm/σ.α.λ.) 500/1.600 430/1.750

Κιβώτιο Αυτόματο 9 σχέσεων Αυτόματο 9 σχέσεων

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 222 200

0-100 (δλ./χλμ. ανά ώρα) 7,9 9,6

Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 8,6 8,5

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.) 131 134

*ΤΙΜΕΣ 4Τ

 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗΚ.xΠΛ.xYΨ. (χλστ.) 4.732×1.890×1.602 4.370×1.900×1.635

Μεταξόνιο (χλστ.) 2.873 2.660

Βάρος κατασκευαστή (κιλά) 1.845 1.685

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!