Μπορεί η νέα E-Class Cabriolet να χαρακτηριστεί ως το καλύτερο τετραθέσιο κάμπριο της κατηγορίας της; Πιθανότατα η απάντηση να είναι θετική μετά την αναλυτική δοκιμή της επί ελληνικού εδάφους.
Ποια είναι τα στοιχεία που δίνει έμφαση ο αγοραστής τέτοιου είδους αυτοκινήτων; Πρώτα απ’ όλα η εμφάνιση. Το νέο ανοιχτό μοντέλο της Mercedes είναι… κούκλα. Δυναμικό αλλά παράλληλα σοβαρό. Οι καμπύλες συνυπάρχουν αρμονικά με τις έντονες ακμές. Ευτυχώς η λύση της μαλακής αναδιπλούμενης οροφής επέτρεψε στους σχεδιαστές να μην καταφύγουν σε ένα ογκώδη τρίτο όγκο (προκειμένου να κρύψουν την σκληρή αναδιπλούμενη οροφή – όπως γίνεται σε άλλα μοντέλα). Στοιχείο δεύτερο, η ασφάλεια. Το μενού περιλαμβάνει όλα τα «καλούδια» που συμβάλλουν στην ενεργητική ασφάλεια, ενώ για την παθητική έχουμε 7 αερόσακους (για πρώτη φορά σε κάμπριο μοντέλο της Mercedes συναντάμε αερόσακους οροφής). Στοιχείο τρίτο, η άνεση. Το σύστημα AIRCAP είναι μία πατέντα της Mercedes και λειτουργεί με απλό τρόπο. Με την ενεργοποίησή του από το επάνω μέρος του πλαισίου του παρμπρίζ σηκώνεται μία μικρή υφασμάτινη «αεροτομή». Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι στροβιλισμοί του αέρα στο εσωτερικό (όχι όμως στο βαθμό που πιστεύει η εταιρεία), ενώ το AIRSCARF παρέχει μέσω αεραγωγών προσαρμοσμένων στα εμπρόσθια καθίσματα ζεστό αέρα στο σβέρκο των επιβατών. Έτσι λοιπόν οι επιβάτες μπορούν να μετακινηθούν με άνεση ακόμα και όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι γύρω στους 10 βαθμούς. Φυσικά τα καλύτερα σχόλια αποσπά η ποιότητα κατασκευής, όπως και η εργονομία. Στοιχείο τέταρτο, οι χώροι. Η Mercedes υποστηρίζει ότι η νέα E-Class Cabriolet είναι ένα αυτοκίνητο για τέσσερα άτομα. Κακά τα ψέματα όμως στο πίσω μέρος θα χωρέσουν με δυσκολία άτομα με ύψος άνω του 1,75 μ. Ιδίως όταν το αυτοκίνητο έχει κλειστή την κουκούλα ο διαθέσιμος χώρος για το κεφάλι τους είναι εξαιρετικά περιορισμένος. Στοιχείο πέμπτο, οι επιδόσεις. Οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες είναι τέσσερεις. Οι δύο πρώτοι έχουν χωρητικότητα 1,8 λίτρα, είναι υπερτροφοδοτούμενοι και αποδίδουν 184 και 204 ίππους αντίστοιχα (και θεωρούνται επαρκής για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου). Ο αμέσως επόμενος, χωρητικότητας 3,5 λίτρων έχει απόδοση 292 ίππους και στην κορυφή της γκάμας ο 5.5 με τους 388 ίππους. Και λίγα λόγια για την οδική συμπεριφορά. Μας άρεσε η κάμπριο έκδοση της E-Class. Στιβαρή κατασκευή στην ευθεία και ευέλικτη σε δρόμο με στροφές. Είναι σπορτίφ; Μάλλον όχι. Χτυπάει την άριστη σε αυτό τον τομέα BMW 3 Cabrio; Η απάντηση και εδώ είναι πιθανότατα αρνητική. Και λέμε πιθανότατα γιατί η ψαλίδα ανάμεσα στις δύο εταιρείες σε αυτό τον τομέα έχει κλείσει σημαντικά.
Οι (νέες) τιμές του μοντέλου, μετά την επιβάρυνση του 21% ΦΠΑ αλλά και του φόρου πολυτελείας, θα ανακοινωθούν μαζί με το εμπορικό λανσάρισμα στη χώρα μας στις 27 Μαρτίου. _Γ.Κακ.