top icon
Δοκιμές

Mercedes CLA 200 Shooting Brake 7G-DCT

Στη CLA Shooting Brake η Mercedes πάντρεψε δύο αντιφατικές έννοιες, αυτήν του στέισον με εκείνη του κουπέ αμαξώματος.

ΤΟ σύνδρομο του υδραυλικού. Έτσι αποκαλούσαμε για πολλά χρόνια την απέχθεια του Έλληνα για τα στέισον αμαξώματα, καθώς ο συγκεκριμένος τύπος αυτοκινήτου παρέπεμπε στα Rekord και Taunus που χρησιμοποιούσαν οι τεχνίτες τη δεκαετία του '60 για να κουβαλάνε τα σύνεργα της δουλειάς τους. Δεν ήταν μόνο ελληνικό γνώρισμα αυτό, καθώς η σχετική αντίληψη στη Γερμανία περιγραφόταν ως «handwerkerauto» (το αυτοκίνητο του μάστορα), όμως κάποια στιγμή αυτό ξεπεράστηκε, και ήδη από τη δεκαετία του '80 τα στέισον μοσχοπουλούσαν.

Όταν ένα τυπικό οικογενειακό αυτοκίνητο, σαν το Passat, στη χώρα μας είχε ελπίδα να διατεθεί μόνο ως «κούρσα», στην υπόλοιπη Ευρώπη οι εκδόσεις «κάραβαν» υπερίσχυαν κατά πολύ των 4θυρων στις πωλήσεις. Στην Ελλάδα τότε (όπως και τώρα), που η απόκτηση ενός αυτοκινήτου αποτελούσε όνειρο ζωής και εν πολλοίς εθεωρείτο και επένδυση, κανείς δε θα έβαζε τα χρήματά του σε κάτι που στην εγχώρια αγορά αντιπροσώπευε κάτι πιο ευτελές και, κατά συνέπεια, διέθετε μικρότερη τιμή μεταπώλησης. Και αν η αγορά ενός Passat ή Vectra station αποτελούσε μια ανορθόδοξη επιλογή, στις μάρκες κύρους κάτι τέτοιο ήταν πέρα για πέρα αδιανόητο. Αυτό, τη στιγμή που οι σχετικές εκδόσεις των premium κατασκευαστών χαρακτηρίζονταν από περισσότερη φινέτσα και κομψότητα.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που σήμερα πια μια μάρκα σαν τη Mercedes εξέλιξε ακόμα περισσότερο το συγκεκριμένο τύπο αμαξώματος, προκειμένου να ντύσει τη στέισον παραλλαγή της CLA. Η CLA Shooting Brake αναμφίβολα καταφέρνει να συνδυάζει την έξτρα πρακτικότητα με ένα σπορτίφ προφίλ, που ακόμα και ο πιο κολλημένος και συντηρητικός αγοραστής με τίποτα δε θα μπορούσε να παρερμηνεύσει ως «handwerkerauto». Όπως και η 4θυρη CLA (που η εταιρεία αποκαλεί «coupe»!), η Shooting Brake, χάρη στην τοξωτή οροφή και στο έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, παραπέμπει σε αυτοκίνητο κουπέ. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που, παρά τις λογικές εξωτερικές διαστάσεις του, οι οποίες δεν έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με της απλής CLA, κάθε άλλο παρά απαρατήρητο θα περάσει, καθώς διαθέτει μια πληθωρική κομψότητα, που άλλους θα εντυπωσιάσει, ενώ κάποιοι, συνηθισμένοι στο μέχρι σήμερα δωρικό σχεδιασμό του κατασκευαστή, ίσως βρουν κάπως υπερβολική.

Από εκεί ελάχιστες είναι οι διαφοροποιήσεις της έκδοσης Brake από τη Sedan. Στο εσωτερικό ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών μοιάζει μία ιδέα επωφελημένος από τη διαφορετική διαμόρφωση της οροφής, ενώ εκείνος των αποσκευών αυξήθηκε από τα 470 στα 495 λίτρα (1.354) με πεσμένα καθίσματα. Η βελτίωση της πρακτικότητας εντοπίζεται ως επί το πλείστον στην ευκολία που προσφέρει η πέμπτη πόρτα, αν και το στενό άνοιγμα του χώρου αποσκευών θέτει κάποιους περιορισμούς ως προς τις δυνατότητες φόρτωσης.

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.596 κ.εκ. με τους 156 ίππους, που εν προκειμένω μεταφέρει τη δύναμή του στους εμπρός τροχούς μέσα από το (έξτρα) κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Το κατά 30 κιλά βαρύτερο αμάξωμα δε φαίνεται να έχει μετρήσιμες επιπτώσεις στις επιδόσεις του αυτοκίνητου. Έτσι, οι όποιες αποκλίσεις σε σχέση με την 4θυρη έκδοση εντοπίζονται στα όρια του στατιστικού λάθους, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,3 δλ. (9,2 η CLA). Το αυτοκίνητο μπορεί να μη βάζει φωτιά στο δρόμο, όμως ο κινητήρας διαθέτει καλή απόκριση και είναι ελαστικός, καθώς τα 25,5 χλγμ. της μέγιστης ροπής του αποδίδονται από τις 1.250 έως τις 4.000 σ.α.λ. Το κιβώτιο των 7 σχέσεων συνεργάζεται άψογα με το κινητήριο σύνολο, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται άμεσα και προοδευτικά.

Στο ταξίδι η Shooting Brake είναι άνετη, όμως τα 40άρια ελαστικά στις 18άρες ζάντες που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας σε συνδυασμό με τις σφιχτές αναρτήσεις έχει ως αποτέλεσμα μια πιο ξερή αντιμετώπιση των ανωμαλιών που υπάρχουν άφθονες στους δρόμους της πόλης. Από εκεί και πέρα, η σπορτίφ εικόνα αυτού του στέισον επιβεβαιώνεται και από την οδική συμπεριφορά του, που επωφελείται από το ακριβές και γρήγορο τιμόνι, αλλά και από τα ιδιαίτερα αποτελεσματικά φρένα.

Η τιμή του αυτοκινήτου διαμορφώνεται στα 34.000 ευρώ (32.570 με απόσυρση), δηλαδή 750 ευρώ ακριβότερα από την 4θυρη CLA. Ο υποψήφιος αγοραστής δε θα προβληματιστεί μόνο ανάμεσα στην επιλογή των δύο αυτών εκδόσεων, αλλά και με την πιθανότητα να ανέβει κατηγορία, καθώς το τίμημα των περίπου 1.250 επιπλέον ευρώ που κοστίζει η στέισον έκδοση της C-Class κάθε άλλο παρά απαγορευτική καθιστά και αυτήν την εναλλακτική._ 4Τ

MERCEDES CLA 200 SHOOTING BRAKE 7G-DCT

ΥΠΕΡ/ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ/ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ/ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

ΚΑΤΑ/ΜΙΚΡΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ/ΑΝΕΣΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ