top icon
Παρουσιάσεις

Mercedes-AMG GT S

Την αγγίζεις με το μάτι, και αυτό αρκεί ώστε να θέλεις να τη γνωρίσεις οδηγώντας τη στο δικό σου δρόμο, σε ένα ταξίδι που διατρέχει παράλληλα το χρόνο μέσα από την τεράστια ιστορία της φίρμας.

ΕΙΝΑΙ η καλή, η «S» με τον 500άρη κινητήρα. Είναι κόκκινη, και σκέφτεσαι αν το δικαιούται, αν το αξίζει, αν επιτέλους δεν έχει σχέση με τις πολύ γερμανικές αλλά λιγότερο οδηγοκεντρικές SLR και SLS, και αν είναι προικισμένη με όσα προσδοκάς από ένα supercar ευρύτερης αποδοχής. Κοιτάει την «911», λένε, ενώ δε μασάει σε σχέση με τα ιταλικά κομψοτεχνήματα. Λένε…

Με στοιχεία του χθες στο σήμερα, λοιπόν, αφού σωστά και με σεβασμό η σχεδίασή της οδηγεί σε ασημένια βέλη. Χαμηλό προφίλ, μακρύ ρύγχος με τους τροχούς πολύ μπροστά και τον κινητήρα σφιχτά αγκαλιασμένο με το τροπέτο – εξού και κάποιοι, αθεόφοβοι, την αποκαλούν κεντρομήχανη. Τα φώτα πίσω με κλεμμένα στοιχεία από Porsche 911/928, και μέχρις εδώ. Συνολικά, αλλά και σχεδιαστικά, έχει το δικό της χαρακτήρα. Αν αρέσκεσαι να ανακαλύπτεις ομοιότητες, από το κάθισμα του οδηγού θα αλλάξεις τροπάριο. Άλλωστε, μόνο έτσι θα τη χαρείς, έτσι θα την απολαύσεις. Με συγκρίσεις δεν πας πουθενά. Σκοτώνουν την ευχαρίστηση – και αυτή η κατασκευή δεν το κρύβει. Δημιουργήθηκε για να ικανοποιήσει τον Πραγματικό Οδηγό, άσχετα από την εθνικότητά του. Άλλωστε, ο Πραγματικός Οδηγός δεν έχει διαβατήριο. Για αυτό και δεν έχει και κολλήματα σε σχέση με το τι εθνικότητας αυτοκίνητο έχει στο χέρι και οδηγεί. Μην ξεχνάτε τις Supra και τα Skyline πριν αρχίσετε τις αναλύσεις, ενώ οφείλουμε να θυμίσουμε πως το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης ήταν και παραμένει η Μ3, «4» σήμερα, και βέβαια αυτή η διαφορετική «911», η GT3.

Είπαμε, οφείλουμε να είμαστε ακριβείς όταν πρόκειται για πολεμικές μηχανές με πολιτισμένο μανδύα. Εκεί ο κάθε δημιουργός καταθέτει και την κουλτούρα του. Στοιχείο που δε λείπει από τη Mercedes και, αν κάποτε σχολιάσαμε πως η Μ3 δεν το βλέπει, δεν ασχολείται με το RS4, όσοι συντονισμένοι θα θυμάστε πως δεν κρύψαμε ποτέ την εκτίμησή μας σε σχέση με τη C63. Της προηγούμενης γενιάς…

Πού πάμε;

Δύσκολη ημέρα η Δευτέρα 13 Ιουλίου, αλλά ούτε σκέψη για αναβολή-ματαίωση του ταξιδιού για τη γνωριμία μαζί της. Την ψάχνεις εδώ και καιρό, και έχεις συμπαραστάτες τους ανθρώπους της ελληνικής Mercedes, που συμμετέχουν με συνέπεια στο παιχνίδι της διεκδίκησης. Τύποι με μέταλλο, που ανταποκρίνονται στα δύσκολα και δεν τους προδίδεις, ενώ ξέρεις ότι έρχονται πολύ ειδικές ημέρες. Έφτυσε αίμα ο Έλληνας Πρωθυπουργός εκεί στις Βρυξέλλες, κυνηγώντας και δικά του λάθη σε επιλογές συνεργατών, αλλά τα πολύ δύσκολα έπονται, και έχουν να κάνουν και με το πώς θα διαχειριστεί κανείς την πίεση εδώ, στον τόπο μας. Πίεση που θα μας αγγίξει όλους, και μακάρι να μη μας ξεπεράσει-στραγγαλίσει.

Οπλισμένοι με ένα νυσταγμένο όσο και πολύτιμο χαμόγελο, σημαντικό άγγιγμα στις 4 το πρωί(!), να ‘μαστε στη «γαλατάδικη» πτήση της Lufthansa για Μόναχο, με συνοδηγό τον Μιχάλη Σταυρόπουλο. Μέσω Μονάχου, λοιπόν, στη Στουτγάρδη και, αν υπολογίσετε ότι το Ίνγκολσταντ απέχει μία γκαζιά από το Μόναχο, αντιλαμβάνεστε ότι βρεθήκαμε στην καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας με άποψη, ποιότητα και χαρακτήρα. Μας πήγε πολλά χρόνια πίσω αυτό το ταξίδι. Όταν οργώναμε τη χώρα τους δοκιμάζοντας, άλλοτε με τον ιδρυτή του περιοδικού, συχνά-πυκνά με τον Μ.Σ. και πολλές φορές με τον Βασίλη Γιαννακόπουλο. Ένα δίκλινο, όπου το βρεις, και πάμε, και ξανά πάμε, άλλοτε με τελικές, άλλοτε στα όρια της υδρολίσθησης, πάντα και για πάντα αναστατώνοντας τον συνεπή, τα μέγιστα πειθαρχημένο Γερμανό, που συχνά φωτογράφιζε για να μας καταδώσει, πάντα εξέφραζε τη δυσαρέσκειά του και σε κάθε περίπτωση διέφερε πανηγυρικά από τον Ιταλό, που δεν έκρυβε το θαυμασμό του. Θα πληρώναμε για την Τέλεια Διαδρομή στην Τοσκάνη με την κόκκινη AMG GT S, και να είστε σίγουροι πως οι Ιταλοί θα υποκλιθούν, χωρίς βέβαια να προδώσουν τα δικά τους πιστεύω μέσα από το πάθος τους για τις δικές τους δημιουργίες. Άλλωστε, αν αυτή η «Μερκ» ψάχνει αντίπαλο, εκεί και στην Αγγλία θα τον βρει…

Στουτγάρδη IN-OUT

Οι φωτογραφίες την αδικούν, αφού από κοντά το σχήμα της είναι απλώς καθηλωτικό. Το προφίλ της με το μακρύ ρύγχος και την κομψή ουρά συνδυάζει τις κλασικές αξίες της φίρμας (παρ’ ότι οι αναλογίες της φέρνουν και στην E-Type), με τις καμπύλες του… μπουκαλιού της Coca-Cola και το σύγχρονο σχεδιαστικό DNA της Mercedes. Το χαμηλό της αμάξωμα σε προκαλεί να χωθείς στο εξίσου αισθησιακό εσωτερικό -κάτι που πραγματοποιείται χωρίς μεγάλο κόπο- και να προσπαθήσεις να συντονιστείς μαζί της. Έχεις λόγους για να το κάνεις. Κάθεσαι πολύ χαμηλά, στο δάπεδο, και σ’ αρέσει. Δεν τολμάς να πειράξεις το μπάκετ, αλλά βρίσκεις τη θέση σου ρυθμίζοντας το τιμόνι. Όπου και να το τοποθετήσεις, έχεις πλήρη πρόσβαση στα όργανα, ενώ το χέρι πάει μόνο του στους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας για τις ρυθμίσεις που αφορούν τη λειτουργία του αυτοκινήτου.

Ο νέος 4λιτρος V8, που σχεδιάστηκε ειδικά για την GT, συνδυάζεται με δύο τούρμπο τοποθετημένα ανάμεσα στο «V», κάτι που, πέρα από τα χωροταξικά οφέλη, εξασφαλίζει βελτιωμένη απόκριση και χαμηλότερες εκπομπές, εξαιτίας της καλύτερης ροής στους εγγύς τοποθετημένους καταλύτες. Ο κινητήρας, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Mercedes-AMG στο Αφάλτερμπαχ, έρχεται σε δύο παραλλαγές, με 462 ίππους για την απλή GT και 510 για την GTS, με τη μέγιστη ροπή να διαμορφώνεται, αντίστοιχα, στα 600 και τα 650 Νm, η οποία εν προκειμένω αποδίδεται από τις 1.750 έως τις 4.750 σ.α.λ. Κάθε κινητήριο σύνολο συναρμολογείται στο χέρι υπό την επίβλεψη ενός μηχανικού (one man, one engine), ο οποίος και το υπογράφει στην πλακέτα που κοσμεί το καπάκι του.

Η εταιρεία υπόσχεται για τον κινητήρα χαρακτηριστικά απόδοσης που συνάδουν με αγωνιστικών κατασκευών, κάτι που στην πράξη επιβεβαιώνεται αρχικά από το brutal άκουσμά του, το οποίο στη συνέχεια οι επιβάτες εισπράττουν στη μέση και στην πλάτη τους, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 3,8 δλ. και την ταχύτητα να σκαρφαλώνει μέχρι το κοντέρ να αγγίξει τα 310 χλμ./ώρα.

Η κατασκευή υπόσχεται να σου κουνήσει ευρύτερα το νευρικό σου σύστημα! Αγγίζεις το πηδάλιο και σε ακούει. Χαϊδεύεις το γκάζι και κροταλίζει από τις μηδέν στροφές. Παιδεύεσαι με τον επιλογέα ταχυτήτων, που για έναν παράξενο λόγο είναι φυτεμένος στο πίσω μέρος της κονσόλας. Βιάζεσαι. Τη θέλεις. Δεν ξέρεις τι σε περιμένει, και αυτό σε φτιάχνει ακόμα περισσότερο. Άλλωστε, τα προβλέψιμα δεν είναι αυτά που προκαλούν, δε δένεσαι με τα εύκολα. Πρέπει να την πείσεις ώστε να προκύψει η αμοιβαία εμπιστοσύνη, συνδεδεμένη και με την απελευθέρωση συναισθημάτων, όσο και των δυνατοτήτων που κρύβει το press kit. Είναι και έντιμη η κυρία. Ταξιδεύεις με τον επιλογέα του AMG Dynamic Select στη θέση Comfort και τρομάζεις με το πόσο εύκολα εκτοξεύεται η μ.ω.τ., χωρίς να την ακολουθεί η κατανάλωση, ενώ η άνεση της ανάρτησης (με το στάνταρντ σύστημα μεταβλητής απόσβεσης), η υποβοήθηση του τιμονιού και οι αλλαγές του κιβωτίου φροντίζουν για απροβλημάτιστες μετακινήσεις.

Οδηγείς στο Sport, ψάχνοντας τον όποιο Σόιμπλε ώστε να του χαλάσεις την ημέρα, και εντέλει πυροβολείς στη θέση Race, που προσφέρεται αποκλειστικά στην GT S, οπότε και η απόκριση του V8 γίνεται πιο άμεση, ο ήχος του γίνεται πιο άγριος (στην GT S είναι στάνταρντ το σύστημα με τα μεταβλητά κλαπέτα στην εξαγωγή), εννοείται πως το Start-Stop απενεργοποιείται, το τιμόνι γίνεται ακόμα πιο κοφτερό, το κιβώτιο επιλέγει χαμηλότερες σχέσεις, το τριών σταδίων ESP επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες γωνίες, ενώ η ανάρτηση γίνεται ακόμα πιο σφιχτή. Κυκλοφορείς, οπλοφορείς και ακούγεσαι και, έχοντας αφαιρέσει το ESP, αφού καταφέρεις και την καταλάβεις, της βγάζεις τα στοιχεία της «599» και της Stradale που διαθέτει, ενώ αντικειμενικά δε βλέπει καμία Aston. Πόσο Jaguar είναι; Καλή, όσο και δύσκολη ερώτηση… Η κάθε κυρία με το χαρακτήρα της, και βέβαια η Γερμανίδα, που είναι ακόμα πιο Sport, και με την αξιοπιστία της. Εκεί που απλώς δεν παίζεται.

Πού άλλου; Φρενάροντας. Σε ξεπερνούν τα φρένα της, και στην περίπτωσή μας το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με τα έξτρα κεραμικά με διάμετρο δίσκων 402 και 360 χλστ. εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Ακολουθούν πιστά αυτό το σπάνιο, το τέλεια ρυθμισμένο σασί, που σου επιτρέπει να παίζεις με τα όρια της πρόσφυσης, όπως μπορείς να κάνεις μόνο με καθαρόαιμες κατασκευές και αγωνιστικά λάστιχα. Ανεβάζει χιλιόμετρα, προκύπτουν πλευρικές επιταχύνσεις και πρέπει να είσαι έτοιμος ώστε να μην την αφήσεις να σε πληγώσει. Αν μάλιστα τη βρεις την άκρη -τη λέμε χρυσή τομή- σε καμπές με πολλά χιλιόμετρα, σε κλειστές στροφές πρέπει να δουλέψεις σκληρά ώστε να τη βάλεις στο χέρι, παρά το σχεδόν τέλειο ζύγισμά της, με το βάρος κατανεμημένο σε αναλογία 47/53 για τον εμπρός και τον πίσω άξονα.

Νομίζεις ότι την έχεις από νωρίς, επειδή έχεις αποκτήσει καλή σχέση, χάρη στην αφή και στην απόκριση του τιμονιού. Νομίζεις ότι την ξέρεις. Δεν της αρέσουν οι αγριάδες. Θέλει τρόπο. Είναι καθαρόαιμη. Δημιουργήθηκε για να οδηγηθεί έτσι και αλλιώς. Σύμφωνοι, σε γοητεύει, αλλά, όταν οι συνθήκες είναι ειδικές, απαιτείται και σεβασμός. Στα μέταλλα αλλά και στους ανθρώπους που σε εμπιστεύονται. Για να υπερβάλεις δεν αρκεί η ευκαιριακή σχέση, και αυτό της δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία… Σε κάθε περίπτωση και με την όποια ρύθμιση, ο κινητήρας είναι χορταστικός. Σε απόκριση, σε δύναμη, σε ήχο. Έχει ατού ο V8 σε ακούσματα, κακά τα ψέματα. Συμμαχεί μάλιστα περίφημα με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας, το οποίο μεταφέρει την κίνηση στον πίσω άξονα, όπου στην GT S συναντάμε ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Το κιβώτιο έχει βελτιωθεί στα σημεία, ενώ η διάταξη των σχέσεων εκμεταλλεύεται ιδανικά τη ροπή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, είτε το χρησιμοποιείς στην αυτόματη επιλογή είτε το πάρεις στο χέρι, οπότε ανταποκρίνεται σε κάθε κάλεσμα, με τους ήχους να προσαρμόζονται ιδανικά και να δημιουργούν και την κατάλληλη ατμόσφαιρα!

Συγκλονίζει!

Τη συγκρίνουν. Δε θα ακολουθήσουμε. Είναι η AMG GT με τον κωδικό «S», που προδίδει την ισχυρότερη παραλλαγή της. Βλέπει ό,τι καλύτερο σε αυτήν την άτυπη κατηγορία των πολιτισμένων supercar, αλλά είναι μόνη, είναι ξεχωριστή όταν πας να τη σταθμεύσεις δίπλα στα άλλα. Την προσβάλλεις. Κοσμήματα όπως η Ferrari και η «911» δε συγκρίνονται, οι συγκρίσεις είναι για «αντίστοιχες κατασκευές», και αυτή η Mercedes δεν είναι μία από αυτές τις κυρίες. Από την άλλη, μπορεί να έχει ανάλογες προδιαγραφές με κάποιες Maserati, Aston Martin και Jaguar, αλλά μέχρις εκεί. Το στυλ της και η προσωπικότητά της όταν την οδηγείς την κατατάσσουν στα μοναδικά αυτοκίνητα που θα μείνουν στην ιστορία._ Σ. Χ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

MERCEDES AMG-GT S

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ V8

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 3.982 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 510 ίπποι/6.200 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 650 Nm/1.750-4.750 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Πίσω, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό

ΚΙΒΩΤΙΟ Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 

ΕΜΠΡΟΣ Διπλά ψαλίδια, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση 

ΠΙΣΩ Διπλά ψαλίδια, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση

ΔIAΣTAΣEIΣ 

MHK.xΠΛ.xYΨ. 4.546×1.939×1.288 χλστ.

METAΞONIΟ 2.630 χλστ.

BAPOΣ 1.570 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 3,8 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 310 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9,4 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 219 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ