Στις παγωμένες επιφάνειες της Σουηδίας με τα νέα Volvo V60 Cross Country και V60 T8.
Αυτές τις ημέρες είμαστε κοντά στον Aρκτικό Kύκλο, και συγκεκριμένα στη Lulea της βόρειας Σουηδίας, με τα νέα Volvo V60 Cross Country και V60 T8. Σε θερμοκρασία -27 βαθμών Κελσίου, αλλά με το ενδιαφέρον και το κέφι μας για οδήγηση στον πάγο να αγγίζει τα κόκκινα και να μας ζεσταίνει από το πρωί έως το βράδυ. Βράδυ, το οποίο εδώ στη Lulea ήρθε σήμερα στις… 15:03.
Ο λόγος για μια εντυπωσιακή παρουσίαση, στην οποία ξεχωρίζει φυσικά η ενδιαφέρουσα εκδοχή του νέου Volvo V60, που είναι γνωστή εδώ και χρόνια (από το 1997 με το αντίστοιχο V70) ως «Cross Country». Οπτικά, οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με το «απλό» V60είναι εμφανείς με το «καλημέρα», αφού ξεχωρίζει με τις προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω και τους διαφορετικούς προφυλακτήρες.
Το σύστημα τετρακίνησης (AWD) ανήκειστο βασικό εξοπλισμό του νέου Volvo V60 Cross Country. Το ίδιο συμβαίνει και με μια πλειάδα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το Hill Descent Control, το ESP, το Corner Traction Control και το πρόγραμμα Off-Road.
Στα ηλεκτρονικά καλούδια του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται το Pilot Assist, το οποίο είναι σε θέση να υποστηρίξει τον οδηγό έως και ταχύτητες της τάξης των 130 χλμ./ώρα. Στα λοιπά βοηθήματα της κατασκευής περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα Oncoming Lane Mitigation και Cross Traffic Alert.
Το πολυχρηστικό αυτό μεσαίο οικογενειακό με το σπορ χαρακτήρα εξοπλίζεται με προηγμένα συστήματα κίνησης, που εξασφαλίζουν δυναμικές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Στην γκάμα του περιλαμβάνονται κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και δύο υβριδικά συστήματα κίνησης Twin Engine, με τεχνολογία Plug-in Hybrid.
Βασίζεται στην προηγμένη πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture), όπως το XC60 και τα μοντέλα της σειράς 90. Οι σχεδιαστές του επωφελήθηκαν από τις δυνατότητες αυτής της εξελιγμένης δομής, για να εισαγάγουν νέα πρότυπα στην κατηγορία των μεσαίων premium μοντέλων και να προσφέρουν ένα αυτοκίνητο με πολυτελές εσωτερικό, μεγάλους χώρους, προηγμένη συνδεσιμότητα, καθώς και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε συστήματα υποστήριξης οδηγού και άλλες τεχνολογίες ασφαλείας της Volvo.
Στην γκάμα των κινητήρων του βρίσκονται τρεις προτάσεις, που συνδυάζονται σε κάθε περίπτωση με τετρακίνηση (AWD): το T5 των 250 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπής 350 Nm στις 1.800-4.800 σ.α.λ., καθώς και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις D3 των 150 ίππων στις 4.250 σ.α.λ. (ροπή 350 Nm στις 1.500-2.500 σ.α.λ.) και D4 των 190 ίππων στις 4.250 σ.α.λ με ροπή 400 Nm στις 1.750-2.500 σ.α.λ. Όλες είναι διαθέσιμες με αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων.
Δείτε το βίντεο που ακολουθεί και συνεχίστε την ανάγνωση
Σημειώστε εδώ ότι στην ελληνική αγορά θα έρθει το D4 AWD από το τέλος Μαρτίου, αρχές Απριλίου και μετά, με τιμές 61.594,48 και 66.178 για την έκδοση PRO. Λίγο αργότερα, θα ακολουθήσει και η έκδοση T5.
Στο «απλό» V60 βρίσκεις τα μοτέρ βενζίνης T5 (δικίνητο – 250 ίππων), T6 (AWD 310 ίππων και AWD – 253 ίππων και συνδυαστικά 340 ίππων), T8 (ΑWD – 303 ίππων και συνδυαστικά 390 ίππων), αλλά και τα πετρελαιοκίνητα δικίνητα ή τετρακίνητα D3 150 ίππων και D4 190 ίππων, να δημιουργούν μία μεγάλη γκάμα για κάθε γούστο.
Το V60 T8 τώρα, διακρίνεται για την ελαστικότητα και την ισχύ του στις υψηλές στροφές. Η δύναμη δεν του λείπει σε καμία περίπτωση, χωρίς να διακρίνεται από ξεσπάσματα ισχύος. Το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των 8 σχέσεων λειτουργεί υποδειγματικά στο χαλαρό αλλά και στο σβέλτο ρυθμό, όσο μπορεί αυτό να είναι δυνατόν στη Σουηδία, και γενικότερα στη Σκανδιναβία των αυστηρότατων ορίων ταχύτητας, ειδικά δε το… καταχείμωνο.
Παρά το βάρος και το μέγεθός του, το AWD V60 -«απλό» ή Cross Country-εντυπωσιάζει με την οδική συμπεριφορά του, αφού τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, ακόμα και στον πάγο, σε συνδυασμό βέβαια με τα ειδικά για την περίσταση ελαστικά. Ουδέτερο, φιλικό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, θα υποστρέψει μόνο στο όριο και αν ο οδηγός το παρακάνει. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές, και σίγουρα μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα σε ορεινές διαδρομές, και όχι μόνο, προσφέροντας μεγάλο αίσθημα ασφάλειας στον χειριστή.
Το έχουμε ξαναπεί. Όσο τέλειο και αν είναι το αυτοκίνητό σου, όσο ιδανικά ελαστικά και αν φοράει, τον πάγο τον «πουλάς» και τον σέβεσαι, και εμείς αυτό κάναμε στους δημόσιους δρόμους γύρω από τη Lulea, με εξαίρεση τις στιγμές που βρεθήκαμε πάνω στην παγωμένη… θάλασσα._ Μ. Σαλ.