Ταξιδεύουμε στην ανατολική Πελοπόννησο καταλήγοντας στη Μονεμβασιά, έχοντας στη διάθεσή μας την τελευταία και αναβαθμισμένη εκδοχή του Opel Mokka, συνοδευόμενη από το χαρακτηριστικό «Χ».
Όλα είναι δρόμος για εμάς τους φίλους του αυτοκινήτου, και η χώρα μας προσφέρεται για εξορμήσεις κάθε είδους. Οι περισσότεροι από εμάς, και επί προσωπικού, όταν αναφερόμαστε ή σχεδιάζουμε μια απόδραση από την Αττική, τη συνδυάζουμε με μια σπορτίφ κατασκευή με μεγάλη ιπποδύναμη και δυναμικά χαρακτηριστικά, έτσι ώστε να βιώσουμε αυτό που ονομάζεται «οδηγική απόλαυση». Δεν είναι όμως απαραίτητο να είσαι «με την ταυτότητα στο στόμα» και τη μέση σου καταπονημένη έπειτα από μερικά χιλιόμετρα για να αισθανθείς ευχαρίστηση. Διαφορετική μεν, αλλά αντίστοιχη. Με το νέο Opel Mokka X ξεκινήσαμε από την Αττική με προορισμό τη γνωστή σε όλους Μονεμβασιά, θέλοντας να διαπιστώσουμε κατά πόσο έχει αναβαθμιστεί η νέα γενιά του γερμανικού SUV αλλά και κατά πόσο μπορείς να απολαύσεις μια διαδρομή του είδους σε διαφορετικούς από τους συνήθεις ρυθμούς.
Από το 2012, όταν και παρουσιάστηκε, το Mokka κέρδισε ένα σημαντικό μέρος του αγοραστικού κοινού, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 600.000. Η νεανική εικόνα και ο περιπετειώδης χαρακτήρας σε συνδυασμό με τους ελάχιστους συμβιβασμούς που απαιτούσε κατά τη μετακίνηση στην πόλη δημιούργησαν μια ελκυστική πρόταση στην κατηγορία. Βέβαια, ύστερα από τέσσερα χρόνια παρουσίας, είχε φτάσει το πλήρωμα του χρόνου για τις απαραίτητες βελτιωτικές κινήσεις, έτσι ώστε το Mokka να παραμείνει επίκαιρο και ανταγωνιστικό στην αδυσώπητη μάχη της κατηγορίας. Το χαρακτηριστικό «Χ» συνοδεύει το γερμανικό SUV – μπορεί να ξένισε αρχικά, ωστόσο είναι γνωστό ότι θα συνοδεύει πλέον όλα τα μοντέλα της Opel που θα διαθέτουν off-road στοιχεία.
Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό που διαφοροποιεί τη νεότερη γενιά του Mokka από την προηγούμενη, αλλά και μία σειρά από αλλαγές που εντοπίζονται σε επιμέρους σημεία. Το πρώτο και κυριότερο, που εύκολα διαπιστώνει κανείς, είναι οι αλλαγές στη σχεδίαση. Τα νέα εμπρός φωτιστικά σώματα, που ακολουθούν την πρόσφατη στρατηγική και φιλοσοφία της Opel, σε συνδυασμό με την ανανεωμένη μάσκα και τον προφυλακτήρα, φρεσκάρουν την εικόνα του Mokka, διατηρώντας παράλληλα στενούς τους δεσμούς με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Κάπου εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, και συγκεκριμένα οι προβολείς κάνουν χρήση του συστήματος Adaptive Forward Lighting, το οποίο επιτυγχάνει βέλτιστη απόδοση φωτισμού, περιλαμβάνοντας εννέα διαφορετικές λειτουργίες. Πιο περιορισμένες είναι οι αλλαγές στο πίσω μέρος, με εξαίρεση τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα, τα οποία επίσης διατίθενται προαιρετικά με τεχνολογία LED. Σε γενικές γραμμές, το σχήμα του Mokka παραμένει μυώδες και κόμπακτ, όντας νεανικό και δυναμικό από όποια γωνία και αν το κοιτάξει κανείς.
Έχοντας περάσει στο εσωτερικό και ταξιδεύοντας στη Ν.Ε.Ο. με προορισμό αρχικά τον Τυρό, παρατηρούμε ότι και οι αλλαγές στο εσωτερικό συμφωνούν με τα υπόλοιπα μοντέλα της αγοράς. Ο πίνακας οργάνων είναι πλέον σχεδόν ίδιος με του νέου Astra, ενώ στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής, εφοδιασμένη φυσικά με την τελευταία γενιά του infotainment IntelliLink της Opel, αλλά και του Opel On Star. Πρόκειται για το σύστημα μέσω του οποίου ο οδηγός θα μπορεί να συνδεθεί αυτόματα με κέντρο έκτακτης ανάγκης έπειτα από ατύχημα, ενώ παρέχει και υποστήριξη σε ενδεχόμενη κλοπή αυτοκινήτου, καθώς και μία σειρά ακόμα από υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα είναι ανάλογη αυτής που έχουμε συνηθίσει από τη γερμανική εταιρεία, με αντίστοιχα υλικά κατασκευής. Στο δρόμο αισθάνεσαι άνετα πίσω από το τιμόνι του Mokka, καθώς τόσο η θέση οδήγησης όσο και η ορατότητα εμπρός είναι πολύ καλές. Η ανάρτηση απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου και ουσιαστικά απολαμβάνεις τη διαδρομή απερίσπαστος.
Όσον αφορά τους κινητήρες, μπορεί το ενδιαφέρον να συγκεντρώνει η μοναδική νέα προσθήκη, αυτή του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου των 1.400 κ.εκ. με απόδοση 152 ίππων, αλλά στη διάθεσή μας είχαμε την «εμπορική» πετρελαιοκίνητη των 1.600 κ.εκ. απόδοσης 136 ίππων, με μέγιστη ροπή 320 Nm. Το επίπεδο θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλό για κινητήρα του είδους, ενώ η απόδοσή του, αν και διαθέτει μικρό ωφέλιμο εύρος στροφών, είναι εντυπωσιακή από τις 2.000 έως και περίπου τις 3.500 σ.α.λ. Αφήνοντας πλέον τη Ν.Ε.Ο. και με κατεύθυνση προς Άργος και εν συνεχεία Τυρό, εύκολα διαπιστώνουμε το φιλικό χαρακτήρα του Mokka. Σε δρόμους με συνεχείς στροφές δε θα προβληματίσει τον μέσο οδηγό, και είναι δεδομένο ότι δύσκολα θα τον φέρει σε δύσκολη θέση. Ουδέτερο, λογικά θα εμφανίσει κάποιες κλίσεις στις στροφές, κάτι λογικό, λόγω της φιλοσοφίας της κατασκευής, ενώ θα υποστρέψει μόνο οριακά και αν ο χειριστής υπερβάλει. Στη δική μας περίπτωση, το Mokka διέθετε το σύστημα τετρακίνησης AWD, το οποίο μέσω ενός ηλεκτρονικού πολύδισκου συμπλέκτη μεταφέρει τη ροπή ανάμεσα στους τροχούς από 100:0, έως και 50:50, όντας προσθιοκίνητο σε κανονικές συνθήκες, κάτι που ευνοεί και την κατανάλωση. Το σύστημα διεύθυνσης, αν και σχετικά ελαφρύ με μια μικρή ασάφεια γύρω από την ευθεία, έχει καλή πληροφόρηση και δε θα προβληματίσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό.
Βέβαια, όπως αναφέραμε και αρχικά, υπάρχουν στιγμές που η απόλαυση δεν προκύπτει από έντονες εκρήξεις αδρεναλίνης, αλλά από την ηρεμία και τη χαλάρωση που προκαλεί ο συνδυασμός της κατασκευής και του τοπίου. Στον ορεινό δρόμο από το Λεωνίδιο προς τον Κοσμά, με το παράθυρο ανοιχτό και απολαμβάνοντας τη μυρωδιά του βουνού και της φύσης, δεν έχεις την ανάγκη να κινηθείς στο όριο. Ουσιαστικά ταξιδεύεις και αφήνεις το μάτι σου να χορτάσει την υπέροχη ελληνική ύπαιθρο, περνώντας από σημεία που το ανθρώπινο χέρι ακόμη δεν έχει «προλάβει» να αγγίξει. Χωρίς στάση για ανεφοδιασμό, αφού η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα, ακόμα και σε συνθήκες πίεσης, περνάμε το γραφικό Κοσμά και, αφήνοντας το χωριό Γεράκι, συνεχίζουμε με προορισμό το Λιμένα Γέρακα. Έναν υπέροχο και γραφικό κόλπο που λίγοι γνωρίζουν και αποτελεί καλοκαιρινό σημείο συνάντησης όσων κάνουν διακοπές με σκάφος. Και μάλιστα σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από τη Μονεμβασιά, το βράχο με τη μοναδική είσοδο. Βέβαια, το θρυλικό κάστρο δεν ήταν πάντα βράχος, αλλά ένα κομμάτι γης που μετά την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης αποκόπηκε από τη γη της Λακωνίας, και ουσιαστικά η ξύλινη γέφυρα που κατασκεύασαν εκείνη την εποχή έμεινε να το συνδέει με τον υπόλοιπο κόσμο.
Ιδανικό…
Η Πελοπόννησος έχει κρυμμένα μυστικά και περιοχές που πολλοί δε γνωρίζουν, ενώ τα πλέον φημισμένα, όπως η Μονεμβασιά, δικαίως ακολουθούνται από διθυραμβικά σχόλια. Η εξόρμηση στην ευρύτερη περιοχή ήταν διαφορετική από προηγούμενες, και μπορεί να μην είχε την ένταση άλλων, όμως είχε τη δική της γοητεία. Όπως είπαμε και στην αρχή, δεν είναι απαραίτητο να κινείσαι συνέχεια «τέρμα γκάζι», απολαμβάνοντας ταξίδι και διαδρομή με διαφορετικό τρόπο. Και το αναβαθμισμένο Opel Mokka ήταν ιδανικό για τη συγκεκριμένη περίσταση. Άνετο, με κινητήρα που σου επιτρέπει να κινηθείς σε κάθε είδους διαδρομή χωρίς περιορισμούς και με χαμηλή κατανάλωση. Η τελευταία γενιά του γερμανικού SUV έχει βελτιωθεί σε συγκεκριμένα σημεία, επιτρέποντας στο Mokka να παραμείνει επίκαιρο και φυσιολογικά ανταγωνιστικό._ Π. Τ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Οpel Mokka X CDTI AWD
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.598 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 136 ίπποι/3.500-4.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 320 Nm/2.000-2.250 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.275×2.038×1.658 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.555 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.450 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 9,9 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 190 χλμ./ώρα
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ