Ένα τετρακίνητο με «αξίες», ένα νησί με «ήθος». Μπαρκάρουμε για πολλοστή φορά με προορισμό ένα ελληνικό νησί που, αν και δεν περιλαμβάνεται στους «must» θερινούς προορισμούς, μας κερδίζει αμέσως. Μήπως επηρεασμένοι, όπως και εντυπωσιασμένοι, από το ολοκαίνουργιο Land Rover Discovery;
Το οδικό δίκτυο της Τήνου στα «χαρτιά» είναι πάνω από 1.000 χλµ., εκ των οποίων τα περίπου 600 χωµατόδροµος. Από μόνη της αυτή η πληροφορία είναι αρκετή όταν ψάχνεσαι για το πού να πας με το νέο Land Rover Discovery. Ένα αυτοκίνητο που στην πέμπτη γενιά του, όσο φορτωμένο κι αν είναι με οτιδήποτε έχει να κάνει με συνδεσιμότητα, επιπλέον άνεση και φιλικότητα προς τους επτά επιβάτες που μπορεί να μεταφέρει στις τρεις σειρές καθισμάτων του, δεν παύει να είναι το Discovery. Το πιο «πολεμικό» Land Rover σε… φιλικό περιτύλιγμα (γιατί δεν ξεχνάμε το Defender), που προς μεγάλη μας ικανοποίηση μπορεί να στρογγύλεψε, να ομόρφυνε, να υιοθέτησε τη σύγχρονη, καθωσπρέπει εικόνα των μεγάλων SUV, όμως δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης για τις εκτός δρόμου ικανότητές του. Το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού και το κεντρικό διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος παραμένουν στη σύνθεσή του, η οποία επιπλέον περιλαμβάνει αερανάρτηση, όπως και το σύστημα Terrain Response 2, με πέντε προγράμματα εκτός δρόμου κίνησης, ανάλογα με την επιφάνεια.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, κάνουμε τα στραβά μάτια ακόμα και στις οθόνες των 8 ιντσών πίσω από τα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, στοιχείο που μαζί με πολλά άλλα (όπως ηλ. διακόπτες για την αναδίπλωση των καθισμάτων, διακόπτη για χαμήλωμα του αμαξώματος αν θέλεις να φορτώσεις το πορτ μπαγκάζ και αμέτρητα στοιχεία συνδεσιμότητας) του δίνουν τον τόνο πολυτέλειας που του έλειπε, και κατηφορίζουμε στον Πειραιά, αφού από εκεί φεύγει για Τήνο το Blue Star Naxos της Blue Star Ferries, που για ακόμα μία φορά μας ταξιδεύει ιδανικά.
Όπως η Τήνος δεν έχει υποκύψει στην αστικοποίηση, έτσι και το Discovery δεν έχει απολέσει το χαρακτήρα του. Μπορεί η τιμή του, που ναι μεν ξεκινάει από τα 82.000 ευρώ στην απλή έκδοση αλλά ξεπερνά τα 100.000 σε μια έκδοση σαν αυτήν της δοκιμής μας, να το βάζει για τα καλά στο πλαίσιο των πολυτελών SUV, ωστόσο σήμερα παραμένει ό,τι πιο σκληροτάχηλο έχει να επιδείξει η κατηγορία, όντας ταυτόχρονα ό,τι πιο πρακτικό, και αφήνοντας στους άλλους τη σπορτίφ ασφάλτινη συμπεριφορά. Ναι, υστερεί τελικά απέναντι σε άλλα «τέρατα» σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, αφού δε σε εμπνέει να «στρίψεις», όμως πότε αποφασίστηκε ότι ένα αυτοκίνητο του είδους φτιάχνεται για γρήγορη οδήγηση; Κάπως ανάλογα η Τήνος θα ικανοποιήσει αυτόν που θα της αφιερώσει τουλάχιστον τρεις μέρες αν θέλει πραγματικά να τη γνωρίσει, αποζημιώνοντάς τον με την αρχέτυπη ομορφιά των χωριών και του αναγλύφου της._ Ε. Ξ.