X
Ειδικές Διαδρομές

Με Hyundai i30 N Fastback στην Πεντέλη και στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων

Η συνταγή γνωστή, δοκιμασμένη, και μάλιστα αναγνωρισμένη. Τα συστατικά που συνετέλεσαν στην επιτυχία του Hyundai i30 N τοποθετήθηκαν επιμελώς και στο αμάξωμα του Fastback, με το αποτέλεσμα να αποδεικνύεται εξίσου εκρηκτικό.

Με το i30 N η Hyundai έκανε εντυπωσιακή είσοδο στις κατασκευές υψηλών επιδόσεων. Εμπνευσμένο και σχεδιασμένο από ανθρώπους που έχουν πρωταρχικό στόχο την οδηγική ευχαρίστηση-απόλαυση, το κορεατικό μοντέλο κατάφερε να κερδίσει και τους πλέον απαιτητικούς. Ακολουθώντας επεκτατική και επιθετική πολιτική, στη Hyundai προχώρησαν στη «μεταμόσχευση των οργάνων» του i30 N και στο αμάξωμα του Fastback, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν μεγαλύτερο, αλλά -το σημαντικότερο- διαφορετικό αγοραστικό κοινό. Νεανικό (και όχι μόνο), το οποίο δεν κάνει υποχωρήσεις σε επίπεδο επιδόσεων και σκληροπυρηνικού χαρακτήρα, αλλά δίνει έμφαση στο στυλ και στη σχεδίαση, διαθέτοντας ελιτίστικη φιλοσοφία. Με το Fastback να έχει αποσπάσει αρκετά κολακευτικά σχόλια για τη σχεδίασή του, η προσθήκη των μηχανικών μερών του i30 N και οι περιποιήσεις του τμήματος N Division δημιούργησαν εξαρχής υψηλές προσδοκίες. Κάτι που καλώς ή κακώς μοιάζει δεδομένο ότι θα συνοδεύει όλες τις δημιουργίες του κορεατικού εργοστασίου με το χαρακτηριστικό «Ν» από εδώ και έπειτα…

Θέμα οπτικής γωνίας

Δε χρειάζεται να είσαι πυρηνικός φυσικός για να διαπιστώσεις τις συγγένειες ανάμεσα στις δύο εκδόσεις. Πιστοί στη σχεδιαστική φιλοσοφία που λάνσαραν στο χάτσμπακ αμάξωμα, οι σχεδιαστές του N Division ακολούθησαν την πεπατημένη και στο Fastback. Οι πλέον ευδιάκριτες διαφορές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις εντοπίζονται στην πίσω πόρτα, όπου έχει τοποθετηθεί μία σταθερή αλλά ευδιάκριτη αεροτομή η οποία ταιριάζει απόλυτα με τη γραμμή του αμαξώματος, συμβάλλοντας τόσο στη σπορ αισθητική όσο και στην αεροδυναμική. Η τελευταία είναι βελτιωμένη σε σχέση με του χάτσμπακ i30 Ν, αφού ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει μειωθεί στο 0,297 Cd, από τα 0,320 Cd. Οι διαφορές στις διαστάσεις εντοπίζονται στο μεγαλύτερο κατά 12 εκατοστά μήκος, αλλά και στο κατά 28 χλστ. μικρότερο ύψος. Με δεδομένο ότι το πλάτος παραμένει ίδιο, το Fastback έχει πιο πληθωρική εικόνα, παραμένοντας το ίδιο επιθετικό και συνδυάζοντας ιδανικά τις σπορ αισθητικές πινελιές με ελιτίστικα χαρακτηριστικά.

Στα επιμέρους μηχανικά μέρη, μπορεί να ακολούθησαν φυσιολογικά τη φιλοσοφία «πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει», αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι μπορεί να βελτιωθεί! Έτσι, στοχεύοντας στο να αυξήσουν ακόμα περισσότερο την πρόσφυση στους εμπρός τροχούς, αλλά και να βελτιώσουν το επίπεδο άνεσης, προχώρησαν σε μία σειρά αλλαγών στον τομέα της ανάρτησης. Έπειτα από μερικές ακόμα χιλιάδες χιλιόμετρα στο Νίρμπουργκρινγκ, κατέληξαν στην πιο μαλακή ρύθμιση των εμπρός αμορτισέρ, σε σχέση με αυτήν του χάτσμπακ i30 N, στα 6 χλστ. μεγαλύτερα σε μήκος bump stop και σε νέα αντιστρεπτική. Παράλληλα, διαφοροποιημένη είναι η γεωμετρία του πίσω άξονα, ενώ έπειτα από όλες τις παραπάνω αλλαγές, νέες είναι και οι παράμετροι στην ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, αλλά και στο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης. Τέλος, το i30 N Fastback είναι κατά 12 κιλά ελαφρύτερο, με βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία, ενώ χαμηλότερα εντοπίζεται πλέον το κέντρο βάρους.

Από εκεί και πέρα, τίποτα δεν αλλάζει σε σχέση με το χάτσμπακ μοντέλο, με το Fastback να διατίθεται επίσης σε δύο εκδόσεις, με απόδοση 250 και 275 ίππων. Η κορυφαία, με τον κωδικό «Performance», ήταν και αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας, κάτι που μαρτυρά και την παρουσία του μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στους εμπρός τροχούς. Οι ομοιότητες μεταξύ των δύο αμαξωμάτων συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με την εικόνα να είναι ακριβώς η ίδια. Φυσιολογικά, το τύπου μπάκετ κάθισμα είναι το πρώτο στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον, αλλά και το τριάκτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, από όπου ο οδηγός χειρίζεται το N Grin Control. Μέσα από τα δύο σχετικά κουμπιά, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, μέσω των οποίων αλλάζουν η απόσβεση της ανάρτησης, η απόκριση στο γκάζι, η εμπλοκή του διαφορικού, το βάρος του συστήματος διεύθυνσης, όπως και ο ήχος της εξάτμισης, χωρίς να ξεχνάμε τη διαφοροποίηση στο σύστημα ευστάθειας, αλλά και στην ενεργοποίηση του Rev Match. Μάλιστα, στο πρόγραμμα Custom, ο χειριστής μπορεί να αλλάξει καθεμία από αυτές ξεχωριστά, σύμφωνα με τις επιθυμίες του. Ο πιο… ανυπόμονος απλώς πιέζει το κουμπί με την καρό σημαία που συνοδεύεται από την ένδειξη «Ν mode», και ουσιαστικά απολαμβάνει το i30 N Fastback στην πιο ακραία του μορφή.

Πριν περάσουμε σε κατάσταση «Defcon», έχουμε επιλέξει το πρόγραμμα Normal και διαπιστώνουμε τη βελτιωμένη λειτουργία της ανάρτησης. Φυσικά και παραμένει σφιχτή, διαβάζοντας την παραμικρή ανωμαλία του οδοστρώματος, αλλά φιλτράροντας μεγαλύτερο μέρος τους πριν περάσουν στην καμπίνα του εσωτερικού. Δε θα λείψουν κάποιες ξερές αντιδράσεις, αλλά αυτές θα τις εντοπίσει κανείς σε κακοτεχνίες του δρόμου, με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά να παίζουν το ρόλο τους. Σύμφωνοι, δεν έχει την ποιότητα κύλισης ενός VW Golf GΤi, αλλά σίγουρα το γερμανικό χάτσμπακ δε διαθέτει το σκληροπυρηνικό χαρακτήρα του i30 N. Πάντως, το Fastback είναι ελαφρώς βελτιωμένο στο συγκεκριμένο τομέα, κάνοντας τη συμβίωση μαζί του στην καθημερινότητα καλύτερη σε σχέση με το χάτσμπακ. Όλα αυτά με το πρόγραμμα Normal, διότι όταν επιλέξεις το N Mode η κατάσταση αλλάζει άρδην, με το τελευταίο να είναι σαφές ότι προσανατολίζεται για χρήση σε πίστα. Ίσως το πρόγραμμα Sport να αποτελεί τη χρυσή τομή για σβέλτη μετακίνηση, αλλά και οδήγηση στον επαρχιακό δρόμο, χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς. Πάντως, είναι χαρακτηριστικό πως το i30 N είναι μία από τις περιπτώσεις που μπορείς εύκολα να διαπιστώσεις τις διαφορές στις παραμέτρους του προγράμματος οδήγησης, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς των τεχνικών της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

We have a lift off!

Για να μπορέσει να απολαύσει κανείς μία κατασκευή αυτού του είδους σε όλο της το μεγαλείο, υπάρχουν δύο τρόποι. Ο πρώτος είναι σε δρόμο με εξαιρετικά χαμηλή κυκλοφορία, και ο δεύτερος -εκμεταλλευόμενος τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια που σου προσφέρει- στην πίστα. Ιδανικό; Να συνδυάσεις και τα δύο. Καθένας μας έχει μία διαδρομή της αρεσκείας του και, επί προσωπικού, το… πεδίο δοκιμών μας από μικρή ηλικία είναι αυτό της Πεντέλης, και πιο συγκεκριμένα εκείνο που οδηγεί στα ραντάρ. Ειδικά τα χρόνια που οι γονείς αναρωτιούνταν ποιος «έκαψε» μισό ντεπόζιτο καυσίμου στην οικογενειακή Alfa Romeo 156… Σε διαδρομές αυτού του είδους, το Fastback δικαιολογεί πλήρως το χαρακτηριστικό «Ν» που φέρει στην εμπρός μάσκα. Όπως η χάτσμπακ έκδοση, έτσι και στο κουπέ-σεντάν τα συστατικά του N Division έχουν κάνει το θαύμα τους. Απόλυτα συμμετοχικό, οδηγοκεντρικό, γίνεται ένα με τον οδηγό, περνώντας μια ανόθευτη και μηχανική αίσθηση για ό,τι συμβαίνει γύρω του. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από εξαιρετική κατευθυντικότητα, ενώ το μπλοκέ διαφορικό δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να διαχειριστεί την ισχύ των 275 ίππων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όσο επιμένεις στο γκάζι, τόσο περισσότερο εμφανίζει την τάση να σημαδέψει το εσωτερικό της στροφής. Έχοντας περάσει το μοναστήρι, στις συνεχόμενες στροφές με την μπαριέρα δεξιά σου και τις απότομες αλλαγές πορείας, το Fastback είναι απολαυστικό, αφού διακρίνεται από εξαιρετική αμεσότητα, με την ανάρτηση να μη διαταράσσεται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ακολουθώντας την πορεία που έχεις επιλέξει. Περί υπερστροφής ούτε λόγος. Ουδέτερο, και οριακά θα αισθανθείς το πίσω μέρος να ελαφρώνει ελάχιστα περισσότερο σε σχέση με τη χάτσμπακ έκδοση, αλλά έχοντας την τάση να γλιστρήσει περισσότερο «με τα τέσσερα», παρά να πλασαριστεί. Κάτι τέτοιο μπορείς να προκαλέσεις στο γλιστερό οδόστρωμα, αλλά περισσότερο λόγω του χαμηλού δείκτη πρόσφυσης, και όχι του στησίματος του i30.

Όσο ευχάριστο είναι στο δρόμο, άλλο τόσο εντυπωσιακό και αποτελεσματικό είναι στην πίστα. Στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων και με την κεραία του V-Box στην οροφή, το i30 N Fastback αποδείχθηκε ευχάριστο, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:11.78. Χρόνος αντίστοιχος με αυτόν των κορυφαίων χάτσμπακ της κατηγορίας. Η αίσθηση που σου προσφέρει είναι πως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και σε κάθε γύρο σού δίνει τη σιγουριά να πιέσεις όλο και περισσότερο. Ο κινητήρας είναι γεμάτος και έχει βάθος, χωρίς όμως να έχει τη δύναμη και την εκρηκτικότητα που διακρίνει τους αντίστοιχους του Group VAG, όπως για παράδειγμα το Cupra. Στις γρήγορες αριστερές μπροστά από τα pits και στην Κ3 μπορεί να περάσει πολύ γρήγορα, αν και θέλει προσοχή να μην παρασυρθείς και γλιστρήσει περισσότερο με τα τέσσερα, με αποτέλεσμα να χάσεις την αγωνιστική γραμμή για τις δεξιές στροφές που ακολουθούν. Σίγουρα, το στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η ταχύτητα εισόδου, αλλά και η μέση ταχύτητα που διατηρεί στο εσωτερικό της στροφής, δείγμα της πολύ καλής λειτουργίας του διαφορικού και της ανάρτησης. Τα φρένα αποδεικνύονται αποδοτικά, ενώ σε κάθε περίπτωση το σύστημα διεύθυνσης παρέχει υψηλού επιπέδου πληροφόρηση, συμβάλλοντας στην επικοινωνία οδηγού-αυτοκινήτου. Το μοναδικό στοιχείο που ελαφρώς προβλημάτισε ήταν όταν φρενάραμε με δύναμη στη μεγάλη ευθεία πριν από την Κ6 και με σχεδόν 170 χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, και το πίσω μέρος εμφάνισε την τάση να ελαφρώσει.

Keep creating!

Στη Hyundai μας εξέπληξαν ευχάριστα με την παρουσίαση του i30 N, και εξακολουθούν να το κάνουν. Στην περίπτωση του Fastback είχαν εύκολο έργο, αφού οι λύσεις ήταν δοκιμασμένες, και δε χρειάστηκε να πάρουν ρίσκο. Η… μεταμόσχευση πέτυχε, ο ασθενής έζησε πιο ευτυχισμένος από ποτέ, και οι Κορεάτες του τμήματος N Division ακόμα μία φορά σκόραραν από τα αποδυτήρια. To Fastback διακρίνεται από όλα εκείνα τα στοιχεία που κατάφεραν να χαρίσουν μία ξεχωριστή θέση στο i30 N στη συνείδηση των petrolhead, ενώ συνδυάζει και την ξεχωριστή, ιδιαίτερη σχεδίαση που θα προσελκύσει μεγαλύτερο εύρος αγοραστικού κοινού. Και όλα αυτά με ελκυστική τιμή, αφού η έκδοση Performance υπολογίζεται να κοστίζει λιγότερο από 30.000 ευρώ! Σίγουρα, στο N Division έχουν την τεχνογνωσία και τη διάθεση να δημιουργήσουν, κάνοντας επίδειξη του νέου αέρα που εδώ και αρκετά χρόνια απορρέει από την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία._ Π. Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ HYUNDAI i30 N Fastback Performance
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 275 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 353 Nm (378 Nm overboost)/1.450-4.700 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.455×1.795×1.419 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.494 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 6,1 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 250 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*: 8,2 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2*: 188 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!