X
Ειδικές Διαδρομές

Mε Ford Mustang Dark Horse 2025 στην Επίδαυρο

Μια Ford Μustang, μα ποια Mustang; Οδηγώντας την καθαρόαιμη, «ταξιδεύουμε» επιτέλους υπό κανονικές συνθήκες…

Θέλει θυσίες η τεχνολογική πρόοδος, και για τον Πραγματικό Οδηγό τέτοιες είναι για παράδειγμα ο εξηλεκτρισμός της Mustang ή, μόλις πρόσφατα, του Capri. Αυτό που παραμένει παρήγορο είναι πως μάρκες τύπου Ford εξακολουθούν να σέβονται τον Π.Ο. και να διατηρούν στο προσκήνιο στοιχεία που συνολικά οδεύουν προς εξαφάνιση, πάντα αναφορικά με την οδήγηση όπως την οραματίζεται ο απαιτητικός. Έτσι, αν θέλει κανείς να οδηγήσει σε μια Ειδική Διαδρομή, όλο και κάποιο Ford Fiesta ST θα βρεθεί στο Car Center στου Καρανικόλα (εκεί όπου δεσπόζει και το Fiesta Rally3-πρωταθλητής) ώστε να το «φορέσει», όπως τα γάντια, και να στρίψει διαγράφοντας τροχιές.

Περί Mustang

Πρωταθλήτρια η Ford στο κυνήγι για το αμερικάνικο όνειρο, και με τη Mustang διαχρονικά κέρδισε και τους Ευρωπαίους. Αναστατώθηκαν, την αντέγραψαν, και αυτό το έργο της Ford με χαρακτήρα συνεχίζεται. Από την αναγέννηση το 2013, όπως προέκυψε σε αμάξωμα κουπέ και κάμπριο, και με βαρύ lifting το 2024, αλλά και με τη… μεταμόσχευση, σχετικά πρόσφατα. Με υλικά όπως την ηλεκτρική κινητήρια μονάδα, που μένει να αποδειχθεί αν είναι η σωστή πρόταση για το μέλλον της αυτοκίνησης, ενώ ήδη αμφισβητείται, πριν από την καθιέρωση. Η ηλεκτρική, σε αμάξωμα SUV και με πλαίσιο που αποδείχθηκε ικανό και στον Ταρζάν (εμβληματική ε.δ. του Ράλλυ Ακρόπολις), σε έκδοση Long Range και με τη μετάδοση σε έναν άξονα.

Σήμερα ονειρεύεσαι την έκδοση Rally για την τέλεια προσαρμογή σε χωμάτινες διαδρομές, όπως είναι η κίτρινη του Νώντα Καρανικόλα. Στη Ford έχουν την πρόταση ώστε το ρεύμα να χαρακτηρίζεται ακόμα και γοητευτικό…

Αντικειμενικά, πέρα από τα σημεία των καιρών και επομένως την καταιγίδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μετά την BMW, που δεν προδίδει το DNA της, προκύπτει και από τη Ford αντίδραση – χωρίς βραχυκύκλωμα. Εκφράζεται μάλιστα ιδανικά από τη «Monster» (τυπικά η Dark Horse), και σηκώνει πολλές ερμηνείες. Σε σχέση με τους ίππους, που κάθε άλλε άλλο παρά «πράσσειν άλογα» αποδεικνύονται, ή με τον εμπρός τοποθετημένο κινητήρα των 5,0 λίτρων, αλλά και όσον αφορά λεπτομέρειες που σε συνδυασμό με τα μηχανικά μέρη συνθέτουν ένα σύνολο που αναστατώνει.

Dark Horse

H αναγέννηση της Mustang έγινε στην έκτη γενιά, που παρουσιάστηκε το 2013 και έφερε σημαντικές βελτιώσεις στις διαστάσεις, στην ανάρτηση και στους κινητήρες. Η σημερινή Mustang Dark Horse βασίζεται πλέον στην έβδομη γενιά του εμβληματικού muscle car της Ford, ενώ τροφοδοτείται από μια ισχυρότερη έκδοση της τέταρτης γενιάς του 5λιτρου V8 κινητήρα της Ford. Με διαφορετικούς εκκεντροφόρους και ρυθμίσεις, η απόδοσή του φτάνει τους 454 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 540 Nm. Ο σχεδιασμός του συστήματος εισαγωγής αέρα με δύο πεταλούδες γκαζιού επιτρέπει σε διπλάσιες ποσότητες φρέσκου αέρα να εισέρχονται στον κινητήρα, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη απόδοση.

Η έκδοση Dark Horse, που έφτασε στα χέρια μας αμέσως μετά τη διεθνή έκθεση στην Αθήνα, διέθετε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της TREMEC, με επιλογέα από τιτάνιο που έχει κατασκευαστεί μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης. Εναλλακτικά, διατίθεται και με το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford, με χειριστήρια αλλαγής (paddles) στο τιμόνι. Η Dark Horse έχει εξελιχθεί για χρήση και σε πίστα. Αυτό γίνεται προφανές από τις εξωτερικές αλλαγές, που περιλαμβάνουν: χαμηλότερα πλαϊνά μαρσπιέ, σταθερή πίσω αεροτομή, αγωνιστικό διαχύτη, τετραπλή απόληξη εξάτμισης σε μαύρο χρώμα, ενώ τη δυναμική εικόνα ολοκληρώνουν οι σκουρόχρωμοι προβολείς LED, η γυαλιστερή μαύρη μάσκα και οι βαμμένοι αεραγωγοί στο καπό. Επίσης, το λογότυπο «Dark Horse» βρίσκεται στους θόλους των εμπρός τροχών, στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στα μαρσπιέ.

Στάνταρντ, εκτός από το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και το σύστημα μαγνητικής ανάρτησης, συμπεριλαμβάνεται το Performance Package, με σκοπό τη βελτίωση των επιδόσεών της στην πίστα. Αυτό το «πακέτο» περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: βοηθητικό ψυγείο λαδιού κινητήρα, ψυγείο λαδιού για το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, ψυγείο χαμηλού βάρους για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, ισχυρότερους ανεμιστήρες στο σύστημα ψύξης, καθώς και ψυγείο στον πίσω άξονα.

Αθήνα-Επίδαυρος-Αθήνα

Πώς μεταφράζονται στο δρόμο τα παραπάνω; Με μία λέξη, Ford! Από τη θέση οδήγησης, που προσκαλεί σε «σκληρό ροκ», μέχρι την αντίδραση στο γκάζι ακόμα και σε γλιστερό οδόστρωμα – με ή χωρίς τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης. Η Mustang είναι άριστα ζυγισμένη, ένα σχετικά ελαφρύ κουπέ για τα σημερινά δεδομένα, μήκους σχεδόν 5 μέτρων, που θα σκεφτόσουν ότι μόνο η BMW με την Μ6 θα μπορούσε να προσφέρει. Διατηρεί την κλασική αρχιτεκτονική του πισωκίνητου με τον κινητήρα μπροστά, μια συνταγή που λάτρεψε ο petrolhead μαθητής του Κ.Κ., προσφέροντας τη μοναδική αίσθηση που θυμίζει Toyota Supra τρίτης γενιάς της δεκαετίας του 1990, και που σήμερα μόνο η Nissan διατηρεί ζωντανή με το GTiR.

Η Dark Horse ενσαρκώνει την πεμπτουσία του κλασικού GT, προσαρμοσμένη στις σύγχρονες απαιτήσεις. Αποτελεί μια πρόταση για κάθε τύπο διαδρομής, δίχως να δυσκολεύει την καθημερινή χρήση. Δεν είναι ένα Focus RS από πλευράς ευελιξίας, αλλά εντυπωσιάζει θετικά με τη συμπεριφορά της, αποδίδοντας τη χαρακτηριστική φιλοσοφία της με σύγχρονο τρόπο. Δεν απαιτεί γνώσεις πρωταθλητή, όπως του Νώντα Καρανικόλα, για να τη δαμάσεις. Εντυπωσιάζει με την απόκρισή της, αξιοποιώντας πρώτα απ’ όλα τον κινητήρα, με βάθος στο πάτημα του γκαζιού, προσφέροντας μια απάντηση στην επιθετική απόκριση των ηλεκτρικών της εποχής.

Αυτή η Mustang αποπνέει το savoir-faire της Ford. Σοβαρή, με χαρακτήρα που αφυπνίζει τη μνήμη και σε παραπέμπει στο τελευταίο καθαρόαιμο. Η εμφάνισή της και μόνο προδίδει τον δυναμικό της χαρακτήρα, ενώ το χρώμα υπογραμμίζει τον πολεμικό τόνο της. Η συνέχεια έχει να κάνει με ακούσματα και το πώς αντιδρά υπό πίεση. Με εξαίρεση το τιμόνι στην ευθεία, που ακολουθεί την αμερικανική φιλοσοφία της άνεσης, η συνέχεια είναι απολαυστική. Ακριβώς όπως την περιμένεις και όπως της ταιριάζει, είτε στον επαρχιακό δρόμο που τον λατρεύει, ισοπεδώνοντας τα πάντα όλα, είτε στην πίστα, όπου προσαρμόζεται, οπότε με αυτή την κυρία, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στις Σέρρες. Θέλει το χώρο της για να αναπτυχθεί…

Ακούγεται ο κινητήρας και σου αρέσει, ενώ υπενθυμίζει και επιβεβαιώνει το μεγαλείο των μεγεθών, με απόκριση στο χάδι του γκαζιού που θα φέρει σε δύσκολη θέση κινητήρα με δύο υπερτροφοδότες, σε συνδυασμό με ηλεκτρικούς κινητήρες. Εδώ ο καθαρόαιμος ανταποκρίνεται από τις χαμηλές έως τις υψηλές στροφές, σε απόλυτη αρμονία με το κιβώτιο, όπου ο επιλογέας αποτελεί εξάρτημα διαρκούς χρήσης, ειδικά στην καθημερινή μετακίνηση, κάνοντάς σε να μην έχεις μυαλό και διάθεση να ασχοληθείς με το κινητό σου, μια κακή συνήθεια. Απολαυστικός, με μικρή διαδρομή, οπότε, σε συνδυασμό με το flying-off χειρόφρενο όπως στο 240 RS, σε παρασύρει στην υπερβολή και εκτός πίστας, αλλά σε ασφαλές περιβάλλον, αξιοποιώντας και τα φρένα της. Υπερβολή… με περιοριστή, αφού η κατανάλωσή της ξεφεύγει, ενώ ψιθυρίζεις «χαλάλι», μιας που τέτοιου επιπέδου ικανοποίηση πλέον δεν προκύπτει, και το διαπιστώνεις επιλέγοντας κατά περίπτωση τον τρόπο οδήγησης.

Ο χαρακτήρας της τη διαφοροποιεί, και δε συντρέχει λόγος διαρκούς πλαγιολίσθησης ώστε να εκτιμήσεις το αμερικανικό στυλ, που απευθύνεται έντιμα στον Ευρωπαίο χωρίς να τον αντιγράφει. Υπόθεση Ford Mustang με διαχρονική αξία.

Με σεβασμό

Αν ζούσε ο Κάρολ Σέλμπι, θα ήταν υπερήφανος για το αποτέλεσμα, το οποίο διατηρεί την πιστή συνέπεια στη φιλοσοφία του. Ο Αμερικανός πολίτης, αντί να νιώσει προδομένος, απολαμβάνει μια ανώτερη οδηγική φινέτσα, προϊόν ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας που ξεπερνά τους περιορισμούς του μεγέθους της Dark Horse. Αντίστοιχα, αν ο Ματ Ντέιμον επιστρέψει ως Σέλμπι σε ταινία επιπέδου Λε Μαν με το GT40, «ποια Ferrari;» Την Dark Horse θα επιλέξει. Αυτό το μοντέλο είναι φτιαγμένο για να εμπνέει και να αναζωπυρώνει το πάθος της αυτοκίνησης στο 75% του πλανήτη. Tην Dark Horse θέλεις να οδηγήσεις με τον Θάνο Ηλιόπουλο στη Route 66 και με τη σύντροχο στην Τοσκάνη. Αναστατώνοντας τους Ιταλούς, με το ύφος της να «βγάζει» υπεροψία, και τη συμπεριφορά της να επιβεβαιώνει το απαράμιλλο στυλ της. Συναρπάζει όλο αυτό και νιώθεις όμορφα που επί του προκειμένου στο κάδρο μπαίνει μόνο η Ford, χωρίς να μένει χώρος για απευθείας συγκρίσεις, παρά μόνο για υποθέσεις επί χάρτου._ Σ. Χ.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Που η Ford αντιστέκεται

ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Η τιμή της

ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ
Να δοκιμάσουμε και το αυτόματο 10άρι κιβώτιο

FORD MUSTANG DARK HORSE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ V8 με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 5.038 κ.εκ. ΙΣΧΥΣ: 454 ίπποι/7.250 σ.α.λ. ΡΟΠΗ: 540 Nm/5.000 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.819×2.080×1.403 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.719 χλστ. ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 381 λίτρα ΒΑΡΟΣ: 1.376 κιλά 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,2 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 263 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 15.5 λτ./100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 279 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ: 92.052 ευρώ

ΟΔΗΓΟΥΝ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΛΟΥΡΟΣ, ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!