top icon
Οδοιπορικά

Με Audi Q8 50 TDI στη Μονεμβασιά

Ακόμα κι αν τα πάντα κάτω από αυτό το πλουραλιστικό αμάξωμα δεν είναι νέα, η Audi έχει πολλά βέλη να εξαπολύσει με το Q8, που… τάχα θυσιάζοντας μέρος της πρακτικότητας, απογειώνει την έννοια «premium» στη μεγάλη κατηγορία των SUV.

Όταν το αμάξωμα φτάνει τα 5 μέτρα, η τιμή τα 100.000 ευρώ και οι κινητήρες ξεκινούν από τα 3,0 λίτρα, η υπόθεση αρχίζει να φλερτάρει με το «αυστηρώς ακατάλληλον». Έλα όμως που υπάρχει κοινό που αποζητά -και μάλιστα διακαώς- αυτό το είδος που από τους πολλούς λιθοβολείται. Σε διαφορετική περίπτωση, αυτοκίνητα όπως η BMW X6, η Mercedes GLE Coupe και το Range Rover Sport δε θα είχαν μπει ποτέ στη γραμμή παραγωγής. Το αν αυτό το κοινό σπανίζει στη χώρα μας δεν αποτελεί λόγο να κάνουμε τα στραβά μάτια απέναντι σε ένα από τα πιο όμορφα και ταυτόχρονα άρτια κουπέ-SUV που έχουμε δει. Το οδηγήσαμε για πρώτη φορά στο Τάνις της Δανίας, στο πλαίσιο του COTY. Αναμενόμενα μας κέρδισε η εικόνα, εντυπωσιαστήκαμε από το hi-tech εσωτερικό, αλλά κυρίως κρατήσαμε το γεγονός ότι όλος αυτός ο όγκος είναι ικανός να κερδίσει μία θέση στη λίστα του Πραγματικού Οδηγού. Έστω για τις πιο ήπιες μετακινήσεις. Έχοντας ξεχειλίσει το ρεζερβουάρ καυσίμου με 85 λίτρα πετρέλαιο, αποφασίζουμε να κινηθούμε νοτιοανατολικά προς Πελοπόννησο, και συγκεκριμένα προς τη Μονεμβασιά, παρ’ ότι γνωρίζουμε πως στην καστροπολιτεία δεν πρόκειται να μπούμε ούτε με το τεράστιο Q8, αλλά ούτε και με κανένα άλλο τετράτροχο.

Σε δικό του ρυθμό

Το Q8 δεν αποτελεί παραλλαγή του Q7. Ούτε στα λόγια, ούτε και στην πράξη. Το τύπου κουπέ αμάξωμα διαθέτει τέσσερις πόρτες, και μάλιστα χωρίς πλαίσιο, ενώ η διάταξη εδώ είναι αυστηρά 5θέσια. Εντάξει, η δεύτερη διαιρούμενη σε ποσοστό 40:20:40 σειρά καθισμάτων μπορεί να διαθέτει στάνταρντ συρόμενη επιφάνεια, όμως μια τρίτη σειρά καθισμάτων παραμένει αποκλειστικά προνόμιο του Q7, που διατηρείται χωρίς εσωτερικό ανταγωνισμό μόνο του απέναντι στα «θέλω» των ανήσυχων πολυτέκνων. Το Q8 έχει τη δική του προσωπικότητα, που, τουλάχιστον οπτικά, τονίζεται από την οκτάγωνη singleframe μάσκα με τις έξι κάθετες γρίλιες. Συγκριτικά με το Q7, με το οποίο διατηρεί παραπλήσιες διαστάσεις, τολμούμε να πούμε ότι δεν έχει κανένα κοινό, και αυτό πιστώνεται στους σχεδιαστές του. Προφανώς και πατάει στην πλατφόρμα MLB Evo, όπως το έτερο «Q» (καθώς και η Porsche Cayenne και το VW Touareg), όμως εδώ οι συγκριτικά κοντύτεροι πρόβολοι, οι τεράστιοι θόλοι των τροχών, που μπορούν να φιλοξενήσουν ζάντες έως και 22 ιντσών (όπως στο «δικό» μας), η επικλινής πόρτα του πορτ μπαγκάζ και τα ενοποιημένα πίσω φώτα LED συνθέτουν μια ολοκαίνουργια εικόνα, και μάλιστα εντυπωσιακή, όσο και πληθωρική. Μπορεί το ύψος του να έχει κρατηθεί στα 1,71 μ. (1,74 το Q7), ωστόσο τα 2 μέτρα του πλάτους είναι αδύνατον να περάσουν απαρατήρητα. Το 5μετρο αμάξωμα κυριολεκτικά… πιάνει χώρο, αλλά αυτό μάλλον είναι και ένα από τα ζητούμενα στην κατηγορία.

Σε κάθε περίπτωση, στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο η απάθειά του στους πλευρικούς ανέμους είναι παροιμιώδης, παρά και τα 254 χλστ. που το χωρίζουν από την άσφαλτο. Δε χρειάζεται να έχει κανείς ειδικές γνώσεις για να αντιληφθεί τι σημαίνει «φαρδύ μετατρόχιο», την ίδια ώρα που οι όποιες ανησυχίες για μεταφορά κραδασμών στο εσωτερικό λόγω των τεράστιων τροχών με το 40άρι προφίλ έχουν πάει περίπατο πριν ακόμη βγούμε στην ΕΟ με κατεύθυνση αρχικά τη Σπάρτη. Από εκεί θα ακολουθήσουμε πορεία προς Μολάους και θα προσεγγίσουμε τη Μονεμβασιά δεξιόστροφα, από την πλευρά της Συκέας. Ταχύτερος και καλύτερος είναι ο νέος δρόμος της Νεάπολης, στα δεξιά μας, αλλά τον αφήνουμε για την επιστροφή.

Η άνετη διαδρομή μέχρι τη Σπάρτη μας δίνει μια πρώτης τάξης ευκαιρία να αφομοιώσουμε το εντυπωσιακό εσωτερικό, που με τα σημερινά δεδομένα δεν έχει αντίπαλο. Μόνο η νέα Cayenne είναι κοντά του, αλλά και πάλι η εργονομία και η διάταξη συνολικά όλων των αξεσουάρ κάνει την πλάστιγγα να γέρνει υπέρ του Q8. Εντάξει, τα πολυλειτουργικά δερμάτινα καθίσματα στα οποία κάθεσαι βασιλικά μπορεί να είναι έξτρα, όμως σχεδόν ό,τι αντικρίζεις στο ταμπλό είναι στάνταρντ. Αιχμή του δόρατος αποτελούν οι δύο οθόνες αφής τεχνολογίας LED στην κεντρική κονσόλα, που πρόσφατα είδαμε και στο Α8. Η μεγαλύτερη των 10,1 ιντσών, στο πάνω μέρος, προβάλλει τις λειτουργίες των συστημάτων πολυμέσων και πλοήγησης, και η μικρότερη, ακριβώς από κάτω, των 8,1 ιντσών, του κλιματισμού. Η ψηφιακή εποχή συμπληρώνεται από τον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, που αποτελεί εδώ και χρόνια σήμα κατατεθέν του γερμανικού γκρουπ, και εν προκειμένω από ένα εξαιρετικής απεικόνισης head-up display. Η απουσία περιττών διακοπτών ενισχύει μια τάση προς το μίνιμαλ, που μάλλον θα εκτιμηθεί σε ένα αυτοκίνητο τέτοιου όγκου. Τα περί απτής ποιότητας θεωρήστε τα δεδομένα, όπως δεδομένα άπλετοι είναι οι χώροι και για τους πίσω επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές στο πορτ μπαγκάζ των 650 λίτρων (1.755 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων). Κοντολογίς, ακόμη ψάχνουμε να βρούμε τι είναι αυτό που θα θυσιάσει κανείς αν, αντί για ένα κλασικό SUV, στραφεί στο τύπου κουπέ…

Allroad

Η κατοχύρωση της ονομασίας «Allroad» από την Audi για τα στέισον βάγκον αμαξώματά της βρίσκει πολύ εύκολα εφαρμογή στο Q8, αλλά με την κυριολεκτική της σημασία. Στη διάθεσή μας έχουμε την έκδοση 50 TDI, που, σύμφωνα με τη νέα ονοματοδοσία, υποδηλώνει την ύπαρξη του 3λιτρου V6 τουρμποντίζελ κάτω από το καπό, με 286 ίππους. Το σύνολο συνεπικουρεί και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης 48 V με 16 ίππους, οπότε συνολικά δε μιλάμε για αστείρευτη δύναμη. Οι πιο ανήσυχοι θα πρέπει να στραφούν στον επίσης 3λιτρο V6 TSI της έκδοσης 55 TSI, με 340 ίππους, αλλά και με ό,τι συνεπάγεται σε επίπεδο κατανάλωσης η βενζίνη. Πίσω στο δικό μας, προσεγγίζουμε τη Μονεμβασιά έχοντας διανύσει περίπου 300 χλμ., τα περισσότερα με το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με Adaptive Cruise Assist και Emergency Assist, που δουλεύει πολύ καλά στον αυτοκινητόδρομο και αποτελεί ένα από τα 39 συστήματα υποβοήθησης του Q8. Η ένδειξη της κατανάλωσης δείχνει «8,2», παρ’ ότι σε αρκετά τμήματα της ΕΟ το… παρακάναμε, αναζητώντας το βάθος του κινητήρα. Κάτι που τελικά μάλλον είναι αδύνατο να εντοπίσεις, δεδομένων των 600 Nm ροπής που παράγει, και μάλιστα μεταξύ 2.250-3.250 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το στάνταρντ αυτόματο tiptronic των 8 σχέσεων, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα σύνολο που πρώτα απ’ όλα διακρίνεται για την ομαλή και γεμάτη λειτουργία του μέχρι περίπου τις 4.700 σ.α.λ. Πρακτικά, σε καμία περίπτωση δεν αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε σπορ κατασκευή, αφού ο κινητήρας, παρ’ ότι ντίζελ, ανεβαίνει απόλυτα γραμμικά προς το όριο περιστροφής του, και τελικά είναι η ποσότητα της ροπής ο λόγος που το αμάξωμα των 2.145 κιλών μπορεί να «γράφει» τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,3 δλ. Στην άνεση του κινητήρα έρχεται να κουμπώσει και αυτή της αερανάρτησης, όπως και της επιπλέον σταθερότητας από την τετρακίνηση, με το μηχανικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό υπό κανονικές συνθήκες να κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 40/60 εμπρός/πίσω. Σημειώνοντας το τετριμμένο «λίγοι θα το ζητήσουν», θα επισημάνουμε και τη δυνατότητα της ανάρτησης να αυξομοιώνει το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος σε μια διαδρομή 90 χλστ., την ώρα που, με επτά προγράμματα λειτουργίας, ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιλέξει το ιδανικό ως προς την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, την υποβοήθηση του τιμονιού (που πάντως και στο Normal είναι αρκούντως ικανοποιητική) και την απόσβεση της ανάρτησης.

Έχοντας φτάσει στο μοναδικό δρόμο που από τη λακωνική ακτή οδηγεί στην είσοδο του κάστρου της Μονεμβασιάς, για τις ανάγκες της φωτογράφισης καταφεύγουμε σε αλλεπάλληλες μανούβρες, που με τη βοήθεια του έξτρα συστήματος τεσσάρων καμερών για απεικόνιση 360 μοιρών αποδεικνύονται παιχνίδι. Κάτι που ωστόσο δεν ισχύει όταν χρειαστεί να κινηθούμε στους δρόμους της σύγχρονης πόλης της Μονεμβασιάς. Εδώ για πρώτη φορά γίνεται αισθητός ο όγκος του Q8, που εν προκειμένω δεν είναι εφοδιασμένο με την έξτρα τετραδιεύθυνση του γκρουπ, η οποία, όπως έχουμε διαπιστώσει στις δοκιμές της Cayenne και του Touareg, «πηγαίνει» αυτού του μεγέθους τα αμαξώματα ένα σκαλί πιο πάνω σε επίπεδο ευελιξίας. Αμέσως βγάζουμε από το πλάνο μια πιθανή βόλτα στο κέντρο της Αθήνας, και αρκούμαστε στο ρόλο τουρίστα εντός της άθικτης μεσαιωνικής καστροπολιτείας.

Οι ντόπιοι καταστηματάρχες μας ενημερώνουν ότι δουλεύουν δώδεκα μήνες το χρόνο, οπότε δεν είναι να απορεί κανείς που δεν έχει μείνει σχεδόν κανένα σπίτι που να μην έχει μετατραπεί σε ξενώνα, ταβέρνα, κατάστημα με σουβενίρ ή μπαρ. Με αυτήν τη σειρά. Όπως και να έχει, είναι μοναδικό το θέαμα, ακόμα και η αύρα στα στενά λιθόστρωτα δρομάκια. Λες κι έχει σταματήσει ο χρόνος με τα κατάλοιπα κάθε εποχής που σημάδεψε τον τόπο. Ρωτώντας μαθαίνεις πως από την εποχή του Βυζαντίου απομένουν πάνω στο βράχο τα ερείπια περίπου σαράντα εκκλησιών, ενώ μεγάλο μέρος της αρχιτεκτονικής των σπιτιών έχει εμφανείς τις μετέπειτα βενετσιάνικες επιρροές. Όσοι την επισκέπτονται καλοκαίρι, μάλλον θα συνωστίζονται για μια βουτιά στη νότια πλευρά των τειχών, όπου άλλοτε λειτουργούσε λιμάνι ανεφοδιασμού του κάστρου, και πλέον αποτελεί τη μικροσκοπική βραχώδη παραλία Πορτέλο. Πάντως, για αληθινές παραλίες, θα πρέπει κανείς να κινηθεί δυτικά, τουλάχιστον μέχρι την Πούντα, απέναντι από την Ελαφόνησο. Ό,τι άλλο μέχρι εκεί αποτελεί περισσότερο λύση ανάγκης. Επιλέγουμε το νέο και πολύ καλό δρόμο Μονεμβασιάς-Νεάπολης και, με κάποιες παρακάμψεις, κυκλώνουμε το ανατολικότερο άκρο της Πελοποννήσου, για να βρεθούμε και πάλι στους Μολάους, μία… ανάσα από την Αθήνα, δεδομένης της άνεσης του Q8 στο ταξίδι. Τα συνολικά 700 χλμ. της διαδρομής αποδεικνύονται αστεία υπόθεση για τη νέα απόπειρα της Audi στα μεγάλα SUV.

Ούριος άνεμος

Μπορεί η πορεία του στην Ελλάδα να μετρηθεί σε κάποιες ελάχιστες μονάδες, όμως δεν είναι αυτό αρκετό για να διαγραφεί το μέλλον του. Το Q8 αποτελεί το πιο άρτιο δείγμα γραφής ενός κουπέ-SUV σήμερα. Στην πραγματικότητα είναι πιο πολύπλοκο. Εξωτερικά δίνει την εντύπωση του «δήθεν», όμως στην πράξη, παρά την ιδιαίτερη σιλουέτα του, δεν υπολείπεται ενός νορμάλ SUV σε κανένα σημείο αναφορικά με τη χρηστικότητα. Δείχνει σπορ, κι όμως δε θυσιάζει ίχνος παρεχόμενης άνεσης, την ώρα που συνδυάζει την κορυφαία ποιότητα κύλισης με την ικανότητα να ανταποκριθεί στην πίεση χάρη στο πλαίσιό του. Είναι φρέσκο και ενδιαφέρον σχεδιαστικά, και επιπλέον παρέχει ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς μηχανολογικά και τεχνολογικά, με κερασάκι στην τούρτα το εσωτερικό του, που στο σύνολό του αποτελεί ένα gadget._ Ε. Ξ.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2.967 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 286 ίπποι/3.500-4.000 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 600 Nm/2.250-3.250 σ.α.λ.ΚΙΝΗΣΗ Σε όλους τους τροχούς ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.986×1.995×1.705 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.995 χλστ. ΒΑΡΟΣ 2.145 κιλά 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 6,3 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 245 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 6,6 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 172 γρ./χλμ. TIMH Από 96.360 ευρώ *ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ


KEIMENO: ΕΛΕΝΗ ΞΕΝΑΚΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ