… να ζεις τη στιγμή κάτω υπό ιδανικές συνθήκες με αυτοκίνητο που ονειρευόσουν ως έφηβος.
Σημαντικό για ένα τέτοιο ταξίδι στο χρόνο η ποιότητα της κατασκευής και η εμπειρία σου. Συνδυασμός που χαρακτηρίζει ο σεβασμός στα μέταλλα και στους ανθρώπους, ανταποδίδοντας άλλωστε εμπιστοσύνη με διαχρονική αξία.
Στο TdP
Από τη Supra στην «850», και φέτος στον επετειακό Γύρο by Triskelion, με την ασημένια. Τη δίλιτρη GTV, ίδιο ακριβώς χρώμα με τη δική μου την προσθιοκίνητη ΤΒ, που απέκτησα τότε, στα μέσα του 1990, χάρη στον Νίκο Ταγκούλη, τότε στο Gruppo. Με κινητήρα αναβαθμισμένο από την Κύρκος Racing, τότε Άλφα Service. Λεπτομέρειες, γιατί τότε με την ΤΒ και έχοντας δοκιμάσει και τη V6, τον «θεούλη», ονειρευόσουν καταρχήν τη Veloce, αλλά και την GTV. Με τον 1.6, όπως του Πρύτανη, του Κ.Κ., και η αρχική 1.8 ως GT και στη συνέχεια η GTV. Από το ’74, η δική μας του 1976 με τη χαρακτηριστική ένδειξη στην πίσω κολόνα, όταν τον 2.5 προδίδει το φούσκωμα στο καπό.
Ανατριχίλα
Δεν αλλάζουν τα συναισθήματα. Η αντοχή τους, άλλωστε, ξεπερνάει τα πενήντα χρόνια. Άψογο άνοιγμα-κλείσιμο της πόρτας, έχει γίνει συνολικά εξαιρετική δουλειά εδώ από τον Νικόλα Λουκά και τους συνεργάτες του, και από το πρώτο λεπτό στη θέση του οδηγού το μυαλό ταξιδεύει.
Το 1975
Παραμονή του ΡΑ το σχόλιο του Γιώργου Μοσχού σχετικά με τη θέση οδήγησης. Σχόλιο κυρίως για το χαμηλό παρμπρίζ, που αν καθίσεις σωστά, κοντά και κάθετα, φλερτάρει με το κράνος της Γιωργάρας τότε, και με τη δική μας ΤdP-τραγιάσκα σήμερα.
Να κρατήσουμε απόσταση – καθόμαστε λοιπόν μακριά, αλλά το έχεις ακόμα και έτσι. Το τιμόνι δεν απαιτεί ιδιαίτερη δύναμη, το στροφόμετρο στο κέντρο κερδίζει το μάτι, ενώ ο επιλογέας εκπλήσσει ευχάριστα.
Μια Alfa, αλλά ποια Alfa;
Παιδιά της Junior και της Veloce, βλέπαμε στραβά την Alfetta και την GTV, αμφισβητώντας το χαρακτήρα τους, και φτάσαμε στο σήμερα για να παραδεχτούμε τη σοφία του Ιταλού δημιουργού. Άλλωστε, σχεδιαστικά παραμένει ξεχωριστή, ενώ στο δρόμο, όντας και πολιτισμένη, με αυτή θέλεις να δημιουργήσεις σχέση. Τότε γκρινιάζαμε με την ιπποδύναμη, αδιάφοροι για το πώς σε σχέση με το δρόμο. Σήμερα το παραδέχεσαι. Πατάει εξαιρετικά με τον σύγχρονο, τον ουδέτερο τρόπο, και εδώ η ουσία ξεπερνάει τα αλλοπρόσαλλα ειδικά της «1750» χωρίς μπλοκέ. Με ελεγχόμενο διαφορικό η «2000», αλλά εδώ είναι η ανάρτηση και τα φρένα στο κιβώτιο πίσω που δημιουργούν ένα σύνολο πολύ μπροστά για την εποχή του, που αντέχει στο χρόνο…
Στην Τέλεια Διαδρομή
Είναι όμορφη. Είναι πραγματικά ελαφριά, τα 70άρια στις 14άρες Campagnolo δένουν με τα φρέσκα αμορτισέρ και ποιες λακκούβες; Δεν είναι εθνική οδός το Ολυμπία–Μεγαλόπολη–Καλαμάτα μέσω ειδικών δοκιμασιών, αλλά κανένα πρόβλημα. Κουράζουν οι μανούβρες για να δημιουργήσει χθες εκεί ο Μάριος Κουσκούτης, και σήμερα στο Κορωπί ο Θάνος Ηλιόπουλος, και μέχρις εκεί.
Την απολαμβάνεις. Ποιότητα σε επίπεδα ανακατασκευής, όπως η Spider του κ. Στέλιου Βουδούρη, και ψεγάδι δε θα βρεις. Ταξιδεύεις οπουδήποτε με 3.500 σ.α.λ., χρησιμοποιείς 3η-4η σε επίπεδα κομμάτια με στροφιλίκι, και κάθε αλλαγή ισοδυναμεί με χάδι στην ψυχή του petrolhead, αφού τα πάντα συντονίζονται αρμονικά. Το τιμόνι, επιτέλους, χωρίς την κλασική ασάφεια που συναντάς σε παλιές Alfa, ενώ το χαμηλό βάρος δικαιώνει το σύστημα της πέδησης. Επιτέλους φρένα, που δεν τρομάζουν στην κατηφόρα – ακόμα και οι ασάφειες στον άγνωστο δρόμο σε αναγκάζουν να τα χρησιμοποιείς συχνά.
Η γοητεία της λεπτομέρειας, από παλιές συνήθειες με τα πολλά κλειδιά, διαφορετικό για τις πόρτες, άλλο για τη μίζα, όπως και ότι κλειδώνεις από μέσα την πόρτα του συνοδηγού, και βέβαια η γνωστή στον παλιό διαδικασία για τη λειτουργία του κινητήρα. Άλλωστε, ήταν σαφέστατη η «επιστολή» του θεματοφύλακα κ. Άρη με οδηγίες: «Στράτη, πατάς 2-3 φορές το γκάζι με κλειστό διακόπτη και στη συνέχεια βάλε μπρος με λίγο γκάζι». Αντίστοιχες οδηγίες-εντολή για το κιβώτιο, που θυμηθήκαμε και το βρήκαμε από το πρώτο μέτρο, και με αυτή την GTV επιβεβαιώνεται η σοφή θεωρία των Συντρόχων. Σημαντικό από πού ξεκινάει και πού καταλήγει η σωστή αναπαλαίωση. Στην περίπτωσή μας και αποκατάσταση της αλήθειας για την coupe εκδοχή της Alfetta, οπότε και λύθηκε η παρεξήγηση έπειτα από πενήντα χρόνια.
Κακά τα ψέματα
Μια Alfa του 1970, όταν συντηρείται με κέφι χωρίς οικονομία και την οδηγείς με σεβασμό, εκφράζει απόλυτα το μεγαλείο του κορυφαίου Ιταλού δημιουργού.
Ο αγώνας συνεχίζεται._ Σ. Χ.
ALFA ROMEO ALFETTA GTV 2.0
KINHTHΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.962 κ.εκ. ΙΣΧΥΣ: 128 ίπποι/5.500 σ.α.λ. ΡΟΠΗ: 181 Nm/4.000 σ.α.λ. ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 5 σχέσεων ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Στους πίσω τροχούς ΜxΠxΥ: 4.190×1.660×1.330 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.400 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 1.110 κιλά 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 190 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,6 λτ./100 χλμ.