Οι Ιταλοί της Abarth τρελάθηκαν και «ζωγράφισαν» στο αμάξωμα του «500», δημιουργώντας μία μοναδική και ιδιαίτερη κατασκευή για λίγους -πυροβολημένους-, που επιθυμούν να βάλουν μέρος της αγωνιστικής αίσθησης στην καθημερινότητά τους.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: ABARTH 695 BIPOSTO
ΟΔΗΓΟΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: ΠΙΣΤΑ ΤΟΥ ΒΑΡΑΝΟ
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ: 2,35
Ο ΑΓΙΟΣ Βασίλης έχει την τιμητική του την εποχή που διανύουμε. Μικροί και μεγάλοι, άλλοι λέγοντάς το ανοιχτά και άλλοι χωρίς να το δηλώνουν, δεν παραλείπουν να ζητούν από τον γέροντα στα… ερυθρόλευκα όποια επιθυμία έχουν, και ας γνωρίζουν ότι δε θα πραγματοποιηθεί. Στην Abarth, στις αρχές του χρόνου, και συγκεκριμένα στην Έκθεση της Γενεύης, αποφάσισαν να υποδυθούν ετεροχρονισμένα το συγκεκριμένο (παρεξηγημένο) ρόλο, παρουσιάζοντας το Biposto, με το οποίο γιόρτασαν τα 50ά γενέθλια του «695». Πρόκειται για ένα «500αράκι» που έχει τόση σχέση με το δικό σας 0.9 ή 1.4, όση ο Βύζας Μεγάρων με τη Ρεάλ Μαδρίτης… Οι Ιταλοί τεχνικοί πήραν τη γενναία απόφαση να δημιουργήσουν μία ξεχωριστή κατασκευή, μοναδική στο είδος της, που θα μετέφερε μεγάλο μέρος της αγωνιστικής αίσθησης στην καθημερινότητα, θυσιάζοντας στο βωμό της οδηγικής απόλαυσης στοιχεία που σήμερα θεωρούνται αυτονόητα σε ένα μοντέλο παραγωγής.
Και αν αναρωτιέστε ποια μπορεί να είναι αυτά, θα ξεκινήσουμε από τα πίσω καθίσματα, τα οποία λάμπουν διά της… απουσίας τους, ενώ τη θέση τους έχει πάρει ένας κλωβός ασφαλείας από τιτάνιο. Και αυτό είναι μόνο η αρχή, αλλά και η αιτία της ονομασίας του «695» (το «Βiposto» μεταφράζεται από τα ιταλικά ως «2θέσιο»). Πρόκειται ουσιαστικά για ένα street legal μοντέλο παραγωγής, με το οποίο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ακολουθείς τη διαδρομή σπίτι-γραφείο, και την Κυριακή γεμίζεις, χωρίς συμβιβασμούς, τον οργανισμό σου με ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης στην πίστα. Βέβαια, αν βάλουμε στο τραπέζι το κόστος κτήσης, με τη βασική «φτωχή» έκδοση να ξεκινάει από τα 39.000 ευρώ, συνειδητοποιούμε ότι στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα πανάκριβο παιχνίδι για λίγους – ή ίσως όχι και τόσο λόγους, αφού για το 2014 οι παραγγελίες που μπορεί να δεχθεί η Abarth έχουν ήδη συμπληρωθεί εδώ και αρκετό καιρό!
Στο Βαράνο
Και πού αλλού, αφού το 695 Biposto είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει δεχτεί τις απαραίτητες επεμβάσεις για να μπορεί να κυκλοφορεί και στο δρόμο. Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία των Ιταλών τεχνικών, και με αυτήν προχώρησαν στη δημιουργία του. Ήθελαν να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να προσφέρει στον οδηγό αντίστοιχη αίσθηση με αυτήν του αγωνιστικού Assetto Corse, το οποίο και πρωταγωνιστεί στα διάφορα Abarth Trophy ανά την Ευρώπη. Όπως σε κάθε αγωνιστική κατασκευή που σέβεται τον εαυτό της, το πρώτο μέλημα ήταν το βάρος. Το «695» υπέστη αυστηρή… δίαιτα και στο τέλος η ζυγαριά έδειξε μόλις 997 κιλά. Αριθμός άκρως εντυπωσιακός, αλλά, για να συμβεί αυτό, χρειάστηκε αρκετός κόπος. Κατ’ αρχάς, αφαιρέθηκε ό,τι… περιττό. Με αυτό εννοούμε «αξεσουάρ» όπως το ραδιόφωνο, ο κλιματισμός, τα φώτα Xenon, οι προβολείς ομίχλης και, φυσικά, τα πίσω καθίσματα. Ποιος τα χρειάζεται εξάλλου… Σαν να μη φτάνει αυτό, στο πλαίσιο της δίαιτας, αρκετά μηχανικά -και όχι μόνο- μέρη είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο ή ανθρακονήματα. Όπως ο κλωβός ασφαλείας από τιτάνιο, του οποίου την ευθύνη έχει η ιταλική Poggipolini, που είναι γνωστή μας από τη συνεργασία της με ομάδες της Formula 1, αλλά και με εταιρείες αεροναυπηγικής!
Βέβαια, εκτός από χαμηλό βάρος, μια πραγματική αγωνιστική κατασκευή πρέπει να διαθέτει και ισχυρή κινητήρια μονάδα. Και εδώ οι Ιταλοί τεχνικοί έκαναν τα μαγικά τους, και το αποτέλεσμα είναι το ισχυρότερο Abarth που παρήχθη ποτέ. Με 190 ίππους από 1.400 κ.εκ., το «695» σπάει κάθε ρεκόρ σε απόλυτους αριθμούς. Με ειδική ισχύ 139 ίππους ανά λίτρο και αναλογία 5,2 κιλά ανά ίππο, σημειώνει τιμές που θυμίζουν περισσότερο supercar, παρά ένα μικρό GTi. Ο 1.400άρης T-Jet, που είναι ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιείται στο Assetto Corse αλλά και στα μονοθέσια της Formula 4, διαθέτει μεγαλύτερο intercooler, νέο κιτ εισαγωγής της BMC και σύστημα εξαγωγής με ενεργή βαλβίδα της Abarth από την Akrapovic, με αποτέλεσμα τους 190 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 26 χλγμ. ροπής στις 3.000 σ.α.λ.
Οι αλλαγές, ωστόσο, δε σταματούν εδώ. Το Βiposto διαθέτει φαρδύτερα κατά 9 χλστ. μετατρόχια, φυσιολογικά μεγαλύτερους θόλους και, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, το κοντό μεταξόνιο και τους μικρούς προβόλους, προσφέρει εξαιρετική ευελιξία και αμεσότητα. Την ίδια ώρα, η ανάρτηση ανήκει στην Extreme Shox, γνωστή μας από την παρουσία της σε διάφορες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και είναι ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος. Ειδικής κατασκευής είναι και οι ελαφριές ζάντες Superleggera των 18 ιντσών, μέσα από τις οποίες διακρίνει κανείς το σύστημα πέδησης που φέρει την υπογραφή της Brembo! Σχεδιαστικά, το Biposto διαφέρει από το ματ γκρι χρώμα, με το οποίο και προσφέρεται αποκλειστικά, αλλά και από το διαφοροποιημένο εμπρός προφυλακτήρα με τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, όπως και από τον πίσω νέο, σχεδιαστικά, που φιλοξενεί τις δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης της Akrapovic και το διαχύτη.
Όλα τα παραπάνω προσφέρονται στη βασική έκδοση και, αν σας εντυπωσιάζουν, είμαστε σίγουροι ότι η κορυφαία και πλήρης θα σας γοητεύσει! Αν αποφασίσετε, λοιπόν, να πάρετε το… πλήρες πακέτο, τότε το δικό σας Biposto θα διαθέτει καθίσματα της Sabelt με ζώνες τεσσάρων σημείων με έγκριση τύπου από τη FIA για αγωνιστική χρήση, κεντρική κονσόλα από κάρμπον και ψηφιακή οθόνη MXLZ της Aim, η οποία και παρέχει πληροφορίες για τον κινητήρα, ψηφιακό στροφόμετρο και ένδειξη της επιλεγμένης σχέσης, που ουσιαστικά συναντάμε μόνο σε αγωνιστικές κατασκευές. Παράλληλα, τα πλαϊνά παράθυρα έχουν αντικατασταθεί από σταθερά, με συρόμενα πάνελ από ελαφριά συνθετικά υλικά (polycarbonate), για ακόμα περισσότερο αγωνιστικό περιβάλλον. Βέβαια, το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω. Το σημαντικότερο είναι η δυνατότητα τοποθέτησης του αλουμινένιου κιβωτίου dog με ίσια δόντια, 5 σχέσεων, της Bacci Romano – κάτι που συναντάμε πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής. Μάλιστα, αυτό συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, ολοκληρώνοντας κάπως έτσι την εικόνα αυτού του διαβολεμένου «500»!
Καθαρόαιμο!
Στην πίστα του Βαράνο, οι άνθρωποι της Abarth είχαν στη διάθεσή μας και τις δύο εκδόσεις: τη βασική και την κορυφαία, εφοδιασμένη με όλα τα καλούδια που διαθέτει ο ιταλικός οίκος για το «695». Όπως είναι λογικό, αυτή που μας κέρδισε ήταν η «πολεμική», με τις ζώνες της Sabelt των τεσσάρων σημείων και τον αλουμινένιο επιλογέα να δεσπόζει στη μέση. Το εσωτερικό του απόλυτου «695» είναι καθαρά αγωνιστικό. Δεν είναι μόνο το dog κιβώτιο και οι ζώνες, αλλά και τα συρόμενα polycarbonate παράθυρα, όπως και η οθόνη υγρών κρυστάλλων της Aim στην κεντρική κονσόλα που σε προδιαθέτουν διαφορετικά. Δένεσαι με τις ζώνες τεσσάρων σημείων, κουμπώνεις την 1η σχέση στο κιβώτιο και μονολογείς: «Γιατί να μην είναι έτσι όλα τα κιβώτια;».
Ανάβει το πράσινο φως και περνάμε στην πίστα με το γκάζι τέρμα στο πάτωμα. Ο βροχερός καιρός μάς είχε προβληματίσει αρχικά. 190 ίπποι στους εμπρός τροχούς σε βρεγμένη επιφάνεια; Περισσότερο άσκηση ισορροπίας για να μην εκτεθούμε θα το χαρακτηρίζαμε, παρά δοκιμή στο όριο. Οι πρώτες εντυπώσεις έρχονται από τον κινητήρα, ο οποίος χαμηλά είναι αρκετά ράθυμος και εμφανίζει σημαντική υστέρηση. Μόλις όμως το ψηφιακό στροφόμετρο ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ., ακολουθεί μια έκρηξη ισχύος, μέχρι περίπου τις 6.000 σ.α.λ., όπου περνάς στην επόμενη σχέση.
Δε σας κρύβουμε ότι η επαφή με το κιβώτιο και η αλλαγή των ταχυτήτων είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά στο Biposto. Η αίσθηση είναι εξαιρετική και αντίστοιχη με αυτήν που συναντά κανείς σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Οι διαδρομές είναι πολύ μικρές, ο ήχος, όταν κουμπώνει η επόμενη σχέση, μοναδικός, ενώ φυσικά περιττή είναι η χρήση συμπλέκτη. Βέβαια, να σημειώσουμε ότι σε κιβώτια του είδους το χέρι πρέπει να πηγαίνει αποφασιστικά στην επόμενη σχέση, καταβάλλοντας δύναμη, διαφορετικά είναι πιθανό να εκτεθείς. Σε κάθε περίπτωση, με αυτό το κιβώτιο μπαίνεις στη διαδικασία να αλλάζεις ταχύτητες ακόμα και όταν δεν είναι απαραίτητο… Γυρνώντας στην πίστα και πλησιάζοντας στην πρώτη στροφή, τεράστια έκπληξη προκαλούν τα φρένα.
Με απίστευτη απόδοση και εξαιρετική αίσθηση, δείχνουν ότι μπορούν να ακινητοποιήσουν σε ελάχιστη απόσταση το Biposto και βοηθούν να επιβραδύνεις αργά, σχεδόν μέσα στη στροφή. Εκεί συνειδητοποιείς την εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος, στην οποία σημαντικό ρόλο παίζει και η τοποθέτηση του κλωβού ασφαλείας στο πίσω μέρος, με το «695» να σου περνά την αίσθηση ότι είναι ένα «κομμάτι». Την ίδια ώρα, η ανάρτηση της Extreme Shox βρίσκεται στο στοιχείο της στην πίστα, προσφέροντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, παρά το γεγονός ότι το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο. Φυσιολογικά, στην καθημερινή μετακίνηση, μοιάζει σίγουρο ότι θα κουράσει, διαβάζοντας όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, πόσω μάλλον τη στιγμή που δεν υπάρχουν κλιματισμός και ραδιόφωνο. Η σκληρή ανάρτηση θα επηρεάσει τον συνειδητοποιημένο;
Για αυτόν ακριβώς το λόγο, το 695 Biposto δεν είναι ένα παιχνίδι. Η βασική έκδοση χωρίς το μπλοκέ διαφορικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πιο φιλική, σε αντίθεση με την κορυφαία, η οποία έχει σαφώς πιο απότομες αντιδράσεις. Αμφότερα θα ελαφρώσουν πίσω μόλις σηκώσεις το πόδι από το γκάζι, αλλά η έκδοση με το μπλοκέ θα το κάνει πιο απότομα. Όντας πιο νευρικό, στο βρεγμένο απαιτεί να βρεις τη λεπτή ισορροπία, έτσι ώστε να μην εκτεθείς, και να χαλιναγωγήσεις την υποστροφή και την υπερστροφή. Σε κάθε περίπτωση, οι αντιδράσεις στις εντολές του χειριστή είναι άμεσες, απαιτώντας όμως από τον ίδιο να έχει γνώση του αντικειμένου. Για να είμαστε ειλικρινείς, θα θέλαμε λίγο καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι -αν και στην έκδοση με το μπλοκέ ήταν καλύτερη-, όπως και πληροφόρηση. Πάντως, για να τα καταφέρουμε να κινηθούμε σε αυτόν το ρυθμό σε βρεγμένες επιφάνειες, έχουμε μεγάλη περιέργεια να δούμε τι χρόνους θα μπορούσε να γράψει σε στεγνό οδόστρωμα! Τι θα θέλαμε διαφορετικό; Τη δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας. Σε μια καθαρόαιμη κατασκευή του είδους, η παρουσία του είναι παραφωνία, αν και επιτρέπει στο «695» να γλιστρήσει μέχρι μία συγκεκριμένη γωνία έως ότου επέμβει.
Οι Ιταλοί λοιπόν… τρελάθηκαν! Το «695» δεν είναι ένα μοντέλο με το οποίο η Abarth περιμένει να αυξήσει τις πωλήσεις της, αλλά μια επίδειξη πάθους και τεχνογνωσίας. Σήμερα είναι ένα από τα ελάχιστα μοντέλα παραγωγής που μεταφέρουν μεγάλο μέρος της αγωνιστικής αίσθησης σε ένα αυτοκίνητο δρόμου. Με τιμή που ξεπερνά τα 50.000 ευρώ στην κορυφαία έκδοση, είναι εμφανές ότι πρόκειται για μια ειδική, ξεχωριστή και μοναδική στο είδος της κατασκευή, η οποία θα πάρει θέση στο γκαράζ κάποιων εκκεντρικών συλλεκτών ή παθιασμένων ιταλόφιλων. Αυτό που κρατάμε εμείς είναι ό,τι μας είπαν οι άνθρωποι της Abarth, πως με το Biposto παίρνουμε μία γεύση από τις βλέψεις και τον τρόπο σκέψης τους για την επόμενη ημέρα του ιταλικού οίκου. Αν αυτή είναι η πρώτη γεύση, ανυπομονούμε ήδη για το… επόμενο πιάτο!_ Π. Τ.
ABARTH 695 BIPOSTO
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KINHTHΡΑΣ 4κύλινδρος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.368 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ 190 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ 250 Nm/3.000 σ.α.λ.
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΑΝΑΡΤΗΣΗ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική (εμπρός), ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική (πίσω)
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 3.657×1.627x 1.485 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.300 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 997 κιλά
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,2 λίτρα/100 χλμ.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 5,9 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 230 χλμ./ώρα
Μία βόλτα μόνο, Μίκι!
Σε μια διαφορετική διαδρομή, εκτός πίστας, οι άνθρωποι της Abarth είχαν έναν ξεχωριστό καλεσμένο. Ο λόγος για τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή του WRC (1988, 1989), νικητή δεκαεπτά αγώνων στο θεσμό, Μίκι Μπιαζιόν. Ο συμπαθέστατος Ιταλός, που έχει συνδέσει το όνομά του με την κυριαρχία της Lancia στα τέλη της δεκαετίας του ’80, ήταν καλεσμένος της ιταλικής φίρμας, και βρεθήκαμε στο δεξί του μπάκετ για μία γρήγορη βόλτα. Μάλιστα, ο Μάσιμο (όπως είναι το όνομά του) αρχικά μας επιδείκνυε τις δυνατότητες του Assetto Corse και αμέσως μετά περνούσαμε στο εσωτερικό του Biposto για να διαπιστώσουμε τις διαφορές. Εντέλει, όπως μας προϊδέασαν οι Ιταλοί τεχνικοί, αυτές είναι πολύ μικρές, ενώ σημαντική διαφορά είναι η λειτουργία του κινητήρα του Biposto, που είναι αισθητά καλύτερη! Μάλιστα, στο βρεγμένο οδόστρωμα, ο Μίκι Μπιαζιόν μάς εκμυστηρεύθηκε ότι το «695» μπορεί να αποδειχθεί ταχύτερο, λόγω της φιλικότερης ρύθμισης της ανάρτησης. Πάντως, δίπλα στον 56χρονο, πλέον, Ιταλό διαπιστώσαμε ότι, όσα χρόνια και αν περάσουν, η τέχνη της οδήγησης είναι κάτι που δεν ξεχνιέται. Απλός, χωρίς να χρησιμοποιεί το αριστερό πόδι στο φρένο, ακόμα και σήμερα είναι ταχύς και το ίδιο συμπαθής και χαμογελαστός.
Εορτασμοί!
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, η Abarth με την παρουσίαση του «695» Biposto γιορτάζει τα 50ά γενέθλια του 695 SS, το οποίο είχε παρουσιαστεί στην Έκθεση της Γενεύης το 1964. Το esseesse αποτελούσε την εξέλιξη του απλού «695», και, αν γυρίσουμε το χρόνο ακόμα λίγο πιο πίσω, του «595». Το τελευταίο, που αποτέλεσε και την πρώτη εκδοχή της εξέλιξης, είχε ελάχιστες διαφορές σε σχέση με το 500 Abarth, οι οποίες και εντοπίζονταν στην αυξημένη χωρητικότητα του κινητήρα και στην ισχύ, που άγγιζε τους 27 ίππους, διαθέτοντας νέα καρμπιρατέρ της Σόλεξ. Στο «695» ο κυβισμός αυξήθηκε στα 689 κ.εκ., με την ιπποδύναμη να αγγίζει τους 38 ίππους στην κορυφαία έκδοση esseesse. To «695» είχε ειδική διαδικασία χύτευσης των κυλίνδρων και γυαλισμένη πολλαπλή εξαγωγής. Τα ενισχυμένα ελατήρια βαλβίδων και το πιο άγριο προφίλ του εκκεντροφόρου αύξησαν το όριο περιστροφής του κινητήρα, ενώ για τη βελτίωση της αναπνοής των καρμπιρατέρ τοποθετήθηκε το πιο ελεύθερο φίλτρο της Abarth. Φυσικά, εκτός από τον κινητήρα, είχε αλλαγές τόσο στον τομέα της ανάρτησης όσο και σε αυτόν των φρένων, όπως και των περισσότερων μηχανικών μερών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι διέθετε τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, τιμή εντυπωσιακή για τα μέσα της δεκαετίας του ’60. Λίγο αργότερα υπήρξε και διαθέσιμο κιτ, βελτιώνοντας την απόδοση κινητήρα και φτάνοντας μέχρι και τους 50 ίππους.
Αγωνιστική παράδοση και ιστορία
Περισσότερες από 10.000 νίκες, 10 παγκόσμια ρεκόρ και 133 εθνικοί και διεθνείς τίτλοι είναι μερικοί από τους αριθμούς που σκιαγραφούν την παράδοση της Abarth στο χώρο των αγώνων. Όλα ξεκίνησαν 65 χρόνια παλιότερα, όταν ο Αυστριακός Καρλ Άμπαρτ ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία. Λάτρης των αγώνων, υπήρξε πέντε φορές Πρωταθλητής Ευρώπης στις μοτοσυκλέτες, στα μέσα της δεκαετίας του ’20, και κορυφαίος αναβάτης. Τουλάχιστον μέχρι το 1939, όταν και ένα ατύχημα σε αγώνα στη Γιουγκοσλαβία λίγο έλειψε να του κοστίσει τη ζωή.
Έπειτα από σχεδόν ένα χρόνο παραμονής στο νοσοκομείο, δεν κατάφερε να αγωνιστεί ποτέ ξανά με μοτοσυκλέτες. Μετά το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, ο Άμπαρτ ίδρυσε την εταιρεία του, η οποία και παρήγε βελτιωτικά μηχανικά μέρη για υπάρχοντα μοντέλα παραγωγής. Αυτό που τον έκανε να ξεχωρίσει εκείνη την περίοδο ήταν η ειδικότητά του στα συστήματα εξαγωγής, τα οποία και έφεραν τεράστια κέρδη στην εταιρεία του. Μέχρι τα τέλη του ’50, ο ίδιος απασχολούσε περισσότερους από σαράντα εργαζομένους, ενώ είχε πουλήσει περί τις 4.500 εξατμίσεις! Αξίζει να σημειώσετε ότι μέχρι το 1962 αυτός ο αριθμός σκαρφάλωσε στις 260.000 μονάδες.
Στο ίδιο διάστημα, όμως, ο Άμπαρτ αποφάσισε την εμπλοκή του στους αγώνες, αυτήν τη φορά σε τέσσερις τροχούς. Αρχής γενομένης με το Fiat Abarth 750, μία συνεργασία που έμελλε να καταλήξει σε γάμο. Με το 500 Abarth η εταιρεία έκανε επίδειξη των ικανοτήτων της, βελτιώνοντας το ιταλικό μοντέλο σε κάθε επίπεδο και μετατρέποντάς το σε αυτοκίνητο-νικητή στο χώρο των αγώνων. Η δεκαετία του ’60 με τα «595», «695» και 850 TC ήταν η χρυσή περίοδος του Σκορπιού στους αγώνες, ενώ ακολούθησε η εμπλοκή της στα ράλλυ, όταν η Fiat αγόρασε και επίσημα την Abarth. Το 1981 η ιστορική φίρμα ουσιαστικά έπαψε να υπάρχει, αφού αντικαταστάθηκε από το Fiat Auto Gestione Sportiva, τμήμα της ιταλικής εταιρείας, για να αναγεννηθεί από τις στάχτες της το 2007, με την παρουσίαση του Grande Punto Abarth.