.
Eπί πορτογαλικού εδάφους έγινε η δημοσιογραφική παρουσίαση της τρίτης γενιάς του ρόουντστερ της Mazda.
Oι βασικοί άξονες εξέλιξης του νέου μοντέλου είναι η απέριττη εμφάνιση, το καλοζυγισμένο και στιβαρό πλαίσιο, ο περιορισμός του βάρους, η ασφάλεια και, φυσικά, το οδηγικό στοιχείο που χαρακτήριζε πάντοτε το αυτοκίνητο.
Εξωτερικά, η εικόνα παραπέμπει στην πρώτη γενιά, προσαρμοσμένη πάντα στις σύγχρονες επιταγές.
Εσωτερικά, έχουν γίνει βήματα στους τομείς της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας, έστω κι αν σε μερικά σημεία η εικόνα των πλαστικών δεν είναι η αναμενόμενη.
Παρά τις συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις, την αυξημένη χωρητικότητα των κινητήρων, τον πλουσιότερο εξοπλισμό κ.ά., οι Ιάπωνες μηχανικοί κατάφεραν, χάρη στην προσεκτική μελέτη και στο σχεδιασμό όλων των επιμέρους τμημάτων, να διατηρήσουν το βάρος στα επίπεδα του προηγούμενου μοντέλου.
Οι εκδόσεις του νέου ΜΧ-5 ανέβηκαν ένα σκαλοπάτι από πλευράς κυβισμού και, έτσι, πλέον, η μικρή των 1,8 λίτρων αποδίδει 126 ίππους, ενώ η μεγαλύτερη των 2,0 λίτρων αποδίδει 160 ίππους και συνοδεύεται με 5άρι ή 6άρι κιβώτιο και μπλοκέ διαφορικό.
Στην ανάρτηση τα εμπρός διπλά ψαλίδια έχουν διατηρηθεί, πίσω όμως συναντάμε, πλέον, μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.
Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις είναι απόλυτα θετικές, καθώς το νέο ΜΧ-5 συνεχίζει στα χνάρια των προγόνων του.
Πολύ καλό τιμόνι, λεβιές «ξυράφι», δυνατά φρένα, βελτιώμενη ποιότητα κύλισης, κινητήρες απόλυτα ομαλοί και γραμμικοί, αλλά και ευχάριστη οδική συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση (υπάρχει, βλέπετε, πλέον, και απενεργοποιούμενο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας).
Το νέο ΜΧ-5 αναμένεται λίαν συντόμως στη χώρα μας, ενώ οι τιμές ξεκινούν από τα 22.990 ευρώ για το 1.8 και τα 31.490 ευρώ για το 2.0._Σ.Τ.