top icon
Δοκιμές

Mazda 3: Δοκιμάζουμε την έκδοση των 150 ίππων

Μαζί με τη νέα έκδοση ισχύος, το Mazda 3 συνοδεύεται από μία μικρή αισθητική (και όχι μόνο) ανανέωση.

Όπως και άλλοι ανταγωνιστές από την Ιαπωνία, έτσι και το μικρομεσαίο χάτσμπακ της Mazda έχει να επιδείξει μια πλούσια προϊστορία, η οποία εκτείνεται σε ένα βάθος 20ετίας με σχεδόν 6 εκατ. πωλήσεων, κάτι που το καθιστά έναν από τους κυριότερους πυλώνες της γκάμας.

Το 2019, όταν παρουσιάστηκε η τελευταία γενιά του Mazda 3, υιοθετήθηκαν για πρώτη φορά οι τεχνολογίες που αποτελούν τη βάση του βιώσιμου μακροπρόθεσμου οράματος της εταιρείας, Zoom-Zoom 2030.

Mazda 3

Η ανανέωση που συνοδεύει το Mazda 3 είναι περιορισμένης έκτασης και εστιάζεται στα ελαφρώς ανασχεδιασμένα φώτα, στο νέο χρώμα Platinum Quartz του αυτοκινήτου της δοκιμής και στη νέα έκδοση εξοπλισμού Homura. Η τελευταία ξεχωρίζει από τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, τα μαύρα καλύμματα στους καθρέφτες, τα φιμέ τζάμια και τις επενδύσεις στο σαλόνι με τις κόκκινες ραφές.

Έτσι και αλλιώς η σχεδίαση του Mazda 3 δεν έδειχνε ότι είχε ανάγκη από φτιασίδια. Η σχεδιαστική γλώσσα Kodo design, με αυτόν το μοναδικό συνδυασμό έντονων ακμών και καθαρών επιφανειών, δημιουργεί αυτό το χαρακτηριστικό αποτέλεσμα όταν συνδυάζεται στην προκειμένη περίπτωση του χάτσμπακ (υπάρχει και σεντάν έκδοση) με μια τόσο χαρακτηριστική σιλουέτα, με ένα δυναμικό ρύγχος και μια έντονα καμπυλόγραμμη πίσω κολόνα.

Mazda 3

Οι μαύρες λεπτομέρειες στη μάσκα, στους προφυλακτήρες και στα μαρσπιέ, οι σκουρόχρωμες 18άρες ζάντες και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης ολοκληρώνουν το δυναμισμό ενός χάτσμπακ, που πηγαίνει κόντρα στην ολοκληρωτική μόδα των SUV.

Στο εσωτερικό του Mazda 3

Ακόμα μικρότερης έκτασης είναι οι μικροαλλαγές στο εσωτερικό, αφού περιορίζονται στις νέες επενδύσεις της έκδοσης Homura και στην αλλαγή της θέσης της θύρας USB. Αυτό όμως δε μειώνει στο ελάχιστο την οδηγοκεντρική προσέγγιση, την προσεγμένη εργονομία και την εικόνα που συνθέτουν τα ποιοτικά υλικά και το προσεγμένο φινίρισμα.

Mazda 3

Στον πίνακα οργάνων υπάρχει μία οθόνη 7,7 ιντσών, που πλαισιώνεται από ένα μίνιμαλ head-up display, ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία οθόνη 8,8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ο χειρισμός της οποίας γίνεται αποκλειστικά από το περιστροφικό χειριστήριο πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου.

Mazda 3

Σε αντίθεση με τη νέα τάση ολοκληρωτικής ψηφιοποίησης, το εσωτερικό του Mazda 3 επιμένει σε μια πρακτικότερη παραδοσιακή προσέγγιση, με αρκετούς φυσικούς διακόπτες και ένα ξεχωριστό πάνελ για το χειρισμό του διζωνικού συστήματος κλιματισμού.

Παρά το γεγονός ότι το μήκος των 4,46 μέτρων και το μεταξόνιο των 2,72 μ. τοποθετούν το Mazda 3 στο ανώτερο τμήμα των μικρομεσαίων χάτσμπακ, οι χώροι στην καμπίνα δεν είναι εξίσου κορυφαίοι. Τέσσερις ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα βολευτούν, όπου οι πίσω θα έχουν απλώς ικανοποιητικό διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια.

Ένας πέμπτος επιβάτης θα δυσανασχετήσει από τα μικρά περιθώρια που περισσεύουν εξαιτίας του ογκώδους κεντρικού τούνελ της μετάδοσης (ας μην ξεχνάμε ότι στην ισχυρότερη έκδοση προσφέρεται η επιλογή της τετρακίνησης) και του σχετικά κλειστοφοβικού περιβάλλοντος που δημιουργούν οι ογκώδεις πίσω κολόνες (που επίσης δυσχεραίνουν την ορατότητα).

Mazda 3

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο χώρος αποσκευών, με τα 334 λίτρα να βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Είναι όμως πλήρως εκμεταλλεύσιμος, χάρη στην τετραγωνισμένη του διαμόρφωση, και, σε περίπτωση αναδίπλωσης της διαιρούμενης πλάτης του πίσω καθίσματος, δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης (αν και με σχετικά ψηλό κατώφλι).

Mazda 3

Κάτω από το καπό του Mazda 3

Το μικρομεσαίο χάτσμπακ της Mazda πάντοτε αποτελούσε μία ειδική περίπτωση, ακολουθώντας τη διαφορετική προσέγγιση της εταιρείας, που έχει επιλέξει να μείνει μακριά από το downsizing και την υπερτροφοδότηση. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει πλέον τρεις εκδόσεις 2λιτρων ατμοσφαιρικών συνόλων άμεσου ψεκασμού βενζίνης, που υποστηρίζονται από ήπια υβριδικό σύστημα. Ανάμεσα στη βασική έκδοση των 122 ίππων και του προηγμένου SkyactivX των 186 ίππων, πλασάρεται πλέον μία εκδοχή 150 ίππων.

Ο 2λιτρος ατμοσφαιρικός e-Skyactiv G150 αποδίδει 150 ίππους με 213 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με 24βολτη ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά και σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Μπορεί τα 213 Nm της ροπής αλλά και το ψηλό όριο των 4.000 σ.α.λ. όπου αποδίδονται να μη βάζουν δύσκολα σε οποιονδήποτε υπερτροφοδοτούμενο αντίπαλο (σκεφθείτε ότι ακόμη και ο EcoBoost της Ford έχει εφάμιλλη απόδοση, με τη μισή όμως χωρητικότητα), αλλά η πράξη αφήνει περιθώριο για αισιοδοξία.

Mazda 3

Χάρη στη σωστή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων (υπάρχει και αυτόματη εναλλακτική με ίδιο αριθμό σχέσεων), το ατμοσφαιρικό αυτό σύνολο παρουσιάζεται αρκετά ελαστικό, με θετικό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς διαρκή ανάγκη για κατεβάσματα.

Αυτό που τον χαρακτηρίζει δεν είναι τόσο η υψηλή απόδοση, όσο η μεταξένια γραμμική λειτουργία, με την υποδειγματική γραμμικότητα που απορρέει από την ατμοσφαιρική αναπνοή. Από πλευράς επιδόσεων και με δεδομένο το βάρος των 1,3 τόνων, η εργοστασιακή επίδοση των 9,1 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι μια αρκετά ικανοποιητική τιμή, τη στιγμή που η τελική ταχύτητα φθάνει τα 206 χλμ./ώρα.

Mazda 3

Το αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση είναι μια μέση τιμή της τάξεως των 8 λίτρων/100 χλμ., με αυξητικές τάσεις όσο πιέζει κανείς στον ανοιχτό δρόμο. Από την άλλη, όμως, σε αστικό περιβάλλον, όπου ο οδηγός με τη βοήθεια των σχετικών ενδείξεων στην κεντρική οθόνη, μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τα οικολογικά συστήματα της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και της απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων, μπορεί να βλέπει τιμές ακόμα και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ.

Η αισιοδοξία που προκύπτει από το «δούλεμα» του κίνητρα διατηρείται και στον δρόμο, καθώς ανακαλύπτεις για μία ακόμα φορά τα οδικά χαρίσματα του Mazda 3. Ο δυναμισμός της εμφάνισης διατηρείται στις στροφές, όπου παρά την ταπεινή αρχιτεκτονική των αναρτήσεων (γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), οι σωστές ρυθμίσεις και το εξελιγμένο GVC plus (που επενεργεί στη ροπή του κινητήρα και στα φρένα, διατηρώντας την τροχιά) αποπνέει έναν σπορτίφ χαρακτήρα.

Mazda 3

Αυτός ενισχύεται από το υποδειγματικό κιβώτιο, ενώ θα θέλαμε ένα γρηγορότερο και αμεσότερο τιμόνι. Οι κάπως σφιχτές ρυθμίσεις (και ειδικά η σχετικά απότομη επαναφορά των αμορτισέρ) προδίδονται από τις αμέτρητες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, που είναι και το μόνο στοιχείο που καταγράφεται στο μητρώο μιας κατά τα άλλα απολαυστικής ποιότητας κύλισης.

Στο ταμείο

Ο χαρακτήρας, η υλοποίηση αλλά και η τιμή του Mazda 3 καταδεικνύουν ότι το μικρομεσαίο ιαπωνικό χάτσμπακ στοχεύει σε ένα απαιτητικό κοινό που είναι διατεθειμένο να δώσει κάτι παραπάνω για ένα premium σύνολο, ασπαζόμενο τη φιλοσοφία της Mazda σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, τη λειτουργία και την κατανάλωση.

Έτσι, το Mazda 3 e-Skyactiv G150 ξεκινάει από τα 27.430 ευρώ στην έκδοση Plus, που πάντως συνοδεύεται από ένα πλήρες εξοπλιστικό πακέτο, όπου στάνταρντ, μεταξύ άλλων, υπάρχουν στοιχεία όπως ο διζωνικός κλιματισμός, η είσοδος χωρίς κλειδί, οι αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, τα θερμαινόμενα καθίσματα, ο ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης, το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, καθώς και η 8,8 ιντσών οθόνη του infotainment.

Η νέα έκδοση Homura τιμάται σχεδόν στα ίδια επίπεδα (27.800 ευρώ) και συνοδεύεται από τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, τα μαύρα καλύμματα στους καθρέφτες, τα φιμέ τζάμια και τις κόκκινες ραφές στις επενδύσεις της καμπίνας._4Τ

Mazda 3

Mazda 3 e-Skyactiv G150

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 213 Nm/4.000 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.460×1.795×1.435 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.725 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 334-1.026 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.305 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 206 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 125 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 27.429 ευρώ (Homura 27.801 ευρώ)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Mazda 3 2.0 150ps
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ