X
Παρουσιάσεις

Maserati Tribute

Όπως και τα αυτοκίνητα της Maserati, έτσι και τα ταξίδια της έχουν δύο κοινά χαρακτηριστικά: είναι σπάνια και εκλεπτυσμένα.

«THE absolute opposite of ordinary» ή, αν προτιμάτε, «το εκ διαμέτρου αντίθετο του συνηθισμένου». Αυτό είναι το διαφημιστικό σλόγκαν που συνοδεύει την Ghibli, αλλά φαίνεται ότι βρίσκει εφαρμογή σε κάθε πεδίο δραστηριοτήτων της ιταλικής εταιρείας. Μια εταιρεία η οποία, απελευθερωμένη από το καπέλωμα της Ferrari και όντας πλέον ισότιμο μέλος του ομίλου FCA (Fiat Chrysler Automobiles), χαράζει τη δική της ρότα.

Η ρότα αυτή την τελευταία διετία έχει βάλει για τα καλά την εταιρεία σε τροχιά ανάπτυξης. Προτού καλά καλά κοπάσει ο ενθουσιασμός από τις εκδηλώσεις για τα εκατό χρόνια από την ίδρυση της φίρμας (κάτι που στη χώρα μας εορτάστηκε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου με μία μοναδική συλλογή αυτοκινήτων-σταθμών της Maserati), οι άνθρωποι της εταιρείας, που δε βασίζονται μόνο στο παρελθόν, σχεδιάζουν με πάθος και την επόμενη ημέρα. Κάθε άλλο παρά τυχαία, λοιπόν, η διάκριση που κέρδισε η Maserati στην πρόσφατη Έκθεση της Γενεύης, «2014 Concept Car Of The Year», για την Alfieri, που με λίγες τροποποιήσεις θα βγει στην παραγωγή προς τα τέλη του 2016. Του χρόνου τέτοιον καιρό, η Μaserati θα έχει επίσης ταράξει τα νερά με το επερχόμενο SUV μοντέλο με την ονομασία «Levante», ενώ το τρίτο χτύπημα θα είναι το 2018, με τον αντικαταστάτη της GranTurismo. Όλα αυτά αποσκοπούν σχεδόν στο διπλασιασμό των πωλήσεων στο τέλος αυτής της τετραετίας.

Το πάθος ποτέ δεν έλειψε, η «κατά… Μαρκιόνε» στρατηγική έχει χαραχθεί, οι βάσεις με υπερσύγχρονα εργοστάσια μπήκαν και τα πρώτα σημάδια με αξιοζήλευτες κατασκευές, όπως είναι οι Quattroporte και Ghibli, αποδίδουν καρπούς και κλέβουν τις εντυπώσεις. Κάπου μέσα σε όλα αυτά βρεθήκαμε προσκεκλημένοι της Μaserati για ένα ταξίδι που μόνο «ordinary» δεν ήταν. Πρώτη στάση στα περίχωρα του Τορίνο, στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο του Γκρουλιάσκο, που πλέον φέρει το όνομα του πατριάρχη Τζιάνι Ανιέλι. Αν ο αείμνηστος Μπερτόνε βλέπει από εκεί ψηλά το παλιό του εργοστάσιο, σίγουρα δε θα μπορεί να το αναγνωρίσει. Έχοντας ήδη απορροφήσει πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις, η έκταση, το μέγεθος και το επίπεδο αυτοματοποίησης είναι εφάμιλλα οποιασδήποτε υπερσύγχρονης μονάδας, και σε δύο βάρδιες παράγονται περί τα 150 αυτοκίνητα ημερησίως. Το ανθρώπινο στοιχείο στην παραγωγική διαδικασία δε λείπει, ειδικά στο τρίτο στάδιο της συναρμολόγησης. Πέρα από τους εκτενείς ποιοτικούς ελέγχους σε κάθε στάδιο της παραγωγής, αυτό που μας προξένησε μεγάλο ενδιαφέρον ήταν όταν μας πληροφόρησαν ότι ΟΛΑ τα αυτοκίνητα υποβάλλονται σε μια τελική δοκιμή στο δρόμο (και δε μιλάμε φυσικά για έναν απλό γύρο του τετραγώνου) προτού δοθεί το οριστικό ΟΚ.

Ghibli x2

Καλές οι επισκέψεις και η ενημέρωση, αλλά ένα ταξίδι της Maserati δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει και οδήγηση. Tελειώνοντας, λοιπόν, την επίσκεψή μας και επιστρέφοντας στην είσοδο του εργοστασίου, δε μας περιμένει κάποιο mini bus, αλλά δύο απαστράπτουσες Ghibli, με τις οποίες θα μεταβούμε στην ιταλική ύπαιθρο, στην περιοχή γύρω από την Αλεσάντρια. Έτσι, αυτό το ιδιαίτερο κονβόι ξεκινά το ταξίδι του με τις δύο Ghibli εμπρός να ξεμακραίνουν και τη συνοδεία να μένει πιο πίσω (είπαμε, σε ένα ταξίδι της Maserati, όσο μικρό και αν είναι το σχήμα, τίποτε δεν αφήνεται στην τύχη), η οποία αποτελούνταν από το van τεχνικής υποστήριξης και το λεωφορειάκι με τους συνοδούς μας.

Στην αουτοστράντα από Τορίνο προς Γένοβα η ασημένια Ghibli ξεδιπλώνει τον πρωταρχικό λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε. Όντας ένα πραγματικό GT, ταξιδεύει απολαυστικά. Μάταια θα προσδοκάς έναν ήχο πιο πολεμικό καθώς ο κινητήρας θα αρχίσει να ανεβάζει στροφές, μιας και ακούς κάτι διαφορετικό, αφού αυτός ο πετρελαιοκινητήρας έχει τη δύναμη, αλλά όχι τα κροταλίσματα και την ηχητική παλέτα των αντίστοιχων συνόλων βενζίνης. Για ακόμα μία φορά ένα μεγάλο «bravissimo» στον Πάολο Μαρτινέλι και στην ομάδα του, που τον δημιούργησαν, καθώς και στη VΜ Motori, που τον κατασκευάζει. Μοναδική παραφωνία θεωρούμε ότι είναι το… όνομα. Μια τόσο μουσική γλώσσα σίγουρα θα μπορούσε να κοσμήσει με κάτι καλύτερο αυτήν την έκδοση της Ghibli, από μια τόσο άχρωμη και ουδέτερη λέξη όπως «diesel». Σκεφθείτε, για παράδειγμα, να λεγόταν Ghibli… «olio nero».

Έπειτα από μία διανυκτέρευση σε μια παραδοσιακή βίλα στις ιταλικές βουνοπλαγιές και ένα εξίσου ιδιαίτερο γεύμα σε ένα ξεχωριστό εστιατόριο στο Γκάβι (γενέτειρα των ομώνυμων λευκών κρασιών), ο καιρός βάζει την πιο ηλιόλουστη φορεσιά του για να μας συνοδεύσει. Και δεν είναι μόνο ο καιρός, αλλά και η SQ4 που συμπληρώνει την αλλαγή στη διάθεση, σε σχέση με τους ήπιους τόνους της ντίζελ. Η μεγαλύτερη και πιο απλωμένη δύναμη του biturbo V6, το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων με τις ταχύτατες αλλαγές (αλλά και τον εκνευριστικά ασαφή επιλογέα, καθώς προσπαθείς να τον μετακινήσεις σε άλλη θέση) και τα ευμεγέθη μεταλλικά paddles δίνουν τον τόνο. Ανεβοκατεβαίνοντας το επαρχιακό ιταλικό στροφιλίκι, το μόνο που σε απασχολεί είναι να αφήνεις πάντα τα ανάλογα περιθώρια χώρου για το φαρδύ αμάξωμα! Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει η τετρακίνηση, με τα πισωκίνητα χαρακτηριστικά (αφού όταν αρχίζει να χάνεται η πρόσφυση νιώθεις το εμπρός μέρος να σε τραβάει), ενώ με ευχάριστα συναισθήματα υποδέχεσαι την κάπως βαριά αίσθηση του υδραυλικού τιμονιού.

Από μια εγχώρια οπτική, όλα τα παραπάνω έχουν μικρή έως απειροελάχιστη σημασία. Αυτό, όμως, δε μειώνει ούτε στο ελάχιστο τη σπουδαιότητα ενός εγχειρήματος που θα πρέπει να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Κύριε Μαρκιόνε, μήπως μπορείτε να κάνετε κάτι και με τη Lancia;_ Σ. Τ.

 

MASERATI GHIBLI

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SQ4 DIESEL

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2.979 κ.εκ. 2.987

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 410 ίπποι/5.500 σ.α.λ. 275/4.000

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 56 χλγμ./4.500 σ.α.λ. 60,1/2.000

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους 4 τροχούς Στους πίσω τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 8 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.971×1.945×1.461 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.998 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 1.870 κιλά 1.835

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 4,8 δλ. 5,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 284 χλμ./ώρα 250

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10,5 λίτρα/100 χλμ. 5,9

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 246 γρ./χλμ. 158

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!