Για τους πιο απαιτητικούς, το νέο Kia Ceed διαθέτει μία ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση, που κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον το μικρομεσαίο μοντέλο της εταιρείας.
Πριν από λίγες ημέρες βρεθήκαμε στην επίσημη παρουσίαση του νέου Kia Ceed στην ελληνική αγορά. Τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές στο νέο τεύχος του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ που κυκλοφορεί στα περίπτερα, μπορείτε, στο πλαίσιο ενός μεγαλύτερου αφιερώματος στα χάτσμπακ της μικρομεσαίας κατηγορίας, να βρείτε την αναλυτική δοκιμή του Ceed με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη κινητήρα των 120 ίππων. Μπορεί αυτή η έκδοση να προβλέπεται, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, ότι θα αποσπάσει τη μερίδα του λέοντος από πλευράς πωλήσεων, η βενζινοκίνητη γκάμα όμως διαθέτει και άλλες επιλογές.
Πέρα από την ατμοσφαιρική έκδοση των 100 ίππων, που απευθύνεται σε ένα κοινό χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, υπάρχει και το εκ διαμέτρου αντίθετο άκρο, όπου ο ίδιος 1.400άρης κινητήρας με την προσθήκη τούρμπο αποδίδει 140 ίππους, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα των επιδόσεων, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο 1.600άρης της έκδοσης GT των 204 ίππων.
Πρόκειται για έναν εντελώς νέο, εξ ολοκλήρου αλουμινένιο 4κύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού γενιάς «Κάπα», ο οποίος έρχεται να αντικαταστήσει τον 1.6 T-GDI. Παρά τη μικρότερη χωρητικότητα, αποδίδει 4% παραπάνω ισχύ σε σχέση με το σύνολο που αντικαθιστά, κάτι που μεταφράζεται σε 140 ίππους. Την ίδια στιγμή αποδίδει 242 Nm, τιμή που διατηρείται σταθερή από τις 1.500 έως τις 3.200 σ.α.λ. Αυτό φαίνεται και στην πράξη, καθώς, μόλις η βελόνα του στροφομέτρου περάσει τις 1.000 σ.α.λ., ο κινητήρας αρχίζει να ξυπνά και βρίσκεται σε πλήρη εγρήγορση μόλις 500 σ.α.λ. αργότερα. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει ότι για τα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζονται 8,9 δλ., ενώ η τελική ανέρχεται στα 210 χλμ./ώρα. Τιμές απόλυτα ικανοποιητικές, που καταδεικνύουν τις ικανότητες του συνόλου και του επιτρέπουν να σταθεί με αξιώσεις ακόμα και απέναντι σε ισχυρότερες προτάσεις, όπως είναι το Honda Civic, αλλά και παρόμοιας απόδοσης ανταγωνιστές, όπως το VW Golf 1.5 TSI EVO των 150 ίππων. Δοκιμάσαμε την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, ενώ υπάρχει και η εναλλακτική του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, το οποίο έχει εξελιχθεί εσωτερικά από την Kia.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, η μέση τιμή που μετρήσαμε το διάστημα που είχαμε το Ceed στα χέρια μας διαμορφώθηκε στα 8,6 λίτρα/100 χλμ. Αξίζει πάντως να αναφέρουμε ότι, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, στο άμεσο μέλλον θα παρουσιαστούν 48V ήπιες υβριδικές εναλλακτικές των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων του μοντέλου.
H νέα πλατφόρμα Κ2, στην οποία βασίζεται το νέο Ceed, περιλαμβάνει σε ό,τι αφορά την ανάρτηση μια ανανεωμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στους πίσω τροχούς. Από εκεί και πέρα, πλήθος επεμβάσεων έχει γίνει στο τιμόνι, στα φρένα, στις διαδρομές των αμορτισέρ και στα μεγαλύτερα bump-stop. Στο δρόμο το νέο Kia Ceed διαχειρίζεται με μεγάλη ευκολία την επιπλέον δύναμη σε σχέση με την έκδοση του 1,0 λίτρου, δείχνοντας ότι το πλαίσιο έχει αρκετές δυνατότητες, ακόμα και αν φτάσει στο σημείο να απενεργοποιήσεις το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Το τιμόνι, που σε αρκετές περιπτώσεις αποτελεί τον αδύναμο κρίκο σε πολλά αυτοκίνητα της Kia, εδώ χαρακτηρίζεται από αρκετή ακρίβεια και σωστό βάρος και, με μερικές δόσεις επιπλέον πληροφόρησης, θα πλησίαζε το άριστα. Στην προκειμένη περίπτωση, μπορεί πιο εύκολα να αποδεχθεί τη σχετικά σφιχτή απόσβεση της ανάρτησης, που συμπληρώνεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Οι τροχοί των 17 ιντσών, που ίσως στο μικρότερο μοντέλο δείχνουν υπερβολικοί, εδώ εξυπηρετούν το σκοπό τους, καθώς συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Primacy 3, τα οποία εξασφαλίζουν πολύ ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης, τόσο στις στροφές όσο και στο φρενάρισμα (εναλλακτικά, όπως μας είπαν από την ελληνική αντιπροσωπεία, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να παραγγείλει και τα ολοκαίνουργια Michelin Pilot Sport4, μιας και η γαλλική εταιρεία ελαστικών επέλεξε το Ceed να είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που θα φορέσουν το νέο τους καμάρι). Σε ανάλογο μήκος κύματος και ο επιλογέας του κιβωτίου, ο οποίος χαρακτηρίζεται για την ακρίβεια και το κούμπωμά του, μιας και οι φορές που θα χάσεις κάποια αλλαγή είναι σπανιότατες.
Αν πάντως κάποιος προσπαθήσει να διακρίνει τις εξωτερικές διαφορές αυτής της ισχυρότερης έκδοσης σε σχέση με αυτήν που φιλοξενείται στις σελίδες του περιοδικού, θα δυσκολευτεί πολύ, καθώς μιλάμε και στις δύο περιπτώσεις για έκδοση premium. Οι πιο απαιτητικοί, που θα ήθελαν μια εντονότερη εμφάνιση, δεν έχουν παρά να στραφούν στην έκδοση GT Line, η οποία προσφέρει το διακριτικό body kit του αμαξώματος, τους αισθητήρες παρκαρίσματος και τις ελαφρώς σφιχτότερες ρυθμίσεις, σε μια τιμή πραγματικά ακαταμάχητη. Έτσι, ενώ το κόστος ξεκινάει από τα 19.290 ευρώ, στην Uptown ανεβαίνει στα 20.790 ευρώ, η GΤ Line είναι ακριβότερη κατά μόλις 200 ευρώ(!), ενώ με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου το κόστος φθάνει στα 22.300 ευρώ.
Στα πλεονεκτήματα του νέου Ceed θα πρέπει να συμπεριλάβει κανείς την πολύ καλή εικόνα στο εσωτερικό, την πολύ καλή προσφορά χώρων για επιβάτες και αποσκευές, το στάνταρντ πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, τον πλούσιο εξοπλισμό, το προσιτό κόστος συντήρησης και, φυσικά, την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές αλλά και τον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του νέου Ceed.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: βενζίνης, 4κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.353 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 242 Nm/ 1.500 – 3.200 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ:Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων (Αυτόματο 7 σχέσεων)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.310 x 1.800 x 1.447 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 395 – 1.291 λτ. (με μίνι ρεζέρβα)
ΒΑΡΟΣ*: 1.240 κιλά (1.270)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,9 δλ. (9,2)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 210 χλμ./ώρα (205)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,6 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 135 γρ./χλμ. (129)
ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 19.290 ευρώ (22.300)
* ΜΕ ΟΔΗΓΟ 75 ΚΙΛΩΝ
**ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ