Μέσα στο κινηματογραφικό σκηνικό του «The Ranch», που ταιριάζει απόλυτα με την καταγωγή και την εμφάνιση του θηριώδους Jeep Wrangler Unlimited Rubicon, αλλά και σε διαδρομές της Κορινθίας. Κυρίως εκτός δρόμου, φυσικά.
Το Jeep Wrangler παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1986, ωστόσο πηγή έμπνευσης για το εμβληματικό μοντέλο της αμερικανικής φίρμας αποτέλεσε το όχημα στρατιωτικής χρήσης με την ονομασία «Bantam Reconnaissance Car» (BRC), που είδε το φως της δημοσιότητας το 1940, αλλά και μερικά ακόμα μοντέλα, όπως τα CJ5, CJ6, Renegade και, φυσικά, το Willys. «Το νέο Jeep Wrangler είναι σαν τον κομήτη του Χάλεϊ, καθώς κάνει την εμφάνισή του… μία στο τόσο.» Αυτή ήταν η βασική δήλωση του Ραλφ Ζιλ, του επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της FCA, κατά την πρεμιέρα του νέου Jeep Wrangler, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του 2017. Δήλωση που καταδείκνυε ξεκάθαρα αυτό που βλέπαμε και όλοι οι υπόλοιποι, ότι το αμερικάνικο «Τζιπ» ανανεώνεται σε πολύ αραιά χρονικά διαστήματα μέχρι και σήμερα, με περιορισμένες αλλαγές σε επίπεδο σχεδίασης – σε σχέση πάντα με το αρχέτυπο μοντέλο, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μόλις στα μέσα του ‘80.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Ούτε τόσο καινούργιο, λοιπόν, ούτε τόσο ιστορικό, παρά την απόλυτα επιτυχημένη ρετρό εμφάνισή του, που προσδίδει τα μέγιστα στη συνολικότερη εικόνα μίας από τις πιο ιδιαίτερες προτάσεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στα τέλη του 2018, λοιπόν, αρχικά στο Τάνις της Δανίας και στο περίφημο test που πραγματοποιείται εκεί από το 1977 στο πλαίσιο του Car Of The Year (τεύχος Δεκεμβρίου), αλλά και εν συνεχεία σε ένα εκπληκτικά ταιριαστό σκηνικό, παρέα με την πιο σκληροτράχηλη και εντυπωσιακή του έκδοση, τη Rubicon. Φορέστε τα καουμπόικα καπέλα σας και ελάτε μαζί μας για μια διαφορετική εξόρμηση στην… Άγρια Δύση.
Μόνο ο Τζον Γουέιν λείπει
Είμαστε ήδη στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου και «καλπάζουμε» για ένα μοναδικό προορισμό, φτιαγμένο με ατέλειωτο μεράκι και κέφι, σε απόσταση 99 χιλιομέτρων από την Αθήνα. Στη μαγευτική κοιλάδα του Σοφικού Κορινθίας, ένας θρύλος ζωντανεύει σε μια έκταση 330 στρεμμάτων, συνδυάζοντας εκπληκτική φυσική ομορφιά με κορυφαίες σύγχρονες εγκαταστάσεις και ξύλινες παραδοσιακές κατοικίες με θέμα την άγρια Δύση.
Τι πιο ταιριαστό με τον τετράτροχο πρωταγωνιστή μας! Αυτός φοράει το ιδανικό «cine-κουστούμι», το οποίο έχει προκύψει από το «βεστιάριο» της αμερικανικής Jeep. Εδώ η FCA δε ρίσκαρε την παραμικρή αλλοίωση, δίνοντας βάση μόνο στη γνώμη των ίδιων των φανατικών οπαδών του μοντέλου, οι οποίοι το ήθελαν όπως ήταν, με την αύξηση των χώρων να αποτελεί ίσως το μοναδικό «θέλω» τους, και την πρόβλεψη του εργοστασίου να αναφέρει πως το 75% των πωλήσεων του μοντέλου θα αφορά πλέον την 4θυρη έκδοση, όπως το δικό μας.
Αποτέλεσμα; Η καρότσα της νέας «μεγάλης» έκδοσης είναι σχεδόν 1 μέτρο πιο μακριά (μήκος 4.882 χλστ. και μεταξόνιο 3.008 χλστ.!), με την καμπίνα να είναι πιο άνετη από το παρελθόν και τους επιβάτες να απολαμβάνουν αυτήν την ευρυχωρία, αλλά και να μπορούν να πάρουν μαζί τους πολλές αποσκευές, εξαιτίας του αποθηκευτικού χώρου των 533 λίτρων, που φτάνουν έως τα 1.044 με κάτω τα πίσω καθίσματα. Θηριώδες, λοιπόν, που, ως Rubicon, είναι και φαίνεται ακόμα πιο πολύ, εξαιτίας και των τεράστιων χωμάτινων ελαστικών 32 ιντσών (δηλαδή: 285/7R-17) της BF Goodrich.
Η αισθητική συνταγή του; Στα γνωστά αμερικανικά πρότυπα, τα οποία του χαρίζουν ξεχωριστό χαρακτήρα και άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνιση, που προκύπτει από τους στρογγυλούς προβολείς, τους ορατούς μεντεσέδες των αφαιρούμενων θυρών, τους τεράστιους προφυλακτήρες που εξέχουν αρκετά και τους έντονους θόλους των τροχών, μέχρι τη μάσκα-σήμα κατατεθέν με τα συνολικά επτά ανοίγματα εισαγωγής αέρα, τη σκληρή ή μαλακή οροφή και το αναδιπλούμενο εμπρός παρμπρίζ, το οποίο είναι λίγο πιο κυρτό πλέον, για εξασφάλιση καλύτερης αεροδυναμικής.
Στις ελάχιστες αλλαγές προσθέστε το γεγονός ότι η ρεζέρβα, που εξακολουθεί να παραμένει εξωτερικά, πάνω στην πίσω πόρτα, είναι σε αυτήν τη γενιά τοποθετημένη 300 χλστ. πιο κάτω, για καλύτερη ορατότητα από το καθρεφτάκι, αλλά και το ότι στη «δική μας», όπως και στη Sahara, τα φώτα είναι πλέον LED.
Εντός, ανοίγοντας τις πόρτες με τους εξωτερικούς μεντεσέδες, παρατηρείς περισσότερες επιρροές made by… FCA. Συγκεκριμένα, εκτός από καλύτερα υλικά στο ταμπλό, το μάτι σου πέφτει στη μεγάλη οθόνη των 8,4 ιντσών που έχει το Rubicon (5άρα στις βασικές εκδόσεις και 7,4 ιντσών ως έξτρα), η οποία συνδυάζεται με το γνωστό σύστημα U-Connect της εταιρείας.
Το πιο ουσιώδες όμως είναι ότι το νέο Jeep Wrangler δύναται να εφοδιαστεί έως και με συνολικά 75 συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει κανείς τα Blind-Spot Monitoring, Rear Cross Path Detection, Front/Rear Park Assist και Rear backup Camera με Dynamic Grid Lines. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι το μοντέλο απέσπασε στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP μόλις ένα αστέρι, ενώ στην προστασία των παιδιών στο πίσω κάθισμα το αμερικάνικο μοντέλο είχε επίδοση 50%.
Στις επιμέρους κατηγορίες: προστασία ενηλίκων 50%, προστασία παιδιών 69%, προστασία πεζών 49%, επικουρικά συστήματα 32%. «Είναι πραγματικά απογοητευτικό να βλέπουμε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο που θα διατίθεται προς πώληση χωρίς αυτόνομο σύστημα πέδησης και χωρίς σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας. Είναι καιρός να δούμε ένα προϊόν από τον όμιλο Fiat-Chrysler που να προσφέρει ασφάλεια, ώστε να σταθεί απέναντι στους ανταγωνιστές του», ανάφερε χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του ο EuroNCAP.
Στην ουσία; Όπως πρέπει να είναι: Unlimited…
Στα παραθαλάσσια -αμμουδερά- κομμάτια από τα Λουτρά Ωραίας Ελένης μέχρι το Σοφικό, στις κακοτράχαλες διαδρομές πάνω από τα χωριά της περιοχής αλλά και μέσα στις κορυφαίες εγκαταστάσεις του «The Ranch», αξιοποιώντας τις λασπωμένες διαδρομές του περιβάλλοντος χώρου (με την… ανοχή των συμπαθητικών τετράποδων, που τους χαλάσαμε την ηρεμία).
Το ίδιο είχαμε κάνει και πριν από λίγο στις ορεινές διαδρομές πάνω από το Σοφικό, ρισκάροντας μόνο από τα αδέσποτα βόλια των κυνηγών της εποχής, και όχι από τις δύσκολες διαδρομές, τις οποίες το αυτοκίνητό μας περνάει «αέρα».
Δεν υπάρχει έδαφος που να αποτελεί απροσπέλαστη οδό για το Unlimited Rubicon, αφού το νέο Jeep Wrangler εξακολουθεί να βρίσκεται πάνω σε ανεξάρτητο πλαίσιο τύπου σκάλας, να διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση σε σχέση με το παρελθόν, ενώ η έκδοσή μας μπορεί να περάσει μέσα από νερά βάθους 760 χλστ. Την ίδια ώρα, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 277 χλστ. και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 44 και 37 μοιρών, αντίστοιχα.
Στην κυριολεξία βλέπεις εμπόδιο και βράχο μπροστά σου, το οποίο το Jeep Wrangler σε προκαλεί να περάσεις πανεύκολα, και στη συνέχεια να ψάξεις για το επόμενο, σαν να αλλάζεις πίστες σε ηλεκτρονικό παιχνίδι που έχεις παίξει χιλιάδες φορές και τερματίζεις με κλειστά τα μάτια.
Τι βρίσκεται όμως κάτω από το θηριώδες εμπρός καπό του; Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με τον κινητήρα 2,2 λίτρων (2.143 κ.εκ.) της γενιάς Multijet II, με 4 κυλίνδρους, common rail τελευταίας γενιάς και μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνα, ο οποίος αποδίδει 200 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 450 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Το νέο Wrangler διατίθεται με δύο τύπους μετάδοσης, την Command-Trac στις εκδόσεις Sport και Sahara, και τη Rock-Trac στη Rubicon, σε κάθε περίπτωση όμως με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο μας έχει εκπλήξει με την πολιτισμένη και ουσιαστική λειτουργία του, τόσο στον ανοιχτό δρόμο ενώ ερχόμασταν, όσο και μέσα στην πόλη το προηγούμενο βράδυ, αλλά και τώρα, σε στιγμές δράσης.
Χάρη στο Full-time Selec-Trac της Jeep, πραγματοποιείται συνεχής παρακολούθηση και διαχείριση της ροπής που αποστέλλεται στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Στην περίπτωση της Command-Trac, ο λόγος υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων ορίζεται στο 2.72:1, και σε εκείνη της Rock-Trac στο 4,00:1.
Σημειώστε εδώ ότι και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει κατ’ επιλογήν τετρακίνηση (2H, 4H Auto, 4H Part-Time, N και 4L), με τις εκδόσεις που εφοδιάζονται με την εκδοχή Rock-Trac να διαθέτουν μπλοκέ πίσω διαφορικό και δυνατότητα κλειδώματος του εμπρός και του πίσω διαφορικού, ενώ η εμπρός αντιστρεπτική απενεργοποιείται ηλεκτρονικά, κάτι που απαιτεί μεγαλύτερη συμμετοχή του ίδιου του οδηγού στις πολύ «trial» καταστάσεις.
Από την απόδοση του συγκεκριμένου μοτέρ δε σου λείπουν η δύναμη και η ροπή, παρά το γεγονός ότι η τελική του ταχύτητα δεν περνάει -και στην πράξη- τα 160 χλμ./ώρα. Ενώ λοιπόν εκτός δρόμου νιώθεις ότι είσαι μέσα σε ένα από τα καλύτερα οχήματα για τέτοιου είδους καταστάσεις, στα «πολλά» της ασφάλτου οφείλεις να σεβαστείς την ιδιαιτερότητα της κατασκευής, η οποία αποκαλύπτεται τόσο από τις πλεύσεις που παρουσιάζει το υψηλό όχημα όσο και από το χαλαρό σύστημα διεύθυνσης, εξαιτίας της μάχιμης άρθρωσης της ανάρτησης.
Μας πήρε μαζί του!
Το νέο Jeep Wrangler δεν είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που περιμέναμε, καθώς παραμένει εντυπωσιακό στην εμφάνιση και εξαιρετικά ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ βεβαίως είναι βελτιωμένο και στα σημεία. Κατάφερε να μας ταξιδέψει πέρα και από την «άγρια Δύση», όπως μπορούν να κάνουν μόνο οι ελάχιστες σκληροπυρηνικές τετρακίνητες κατασκευές που έχουν απομείνει, τιμώντας έτσι την παράδοση της εταιρείας._ Μ. Σαλ.
Το «Τhe Ranch» μπορείτε να το επισκεφθείτε για μονοήμερες εκδρομές κάθε Σάββατο και Κυριακή, από το Σεπτέμβριο έως τον Ιούνιο. Επίσης, είναι επισκέψιμο για διανυκτέρευση στα θεματικά events που διοργανώνονται κατά τη διάρκεια του χρόνου, ενώ διαθέτει και παιδική κατασκήνωση με δυνατότητα δωρεάν συμμετοχής μέσω φορέων από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο.
Περιλαμβάνει τρία γήπεδα ποδοσφαίρου, κλειστό γήπεδο πολλαπλών χρήσεων, πέντε γήπεδα μπάσκετ, δύο γήπεδα βόλεϊ, τρεις πισίνες, εγκαταστάσεις ιππασίας, τοξοβολία και ένα παραδοσιακό «εκπαιδευτικό χωριό», εγκεκριμένο από το ΥΠΕΠΘ (αλευρόμυλος, ελαιοτριβείο, τυροκομείο, κουρείο, τσαγκαράδικο, παντοπωλείο). Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν με το τρενάκι, να κάνουν βόλτες με την άμαξα και στο τέλος να γευματίσουν σε ένα από τα σαλούν ή στο εστιατόριό του. Τηλ.: 210.4100.121-2, 27410.93800, e-mail: info@ranch.gr, www.ranch.gr
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Jeep Wrangler Unlimited Rubicon
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.143 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 200 ίπποι/3.500 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 450 Nm/2.000 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Σε όλους του τροχούς (+ 4L) > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΠΛΑΙΣΙΟ: Τύπου σκάλας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.882×1.894×1.901 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.008 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 2.207 κιλά > ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 277 χλστ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,3 δλ. > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 10,3 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 206 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 74.900 ΕΥΡΩ (85.900 ευρώ το 4θυρο Rubicon)