top icon
Παρουσιάσεις

Jeep Avenger 4xe: οδηγούμε το μικρότερο τετρακίνητο Jeep

Jeep Avenger 4xe: Η νέα τετρακίνητη έκδοση του compact SUV της Jeep, με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, δύο ηλεκτροκινητήρες και σημαντικές εκτός δρόμου δυνατότητες, ολοκληρώνει την γκάμα του μοντέλου, επαναφέροντας στο προσκήνιο το off-road DNA της μάρκας.

Το Jeep Avenger 4xe θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και σαν το στοιχείο που ήρθε να ολοκληρώσει ένα πλάνο, αφού από το αρχικά «αμιγώς ηλεκτρικό» μοντέλο τα διακριτικά “4xe” υποδηλώνουν πως πλέον φτάσαμε και σε τετρακίνητη έκδοση, και μάλιστα με θερμικό κινητήρα κάτω από το καπό. Για μια εταιρεία με την ιστορία της Jeep αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και φυσική εξέλιξη, που για πολλούς ίσως και να καθυστέρησε.

Jeep Avenger 4xe

Κάτω από τον μανδύα του Jeep Avenger 4xe βρίσκεται ένας 1.2 λίτρων turbo βενζινοκινητήρας που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Miller – μια εξελιγμένη θερμοδυναμική προσέγγιση για μείωση της κατανάλωσης. Πρόκειται για τον γνωστό 3κύλινδρο PureTech της Stellantis, με βελτιώσεις, κυρίως στο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VGT).

Η απόδοσή του φτάνει τους 136 ίππους και τα 230 Nm ροπής, ενώ, όπως και στο προσθιοκίνητο υβριδικό Avenger, «φοράει» έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW, ενσωματωμένο στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες. Η προσθήκη στο 4xe έχει να κάνει με ακόμα έναν ηλεκτροκινητήρα, ίδιας ισχύος και 81 Nm, ο οποίος εκτελεί χρέη τετρακίνησης κατανέμοντας ροπή στους πίσω τροχούς όποτε χρειάζεται. Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1 και αποδίδει έως 1.900 Nm ροπή στους πίσω τροχούς.

Jeep Avenger 4xe

Η συνολική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 145 ίππους, το «0-100» επιτυγχάνεται σε 9,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 194 χλμ./ώρα (κατά 10 χλμ./ώρα υψηλότερη από του e-Hybrid).

Το Jeep Avenger 4xe παρουσιάζει πραγματικά χαρακτηριστικά off-roader: έχει 10 χλστ. περισσότερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με την e-Hybrid έκδοση, φτάνοντας τα 210 χλστ., ενώ οι γωνίες προσέγγισης (22°), ράμπας (21°) και διαφυγής (35°) του χαρίζουν πραγματική δυνατότητα να κινηθεί σε ανώμαλο έδαφος. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές μπορεί να περάσει από νερό βάθους έως 400 χλστ. και να αναρριχηθεί σε κλίσεις έως 40%, ενώ σε περίπτωση που οι εμπρός τροχοί χάσουν την επαφή με το έδαφος, συνεχίζει με έως 20% πίσω πρόσφυση.

Jeep Avenger 4xe

Φοράει ελαστικά Mud & Snow (έξτρα διατίθενται και All Terrain) και στάνταρντ είναι εξοπλισμένο με σύστημα Hill Descent. Τέλος, στη συνταγή έχει προστεθεί το εξειδικευμένο πρόγραμμα λειτουργιών Selec-Terrain, που περιλαμβάνει τις επιλογές Auto, Snow, Sand & Mud, αλλά και Sport, όπου επιστρατεύεται και το E-Boost για πιο δυναμικές επιταχύνσεις στη φάση της εκκίνησης από στάση.

Το 4xe είναι κατά βάση προσθιοκίνητο, ενώ όταν χρειαστεί (στο Auto) ή επιλεγεί (στα εκτός δρόμου προγράμματα), η τετρακίνηση είναι μόνιμη έως τα 30 χλμ./ώρα, μεταβλητή ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης έως τα 90 χλμ./ώρα και απενεργοποιείται πιο πάνω. Ειδικότερα στη λειτουργία Sport, η τετρακίνηση είναι μόνιμη μέχρι τα 40 χλμ./ώρα.

Jeep Avenger 4xe

Jeep Avenger 4xe: Προσοχή στη λεπτομέρεια

Το Avenger 4xe έχει δεχτεί τις απαραίτητες αναβαθμίσεις και σε επίπεδο εμφάνισης. Οι νέοι προφυλακτήρες με προστασία από γρατζουνιές, οι προβολείς ομίχλης τοποθετημένοι ψηλά, οι ράγες οροφής, το ματ αυτοκόλλητο στο καπό (έξτρα) που μειώνει τις αντανακλάσεις, αλλά και το σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος είναι εκεί για να δείξουν τη διαφορετικότητά του.

Στο εσωτερικό, εκτός από τη μαύρη επένδυση τηbς οροφής, νέες είναι οι αδιαβροχοποιημένες επενδύσεις των καθισμάτων και το λογισμικό του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών (όσο και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων), που δείχνει πληροφορίες για την τετρακίνηση και τον πίσω ηλεκτροκινητήρα.

Jeep Avenger 4xe

Για τους πιο… ινσταγκραμικούς, υπάρχει και η ειδική έκδοση The North Face, αποτέλεσμα συνεργασίας με τη γνωστή outdoor εταιρεία, που θα παραχθεί σε 4.806 μονάδες – αριθμός που συμβολίζει το υψόμετρο του Mont Blanc. Το συγκεκριμένο Avenger διαθέτει ειδικά χρώματα, αντι-ανακλαστικό καπό, καθίσματα με επένδυση εμπνευσμένη από puffer jackets και ένα κιτ εξόρμησης (σκηνή, σακίδιο και παγούρι) για όσους παίρνουν την περιπέτεια σοβαρά.

Για τις… επί τόπου συστάσεις, η Jeep επέλεξε την Τοσκάνη και ειδικότερα τα βουνά πέριξ της Φλωρεντίας. Ωστόσο, πριν πατήσουμε χώμα κινηθήκαμε για αρκετά χιλιόμετρα εντός πόλης, σε δρόμους που εύκολα ξεπερνούν και τους ελληνικούς για την κακή ποιότητά τους. Τα καλά νέα έχουν να κάνουν με την ποιότητα της απόσβεσης της ανάρτησης και δη της πίσω, που στην τετρακίνητη έκδοση -όπως και στην αντίστοιχη Alfa Romeo Junior- υιοθετεί αρχιτεκτονική πολλαπλών συνδέσμων.

Jeep Avenger 4xe

Ως αποτέλεσμα οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα έχουν -σχεδόν- εκμηδενιστεί, την ώρα που το πλαίσιο συνολικά διακρίνεται για την ομοιογένεια και τη στιβαρότητά του. Το ελαφρύ τιμόνι βοηθάει στους ελιγμούς, ενώ στο ίδιο μήκος… άνεσης λειτουργεί και το εξάρι κιβώτιο, αν και θα θέλαμε λίγο περισσότερη εμπλοκή του στη φάση της επιβράδυνσης, όπου πρακτικά παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση πριν αρχίσει να «κρατάει» τον κινητήρα στη φάση ανάκτησης.

Ως προς την απόδοση του κινητήρα, η αναβαθμισμένη ισχύς προφανώς δε γίνεται αισθητή σε συνθήκες καθημερινής κίνησης εντός πόλης, όμως είναι παντού ικανοποιητική η ροπή του και μόνο ο τραχύς ήχος του μπορεί να ενοχλήσει κάποιους επιβάτες. Αρκετά αργότερα, εκτός δρόμου πλέον, και πάλι διαπιστώσαμε τα οφέλη της ροπής και ειδικότερα του πίσω ηλεκτροκινητήρα σε χωμάτινες κακοτράχαλες ανωφέρειες.

Jeep Avenger 4xe

Σε τέτοια εδάφη, το Avenger 4xe κινείται πραγματικά απροβλημάτιστα με τα ελαστικά να δίνουν το στίγμα ότι μπορείς να το πιέσεις χωρίς φόβο, αφού εκτός του ότι «κρατάνε», παίζουν ρόλο και στο φιλτράρισμα του εδάφους. Το τιμόνι δε μεταφέρει αχρείαστη πληροφορία, και, παρ’ ό,τι δε συναντήσαμε παχιά λάσπη, τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνοντας και στις αλλαγές του κιβωτίου ήταν εκεί για να περιορίσουν αχρείαστα σπιναρίσματα.

Jeep Avenger 4xe: ενηλικίωση

Με την άφιξη του 4xe, η γκάμα του Jeep Avenger ολοκληρώνεται, περιλαμβάνοντας πλέον όλες τις διαθέσιμες μορφές κίνησης: αμιγώς ηλεκτρική, θερμική, υβριδική και τώρα τετρακίνητη. Η νέα έκδοση δεν έρχεται μόνο να προσθέσει τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και να καλύψει ένα κενό που για πολλούς υπήρξε αισθητό από την πρώτη στιγμή της παρουσίασης του μοντέλου.

Jeep Avenger 4xe

Οι παραγγελίες για την ελληνική αγορά έχουν ήδη ξεκινήσει (από 34.490 ευρώ), ενώ τα πρώτα μοντέλα αναμένονται στις εκθέσεις στις αρχές του καλοκαιριού. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί τη στρατηγική προσπάθεια της Jeep να επανατοποθετήσει το Avenger όχι μόνο ως ένα αστικό SUV, αλλά και ως έναν πιο ολοκληρωμένο εκπρόσωπο του δικού της DNA. Το αν όντως η αγορά των Β-SUV έχει χώρο για κάτι τόσο διαφορετικό, θα φανεί._Ε.Ξ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ