X
Δοκιμές

Jaguar F-Pace P400e: Οδηγούμε την plug in υβριδική έκδοση

H ανανεωμένη Jaguar F-Pace δε χρονοτριβεί, δίνοντας το στίγμα της σε ό,τι αφορά την αριστοτεχνική υλοποίηση, με τη νέα plug-in υβριδική έκδοση να είναι το πετράδι του στέμματος.

Δεν είναι λίγες οι φορές που δεν προλαβαίνουμε να συντονιστούμε στον αδυσώπητο ρυθμό εξέλιξης και αλλαγών, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της Jaguar F-Pace P400e. Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις το γεγονός ότι ήδη έχουν περάσει τέσσερα χρόνια και βάλε, από τότε που παρουσιάστηκε το πρώτο SUV της Jaguar (επανάσταση για όσους έχουν ταυτίσει τη βρετανική εταιρεία με τις λιμουζίνες) και ήδη έφτασε η ώρα της ανανέωσης; Το γεγονός ίσως και να περνούσε απαρατήρητο εάν δε συνοδευόταν από ένα μηχανολογικό φρεσκάρισμα, με αποκορύφωμα τη νέα plug-in υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ.

Αριστοτεχνία…

Δεν έχουμε να κάνουμε με μια απλή δεξιότητα στην κατασκευή, αλλά με ένα πραγματικό αριστοτέχνημα, κάτι που οι φλεγματικοί Άγγλοι περιγράφουν ως «craftsmanship». Η εξωτερική σχεδίαση κεντρίζει το ενδιαφέρον, αλλά είναι η ευλαβική προσοχή στις κατασκευαστικές λεπτομέρειες του εσωτερικού, που συναρπάζει.

Στο εξωτερικό θα χρειαστεί κανείς να είναι αρκετά παρατηρητικός για να εντοπίσει τις μικροαλλαγές στο καπό, στους προφυλακτήρες και στα φώτα, που έχουν γίνει ακόμα πιο μακρόστενα, παραπέμποντας στην Ι-Pace. Η χαρακτηριστική σιλουέτα με την επικλινή οροφή καταλήγει σε ένα ρύγχος όπου συνεχίζουν να δεσπόζουν τα τέσσερα μεγάλα ανοίγματα, τα οποία πλαισιώνονται από τις μαύρες λεπτομέρειες της έκδοσης R-Dynamic.

Ανοίγοντας την ψηλή πόρτα, περιμένεις ότι θα έρθεις αντιμέτωπος με κάτι ποιοτικό, αλλά το τελικό αποτέλεσμα υπερβαίνει τις προσδοκίες. Εδώ οι αλλαγές είναι ακόμα μεγαλύτερες και εστιάζονται στην κεντρική κονσόλα, όπου την παράσταση κλέβει αυτή η ελαφρώς καμπυλόγραμμη οθόνη αφής των 11,4 ιντσών του συστήματος multimedia.

Ακόμα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων περνάει σε δεύτερη μοίρα, καθώς το μάτι βομβαρδίζεται από έναν εξαιρετικό συνδυασμό υλικών, που περιλαμβάνουν αλουμίνιο, ξύλο και δέρμα, όπως στην πλούσια έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας.

Στο φωτεινό εσωτερικό που δημιουργεί η τεράστια ηλιοροφή, οι λεπτομέρειες συνεχίζουν να φθάνουν στον επισκέπτη, καθώς αυτός ψηλαφεί τον επιλογέα, κάνει να αναδυθεί(!) το περιστροφικό χειριστήριο των προγραμμάτων οδήγησης και αγγίζει τα χειριστήρια του κλιματισμού.

Όλα αυτά, δε, τα απολαμβάνει βολεμένος στο κάθισμα με τις άφθονες δυνατότητες (ρυθμίσεων, μασάζ και κλιματισμού), και με μόνη παρατήρηση την περιορισμένη πλευρική τους στήριξη.

Όλη αυτή η περίτεχνη ατμόσφαιρα έρχεται να δέσει ιδανικά με την υποδειγματική ηχομόνωση, όπου, ακόμα και όταν η υβριδική F-Pace δεν κινείται ηλεκτρικά, μπορεί να είναι ιδιαίτερα ήσυχη, χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα ενεργού περιορισμού των θορύβων (Active Noise Cancelling).

Η γκάμα της ανανεωμένης F-Pace απαρτίζεται από τους 2λιτρους 4κύλινδρους και 3λιτρους 6κύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της σειράς Ingenium, όπου όλοι συνοδεύονται από το αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση. Μπορεί στην κορυφή να βρίσκεται η κτηνώδης SVR με τον 5λιτρο κινητήρα των 550 ίππων, το φως του προβολέα όμως πέφτει στη συγκεκριμένη plug-in υβριδική έκδοση.

Ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει αντίστοιχες προτάσεις, όπως είναι το Audi Q5 50 TFSi eQuattro, η BMW X3 xDrive 30e, η Mercedes GLC Coupe 300e αλλά και η πετρελαιοκίνητη 300 de, αν και τελικά μόνο το Volvo XC60 T8 των 390 συνδυαστικών ίππων είναι αυτό που πλησιάζει σε δύναμη τη συγκεκριμένη F-Pace P400e PHEV.

H τεχνολογία της Jaguar F-Pace P400e

Βλέπετε, ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας των 300 ίππων συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων, εκτινάσσοντας το συνδυαστικό αποτέλεσμα στους 404 ίππους και στα 640 Nm ροπής. Για αυτόν το λόγο, και παρά το βάρος των σχεδόν 2,2 τόνων, χρειάζονται μόλις 5,3 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 240 χλμ./ώρα.

Ο τρόπος με τον οποίο ανταποκρίνεται η Jaguar F-Pace P400e στην έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ αποδεικνύεται απρόσμενα σφοδρός, με αμείωτο ρυθμό, καθώς η ροπή των 640 Nm διατηρείται σταθερή από τις 1.500 έως τις 4.400 σ.α.λ. Καταλυτική η συνεισφορά του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων της ZF, στο οποίο έχει ενσωματωθεί ο ηλεκτροκινητήρας, ανταποκρινόμενο με περίσσια αποτελεσματικότητα σε όλες τις συνθήκες κίνησης.

Αυτό που προκαλεί πάντως έκπληξη στην Jaguar F-Pace P400e είναι η τοποθέτηση της μεγάλης μπαταρίας (για τα συνήθη δεδομένα των plug-in μοντέλων) των 17,1 kWh κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από το μεγάλο σκαλοπάτι που δημιουργείται, περιορίζοντας τη χωρητικότητα στα 619 λτ. (έναντι 793 λτ. μιας απλής έκδοσης, με τη μέθοδο μέτρησης όμως να βασίζεται σε λίτρα υγρού).

Η μπαταρία αυτή μπορεί να εξασφαλίζει μια ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται από 30 έως 45 χλμ., αντίστοιχα, για έναν γρήγορο ή οικονομικό ρυθμό οδήγησης, μια λογική επίδοση, δεδομένων του βάρους και της αεροδυναμικής του συγκεκριμένου οχήματος. Το σύστημα δίνει την επιλογή στον οδηγό να επιλέξει εάν θα κινηθεί υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ μπορεί να διατηρήσει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, προκειμένου να το αξιοποιήσει σε κάποια άλλη περίσταση.

Με τους θηριώδεις τροχούς των 21 ιντσών και την απόσταση των 213 χλστ. από το έδαφος, η Jaguar F-Pace P400e θα μπορούσε να «καταπιεί» τα πάντα εντός και εκτός ασφάλτου. Αυτή η ισοπεδωτική αίσθηση διατηρείται ακόμα και όταν ο οδηγός παρασυρθεί από τη δύναμή της, καθώς η ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ διατηρεί τον έλεγχο στις στροφές, αρκεί να επιδεικνύεται πάντοτε ο απαραίτητος σεβασμός σε αυτή την επιβλητική μάζα.

Η στέψη

Η Jaguar F-Pace P400e της δοκιμής μας απέδειξε ότι δε φτάνει να ισχυρίζεται κανείς μια premium υπόσταση, αλλά θα πρέπει και να την αποδεικνύει στην πράξη. Στοιχεία όπως ποιότητα και ντιζάιν μπορεί να βρει κανείς στον premium ανταγωνισμό, αλλά η Jaguar F-Pace τα προσφέρει μαζί με μια αριστοτεχνική προσοχή στη λεπτομέρεια, μια φίνα ποιότητα κύλισης και φυσικά τα πλεονεκτήματα του υβριδικού της συστήματος, που δεν περιορίζονται μόνο στα οικολογικά χαρακτηριστικά, αλλά προσφέρουν μια ευρωστία δύναμης, η οποία υπερτερεί των ανταγωνιστών._ ΣΤ

Jaguar F-Pace P400e

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.997 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (β/κ): 300 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (β/κ): 400 Nm > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (η/κ): 143 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (η/κ): 275 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 404 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 640 Nm > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 17,1 kWh > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Διπλά ψαλίδια/Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.747×2.071×1.664 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.874 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 619 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 2.189 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,3 δλ.* > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 240 χλμ./ώρα* > ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ: 30-45 χλμ.** > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 11,4 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 49 γρ./χλμ. (WLTP)*> ΤΙΜΗ: Από 75.000 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!