X
Δοκιμές

Hyundai Tucson: Δοκιμάζουμε το Plug-in Hybrid των 265 ίππων

Στα χέρια μας το Hyundai Tucson, το οποίο με την προσθήκη του plug-in υβριδικού συστήματος προσφέρει 265 ίππους, ηλεκτρική αυτονομία άνω των 60 χλμ. και στάνταρντ τετρακίνηση HTRAC.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Στη Hyundai καμαρώνουν ότι με την προσθήκη του plug-in hybrid συστήματος μετάδοσης το σύγχρονο αυτό CSUV προσφέρει τις περισσότερες επιλογές εξηλεκτρισμού στην κατηγορία του, αφού διατίθεται ως Plug-in Hybrid, Full Hybrid, 48V Hybrid Βενζίνης και 48V Hybrid Diesel.

Η Plug-in Hybrid έκδοση, λοιπόν, είναι εξοπλισμένη με ένα σύστημα μετάδοσης το οποίο βασίζεται στον τρίτης γενιάς κινητήρα 1.6 T-GDi Smartstream. Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW με μέγιστη ροπή 304 Nm και μία μπαταρία πολυμερών λιθίου 13,8 kWh. O κινητήρας βενζίνης και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 265 ίππων/5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 350 Nm στις 1.500-4.500 σ.α.λ., ενώ το σύστημα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (6AT) με έλεγχο μέσω πλήκτρων και στάνταρντ τετρακίνηση ΗTRAC.

Σημειώστε εδώ ότι το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένο φορτιστή 7,2 kW, με αποτέλεσμα το Hyundai Tucson Plug-in Hybrid να μπορεί να φορτιστεί είτε σε σταθμό φόρτισης EV ή με τη χρήση οικιακής παροχής ρεύματος (σούκο ή wallbox).

Hyundai Tucson: Άνεση, ποιότητα και φιλοξενία

Φυσικά, εξακολουθεί να είναι ένα πολύ φιλόξενο και άνετο μοντέλο, αφού και σε αυτή την εκδοχή του, και χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο, το Hyundai Tucson Plug-in Hybrid προσφέρει άπλετους χώρους, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν 955 χλστ. χώρο για τα πόδια τους. Ταυτόχρονα ο χώρος του πορτ μπαγκάζ διαθέτει συνολικά 558 λίτρα για αποσκευές με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση και μέχρι 1.721 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Θυμίζουμε εδώ ότι γενικά μιλάμε για μια εξαιρετικά πιο ποιοτική αλλά και πιο μεγάλη-φιλόξενη γενιά, με το μήκος του να έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ. (4.500 χλστ.), το πλάτος κατά 15 χλστ. (1.865 χλστ.), το ύψος κατά 5 χλστ. (1.650 χλστ.), ενώ και το μεταξόνιο έχει πάει στα 2.680 χλστ., με την αύξηση σε αυτό το σημείο να είναι της τάξεως των 10 χλστ.

Μέσα στο μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό του πρωταγωνιστούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η οθόνη AVN 10,25 ιντσών με συνδεδεμένες υπηρεσίες τηλεματικής Hyundai BlueLink, μέσα από τις οποίες ελέγχεται μεταξύ άλλων και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Στα αξιοσημείωτα ενός εξαιρετικού εξοπλιστικού επιπέδου ανήκει και το Remote Smart Parking Assist, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να σταθμεύει μόνο του σε πολύ στενά σημεία.

Hyundai Tucson: Ιδανικός συνδυασμός για την πόλη

Έχουμε φουλάρει με καύσιμα το ρεζερβουάρ των 42 λίτρων (52 και 54 η υπόλοιπη γκάμα) αλλά και με ρεύμα και ξεκινάμε, με την ένδειξη για αυτονομία καυσίμου να δείχνει 520 χλμ. και εκείνη του ρεύματος 60. Όπως συμβαίνει με όλα τα υβριδικά οχήματα, έτσι και στο νέο Hyundai Tucson Plug-in Hybrid όταν οι ταχύτητες είναι χαμηλές, όπως αυτές που κινούμαστε αρχικά μαζί του μέσα στην πόλη, χρησιμοποιείται μόνο ο ηλεκτροκινητήρας, με αποτέλεσμα η οδήγηση να είναι σχεδόν αθόρυβη, αλλά και -το πολύ σημαντικό ειδικά για την εποχή μας- χωρίς κατανάλωση καυσίμου.

Χαμηλά στα δεξιά μας, στην κεντρική κονσόλα, υπάρχει ένα μπουτόν (EV / HEV) με το οποίο πατημένο, όποτε το θελήσει ο οδηγός μπορεί να κινείται με το Tucson αποκλειστικά ηλεκτρικά, αξιοποιώντας μια καθαρά ηλεκτρική αυτονομία που σύμφωνα με την εταιρεία ξεπερνά τα 60 χιλιόμετρα (74 χλμ. σε αστικό περιβάλλον και 62 χλμ. σε συνδυαστικό κύκλο / εκτίμηση WLTP) και εμείς να σημειώνουμε στην πράξη και χωρίς παραχωρήσεις 58 χλμ.

Ένα CSUV με κατανάλωση ακόμη και 1,38 λτ./100 χλμ. (όντας φορτισμένο, ειδάλλως η μέση τιμή δοκιμής ήταν τα 6,5 λίτρα/ 100 χλμ.) και εκπομπές ρύπων 31 γρ./χλμ.

Εκτός πόλης, τώρα, και όταν ανέβει ο ρυθμός, ο συνδυασμός αυτός εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις για τα δεδομένα, επιπέδου 8,2 δλ. για το «0-100» και παρά το τσιμπημένο βάρος της κατασκευής (από 1.818 έως 1.924 κιλά η συγκεκριμένη έκδοση), με τις αλλαγές των σχέσεων στο αυτόματο 6άρι να είναι αρκετά ομαλές.

Hyundai Tucson: Σε εθνική οδό και επαρχιακό με το Plugin Hybrid

Οδηγώντας το στην ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου, αλλά και στον επαρχιακό από Λουτράκι προς Περαχώρα και εν συνεχεία στην κατηφόρα με τις διαδοχικές στροφές προς Λίμνη Βουλιαγμένης (Ηραίου), καταλαβαίνεις για ακόμα μία φορά ότι, βασισμένο στην πλατφόρμα Ν3 και στην εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης (πολλαπλών συνδέσμων πίσω), επιτυγχάνει αξιοσημείωτη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση, την αίσθηση και την αποτελεσματικότητα, με τις κλίσεις του πλαισίου να είναι ιδιαίτερα περιορισμένες, κάτι που οφείλεται εν μέρει στη λογική απόσταση των 170 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος.

Καλές είναι όμως οι -ήπιες εκτός δρόμου- εντυπώσεις μας από το σύνολο και παρά την αναμενόμενα λίγο πιο ξερή συμπεριφορά του συνόλου, εξαιτίας της ύπαρξης των μπαταριών.

Η τετρακίνηση (4WD) με τον κωδικό «HTRAC» συνδυάζεται με τον επιλογέα Terrain Mode. Το HTRAC μπορεί να κατανέμει μεταβαλλόμενη ροπή στους εμπρός και τους πίσω τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης και την κατάσταση οδήγησης, ενώ ο επιλογέας Terrain Mode βελτιστοποιεί την ισχύ, τη ροπή και το φρενάρισμα, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες που έχουν επιλεγεί από τον οδηγό.

Η προαιρετική ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργητικών αμορτισέρ για να παρέχει ευέλικτα χαρακτηριστικά οδήγησης, ανάλογα με τις συνθήκες και τα «θέλω» του οδηγού. Το ECS ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τα αμορτισέρ, για μεγιστοποίηση της άνεσης και των επιδόσεων, ενώ ο οδηγός μπορεί επίσης να προσαρμόσει το ECS και τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης επιλέγοντας Eco ή Sport Mode.

Η συγκεκριμένη έκδοση είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις, με τιμή εκκίνησης τα 46.790 ευρώ ως Premium και 48.790 ευρώ ως Distinctive και, φυσικά, 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση._ Μ. Σαλ.

HYUNDAI TUCSON PLUGIN HYBRID 1.6T 265 PS 4WD

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 180 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 265 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 91 ίπποι/ 2.100-3.300 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (η/κ): 304 Nm/2.100 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 265 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 350 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων (έλεγχος μέσω κουμπιών) >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 66,9 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.500x1.865x1.650 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 558-1.721 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.814-1924 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 191 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 31,4 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 58 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): Περίπου 120 λεπτά (7,2 kW) >ΤΙΜΗ: 46.790 ευρώ (Premium), 48.790 ευρώ (Distinctive)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!