top icon
Ειδικές Διαδρομές

Hyundai Ioniq 5 N: One of a kind

Το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γρήγορα το γνωρίζαμε ήδη. Τώρα ήρθε η ώρα να μάθουμε ότι είναι και απολαυστικά στην οδήγηση.

Το Hyundai Ioniq 5 N δεν είναι ένα τυχαίο ηλεκτρικό μοντέλο· πολλώ δε μάλλον, ένα ακόμα συμπλήρωμα στη διάσημη ανά τον κόσμο οικογένεια «Ν» των Κορεατών. Γιατί -πολύ απλά- πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έρχεται να δείξει με τον πλέον πειστικό τρόπο στο ευρύ κοινό ότι τα EV δεν είναι μόνο γρήγορα, αλλά και διασκεδαστικά στην οδήγηση.

Παράλληλα, το Ioniq 5 N είναι ο δούρειος ίππος με τον οποίο η Hyundai έρχεται να σηματοδοτήσει την ολοκληρωτική στροφή του ενδιαφέροντος του τμήματος Ν Perfomance και την αποκλειστική, πλέον, εστίασή του στην ηλεκτρική κινητικότητα – που θέλοντας και μη είναι ήδη το παρόν και συγχρόνως το μέλλον της αυτοκίνησης. Με άλλα λόγια, τέλος στα θερμικά μοντέλα «Ν». Από εδώ και πέρα, κάθε τετράτροχη δημιουργία της κορεατικής εταιρείας που θα «φορά» το εμβληματικό γράμμα «Ν» στην ονομασία της θα έχει να κάνει με το… ρεύμα.

Hyundai Ioniq 5 N

Ο διάβολος στο κορμί του

Το Ioniq 5 N δεν είναι απλώς ένα πιο αγριεμένο σε όψη και προδιαγραφές Ioniq 5, αλλά ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει δουλευτεί ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια, όντας «φορτωμένο» με μια πλειάδα συστημάτων που στόχο έχουν την οδηγική απόλαυση. Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά τα καλούδια φαντάζουν «περίπλοκα» σε πρώτη επαφή. Κι όμως, η πραγματικότητα έρχεται να σε διαψεύσει. Αλλά και να σου προσφέρει, εντέλει, ένα πλατύ χαμόγελο, που σε κάνει να αναθεωρείς πολλά από όσα ήξερες μέχρι σήμερα όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Hyundai Ioniq 5 N

Βασισμένο στην εγνωσμένης πλέον αξίας πλατφόρμα E-GMP του Hyundai Motor Group -του τρίτου μεγαλύτερου κατασκευαστή παγκοσμίως-, το Ioniq 5 N διαθέτει ενισχύσεις σε όλα τα σημεία του πλαισίου -με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και συνολικά 2,1 μέτρα πρόσθετων συγκολλήσεων- και μία μπαταρία υψηλής τάσης 84 kWh που υποστηρίζει φόρτιση έως και 350 kW μέσω ενός ηλεκτρικού κυκλώματος 800V.

Hyundai Ioniq 5 N

Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση από δύο ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν επιτάχυνση «0-100» σε 3,4 δλ. και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα, αποδίδοντας σε… νορμάλ συνθήκες συνδυαστικά 609 ίππους (σ.σ.: 226 από τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και 383 από τον πίσω) και ροπή 740 Nm. Για 10 δευτερόλεπτα, όμως, οι τιμές αυτές μπορούν να φτάσουν τους 650 ίππους και τα 770 Nm, χάρη στην ενεργοποίηση του Ν Grin Boost μέσω του κόκκινου μπουτόν που βγάζει μάτι στο δεξί μπράτσο του «χορταστικού» τριάκτινου τιμονιού. Κάπου εδώ αρχίζουν τα… ωραία, καθώς η Hyundai έχει προικίσει το νέο Ioniq 5 N με πολλά ακόμα στοιχεία που έρχονται να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα της κατασκευής και κυρίως την αίσθηση που προσλαμβάνει ο οδηγός.

Hyundai Ioniq 5 N

Έτσι, πέραν του N Grin Boost, το «παρών» δίνει το Ν Brake Regen, που προσφέρει μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης 0,6 g χωρίς την ενεργοποίηση του ABS, με αρωγούς τα φαρδιά Pirelli P Zero των 21 ιντσών, που καλούνται να διαχειριστούν πάνω από 2.200 κιλά, και το προηγμένο σύστημα πέδησης, που αποτελείται κατά βάση από δίσκους 400(!) και 360 χλστ. με 4πίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες, αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα, το Ν Pedal, μια έξυπνη λειτουργία που βασίζεται σε λογισμικό, σχεδιάστηκε ειδικά για το Ioniq 5 N προκειμένου να παρέχει άμεση συμπεριφορά στις στροφές -χρησιμοποιώντας την επιβραδυντική δύναμη στον πίσω άξονα- καθώς και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι. Επίσης, υπάρχει το N Drift Optimizer, το οποίο συμβάλλει στη διατήρηση της υπερστροφής (ναι, το Ioniq 5 N διαθέτει και drift mode).

Hyundai Ioniq 5 N

Αυτό ενσωματώνει επίσης τη λειτουργία Torque Kick Drift, η οποία προσομοιώνει με εξαιρετικά επιτυχημένο τρόπο τη χαρακτηριστική «κλοτσιά» του συμπλέκτη των πισωκίνητων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και κάπως έτσι φτάνουμε στη λειτουργία N Torque Distribution, η οποία προσφέρει πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω. Αυτή μάλιστα μπορεί να ρυθμιστεί σε έντεκα επίπεδα, αλλάζοντας ανάλογα την ισχύ που φτάνει στον εμπρός και τον πίσω άξονα – η ρύθμιση γίνεται εύκολα μέσω του σχετικού slider στην οθόνη του αυτοκινήτου.

Hyundai Ioniq 5 N

Στο ίδιο μήκος κύματος, το Ioniq 5 N διαθέτει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD), που βρίσκεται στον πίσω άξονα και ελέγχει την ποσότητα της δύναμης που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Το «παρών» δίνουν επίσης το N Launch Control, το οποίο «προφορτίζει» τους ηλεκτροκινητήρες για καλύτερες εκκινήσεις από στάση (εδώ μάλιστα υπάρχουν τρεις επιλογές, ανάλογα με τα επίπεδα πρόσφυσης της ασφάλτου), το N Race, το οποίο δίνει στους οδηγούς άμεσο έλεγχο της χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από τις επιλογές Endurance (προτεραιότητα στην αυτονομία για χρήση στην πίστα) ή Sprint (προτεραιότητα στην ισχύ και στην καλύτερη ψύξη για σύντομα boost). Το «παρών» δηλώνει και το N Battery Preconditioning, με επιλογές Drag ή Track για σύντομα boost μέγιστης ισχύος ή για ρύθμιση της θερμοκρασίας της μπαταρίας για συνεχή απόδοση για πολλούς γύρους αντίστοιχα. Διαθέσιμη είναι και η λειτουργία Left-Foot Braking, που επιτρέπει τη χρήση της τεχνικής «φρεναρίσματος με το αριστερό πόδι» όταν πατιούνται ταυτόχρονα τόσο το πεντάλ φρένου όσο και το πεντάλ γκαζιού (διαθέσιμη μόνο όταν το ESC είναι απενεργοποιημένο).

Hyundai Ioniq 5 N

Χωρίς να υποτιμούμε τίποτε από τα παραπάνω, τα πιο αξιοσημείωτα καλούδια του αυτοκινήτου είναι τα N e-Shift και το N Active Sound+. Το πρώτο προσομοιώνει τη συμπεριφορά ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) -όπως αυτό που απαντάται έως τώρα στα μοντέλα «Ν» με θερμικό κινητήρα-, προσφέροντας τη δυνατότητα στον οδηγό να αλλάζει κανονικά τις 8 «ψεύτικες» σχέσεις. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ χειροκίνητων και αυτόματων αλλαγών των τελευταίων, ενώ, όπως το DCT στη χειροκίνητη λειτουργία, έτσι και το N e-Shift διαθέτει έναν κόφτη στροφών στις 8.000 σ.α.λ. Κατά την αλλαγή των εικονικών σχέσεων, το Ioniq 5 N δημιουργεί ένα σαγηνευτικό και γνώριμο feedback, προσομοιώνοντας την αίσθηση της διακοπής ισχύος που παρατηρείται κατά τις αλλαγές σχέσεων. Αυτή η μοναδική προσέγγιση του συστήματος εξασφαλίζει ακόμα και τα χαρακτηριστικά «σκασίματα» μιας συμβατικής εξάτμισης ενός θερμικού οχήματος.

Hyundai Ioniq 5 N

Σε συνδυασμό με το N e-Shift, το σύστημα N Active Sound+ εισάγει τρεις διαφορετικούς ήχους: τον «Ignition», που προσομοιώνει με εξαιρετική πιστότητα τον ήχο του 4κύλινδρου κινητήρα των θερμικών μοντέλων της οικογένειας «Ν», τον «Evolution», ο οποίος είναι εμπνευσμένος από τα ηλεκτρικά πρωτότυπα της Hyundai, και τον «Supersonic», που παραπέμπει σε ήχους μαχητικών αεροσκαφών. Πρακτικά, το N Active Sound+ αλλάζει συνεχώς τον ήχο ανάλογα με την ταχύτητα και τη θέση του γκαζιού, εξασφαλίζοντας μια δυναμική ακουστική εμπειρία. Την ίδια στιγμή, ο ήχος αλλαγής των «πλασματικών» σχέσεων συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία N e-Shift, δημιουργώντας έναν αρμονικό συνδυασμό των ήχων προσομοίωσης. Αυτή η ακουστική εμπειρία προσφέρει στους οδηγούς ένα χρήσιμο στη σπορ οδήγηση «μέτρο» της ισχύος και της επιτάχυνσης του οχήματος, το οποίο φτάνει τόσο στα αυτιά των επιβατών από τα οκτώ εσωτερικά ηχεία Bose Premium Sound όσο και σε εκείνα των… παρατηρητών από δύο ακόμα εξωτερικά. Βεβαίως, υπάρχει και η κλασική αθόρυβη λειτουργία, όπως ακριβώς σε κάθε σύγχρονο EV.

Hyundai Ioniq 5 N

Στο φυσικό του περιβάλλον

Το Ioniq 5 N είναι χωρίς «ναι μεν αλλά» ένα track-day αυτοκίνητο. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι δεν μπορεί να αξιοποιηθεί για τις καθημερινές μετακινήσεις. Κάθε άλλο, καθώς τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ του κάνουν εξαιρετική -τηρουμένων των αναλογιών- δουλειά σε επίπεδο άνεσης στην επιλογή Normal, απορροφώντας με τον τρόπο που θα περίμενε κανείς τις ανωμαλίες του δρόμου. Ωστόσο, όλα γίνονται με έναν λιγότερο «αφράτο» τρόπο σε σχέση με τα μικρότερα «5άρια» της οικογένειας Ioniq… Από εκεί και πέρα, ο μοναδικός ουσιαστικός συμβιβασμός σε αστικό περιβάλλον έχει να κάνει με το θόρυβο κύλισης, με τα 275 χλστ. πλάτους των πελμάτων των ελαστικών να μετριάζουν κάπως την όλη εμπειρία. Μέτριες πρέπει να είναι και οι απαιτήσεις σε αυτονομία, μιας και η σχετική ένδειξη όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας έχει πάντα μπροστά την ένδειξη «2». Σε ανοιχτό δρόμο, δε, όλα εξαρτώνται από το… πάθος του οδηγού, με τις 25 kWh ανά 100 χλμ. κίνησης -που μεταφράζονται σε κάτι περισσότερο από 300 πραγματικά χιλιόμετρα αυτονομίας- να είναι η πιο αισιόδοξη μέση τιμή που μπορεί να δει κανείς στο γνώριμο, πλήρως ψηφιακό σύμπλεγμα οθονών που βρίσκεται μπροστά από το οπτικό πεδίου του οδηγού.

Hyundai Ioniq 5 N

Στο αγωνιστικό τερέν της πίστας των Μεγάρων το Ioniq 5 N βρίσκεται κυριολεκτικά στο στοιχείο του. Η δύναμη και εν γένει η ώθηση που δέχεται κάθε φορά το κορμί σου μέσα στα εξαιρετικά μονοκόμματα μπάκετ καθίσματα στο βαθύ πάτημα του γκαζιού είναι πέρα για πέρα εντυπωσιακές. Όχι μόνο στην «κοντή» ευθεία της πίστας, αλλά και στις εξόδους των κλειστών «Κ». Αλλά αυτό είναι κάτι που περιμένεις. Σίγουρα, αυτό που δεν περιμένεις, πέρα από τα 70 δλ. που χρειάζεται χωρίς ιδιαίτερο «ψάξιμο» σε πατήματα και γραμμές για έναν πλήρη γύρο με 39 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία και με το ESP στο σπορ πρόγραμμα, είναι ο τρόπος που το συγκεκριμένο «Ν» πραγματοποιεί τη δική του «χορογραφία» στο συγκεκριμένο πεδίο δοκιμών. Εν προκειμένω, αυτό που χαρακτηρίζει το πάτημα του Ioniq 5 N είναι ότι την αρχική υποψία υποστροφής έρχεται να καταστείλει με συνοπτικές διαδικασίες ο πίσω άξονας, ο οποίος μπαίνει στο παιχνίδι δυναμικά, αλλά πάντοτε διακριτικά και ομαλά, δημιουργώντας μια ελαφρά υπερστροφή ισχύος που σε βοηθά όσο τίποτε άλλο μετά το apex προκειμένου να βγεις από τη στροφή με το τιμόνι περίπου στη θέση της ευθείας.

Hyundai Ioniq 5 N

Έτσι προχωράς αβίαστα για την επόμενη στροφή. Το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος του αυτοκινήτου είναι μεν αντιληπτό, αλλά σε καμία περίπτωση δε διαταράσσει στις αλλαγές πορείας τη συγκροτημένη «παράσταση» που δίνει στο συγκεκριμένο τερέν το κορυφαίο σήμερα Hyundai της οικογένειας «Ν». Το τιμόνι δεν είναι επιπέδου BMW M, αλλά το έντονο βάρος, η ταχύτητά του (2,3 στροφές από άκρη σε άκρη) και η ακρίβειά του στο «σημάδι» είναι σύμμαχοι σε κάθε σου προσταγή. Όπως και το πειθήνιο εμπρός μέρος. Ναι, το Ioniq 5 N δε… φοβάται την υποστροφή, καθώς στρίβει αξιοποιώντας το πίσω μέρος του, στο οποίο και στηρίζεται (κυριολεκτικά!).

Hyundai Ioniq 5 N

Το left-foot braking λειτουργεί όπως σε μια καθαρόαιμη κατασκευή, οι δύο ηλεκτροκινητήρες δεν «πέφτουν» σε απόδοση παρά την εξοντωτική χρήση, ενώ απλώς εξαιρετική είναι και η αίσθηση του engine brake κάθε φορά που αποφασίζεις να κατεβάσεις «ταχύτητες» στο εικονικό «8άρι» κιβώτιο. Αν αποφασίσεις να απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά και να «παίξεις» με την κατανομή ροπής, το Ioniq 5 N χρειάζεται αυτοσυγκράτηση. Και μυαλό. Και φυσικά το κατάλληλο περιβάλλον, όπως αυτό μιας πίστας, καθώς σε κάθε περίπτωση το πίσω μέρος «γυρίζει» εύκολα – όχι όμως με τον φυσικό και χαρισματικό τρόπο που θα το πραγματοποιήσει στο συγκεκριμένο περιβάλλον, αλλά και αλλού, μια BMW M2. Όλα καλά, λοιπόν; Ασφαλώς και όχι, μιας και το βάρος (και η μεγάλη ισχύς) φέρνει τα «πολιτικά» ελαστικά στα θερμοκρασιακά τους όρια, με αποτέλεσμα να παραδίδουν νωρίς το πνεύμα, ύστερα από μόλις δύο γύρους. Κάτι που δεν ισχύει για τα φρένα, που με μία λέξη είναι εντυπωσιακά. Όχι μόνο σε απόδοση και διάρκεια, αλλά και σε αίσθηση, καθώς σε καμία περίπτωση δεν προσδίδουν στο δεξί σου πόδι τη σχεδόν «απόκοσμη» αίσθηση που συναντά κανείς σήμερα στα περισσότερα (αν όχι σε όλα) τα EV. Εδώ, ένας ακόμα κρυφός άσος στο μανίκι του Ioniq 5 Ν είναι και η «ψαγμένη» λειτουργία του ABS, που πεισματικά αρνείται να μπει στο παιχνίδι -καθώς δε χρειάζεται!- ακόμα και στα έντονα φρένα στο τέλος της μεγάλης ευθείας της πίστας. Εκεί όπου το ηλεκτρικό «όπλο» της Hyundai φτάνει με σχεδόν 190 χλμ./ώρα…

Hyundai Ioniq 5 N

Με γεμάτες μπαταρίες

Το Ioniq 5 N είναι μια μοναδική πρόταση στο ολοένα και πιο πολυπληθές πάνθεον των σύγχρονων EV. Και συνάμα ό,τι πιο κοντινό σε σχέση με τα πάλαι ποτέ καυτά «σουπερ-χατς» μιας άλλης εποχής, που ήδη αποτελεί παρελθόν. Απλώς συγκλονιστικό στην ευθεία, αλλά πρωτίστως εξόχως διασκεδαστικό με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία σε περιβάλλον πίστας (και όχι μόνο), το Ioniq 5 N έρχεται να ανοίξει το δρόμο για τη σταδιακή έλευση στο σύγχρονο αυτοκινητικό γίγνεσθαι ενός νέου είδους ηλεκτρικών οχημάτων, στα οποία τα πάσης λογής ηλεκτρονικά συστήματα και οι fake σχέσεις και ήχοι έρχονται να ενισχύσουν παρά να πλήξουν το «ευ οδηγείν». Φυσικά, με το κατάλληλο τίμημα. Το οποίο διαμορφώνεται για την περίσταση στα 78.990 ευρώ, τιμή στην οποία δεν περιλαμβάνονται ούτε η τρέχουσα προωθητική ενέργεια ύψους 4.000 ευρώ της ελληνικής αντιπροσωπείας ούτε τα 9.000 ευρώ της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Hyundai Ioniq 5 N
ΥΠΕΡ Επιδόσεις, Οδική συμπεριφορά, Φρένα, Λειτουργία «εικονικού» κιβωτίου
ΚΑΤΑ Βάρος αμαξώματος

HYUNDAI IONIQ 5 N
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 650 ίπποι (με Ν Grin Boost) > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 770 Nm (με Ν Grin Boost) > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μίας σχέσης (8 «εικονικές» σχέσεις με Ν e-Shift) > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα Μακφέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 84 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.715×1.940×1.585 χλστ. > ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 275/35 R21 > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.000 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 480 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 2.235 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 3,4 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 260 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 25,8 kWh/100 χλμ. > AYTONOMIA (WLTP): 448 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW > ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 350 kW

Hyundai Ioniq 5 N

Τι είναι το VPR

Το VPR αποτελείται από έναν ιδιαίτερα ευφυή, patent pending αλγόριθμο, ο οποίος επεξεργάζεται δεδομένα GNSS & IMU που τροφοδοτούνται από τη συσκευή μας. Το VPR ανιχνεύει με υψηλή ακρίβεια τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος και παρέχει το ποσοστό (%) στο οποίο ο οδηγός τα εκμεταλλεύεται σε κάθε του γύρο. Εν ολίγοις, αποδίδει ποσοστιαία την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του οχήματος, εισάγοντας για πρώτη φορά έναν κοινό παρονομαστή στο χώρο του motorsport. Πρόκειται λοιπόν για μια πλατφόρμα που επιτρέπει σε οδηγούς διαφορετικών οχημάτων και ικανοτήτων να αξιολογήσουν τις δυνατότητές τους σε ένα ελεγχόμενο και ασφαλές περιβάλλον και εντέλει να βελτιώσουν τόσο τις προσωπικές τους ικανότητες όσο και αυτές του οχήματος, χρησιμοποιώντας εύκολα προσβάσιμα και υψηλής ακρίβειας δεδομένα. Ευχαριστούμε για ακόμα μία φορά την ομάδα του vprating για τις ακριβείς και ξεχωριστές μετρήσεις που πάντα μας παρέχουν. Περισσότερες πληροφορίες: https://vprating.com/

Hyundai Ioniq 5 N

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Hyundai Ioniq 5 N
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ