Οι Κορεάτες έχουν το δικό τους GTI, το Hyundai i30 N και, ξεφεύγοντας από τα καθιερωμένα, το συγκρίνουμε με τον βασιλιά, το VW Golf GTI.
Συνδυασμός ειδικών διαδρομών με το VW Golf GTI όγδοης γενιάς και το αναβαθμισμένο Hyundai i30 N στη διακριτική του εκδοχή, που μας αρέσει. Το «δικό μας», λευκό και αυτόματο, με το 8άρι του και, μόλις το βλέπεις δίπλα στο κόκκινο Golf, σχολιάζεις «αυτό είναι σωστό». Εκπτώσεις εδώ δεν κάνεις, και το λευκό διαθέτει το ουσιώδες «performance package», ενώ πλέον οι τιμές τους είναι πολύ κοντά. Πριν σχολιαστεί ότι το Golf προσφέρεται και σε έκδοση Clubsport, που όμως ξεφεύγει σε τιμή, θα αναρωτηθείτε πού είναι το value for money για το Hyundai, και ελάτε μαζί μας. Από Καλυφτάκη-Αργυρούπολη στις ε.δ. των Ράλλυ Παλάδιου και Αττικού της δεκαετίας του ’80.
Με ειδικές διαδρομές από και προς Ωρωπό, Αμφιάρειο και Κάλαμο. Σε δεύτερη φάση, προσφορά και στον άνθρωπο της απεικόνισης, από Βαρνάβα σε Γραμματικό και επιστροφή μέσω Μαραθώνα. Το τοπίο είναι διαφορετικό από ό,τι ζήσαμε και η πυκνοκατοίκηση συνδυάζεται με το σύγχρονο οδόστρωμα σε μαύρη απόχρωση, που προδίδει ποιότητα, ενώ ισορροπεί και με την καταπράσινη φύση. Σε πλήρη αντίθεση με την άλλη, την απέναντι πλευρά της εθνικής οδού, όπου το ολοκαύτωμα πληγώνει.
Κίνηση δεν προκύπτει ούτε σήμερα, και με τον Γιάννη Κουσκούτη στους φακούς και την Ελένη Ξενάκη στο πηδάλιο εναλλάξ, οι συνθήκες είναι ιδανικές.
Hyundai i30 Ν vs VW Golf GTI: Τολμώντας
Θράσος από τη Hyundai. Θάρρος από εμάς, και προκύπτει σύγκριση που πριν από δέκα χρόνια θα επέφερε συλλήψεις και αφορισμούς… Σημαντικό να μπορείς να τοποθετείσαι απέναντι από το σημείο αναφοράς βρίσκοντας τα συγκριτικά στοιχεία που η αξιολόγησή τους κρίνει το αποτέλεσμα.
Κοινός παρονομαστής το τύπου χάτσμπακ αμάξωμα, ενώ η μοναδικότητά τους ξεπερνάει τιμές, τεχνικά κ.ά. Το VW Golf GTI, κορυφαία πρόταση του γερμανικού γκρουπ στην κατηγορία, ό,τι και ο Κορεάτης στο φάσμα των ανατολικών δυνάμεων, προτάσεις που δεν υφίστανται στους ασυντόνιστους της Stellantis.
Το ζητούμενο είναι να δημιουργήσεις ισορροπία επιλέγοντας Sport και στα δύο, ώστε, αξιοποιώντας και το πλήρες πακέτο που προσφέρει η σειρά «Ν» στον Πραγματικό Οδηγό, να οδηγήσεις αναζητώντας με ασφάλεια τα όρια ανθρώπου και μηχανής. Αποφεύγεις το εύκολο συμπέρασμα, ότι «τα θέλω και τα δύο», ή την υποκρισία-εφεύρεση, ότι το ένα ταιριάζει στην ώριμη κυρία που ξέρει, και το άλλο στο ενθουσιώδες στέλεχος – απέχουμε όμως, και πάμε παρακάτω με εμπιστοσύνη στη γραφή του Γερμανού με ιστορία και στις ανησυχίες του Κορεάτη.
Ο κινητήρας του Hyundai στην ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου έχει περισσότερη δύναμη, και δεν κρύβεται, ενώ αυτή είναι και εξαιρετικά μοιρασμένη. Η εξελιγμένη χαρτογράφηση δεν περνά απαρατήρητη και, σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του νέου κιβωτίου, έχεις την αίσθηση ότι πριν ήταν ένας πιεσμένος 1.6, ενώ τώρα διατίθεται με τον σωστό 2λιτρο. Σε σχέση με το Golf, επαληθεύονται οι διαφορές στις προδιαγραφές τους. Γάντι ο κινητήρας και στα δύο πλαίσια, με το i30 να ανταποκρίνεται στους 280 ίππους, ενώ η λειτουργία του κινητήρα στο VW συνδυάζεται με τη φιλοσοφία της πολιτισμένης κατασκευής, παρά τους δισταγμούς στην Comfort ρύθμιση. Τους αντιγράφουν οι Κορεάτες και τους ξεπερνούν, σκέφτεσαι, όπως και στην περίπτωση «i20 Ν vs Fiesta ST».
Η εξέλιξη των «Ν» έχει κινηθεί στη βάση των Γερμανών. Συνδυασμός επιδόσεων και αξιοπιστίας, λοιπόν, από τη Hyundai. Πιο σφιχτό συνολικά το i30 Ν, που όμως δεν ενοχλεί, ούτε σε επιλογή Sport με τα παιδιά πίσω και σε ανοιχτή ακρόαση με τη δουλειά σου, σε σύνδεση με το bluetooth, που λειτουργεί υποδειγματικά. Σε αυτή την αντιπαράθεση το Golf έχει το πάνω χέρι, αφού επιλέγοντας Comfort ουδείς θα αντιληφθεί τη διαφορά σε άνεση από ένα συμβατικό με τον 1.5 Sportline, που καλά κρατεί. Στο Hyundai, για να εξασφαλίσεις την πολιτισμένη επικοινωνία που απαιτείται, κρατάς τον κινητήρα πιο χαμηλά, αφού στις ίδιες στροφές ακούγεται περισσότερο – ό,τι σου αρέσει.
Αν σε προβληματίζει είσαι σε λάθος αυτοκίνητο, και δεν έχεις παρά να επιλέξεις το GTE της VW, ή το Leon Cupra, στην plug-in έκδοσή τους. Προτάσεις του γκρουπ όπου ταιριάζουν και τα σοφιστικέ ταμπλό τους, που όμως θέλουν χρόνο ώστε να συνηθίσεις και να τα αξιοποιήσεις. Στο GTI θέλεις τις οθόνες και την υπεροπλία σε infotainment, αλλά μέχρις εκεί, και είναι το ταμπλό και η οθόνη «by N» που μας ταιριάζουν.
VW Golf GTI vs Hyundai i30 Ν
Δεν προκύπτει «ντέρμπι» τελικά οδηγώντας ως Πραγματικός Οδηγός, καθώς είναι ισοπεδωτική η μεταξύ τους διαφορά. Οδηγώντας σε μια περισσότερο ή λιγότερο ειδική διαδρομή, με σπάνια κλειστό και συνήθως ανοιχτό δρόμο, δεν προκύπτει αντιπαράθεση. Με το Golf το αποφεύγεις όλο αυτό, που ταιριάζει στο τσαγανό του Κορεάτη.
Ξαναζείς με αυτό το Hyundai, όντας σε σωστές διαστάσεις, και πρόκειται για το καλύτερο «Ν» σε χάτσμπακ, μέχρι να προκύψει σε quattro με 300 ίππους. Μέχρι τότε θα βρει αντίπαλο αν στη Ford τολμήσουν με Fiesta ή Puma RS. Το φοράς το i30 Ν και κυκλοφορείς οπλισμένος. Σε προσκαλεί η θέση οδήγησης, σε προκαλούν χωρίς συμβιβασμούς και προσχήματα, το τιμόνι, το πραγματικά ελεγχόμενο διαφορικό, που λειτουργεί λιγότερο επιθετικά σε σχέση με το i20 Ν, και το σύνολο «κινητήρας-κιβώτιο». Διδάσκει και σε ενθουσιάζει το 8άρι τους, που το χειρίζεσαι από τα σταθερά στα μπράτσα του τιμινιού paddles. Δε θα σε προδώσει ούτε στο σφάλμα σου, ενώ αν υπερβάλεις έχεις σύμμαχο τα φρένα. Είτε στην πίστα-ειδική διαδρομή στο Μέγαρο είτε στην κατηφόρα, σε ανοιχτό και άγνωστο δρόμο, όπου τα χρειάζεσαι, και σε δικαιώνουν και σε αντοχή.
Την ίδια στιγμή το Golf είναι μια «911» επιπέδου 996-997. Λατρεύει την GT, την πιο χαλαρή συμπεριφορά, με μια γραμμική, ιδιαίτερα ποιοτική αντίδραση σε κάθε διαδικασία.
Συνειδητά
Έχουν εργαστεί στη Hyundai. Πρόκειται για τη συνολική βελτίωση που χαρακτηρίζει την ανανεωμένη εκδοχή. Αυτοκίνητο που το θέλεις γιατί σε απογειώνει, ανεβάζοντας αδρεναλίνη και ηθικό, με τα ακούσματα να δίνουν το στίγμα του. Δράση με τον απλό τρόπο, που δεν απαιτεί το ταλέντο του Νεβίλ και του Αθανασούλα. Ταιριάζει το ίδιο και σε στελέχη με σκοτούρες, όπως στον Χρίστο, που το οδηγεί καθημερινά, και στον Γιάννη, που το παρακολουθεί κλεφτά μέσα από το φορτηγό του, ένα βαρύ SUV, για την οικογένεια. Αντίστοιχα, με την αμεσότητά του ενθουσιάζει και τον βετεράνο και τον φέρελπι, ενώ δίνει τη δυνατότητα στην Ε.Ξ. να ακουμπήσει στο πλαίσιο, να συνεργαστεί με το μπλοκέ και να «πετάξει» χαμηλά. Πρέπει να συγκεντρωθείς και να οδηγήσεις σοβαρά με το Golf για να την ακολουθείς.
Τεμπελιάζει το Golf, βγάζοντας το κλασικό, βαρύ του προφίλ. Εδώ έχουμε αντιπαράθεση του Sir με έναν καλά γυμνασμένο, που απαιτεί σεβασμό. Σπούδασε και εκσυγχρονίστηκε. Έκοψε κακές συνήθειες της περίπου συμπεριφοράς και μπήκε στα σαλόνια-ειδικές διαδρομές με στυλ, όντας και τέρας αξιοπιστίας. All-time classic το VW, μια βαριά επαναληπτική καραμπίνα που έχει απέναντι οπλοπολυβόλο για τη στιγμή, αλλά και σε διάρκεια.
Σπάνια περίπτωση σήμερα τα Hyundai Ν, άλλαξαν τα δεδομένα, αλλά, ευτυχώς για τους Ευρωπαίους αλλάζουν οι συνθήκες._ Σ. Χ.
Μας άρεσε
– Να οδηγούμε-ζούμε με το i30 N.
– Ότι το Golf εξελίσσεται χωρίς να συγκρούεται με το εξαιρετικό GTE.
Θα θέλαμε
– Ένα Golf GTI Performance, ώστε να πάμε Σέρρες μαζί με το Hyundai.
Μας προβληματίζει
– Το πακέτο «κινητήρας-κιβώτιο» του Golf στην Comfort ρύθμιση.
– Η τιμή του i30 Ν σε full spec.
Hyundai i30 Ν
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 280 ίπποι/5.500-6.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 392 Nm/2.100-4.700 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.340×1.795×1.444 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 381 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.455 έως 1.535 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,4 δλ.* > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,8 λίτρα/100 χλμ.> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 191 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 38.990 ευρώ (Performance Pack N DCT)
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
VW GOLF GTI 245 PS DSG
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.984 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 245 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 370 Nm/1.600-4.300 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Τεσσάρων συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.287×1.789×1.478 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.627 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 374 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.494 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,3 δλ.* > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,8 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 167 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 41.700 ευρώ
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ