«Ταξιδεύουμε» στα στενά της νυχτερινής Αθήνας, με το βασιλιά της πόλης. Το μεγαλύτερο, σύγχρονο και φορτωμένο με τεχνολογία Hyundai i10 τρίτης γενιάς.
Το γνωρίσαμε το 2008, και από τότε διατηρείται πάντα ψηλά στις επιλογές μας, όντας μία από τις πιο ολοκληρωμένες και επιτυχημένες προτάσεις της κατηγορίας· αυτής των «μικρών» αυτοκινήτων πόλης, τα οποία μπορεί να κυριαρχούσαν στο παρελθόν, ειδικά σε αγορές όπως η δική μας, αλλά τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν πτώση, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν πατήσει «pause» στη δημιουργία τους, στρέφοντας τη στρατηγική τους σε οτιδήποτε παράγωγο ή σύνθετο των λέξεων «SUV» και «crossover». Σε πείσμα των καιρών, λοιπόν, οι Κορεάτες όχι απλώς δεν έβαλαν στον πάγο το Hyundai i10, αλλά το αναβάθμισαν, εκφράζοντας με σεβασμό το ενδιαφέρον τους στη μικρή κατηγορία. Χαρακτηριστικά, εφοδιάζουν την τρίτη γενιά του με κάθε προτέρημα και «όπλο» που έχουμε -ή δεν έχουμε- ξαναδεί στην κατηγορία Α. Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους το παρουσιάζουμε μέσα από το «νυχτοπερπάτημά» μας σε πανέμορφες γωνιές της πρωτεύουσας, σε μια προσπάθεια ανύψωσης του ηθικού μας σε αυτήν την πρωτόγνωρα δύσκολη περίοδο για όλους, λόγω κορονοϊού. Ελάτε μαζί μας λοιπόν, για Athens by night με το νέο i10!
Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Ακόμα πιο άνετο και λειτουργικό
Το νέο μοντέλο, που κατασκευάζεται στην Τουρκία, διακρίνεται συγκριτικά με τον προκάτοχό του για τις μεγαλύτερες διαστάσεις του, την πιο σπορ εμφάνιση, όπως και για την αναβάθμισή του σε τεχνολογικό επίπεδο. Ανανεωμένοι και πιο οικολογικοί ατμοσφαιρικοί κινητήρες, αλλά και δύο κιβώτια (μηχανικό και αυτόματο) 5 σχέσεων ολοκληρώνουν επιγραμματικά τον πρόλογο για την τρίτη γενιά του μοντέλου.
Πώς καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για το μοντέλο τρίτης γενιάς, εκτός από το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα του λανσαρίσματος; Παρατηρώντας τις πιο κάθετες πίσω κολόνες, στις οποίες αναγράφεται πλέον το λογότυπο «i10», και τα φώτα ημέρας στο εμπρός μέρος, τα οποία βρίσκονται εγκατεστημένα στο εσωτερικό της ανανεωμένης γρίλιας, την ώρα που το δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση μιας πιο δυναμικής εμφάνισης παίζουν τα ανανεωμένα φωτιστικά σώματα και οι τροχοί των 16 ιντσών, που διατίθενται για πρώτη φορά στο μοντέλο. Αξίζει να αναφερθεί ότι σήμερα το νέο i10 προσφέρεται με δέκα εξωτερικά χρώματα, δύο επιλογές χρώματος στην οροφή (μαύρο και κόκκινο), οπότε συνολικά έχουμε 22 προτεινόμενους συνδυασμούς αλλά και τρεις χρωματισμούς για το εσωτερικό!
Πολύ άνετο και εργονομικό για τα δεδομένα της κατηγορίας το εσωτερικό του αυτοκινήτου, και πλέον φορτωμένο με περισσότερα καλούδια. Από την έκδοση Style και πάνω, περιλαμβάνεται η μεγάλη οθόνη των 8 ιντσών (η βασική 3,8 ιντσών) με κάμερα οπισθοπορείας, Apple CarPlay και Android Auto.
Ευρύτερα, σε σχέση με την αισθητική, το μυστικό κρύβεται στην έξυπνη και μελετημένη αύξηση των διαστάσεων ακριβώς στα σημεία που πρέπει. Συγκεκριμένα, μπορεί το μήκος του μοντέλου να αυξήθηκε κατά μόλις 5 χλστ., αλλά το πλάτος του μεγάλωσε κατά 20 χλστ. (χάρη στα φαρδύτερα πίσω φτερά), την ώρα που μεγαλύτερο κατά 20 χλστ. είναι το μεταξόνιό του (2.425 χλστ.!), χαρίζοντας επιπλέον αέρα στους έτσι κι αλλιώς καλούς χώρους του μοντέλου, το οποίο ως προς το ύψος έχει χαμηλώσει κατά 20 χλστ. Το πορτ μπαγκάζ διαθέτει πλέον χαμηλότερο κατά 29 χλστ. κατώφλι φόρτωσης, ενώ τα 252 λίτρα που προσφέρει (έως 1.050 λίτρα με τα πίσω, διαιρούμενα σε ποσοστό 60:40 καθίσματα, αναδιπλωμένα) το καθιστούν ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.
Ανοίγοντας τις πόρτες του, σημειώνεις αμέσως τον επιπλέον αέρα ευρυχωρίας αλλά και τη γενικότερη ανανέωση στην εμφάνιση και την ουσία, σε σχέση με το μοντέλο δεύτερης γενιάς. Το βλέμμα όλων, ακόμη και των ελάχιστων πεζών που βρέθηκαν κοντά μας την ώρα της βραδινής φωτογράφισης στο κέντρο της Αθήνας, το κερδίζει ο χρωματισμός και η συνολική διαφορά από το χθες. Όσοι εμβαθύνουν στο εσωτερικό, ανοίγουν-κλείνουν μάτια στην έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, όντας η μεγαλύτερη της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, το σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας συνδυάζεται με τις εφαρμογές Android Auto και Apple Car Play, ενώ το μοντέλο προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με βάση για επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης και αυτόματο κλιματισμό (Clima).
Αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, το νέο Hyundai i10 εξοπλίζεται στάνταρντ με το προηγμένο πακέτο δέκα τεχνολογιών ασφάλειας (SmartSense S-10), το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα Automatic Emergency Braking, Lane Keep Assist, Forward Collision-Avoidance Assistance, Intelligent Speed Limit Warning και Driver Attention Warning, ενώ το σύστημα Bluelink (μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή) έχει αναλάβει να ενημερώνει τον οδηγό για το πού βρίσκεται το αυτοκίνητό του και για τις τιμές των καυσίμων στα πρατήρια, αλλά και να στέλνει οδηγίες σχετικές με την πλοήγηση μέσω του κινητού τηλεφώνου. Όπως λοιπόν ήδη καταλαβαίνετε, μιλάμε για ένα πολυ-φορτωμένο πλέον αυτοκίνητο πόλης, ικανό να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς με όσα προσφέρει από άποψη ευρυχωρίας εσωτερικού αλλά και της πληθώρας αγαθών, ακόμα και στο βασικό του εξοπλισμό.
Αναβαθμισμένο και στην ουσία
Το νέο Hyundai i10 είναι διαθέσιμο με τον 3κύλινδρο 1.000άρη απόδοσης 67 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 96 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ., και με αυτόν της δοκιμής μας, τον 4κύλινδρο 1.200άρη, με απόδοση 84 ίππους/6.000 σ.α.λ. και ροπή 118 Nm/4.200 σ.α.λ. Οι δύο ατμοσφαιρικοί κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6d TEMP και συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο ή με ένα αυτοματοποιημένο, σε κάθε περίπτωση 5 σχέσεων. Σημειώστε εδώ ότι από το καλοκαίρι του 2020 θα προκύψει και η έκδοση N Line με το 3κύλινδρο 1.000άρι Turbo GDi των 100 ίππων στις 4.500 σ.α.λ. και των 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., το οποίο θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων.
Οδηγώντας το νέο Hyundai i10, από άποψη κινητήρα, ο 4κύλινδρος 1.2 των 84 ίππων αποδεικνύει ότι μπορεί και να σε ταξιδέψει αν χρειαστεί (171 χλμ./ώρα η τελική ταχύτητα, 156 χλμ./ώρα η έκδοση με τους 67 ίππους), ενώ, σε σχέση με το 3κύλινδρο 1.000άρι που είχαμε οδηγήσει στην παρουσίαση του μοντέλου στην Πορτογαλία, ακούγεται σαφώς λιγότερο, χωρίς όμως αυτό να είναι γενικότερα το δυνατό σημείο του μοντέλου, αφού μια χροιά που προέρχεται από τον κινητήρα είναι αισθητή, αλλά επ’ ουδενί ενοχλητική. Το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και σε ό,τι αφορά τις σχέσεις μετάδοσης. Σε αυτό οφείλονται και οι ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας επιδόσεις επιπέδου 12,6 δλ. για το «0-100», σε σχέση με τα 15,8 δλ. που χρειάζονται για το αυτόματο. Τιμές που μπορεί να έχουν μικρή σημασία για την κατηγορία, αλλά η ψαλίδα ανάμεσα σε «χειροκίνητο» και «αυτόματο» είναι σημαντική και άξια λόγου. Τέλος, η κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής, ως επί το πλείστον σε αστικές διαδρομές, κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Όταν πιέσεις στις στροφές, το νέο Hyundai i10 παρουσιάζει λιγότερες κλίσεις σε σχέση με εκείνο της δεύτερης γενιάς (μεγάλη η διαφορά από το πρώτο), με τις όποιες υποστροφικές του τάσεις να ελέγχονται εύκολα με το άνοιγμα της τροχιάς του. Σίγουρα θα θέλαμε πιο άμεσο και σφιχτό τιμόνι στο γρήγορο ρυθμό, κάτι όμως που μπορεί να θεωρηθεί μέχρι και παραξενιά και υπερβολή για αυτοκίνητο πόλης. Εκεί λοιπόν, μέσα στα στενά των πόλεων, όπως της Αθήνας, το i10 αποδεικνύεται πολύ εύκολο στους χειρισμούς και αγχολυτικό, χάρη στο πολύ ελαφρύ και γρήγορο τιμόνι του (2,64 στροφές από άκρη σε άκρη) και στο μικρό κύκλο στροφής (9,8 μέτρα), ενώ εξαιρετική είναι και η περιφερειακή ορατότητα που έχει ο οδηγός του μικρού της Hyundai. Το σύστημα πέδησης (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/δίσκοι πίσω) με την εξαιρετική αίσθηση και απόδοση έρχεται να επισφραγίσει την ολοκληρωμένη οδηγική προσωπικότητα αυτού του «μικρού» με τις μεγάλες βλέψεις.
Ο βασιλιάς της πόλης
Βιαστήκαμε να το… ανακηρύξουμε στον πρόλογό μας, αλλά μας είχε προϊδεάσει η γνωριμία μας μαζί του στη Λισαβόνα, αλλά και οι δύο προηγούμενες γενιές του. Να είμαστε σαφείς. Το νέο Hyundai i10, που διαχρονικά αποτελεί την πρότασή μας στην κατηγορία Α, υπερέχει καθαρά εφ’ όλης της ύλης του ανταγωνισμού. Ατού και η ενδιαφέρουσα τιμή του, που δίνει και την αφορμή ώστε να αποκτήσεις αυτό το αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο πακέτο!_4T
HYUNDAI i10 1.2
ΥΠΕΡ // ΧΩΡΟΙ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ//ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΚΑΤΑ //ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
Μπορεί το i10 να είναι γενικότερα η επιλογή μας στην κατηγορία, αλλά σας το προτείνουμε και στη συγκεκριμένη έκδοση, την 1.2 με τους 84 ίππους, που ξεκινάει από τα 11.750 ευρώ (Fresh), δηλαδή μόλις 560 ευρώ διαφορά σε σχέση με το αντίστοιχο 1.000άρι των 67 ίππων, και φτάνει τα 12.550 ευρώ (Style), τα 13.350 ευρώ (Premium) και τα 14.350 ευρώ (Distinctive – όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας). Το αυτόματο κιβώτιο, σε κάθε περίπτωση έκδοσης εξοπλισμού και κινητήρα, χρεώνεται επιπλέον 700 ευρώ. Ο τιμοκατάλογος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, όμως, ξεκινάει από τα 11.190 ευρώ για τη βασική έκδοση Fresh, φυσικά ως 1.0 με 67 ίππους και μηχανικό κιβώτιο. Ως Style κοστίζει 11.990 ευρώ, ως Premium 12.790 ευρώ και ως Distinctive 13.790 ευρώ. Ο εξοπλισμός του νέου Hyundai i10 είναι εξαιρετικός για τα δεδομένα της κατηγορίας Α, ακόμα και στη βασική έκδοση Fresh, αν αναλογιστεί κανείς ότι περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, Hill Assist, συστήματα αυτόματης πέδησης, αναγνώρισης πεζών, προειδοποίησης απόσπασης της προσοχής του οδηγού, υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, εξοικονόμησης καυσίμου ISG (Idle Stop and Go) και E-call, για άμεση ενημέρωση των υπηρεσιών ασφαλείας σε περίπτωση ανάγκης (το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που προσφέρει τη δυνατότητα να κληθεί ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 χωρίς να έχετε τηλέφωνο μαζί σας), cruise control, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και επιλογέα ταχυτήτων, A/C, συναγερμό και αυτόματη ενεργοποίηση φώτων.