Δίνουμε το «παρών» στην ελληνική παρουσίαση των «φρεσκαρισμένων» Honda Jazz και Civic -με τις ουσιαστικές ειδήσεις να βρίσκονται κάτω από τα καπό τους-, και ευπειθώς αναφέρουμε οδηγικά συμπεράσματα και τιμές των μοντέλων στην Ελλάδα.
Σήμα κατατεθέν της εξωτερικής εμφάνισης του ανανεωμένου Honda Jazz αποτελούν τα νέα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, το οποίο οι Ιάπωνες αναφέρουν ως «Solid Wing Face». Παράλληλα, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι πλέον περισσότερο σμιλευμένος, με μεγαλύτερους και πιο επιθετικούς αεραγωγούς, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι διαφοροποιήσεις στο πίσω μέρος, με το φρεσκαρισμένο Jazz να δείχνει πλέον περισσότερο ψηλό.
Στην έκδοση Dynamic, μάλιστα, η οποία συνδυάζεται με το 1.500άρη κινητήρα, υπάρχουν προσθήκες που ενισχύουντο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Σημειώστε τα ελαστικά διαστάσεων 185/55 R16, το λεπτότερο εμπρός splitter, τα κόκκινα σιρίτια, το διαφορετικό διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος, τις πλευρικές ποδιές, τηνπίσω αεροτομή και τα εμπρός φώτα σώματα,τύπου LED.
Το Honda Jazz με τον 1.5 κινητήρα των 130 ίππων θα ξεκινά από τα 20.250 ευρώμε το μηχανικό κιβώτιο, και τα 21.650 ευρώ για την έκδοση με το CVT. Στην έκδοση Trend με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων και χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από τα 15.110 ευρώ.
Από το οπλοστάσιο του Honda Civic έλειπε ένα diesel, και για αυτό επιστρατεύτηκεο γνωστός i-DTEC πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων της Honda, αλλά με σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν, γεγονός που μπορεί να κάνει την έξυπνη αυτήν κίνηση της εταιρείας να θεωρείται ως νέα άφιξη.
Το συγκεκριμένο μοτέραποτελείται από μια ελαφριά, αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε ένα αλουμινένιο, open-deck, χυτό μπλοκ, για ελαχιστοποίηση του βάρους του. Η εξωτερική του σχεδίαση έχει βελτιωθεί με πρόσθετα χυτά νεύρα που έχουν προστεθεί στο μπλοκ των κυλίνδρων, αυξάνοντας τη δομική ακαμψία και, κατά συνέπεια, βελτιώνοντας το παραγόμενο επίπεδο θορύβων και κραδασμών. Λόγω της βελτιωμένης ψύξης του μπλοκ, η κεφαλή απαιτεί λιγότερη ενίσχυση, άρα το πάχος -και κατ’ επέκταση το βάρος-της αλουμινένιας δομής έχει μειωθεί. Παράλληλα, ένας πολύ ανθεκτικός ελαφρύς στρόφαλος χρησιμοποιείται για περαιτέρω μείωση του βάρους.
Όσον αφορά την απόδοσή του, ο i-DTEC των 1.597 κ.εκ. αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. (όπως στο παρελθόν) σε συνδυασμό με 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ., εκπέμποντας 91 και 93 γρ.διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο στις εκδόσεις sedan και hatchback, οι οποίες συνδυάζονται κατ’ αποκλειστικότητα μεένα επίσης βελτιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Από τον Αύγουστο θα διατίθεται και με «9ΑΤ» στην έκδοση 1.6 i-DTEC Elegance NAVI.
Απόλυτα επιτυχημένη, λοιπόν, η προσθήκη του συγκεκριμένου μοτέρ στην γκάμα του Honda Civic, το οποίο, στη δέκατη γενιά του πλέον, έχει να αντιμετωπίσει τον πιο σκληρό ανταγωνισμό όλων των εποχών, με την κατηγορία των μικρομεσαίων να προσφέρει εξαιρετικά ολοκληρωμένες προτάσεις και να μην αφήνει περιθώρια για λάθη και… ελλείψεις στις γκάμες των μοντέλων.
Το Honda Civic με τον κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων στη βασική έκδοση Comfort ξεκινά από τα 22.120 ευρώ, ενώ στην πιο πλούσια Elegance θα κοστίζει 25.250 ευρώ._ Μ. Σαλ.