Δίνουμε το «παρών» στην ελληνική παρουσίαση των «φρεσκαρισμένων» Honda Jazz και Civic -με τις ουσιαστικές ειδήσεις να βρίσκονται κάτω από τα καπό τους-, και ευπειθώς αναφέρουμε οδηγικά συμπεράσματα και τιμές των μοντέλων στην Ελλάδα.
Σήμα κατατεθέν της εξωτερικής εμφάνισης του ανανεωμένου Honda Jazz αποτελούν τα νέα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, το οποίο οι Ιάπωνες αναφέρουν ως «Solid Wing Face». Παράλληλα, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι πλέον περισσότερο σμιλευμένος, με μεγαλύτερους και πιο επιθετικούς αεραγωγούς, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι διαφοροποιήσεις στο πίσω μέρος, με το φρεσκαρισμένο Jazz να δείχνει πλέον περισσότερο ψηλό.
Στην έκδοση Dynamic, μάλιστα, η οποία συνδυάζεται με το 1.500άρη κινητήρα, υπάρχουν προσθήκες που ενισχύουντο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Σημειώστε τα ελαστικά διαστάσεων 185/55 R16, το λεπτότερο εμπρός splitter, τα κόκκινα σιρίτια, το διαφορετικό διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος, τις πλευρικές ποδιές, τηνπίσω αεροτομή και τα εμπρός φώτα σώματα,τύπου LED.
Κάτω από το καπό του, λοιπόν, συναντάμε τον ατμοσφαιρικό i-VTEC βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 1.498 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 130 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και ροπή 155 Nm στις 4.600 σ.α.λ. Στην πράξη, πρόκειται για ένα σύνολο που κινεί σβέλτα και με ασφάλεια το ελαφρύ ιαπωνικό αμάξωμα των 1.104 κιλών, με τη Honda να αναφέρει, για τη χειροκίνητη έκδοση, τα 8,7 δλ. για το περίφημο «0-100»και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας το, σημειώνεις αμέσως ένα ξέσπασμα κοντά στις 4.500 σ.α.λ., σημείο όπου αλλάζει ο χρονισμός των βαλβίδων, αλλά και εξαιρετική ευστροφία έως τον κόφτη. Από εκεί και πέρα, η απόκρισή του είναι εντυπωσιακά άμεση, ενώ η μέση κατανάλωση που είδαμε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης δεν ξεπέρασε τα 6,1 λίτρα/100 χλμ.
Παρ’ όλα αυτά, η συγκεκριμένη ελαστικότητα δεν μπορεί νασυγκριθεί με εκείνες που προσφέρουν τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού. Παράλληλα, το επίπεδο θορύβου όταν ταξιδεύεις μαζί του σε εθνικό δίκτυο είναι υψηλό, εξαιτίας κυρίωςτης πυκνής κλιμάκωσης του 6τάχυτου κιβωτίου, το οποίο είναι κορυφαίο στην αίσθηση. Σημειώστε εδώ ότι συνδυάζεται και με το CVT κιβώτιο με τις 7 προεπιλεγμένες σχέσεις.
Το Honda Jazz με τον 1.5 κινητήρα των 130 ίππων θα ξεκινά από τα 20.250 ευρώμε το μηχανικό κιβώτιο, και τα 21.650 ευρώ για την έκδοση με το CVT. Στην έκδοση Trend με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων και χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από τα 15.110 ευρώ.
Από το οπλοστάσιο του Honda Civic έλειπε ένα diesel, και για αυτό επιστρατεύτηκεο γνωστός i-DTEC πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων της Honda, αλλά με σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν, γεγονός που μπορεί να κάνει την έξυπνη αυτήν κίνηση της εταιρείας να θεωρείται ως νέα άφιξη.
Το συγκεκριμένο μοτέραποτελείται από μια ελαφριά, αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε ένα αλουμινένιο, open-deck, χυτό μπλοκ, για ελαχιστοποίηση του βάρους του. Η εξωτερική του σχεδίαση έχει βελτιωθεί με πρόσθετα χυτά νεύρα που έχουν προστεθεί στο μπλοκ των κυλίνδρων, αυξάνοντας τη δομική ακαμψία και, κατά συνέπεια, βελτιώνοντας το παραγόμενο επίπεδο θορύβων και κραδασμών. Λόγω της βελτιωμένης ψύξης του μπλοκ, η κεφαλή απαιτεί λιγότερη ενίσχυση, άρα το πάχος -και κατ’ επέκταση το βάρος-της αλουμινένιας δομής έχει μειωθεί. Παράλληλα, ένας πολύ ανθεκτικός ελαφρύς στρόφαλος χρησιμοποιείται για περαιτέρω μείωση του βάρους.
Από εκεί και πέρα, ο ανανεωμένος 1.6 i-DTEC χρησιμοποιεί έναν υπερσυμπιεστή νέας σχεδίασης με μεταβλητή γεωμετρία φτερωτής, ελαχιστοποιώντας την υστέρηση. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιείται ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα μπεκ που μπορεί να λειτουργεί σε υψηλή πίεση της τάξης των 1.800 bar.
Όσον αφορά την απόδοσή του, ο i-DTEC των 1.597 κ.εκ. αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. (όπως στο παρελθόν) σε συνδυασμό με 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ., εκπέμποντας 91 και 93 γρ.διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο στις εκδόσεις sedan και hatchback, οι οποίες συνδυάζονται κατ’ αποκλειστικότητα μεένα επίσης βελτιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Από τον Αύγουστο θα διατίθεται και με «9ΑΤ» στην έκδοση 1.6 i-DTEC Elegance NAVI.
Οδηγώντας το, καταλαβαίνεις αμέσως ότι ο i-DETC είναι αρκετά πιο ομαλός στη λειτουργία του, ακόμα και στις υψηλές σ.α.λ., έχοντας παράλληλα πολύ καλή απόκριση στις χαμηλές. Το καλό του όμως σημείο είναι στο μέσο του στροφομέτρου, όπου προσφέρει ακριβώς εκείνα τα αποθέματα ροπής που χρειάζεσαι, με την απόκριση στο πάτημα του γκαζιού να είναι άμεση.
Απόλυτα επιτυχημένη, λοιπόν, η προσθήκη του συγκεκριμένου μοτέρ στην γκάμα του Honda Civic, το οποίο, στη δέκατη γενιά του πλέον, έχει να αντιμετωπίσει τον πιο σκληρό ανταγωνισμό όλων των εποχών, με την κατηγορία των μικρομεσαίων να προσφέρει εξαιρετικά ολοκληρωμένες προτάσεις και να μην αφήνει περιθώρια για λάθη και… ελλείψεις στις γκάμες των μοντέλων.
Το Honda Civic με τον κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων στη βασική έκδοση Comfort ξεκινά από τα 22.120 ευρώ, ενώ στην πιο πλούσια Elegance θα κοστίζει 25.250 ευρώ._ Μ. Σαλ.