top icon
Μακράς Διάρκειας

Honda Jazz 1.4

Χωρίς αμφιβολία, το Honda Jazz είναι ένα από τα πιο πρακτικά αυτοκίνητα που έχουν έρθει τα τελευταία χρόνια στο περιοδικό για δοκιμή μακράς διαρκείας.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: Honda Jazz 1.4
ΧΡΩΜΑ: Μπλε
ΧΛΜ. ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ: 5.200
ΧΛΜ. ΣΗΜΕΡΑ: Περίπου 20.000

Η έννοια της πρακτικότητας!

Χωρίς αμφιβολία, το Honda Jazz είναι ένα από τα πιο πρακτικά αυτοκίνητα που έχουν έρθει τα τελευταία χρόνια στο περιοδικό για δοκιμή μακράς διαρκείας.

Αν θα έπρεπε να σας πούμε εν συντομία τι είναι αυτό που έχουμε αποκομίσει μέχρι στιγμής από τη συμβίωσή μας με το Honda Jazz, θα σας λέγαμε ότι πρόκειται για πολύ πρακτικό αυτοκίνητο με μεγάλους και έξυπνους χώρους που σου λύνουν τα χέρια και πολλά θετικά στοιχεία στην οδήγησή του. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει παίξει, φυσικά, η αύξηση των διαστάσεων του μοντέλου, σε σχέση με του προηγούμενου Jazz. Συγκεκριμένα, το αμάξωμα μεγάλωσε στο μήκος κατά 55 χλστ. (σύνολο 3.900 χλστ., τα 50 από αυτά στο μεταξόνιο) και στο πλάτος κατά 20 χλστ., φτάνοντας έτσι τα 1.695, ενώ το ύψος παρέμεινε σταθερό στα 1.525 χλστ. Αυτή η αύξηση είχε ως αποτέλεσμα την εξασφάλιση περισσότερου χώρου και για τους πέντε επιβάτες του (αύξηση της απόστασης μεταξύ των εμπρός και των πίσω κατά 30 χλστ.), αλλά και για τις αποσκευές τους, αφού το πορτ μπαγκάζ ανέρχεται στα 335 λίτρα, αν το μοντέλο έχει ρεζέρβα, ή στα 399(!), στην περίπτωση που είναι εφοδιασμένο αποκλειστικά με κιτ επισκευής ελαστικού. Πώς να μην είναι πρακτικό, λοιπόν, ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το οποίο ταυτόχρονα εξακολουθεί να είναι ένα ευκολοδήγητο σουπερμίνι με πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων, ελαστικό κινητήρα και εξαιρετικά οικονομική συμπεριφορά, η οποία δύσκολα ξεπέρασε στην καθημερινότητα μαζί μας τα 8 λίτρα/100 χλμ.; Στα αρνητικά που έχουμε σημειώσει μέσα στα 15.000 χλμ. που έχουμε κάνει μαζί του είναι η χαμηλή θέση όπου βρίσκεται ο επιλογέας των ταχυτήτων, τον οποίο θα θέλαμε σίγουρα πιο ψηλά, αλλά και το γεγονός ότι νιώθεις να κάθεσαι αρκετά ψηλά στη θέση οδήγησης. Οδηγική ένσταση μόνο για το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, το οποίο, ενώ είναι ελαφρύ -όσο πρέπει- μέσα στην πόλη, δε βαραίνει αντίστοιχα εκτός, ενώ σίγουρα θα το θέλαμε και πιο ακριβές.

Στο συνεργείο…
Θυμίζουμε ότι το νέο Honda Jazz διαθέτει το έξυπνο πρόγραμμα υπενθύμισης σέρβις (Service Reminder System), το οποίο και ενημερώνει από μόνο του τον οδηγό για τις εργασίες που χρειάζεται να υλοποιηθούν στο αυτοκίνητο από το εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Αν, για παράδειγμα, το αυτοκίνητο έχει βγάλει την ένδειξη Α, που σημαίνει αντικατάσταση στο λάδι κινητήρα, ο προβλεπόμενος χρόνος από τον κατασκευαστή υπολογίζεται κοντά στα 20 λεπτά, με το συνολικό κόστος (μαζί με την εργασία) να φτάνει τα 54,46 ευρώ. Έστω, τώρα, ότι το αυτοκίνητο βγάζει την ένδειξη Β, που είναι για το κύριο σέρβις. Ο χρόνος της εργασίας είναι περίπου 40 λεπτά, ενώ, αν βγάζει Α & Β, τότε θα αφορά εργασίες σέρβις και αλλαγή λαδιού κινητήρα, με απαιτούμενο χρόνο εργασιών στα 50 λεπτά. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Honda, το αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 12 μήνες ή 20.000 χλμ. (όποιο από τα δύο έρθει πρώτο σε συνδυασμό αστικής κυκλοφορίας με συνθήκες ταξιδιού), για να χρειαστεί τις εργασίες σέρβις (αντικατάσταση λαδιού κινητήρα, αντικατάσταση φίλτρου καμπίνας, έλεγχος φίλτρου αέρα και του κινητήρα συνολικά). Ο συγκεκριμένος έλεγχος υπολογίζεται ότι πραγματοποιείται μέσα σε 55 λεπτά και το κόστος του είναι συνολικά 98,02 ευρώ. Τέλος, στα 2 χρόνια ή στα 40.000 χλμ., εκτός των προαναφερόμενων εργασιών, θα πρέπει να γίνει επιπλέον η αντικατάσταση των υγρών φρένων, σέρβις που διαρκεί περίπου 1 ώρα και 5 λεπτά και έχει συνολικό κόστος 115,14 ευρώ.

Ας δούμε, όμως, πόσο κοστίζουν μερικά ακόμα ανταλλακτικά για το μοντέλο, τα οποία μπορεί να χρειαστούν στο μέλλον:
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΤΙΜΗ ΜΕ ΦΠΑ (€)
Δισκόπλακες εμπρός 221,27
Δισκόπλακες πίσω 243,83
Τακάκια εμπρός 85,09
Τακάκια πίσω 57,76
Συμπλέκτης (δίσκος-πλατό-ρουλεμάν) 480,84
Φίλτρο αέρα 26,22
Μπουζί 187,35
Ιμάντας εκκεντροφόρου 175,05
Ρουλεμάν εκκεντροφόρου 102,51
Καπό εμπρός 314,03
Φανάρι εμπρός 354,86
Φανάρι πίσω 223,61
Προφυλακτήρας εμπρός 387,49
Προφυλακτήρας πίσω 346,99
Πόρτα 524,24
Αμορτισέρ εμπρός 334,46
Αμορτισέρ πίσω 412,79

Επίσης:
ΕΙΔΟΣ Τιμή (€)
Λάδια (4 λίτρα) 39,46
Φίλτρο λαδιού 13,19
Φίλτρο καμπίνας 19,56
Φίλτρο αέρα 26,22
Υγρά φρένων (250 ml) 7,12

Πολλές και ιδανικές οι θέσεις για τα ποτήρια και τα μπουκάλια στο έξυπνο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Πολύ χρήσιμο και το «κρυφό» ντουλαπάκι πάνω από το κανονικό του αυτοκινήτου.

Δεν μπορείς να βρεις ένα αρνητικό για το πορτ μπαγκάζ των 399 λίτρων, που με τα καθίσματα κάτω εκτοξεύεται σε 1.280 «επίπεδα» λίτρα!

HONDA JAZZ 1.4
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.4
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.339 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 100 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 12,9 χλγμ./4.800 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας τύπου Η, αντιστρεπτική
ΔIAΣTAΣEIΣ
MHK.xΠΛ.xYΨ. 3.900×1.695×1.525 χλστ.
METAΞONIO 2.500 χλστ.
BAPOΣ 1.073 κιλά (μέτρηση 4Τ: 1.097 κιλά)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 χλμ./ώρα 11,9 δλ.
0-400 μ. 18,1 δλ., 127 χλμ./ώρα
0-1.000 μ. 33,1 δλ., 156 χλμ./ώρα
120-0 χλμ./ώρα 63,3 μ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 182 χλμ./ώρα
*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ: 5,4 λίτρα/100 χλμ.
ΕΛΑΧΙΣΤΗ: 6,9 λίτρα/100 χλμ.
ΜΕΣΗ: 8,1 λίτρα/100 χλμ.
ΜΕΓΙΣΤΗ: 9,2 λίτρα/100 χλμ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 42 λίτρα
AYTONOMIA: 460-610 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 128 γρ./χλμ.

HONDA JAZZ 1.4
ΥΠΕΡ/ΧΩΡΟΙ/ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ/ΚΙΒΩΤΙΟ
ΚΑΤΑ/ΤΙΜΗ/ΤΙΜΟΝΙ

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
• ΤΑ ΠΙΣΩ MAGIC SEATS
• ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΛΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
• ΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΑΜΠΛΟ
• Ο ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ
• ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΙΟ ΨΗΛΑ ΤΟΝ ΕΠΙΛΟΓΕΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
• ΝΑ ΕΧΕΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ