Η Ford ρίχνει στην μάχη της ευρωπαϊκής αγοράς την γκάμα των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων της.
Η δραστηριοποίηση της Ford στον τομέα των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων δεν είναι κάτι νέο. Με μια παραγωγή που ξεπερνά τα 250.000 οχήματα μέχρι σήμερα εστιάζοντας κυρίως στην αγορά της Αμερικής και ένα πολυετές πρόγραμμα εξέλιξης στο οποίο έχει επενδύσει περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη “in-house” τεχνογνωσίας η Ford διαθέτει μια διευρυμένη γκάμα “εναλλακτικών” μοντέλων ικανών να καλύψουν ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων. Αυτή η γκάμα μέσα στο 2014 θα είναι πλέον διαθέσιμη και στην Ευρωπαϊκή αγορά ξεκινώντας ήδη με το πλήρως ηλεκτρικό Focus Electric για να ακολουθήσουν το plug-in υβριδικό C-Max Energi καθώς και το υβριδικό Fusion Hybrid που στην Ευρώπη θα έρθει με την ονομασία του γνωστού μας Mondeo.
Το Focus Electric που θα κατασκευάζεται στη Γερμανία καταφέρνει να συνδυάσει όλα τα χρηστικά και οδηγικά πλεονεκτήματα του γνωστού χάτσμπακ της Ford με αυτά ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος μηδενικών ρύπων καθώς η απαιτούμενη τεχνολογία προσαρμόστηκε στην υπάρχουσα σιλουέτα του Focus. Η διαφορά είναι πως κάτω από το καπό στη θέση του συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 145 ίππων και 25,5 χλγμ ροπής η οποία μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης που οριοθετεί και την μέγιστη ταχύτητα στα 135 χλμ./ώρα. Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται από μια συστοιχία μπαταριών Ιόντων – Λιθίου χωρητικότητας 23KWh η οποία είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος, κάτω από το πορτπαγκάζ κλέβοντας δυστυχώς πολύτιμο χώρο από αυτό. Το πρωτοποριακό λοιπόν σε σχέση με τα μέχρι σήμερα δεδομένα είναι πως το Focus Electric διαθέτει υδρόψυκτο σύστημα ψύξης-θέρμανσης των μπαταριών ώστε αυτές ανεξαρτήτως των συνθηκών λειτουργίας του αυτοκινήτου αλλά και του περιβάλλοντος, να διατηρούνται συνεχώς σε σταθερή θερμοκρασία αυξάνοντας έτσι τόσο την αυτονομία η οποία υπολογίζεται σε σχεδόν 160 χλμ. όσο και την συνολική διάρκεια ζωής τους.
Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης ο προηγμένος ενσωματωμένος φορτιστής που φθάνει τα 6,6 Kw/ώρα σε αντίθεση με τα 3,3 KW/ώρα των υπόλοιπων αντίστοιχων προτάσεων ο οποίος προσφέρει πολύ μικρούς χρόνους φόρτισης με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί μόλις 304 ώρες από ένα δίκτυο 240V. Από εκεί και πέρα σε σχέση με τα οικονομοτεχνικά δεδομένα θα σημειώσουμε πως η τιμή του Focus Electric για την ευρωπαϊκή αγορά έχει διαμορφωθεί στα 39.900 ευρώ με την τελική τιμή να επηρεάζεται βέβαια από την ειδική μεταχείριση και τα πιθανά κίνητρα που δίνει κάθε χώρα.
Από την μεριά του το C-Max Energy ακολουθώντας την αντίστοιχη λογική της προσαρμογής της απαραίτητης τεχνολογίας στην υπάρχουσα πλατφόρμα του γνωστού μοντέλου της Ford προσφέρει ένα plug-in υβριδικό όχημα με αρκετές δυνατότητες συνδυαστικής αλλά και αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας. Εδώ το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Άτκινσον ο οποίος αποδίδει 143 ίππους καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 120 ίππων με την μέγιστη συνδυαστική ισχύ να φθάνει τους 190 ίππους προσφέροντας έτσι και ένα απόλυτα ικανοποιητικό πακέτο επιδόσεων. Η τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα γίνεται μέσω μιας συστοιχίας μπαταριών Ιόντων-Λιθίου χωρητικότητας 7,6 kWh η φόρτιση των οποίων μπορεί να πραγματοποιηθεί σε λιγότερες από 2,5 ώρες.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου eCVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Το χρηστικό πλεονέκτημα του C-Max Energi αφορά την δυνατότητα είτε συνδυαστικής λειτουργίας των δύο κινητήρων με στόχο την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου (η αυτονομία του αγγίζει τα 1000 χλμ.) αλλά και την κατ’επιλογή πλήρως ηλεκτρική λειτουργία με αυτονομία που πλησιάζει τα 30 χλμ. η οποία είναι ιδανική για μικρές αστικές μετακινήσεις με μηδενική κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Αντίστοιχη τεχνολογία με αυτή του C-Max μοιράζεται και το Fusion Hybrid το οποίο υιοθετεί τα ίδια μηχανικά μέρη σε ότι αφορά τον κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα καθώς και την μετάδοση. Ωστόσο ως “συμβατικό” υβριδικό διαθέτει μικρότερης χωρητικότητας μπαταρίες Ιόντων-Λιθίου, η φόρτιση των οποίων πραγματοποιείται τόσο από τον κινητήρα όσο και από την εκμετάλλευση της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Εδώ ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται κυρίως στις χαμηλές ταχύτητες προσφέροντας επιπλέον ώθηση αλλά και οικονομία καυσίμου κατά την συνδυαστική λειτουργία ενώ σε συνθήκες χαμηλού φορτίου υπάρχει δυνατότητα ακόμα και πλήρως ηλεκτρικής λειτουργίας με ταχύτητα έως 100 χλμ./ώρα και για απόσταση 2-3χλμ.