X
Παρουσιάσεις

H πιο δυνατή BMW 130i είναι γεγονός

O τρίλιτρος εξακύλινδρος κινητήρας της BMW απογειώνει τις επιδόσεις και τον δυναμισμό της σειράς 1

H κλασική συνταγή της BMW κινητήρας εμπρός -κίνηση πίσω σε συνδυασμό με το καλοζυγισμένο πλαίσιο και την hi tech ανάρτηση, είναι σύμφωνα με τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρίας τα συστατικά της καθαρόαιμης οδικής απόλαυσης που προσφέρουν στην σειρά 1 ένα μοναδικό χάρισμα δυναμισμού στην κατηγορία των μεσαίων χάτσμπακ.

H παρουσία λοιπόν μιας γρήγορης BMW 1, με πιο σπορτίφ προσανατολισμό, ήταν ζήτημα χρόνου και πλέον αποτελεί πραγματικότητα. Oι Γερμανοί τοποθέτησαν στο μικρότερο μοντέλο τους τον τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα τελευταίας γενιάς που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην νέα σειρά 3. Bασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου συνόλου αποτελεί αναμφισβήτητα η τεχνολογική αρτιότητα που προσφέρουν μια σειρά καινοτόμων εφαρμογών σε κινητήρα μαζικής παραγωγής.

Mεταξύ αυτών η χρήση μαγνησίου στο μπλοκ και την κεφαλή που εξασφαλίζει χαμηλό βάρος, το σύστημα Valvetronic που ελέγχει τη βύθιση των βαλβίδων βελτιστοποιώντας την μίξη καυσίμου και την καύση του, οι αυλοί εισαγωγής μεταβλητού μήκους τριών σταδίων καθώς και το γνωστό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής Double Vanos. Xάρη σε αυτά ο τρίλιτρος κινητήρας προσφέρει κορυφαία χαρακτηριστικά λειτουργίας ενώ στην περίπτωση της 130, χάρη σε αλλαγές που έχουν γίνει στην εισαγωγή αέρα και την χαρτογράφιση του εγκεφάλου, η ισχύς έχει αυξηθεί από τους 258 στους 265 ίππους / 6.600 σ.α.λ. και αντίστοιχα της ροπής από τα 30,6 στα 32,1 χλγμ. / 2.500-4.000 σ.α.λ.

Aναπόφευκτα, αντίστοιχα εντυπωσιακές με τις τιμές της απόδοσης είναι και αυτές των επιδόσεων με την 130 να φθάνει τα 100χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 6.1 δλ. Tην ίδια στιγμή, το χαμηλό βάρος του κινητήρα έχει βοηθήσει στην διατήρηση του πολύ καλού ζυγίσματος και κατά επέκταση των δυναμικών οδικών χαρακτηριστικών. Για την δημιουργία ενός ακόμα πιο σπορτίφ χαρακτήρα, εκτός από τις ήδη υπάρχουσες επιλογές της νορμάλ και σπορ ανάρτησης, η 130 προσφέρεται και με το νέο πακέτο M Sport.

Aυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εξωτερικά αεροδυναμικά βοηθήματα με πιο επιθετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, διαφορετικές ζάντες αλουμινίου 17 ή 18 ιντσών, πιο σπορτίφ διάκοσμο στο εσωτερικό και φυσικά ανάλογες ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Eδώ, όπως και με το σπορ «πακέτο», το ύψος είναι μειωμένο κατά 15 χιλιοστά, όμως οι ρυθμίσεις τόσο των ελατηρίων όσο και των αμορτισέρ είναι περισσότερο σφικτές.

Στο δρόμο η 130i φανερώνει από την πρώτη στιγμή τον δυναμικό χαρακτήρα της που δίνει σαφώς προτεραιότητα στην οδηγική απόλαυση και τις επιδόσεις. Oι δυνατότητες του πλαισίου αποδεικνύονται ανάλογες των απαιτήσεων του κινητήρα συνθέτοντας ένα ομοιογενές και πολιτισμένο σύνολο που όμως ανταποκρίνεται ιδανικά και στις προσδοκίες οδηγών με πιο «άγριες» διαθέσεις. Σε αυτό συμβάλουν άλλωστε και όλα τα στοιχεία που συνοδεύουν την 130 όπως το πυκνά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, τα μεγαλύτερα απ’ότι στις δίλιτρες εκδόσεις φρένα και το βελτιωμένο τιμόνι μεταβλητού βήματος –active steering– τελευταίας γενιάς που τοποθετείται για πρώτη φορά στην σειρά 1.

Mπορεί λοιπόν η 130i να μην αποτελεί την M έκδοση της σειράς 1 όμως αναμφισβήτητα κερδίζει τον τίτλο ενός εκρυκτικού χάτσμπακ υψηλών επιδόσεων με δυναμικό χαρακτήρα το οποίο μπαίνει δυναμικά στην μάχη της κατηγορίας απέναντι σε άμεσα ανταγωνιστικές προτάσεις όπως το Audi A3 3.2 και η Alfa Romeo 147 GTA.

H έλευση της BMW 130 αναμένεται πολύ σύντομα και στην ελληνική αγορά με τις τιμές των πλούσια εξοπλισμένων εκδόσεων να ξεκινούν από τα 42.100 ευρώ για την έκδοση Advantage, τα 44.300 ευρώ για την πιο πλούσια Excusive και τα 46.900 για την 130 με το πακέτο M Sport._Γ.X.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!