Το Audi Q7 είναι το αυτοκίνητο που «βάζει» και επίσημα τη γερμανική εταιρεία στον κόσμο των SUV.
Το Audi Q7 είναι το αυτοκίνητο που «βάζει» και επίσημα τη γερμανική εταιρεία στον κόσμο των SUV. Πέρα από την κομψότητά του εντυπωσιάζει και λόγω μεγέθους, με μήκος 5.086 χλστ. και μεταξόνιο που ξεπερνά τα… 3,0 μ.! O υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει το Q7 μεταξύ της 7θέσιας, της 6θέσιας και της 5θέσιας παραλλαγής του. Στις δύο πρώτες εκδόσεις, η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει άτομα ύψους έως 1,60 μ., ενώ η μεσαία στο 6θέσιο Q7 διαθέτει δύο ξεχωριστά και πιο άνετα καθίσματα.
Προς το παρόν δύο είναι οι διαθέσιμες επιλογές κινητήρων, η… εξής μία (αν εξαιρέσουμε τον 3λιτρο πετρελαιοκινητήρα των 233 ίππων, με τα 51 χλγμ. ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., παρακαλώ!), μια και οι Έλληνες ιδιοκτήτες -σε αντίθεση με την πλειονότητα των Ευρωπαίων αγοραστών- μάλλον θα προσανατολιστούν προς τον V8 FSI των 4,2 λίτρων, που αποδίδει 350 ίππους και την ταπεινή ροπή των 44,9 χλγμ. από τις 3.500 σ.α.λ. Από το καλοκαίρι και μετά, άλλος ένας βενζινοκινητήρας (3.6 V6 FSI) θα προστεθεί στην γκάμα, με απόδοση 280 ίππους και μέγιστη ροπή 36,7 χλγμ. από τις 2.500 έως τις 5.000 σ.α.λ. Και οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο τύπου Tiptronic, το οποίο, φυσικά, διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής.
Περνώντας στο εσωτερικό, το περιβάλλον είναι γνώριμο, παραπέμποντας στο Α6. Παρόν στην κεντρική κονσόλα το MMI (Multimedia Interface), το οποίο ελέγχει τα περισσότερα υποσυστήματα του αυτοκινήτου.
Μεταξύ αυτών και το Adaptive Cruise Control, το οποίο ελέγχει απόλυτα την επιτάχυνση και την επιβράδυνση του οχήματος από τη στάση έως τα… 200 χλμ./ώρα και μας απαλλάσσει από την κούραση της οδήγησης στα μποτιλιαρισμένα τμήματα της διαδρομής. Μερικοί προβληματίζονται αν η μέρα που το αυτοκίνητο θα πηγαίνει μόνο του στον προορισμό του είναι κοντά. Και όχι άδικα, αν σκεφτεί κανείς ότι το Q7 διαθέτει επιπλέον ένα σύστημα (το οποίο αποτελείται από δύο ραντάρ στον πίσω προφυλακτήρα και προειδοποιητικά LED στους πλευρικούς καθρέφτες) που, σε περίπτωση αλλαγής πορείας, προειδοποιεί τον οδηγό για επερχόμενα δίπλα του οχήματα!
Το Q7 είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει το τελευταίας γενιάς αυτοελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό (τύπου Τόρσεν), αντίστοιχο με εκείνο του RS4 και του S8, με ασύμμετρη κατανομή της ροπής, που, υπό κανονικές συνθήκες, μοιράζεται σε ποσοστό 40/60 στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, αντίστοιχα, αν και το πηλίκο αυτό μπορεί να πάρει οποιαδήποτε τιμή, ανάλογα με την πρόσφυση του δρόμου. Και, δεδομένου ότι οι πάνω από 2 τόνοι του αμαξώματος είναι μοιρασμένοι στους δύο άξονες σε μια αναλογία 60/40, το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να χαράσσει την πορεία του στις στροφές χωρίς υστερικά υποστροφικά φαινόμενα.
Φυσικά, σε αυτό συμβάλλει και η ρύθμιση της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια εμπρός/πίσω, με τις αερόσουστες να διατίθενται ως έξτρα). Οι τελευταίες (που ήταν διαθέσιμες στο αυτοκίνητο της δοκιμής) συμβάλλουν με θετικό τρόπο, χάρη στην αυξομειούμενη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, τόσο στην οδήγηση με υψηλές ταχύτητες όσο και σε όποια απόπειρα κίνησης εκτός δρόμου. Φυσικά, στην περίπτωση αυτή περιοριστικό παράγοντα αποτελεί η έλλειψη κοντών σχέσεων μετάδοσης. Eντούτοις, τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα αναλαμβάνουν να υποκαταστήσουν τα μηχανικά συστήματα ενός… hardcore τετρακίνητου.
Στο δρόμο, το βενζινοκίνητο Q7 είναι ιδιαίτερα άνετο, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,4 δλ. και μαζεύει χιλιόμετρα χωρίς να γίνονται αντιληπτά στους επιβάτες. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ικανοποιητική αίσθηση -καλύτερη, μάλιστα, από εκείνη των πιο πρόσφατων μοντέλων της εταιρείας. Το Q7 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τα μέσα Απριλίου, με την πετρελαιοκίνητη έκδοση να κοστίζει 64.900 ευρώ και την 4.2 FSI 84.500 ευρώ._ Μ. Σ.