X
Παρουσιάσεις

Ford Puma: Το οδηγούμε στην Ελλάδα

Το γνωρίσαμε στη Νίκαια, ταξιδέψαμε μαζί του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και έφτασε η στιγμή για την επίσημη ελληνική του παρουσίαση. Το νέο -και B-SUV πλέον- Ford Puma είναι εδώ!

Τις μέρες στις οποίες ο Σ.Χ. βρίσκεται στο Παρίσι για την τελική δοκιμή των επτά φιναλίστ (με το Ford Puma να είναι μέλος της τελικής 7άδας) για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς, που θα αναδειχθεί στις αρχές του επόμενου μήνα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, εμείς βρεθήκαμε σε μια διαφορετική και καλοστημένη παρουσίαση του μοντέλου, που ξεκίνησε από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, συνεχίστηκε με διαδρομή έως το Μαραθώνα και ολοκληρώθηκε με την επιστροφή μας στην Πεντέλη.

Το νέο Ford Puma δεν μπορεί καν να θεωρηθεί ως ο απόγονος εκείνου το μικρού κουπέ (1997-2002), αλλά ουσιαστικά αποτελεί ένα μοντέλο από λευκό χαρτί που αναβιώνει το όνομά του. Για να ακριβολογούμε, είναι ένα B-SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα του Fiesta. Θέλοντας να βελτιώσουν τα κεκτημένα σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά, οι μηχανικοί της Ford τοποθέτησαν έναν πιο σφιχτό ημιάκαμπτο άξονα πίσω, μεγαλύτερα αμορτισέρ με επανασχεδιασμένα σινεμπλόκ και top mounts. Κάτω από το καπό συναντάμε τον καταξιωμένο 3κύλινδρο 1.000άρη EcoBoost κινητήρα σε εκδόσεις με 125 και 155 ίππους, ο οποίος για πρώτη φορά υιοθετεί ήπια υβριδικά χαρακτηριστικά.

Με τη χρήση μίας γεννήτριας 11,5 kW με ιμάντα, μπορεί να ανακτά την ενέργεια πέδησης, η οποία αποθηκεύεται σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται επικουρικά κατά τη φάση της επιτάχυνσης, αλλά και για τη λειτουργία δευτερευόντων ηλεκτρικών συστημάτων. Η χρήση της βοηθητικής γεννήτριας επέτρεψε τη μείωση της σχέσης συμπίεσης, αλλά και την εφαρμογή μίας μεγαλύτερης τουρμπίνας για περισσότερη δύναμη (η «ηλεκτρική» υποβοήθηση κατά τη φάση της επιτάχυνσης ακυρώνει την αυξημένη υστέρηση που συνεπάγεται μία μεγαλύτερη τουρμπίνα, αυξάνει τη μέγιστη ροπή κατά 20 Nm ανάλογα με την περίσταση, ενώ στις χαμηλές σ.α.λ. βελτιώνει κατά 50% τη διαθέσιμη ροπή). Η ήπια αυτή υβριδική τεχνολογία, με σύστημα απενεργοποίησης ενός κυλίνδρου σε χαμηλά φορτία λειτουργίας, βελτιώνει την κατανάλωση κατά 9%, χάρη και στις επαυξημένες δυνατότητες του συστήματος Start/Stop, το οποίο μπορεί να απενεργοποιήσει τον κινητήρα κατά το ρολάρισμα μέχρι και με ταχύτητες 15 χλμ./ώρα.

Στην Ελλάδα θα «πορευθεί» αρχικά ως mild hybrid, με τον πολυβραβευμένο 1.0 EcoBoost σε εκδόσεις 125 και 155 ίππων, ενώ σε κάθε περίπτωση την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Για αργότερα προβλέπεται ο κινητήρας στην παραλλαγή των 125 ίππων, χωρίς όμως το ήπιο υβριδικό σύστημα, όπως και ένα «απλό» Puma με το ίδιο σύνολο με 95 ίππους, οι EcoBlue πετρελαιοκινητήρες και ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, το Ford Co-Pilot360 ενσωματώνει δώδεκα αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες. Το προσαρμοζόμενο cruise control παρέχει δυνατότητα Stop and Go, ενώ υπάρχουν πολλά συστήματα, όπως αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, «κεντράρισμα» του οχήματος στη λωρίδα κίνησης, αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών, αναγνώριση τυφλών σημείων και ορίων δρόμου, αυτόματο παρκάρισμα και κάμερα οπισθοπορείας με ευρύ οπτικό πεδίο 180 μοιρών. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι το μοντέλο έχει ήδη βραβευτεί με 5 αστέρια, σύμφωνα με τις πιστοποιημένες μεθόδους αξιολόγησης στον τομέα της ασφάλειας του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.

Ανοίγοντας τις πόρτες του νέου Ford Puma, προβάλλει ένα εσωτερικό πολύ γνωστό στο μάτι, αφού θυμίζει πολύ εκείνο του Fiesta, αλλά με πλούσιο εξοπλισμό και σημαντικά «καλούδια». Εκτός από το σύστημα πολυμέσων Sync3, το Puma διαθέτει και μια πλήρως παραμετροποιήσιμη ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Στις αξιοσημείωτες λεπτομέρειες του εσωτερικού θα συμπεριλάβουμε μία πολύ μεγάλων διαστάσεων ανοιγόμενη ηλιοροφή, που αυξάνει τη φωτεινότητα στο εσωτερικό της καμπίνας, τα καλύμματα των καθισμάτων που αφαιρούνται εύκολα και τα πολυρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα με δυνατότητα μασάζ, ανάλογα με την έκδοση.

Η καμπίνα διακρίνεται για τις χωροταξικές της ιδιότητες, ενώ το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών των 456 λίτρων. Κάτω από το δάπεδο βρίσκεται το MegaBox, ένας χώρος 80 λίτρων ο οποίος δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων με ύψος έως 1,15 μ. Το κάλυμμα του δαπέδου, όταν δε χρειάζεται, μπορεί να αποθηκευτεί όρθιο πίσω από τα καθίσματα, ενώ η πέμπτη πόρτα διαθέτει δυνατότητα hands-free ανοίγματος με μία κίνηση του ποδιού. Αυτό που σίγουρα θα θέλαμε για την ιδανική θέση οδήγησης είναι το τιμόνι να είχε μεγαλύτερη διαδρομή ως προς το διαμήκη άξονα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στο βασικό εξοπλισμό υπάρχει το μπουτόν για τα πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης, που εκτός από τα Normal, Sport και Eco, περιλαμβάνει το Slippery (επεμβαίνει στο ESC και στο Traction Control για αποτελεσματικότερη λειτουργία σε επιφάνειες μειωμένης τριβής – λάσπη, χιόνι, πάγος) καθώς και το Trail, που συμβάλλει στη διατήρηση της ταχύτητας κύλισης του αυτοκινήτου σε σαθρές επιφάνειες.

Οδηγώντας το νέο Ford Puma, σημειώνεις αμέσως τη στιβαρότητα του συνόλου και την ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να δουλεύει πολύ προοδευτικά και το σύστημα διεύθυνσης να είναι στο γνωστό και αγαπημένο μας -Ford- επίπεδο. Η χροιά του 3κύλινδρου μοτέρ γίνεται αντιληπτή όταν ανέβει ο ρυθμός, όχι όμως σε ενοχλητικό σημείο, ενώ το καλό μεσοδιάστημα απόδοσης του κινητήρα είναι από τις 2.000 έως τις 5.000 σ.α.λ.

Το νέο Ford Puma βρίσκεται ήδη στις ελληνικές αντιπροσωπείες σε τιμές:

1.0L EcoBoost 125 PS mHEV Titanium – 20.097 ευρώ

1.0L EcoBoost 155 PS mHEV Titanium – 22.681 ευρώ

1.0L EcoBoost 125 PS mHEV ST-Line X – 24.254 ευρώ

1.0L EcoBoost 155 PS mHEV ST-Line X – 25.793 ευρώ

Εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 100.000 χλμ.

Για σκουριά: 12 έτη

Για χρώμα: 2 έτη

Σέρβις: κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χλμ

Γύρισε σελίδα για τα καλά η Ford με το νέο Puma, παρουσιάζοντας ένα μοντέλο ακριβώς πάνω στα θέλω και στα πρέπει της εποχής, το οποίο έχει στη φαρέτρα του και όλα εκείνα τα οδηγικά στοιχεία που μας αρέσουν και για τα οποία διακρίνεται η μάρκα._ Μ. Σαλ.

Ακόμη…

Διαβάστε εδώ αναλυτικά για τον τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό του.

Διαβάστε εδώ για τον Έλληνα σχεδιαστή, Γιώργο Σαριδάκη, ο οποίος συνέβαλε αποφασιστικά με την «πένα» του στη δημιουργία του νέου Ford Puma.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!