Mια ήρεμη καθημερινή μέρα του Ιουνίου μετατρέπεται σε ονειρική για εμάς και ιδιαίτερη για τους κατοίκους της Νότιας Εύβοιας, που έδειχναν να μαγνητίζονται στο πέρασμα της εντυπωσιακής ανανεωμένης Ford Mustang από τα χωριά και τις ενδιαφέρουσες παραλίες της!
Δε γίνεται να μη σου μπουν ιδέες για εκδρομές και ταξίδια στο άκουσμά της. Η άφιξη στην Ελλάδα της ανανεωμένης Ford Mustang (2015 το λανσάρισμά της στην ευρωπαϊκή αγορά), την οποία οδηγήσαμε το Μάρτιο σε ορεινές διαδρομές όπως στη Route Napoleon, πάνω από τη Νίκαια της Γαλλίας, μας ενεργοποίησε. Ο προορισμός μας αυτήν τη φορά αποτελεί μια εξαιρετική και οικονομική ιδέα, την οποία αξίζει να εντάξετε στο πρόγραμμά σας, ακόμα και αν δεν καταφέρετε να την υλοποιήσετε κατά γράμμα. Έστω και αν -δυστυχώς- το μέσον δε διαθέτει αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, εξελιγμένη MagneRide ανάρτηση, 290 ίππους και αυτό το χρώμα-κράχτη (Orange Fury – μία από τις τρεις νέες επιλογές).
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Ποικιλία εικόνων!
Η ώρα είναι 08:30 και το πλοίο μας αναχωρεί από τη Ραφήνα με προορισμό το Μαρμάρι, με κόστος 9 ευρώ ανά άτομο και 21 ευρώ για το αυτοκίνητο. Το ταξίδι διαρκεί μόλις μία ώρα, κάτι που σημαίνει πως εξοικονομείς αρκετές ώρες οδήγησης σε μια όχι και τόσο άνετη διαδρομή, όπως είναι αυτή από τη Χαλκίδα. Φυσικά, υπάρχει και η επιλογή του φέρι στο δρομολόγιο Αγία Μαρίνα-Στύρα, αλλά, έστω κι έτσι, τα ανούσια χιλιόμετρα παραμένουν, ενώ και το λιμάνι της Αγίας Μαρίνας απέχει -από την Αθήνα τουλάχιστον- περισσότερο απ’ όσο αυτό της Ραφήνας.
Στις 09:30 έχουμε ήδη αποβιβαστεί και παραλάβει -από το μικρό πρακτορείο που βρίσκεται μέσα στο λιμάνι- τα εισιτήρια της επιστροφής μας, για το ίδιο απόγευμα στις 17:00. Αυτός είναι ο συνδυασμός που δημιουργεί τις προδιαγραφές ακόμα και για μια ιδανική ημερήσια εκδρομή, η οποία θα σας κάνει να ξεφύγετε από την καθημερινότητα, σε έναν προορισμό γεμάτο με ποικιλία εικόνων και επιλογών. Απ’ όλα έχει ο μπαξές στην Εύβοια, λοιπόν, με αυτό το σημείο της μάλιστα να τα έχει όλα σε απόσταση βολής.
Η Ford Mustang έχει… σκορπίσει ήδη τον πανικό, και μας κάνει να νιώθουμε ότι όλοι γνωρίζουν πως έχουμε έρθει στην περιοχή τους. Μάτια καρφωμένα πάνω στη μυώδη σιλουέτα της, η οποία μάλιστα μετά το facelift είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή και αεροδυναμική, τόσο στη fastback όσο και στην cabrio εκδοχή της, χωρίς να λείπουν τα νοσταλγικά ρετρό στοιχεία.
Συγκριτικά με την προηγούμενη, το προφίλ του καπό είναι χαμηλότερο, ενώ διαθέτει δύο ενσωματωμένους αεραγωγούς, σε συνδυασμό με μια ανανεωμένη αισθητικά κάτω γρίλια. Το μεγαλύτερο splitter εμπρός ήρθε ως αποτέλεσμα των μελετών για τη μείωση της αρνητικής άντωσης, ενώ ένα σπόιλερ στο πίσω τμήμα των εμπρός θόλων των τροχών βελτιώνει τη ροή αέρα κάτω από τη Mustang, μειώνοντας την αντίσταση μέχρι και κατά 3%. Οι προβολείς της, τα φώτα ημέρας, τα φλας και τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα με τα τρία ξεχωριστά κάθετα στοιχεία υιοθετούν πλέον τεχνολογία LED -στάνταρντ για την Ευρώπη- με προαιρετικούς προβολείς ομίχλης LED, ενώ τα κάτοπτρα των προβολέων έχουν ανασχεδιαστεί, ώστε να ταιριάζουν περισσότερο με το τραπεζοειδές σχήμα της πάνω μάσκας. Τέλος, προσφέρονται και νέες επιλογές σε 19άρες ζάντες αλουμινίου. Μία επιπλέον διαφορά της «δικής μας» των 2,3 λίτρων σε σχέση με την 5λιτρη GT είναι ότι η «μεγάλη» έχει τέσσερις απολήξεις, ενώ αυτή δύο.
Άνετο, φιλόξενο και αναβαθμισμένο ποιοτικά το εσωτερικό, που ανάμεσα σε άλλα διαθέτει μαλακά υλικά και στις επενδύσεις των θυρών με τις φινιρισμένες από αλουμίνιο χειρολαβές. Ωστόσο, το βλέμμα πέφτει αμέσως στον πίνακα οργάνων, ο οποίος αποτελείται από μία οθόνη LCD 12 ιντσών με δυνατότητα εξατομίκευσης αλά Ford GT, όπου προβάλλονται πληροφορίες με γνώμονα το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Η διαμόρφωση αλλάζει αυτόματα, ανάλογα με το Drive Mode, και μπορεί να προγραμματιστεί για να προβάλλει μία σειρά ενδείξεις σε ένα από τα επτά διαθέσιμα χρώματα. Συνδεόμαστε εύκολα, αφού το μοντέλο διαθέτει σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας Ford SYNC 3, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, με το οποίο μπορείς να ελέγξεις λειτουργίες συνδεδεμένων smartphone, συστημάτων ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, με φωνητικές εντολές στα ελληνικά και με χειρισμούς pinch & swipe στην κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Highlight το νέο μπουτόν εκκίνησης, το οποίο αναβοσβήνει από τη στιγμή που ξεκλειδώνει η πόρτα και μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας. Αν το… περιμένεις, θα αναβοσβήσει 30 φορές σε ένα λεπτό, παραπέμποντας στους παλμούς ενός πόνι. Κατά τα άλλα, σαφέστατα πιο premium και όμορφο το εσωτερικό της facelift έκδοσης, με τα Recaro να παρέχουν την τέλεια θέση οδήγησης!
Βουνό, θάλασσα, καλό φαγητό και… πλάκες Καρύστου
Είναι πολύ νωρίς ακόμη, οπότε πορευόμαστε σύμφωνα με το αρχικό μας σχέδιο. Από το νότιο τμήμα της περιοχής του οδοιπορικού μας κατευθυνόμαστε προς την ενδοχώρα, και συγκεκριμένα προς τα παραδοσιακά χωριά της περιοχής, με στόχο να δούμε το μπλε της θάλασσας και από την πλευρά του Βορρά, σε μια περιοχή που βρέχεται από το Αιγαίο Πέλαγος. Εκκινούμε από το Παραδείσι, το οποίο βρίσκεται σε υψόμετρο 254 μέτρων. Το «Παραδείσιον», λοιπόν, όπως είναι η επίσημη ονομασία του, θα πρέπει να το εντάξετε απαραιτήτως στις γαστρονομικές επιλογές σας όταν βρεθείτε σε εκείνα τα μέρη, αφού σε όμορφο και δροσερό περιβάλλον, ακόμα και το κατακαλόκαιρο, μπορείτε να απολαύσετε σωστή ελληνική κουζίνα με ωραία ψητά, σε λογικές τιμές, στα μαγαζιά «Ο Πλάτανος» και «Οι Μουριές».
Ο Θ.Η. έχει πιάσει ήδη δουλειά, με τα πρώτα περάσματα από τον πολύ στενό (σ.σ.: κατά τόπους) δρόμο να μας… δικαιώνουν που επιλέξαμε να βρεθούμε εδώ νωρίς το πρωί. Από το μεσημέρι και μετά τα μαγαζιά γεμίζουν, και μαζί τους οι δρόμοι. Συνεχίζουμε μέσω μιας πανέμορφης διαδρομής, η οποία μάλιστα θα είχε ακόμα περισσότερο οδηγικό ενδιαφέρον -λόγω χάραξης-, αλλά έχει ταλαιπωρημένη άσφαλτο σε αρκετές στροφές της, εξαιτίας των φορτηγών που τη χρησιμοποιούν συχνά, μεταφέροντας το «χρυσάφι» της περιοχής: τις πλάκες -ή πέτρες- Καρύστου. Στοιβαγμένα (και όχι μόνο) τεμάχια σχιστόλιθου σε ακανόνιστα σχήματα συναντάμε σε πάρα πολλά σημεία της διαδρομής μας, όπως ακριβώς εξορύσσονται από τα βάθη της Καρύστιας γης, με τους χρωματισμούς τους να δημιουργούν μερικές ακόμα ιδιαίτερες… τοπικές γωνίες φωτογράφισης, τις οποίες και εκμεταλλευόμαστε. Ολιγόλεπτο διάλειμμα στην τρεχούμενη βρύση κάτω από την έντονη σκιά των πλατάνων, στην είσοδο του χωριού Άγιος Δημήτριος, στα 428 μέτρα υψόμετρο. Από εκεί και μετά, βλέπεις και πάλι θάλασσα.
Κατηφορίζουμε, λοιπόν, με τη βόρεια ακτογραμμή που ολοκληρώνεται στο Κάβο Ντόρο να κρύβει θησαυρούς και τη θέα να είναι μαγευτική, ειδικά μια τέτοια καθημερινή μέρα, χωρίς πολύ κόσμο. Ξεχωρίσαμε την παραλία Καλλιανού με την όμορφη καντίνα πάνω στο δρόμο, έπειτα από ένα μικρό χαρακτηριστικό γεφυράκι, η οποία θα σας φανεί εξαιρετικά χρήσιμη αν αποφασίσετε να περάσετε όλη τη μέρα σας εκεί ή αν φτάσετε έπειτα από μια μαγική πεζοπορία στο φημισμένο Φαράγγι του Δημοσάρη. Με συνολικό μήκος 10 χιλιόμετρα, ξεκινάει από τη θέση Πετροκάναλο (σε υψόμετρο 950 μέτρων), στην καταπράσινη πλευρά του όρους Όχη, και καταλήγει στην παραλία του οικισμού των Καλλιανών, όπου πολλοί φροντίζουν να έχουν αφήσει κάποιο όχημα, ώστε να μη χρειαστεί να επιστρέψουν και πάλι με τα πόδια.
Αρχίζουμε να κυκλώνουμε σιγά σιγά με κατεύθυνση την πιο τουριστική πόλη της περιοχής, την Κάρυστο. Μέσα από αυτές τις διαδρομές έχουν προκύψει και τα πρώτα συμπεράσματα για τη Ford Mustang. Θυμίζουμε ότι το facelift έφερε «προσθαφαιρέσεις» στα δύο μοτέρ της, με τον αναθεωρημένο στα σημεία 5λιτρο V8 (βλ. νέο σύστημα ψεκασμού, υψηλότερη σχέση συμπίεσης και δυνατότητα λειτουργίας σε πιο ψηλές στροφές – κόφτη στις 7.500 σ.α.λ.) πλέον να αποδίδει 450 ίππους/7.000 σ.α.λ. (αντί 421), με μέγιστη ροπή 529 Nm στις 4.600 σ.α.λ. Ο «δικός μας», τώρα, ο «μικρός» 4κύλινδρος EcoBoost των 2,3 λίτρων, υποχώρησε από τους 317 στους 290 ίππους στις 5.400 σ.α.λ., με ροπή 440 Nm/3.000 σ.α.λ. Ας όψεται η προσαρμογή του στις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2…
Σε κάθε περίπτωση, τα σύνολα συνδυάζονται είτε με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με το νέο αυτόματο SelectShift των 10(!) σχέσεων, που αποτελεί και την είδηση της ανανεωμένης γενιάς και με το οποίο είναι εφοδιασμένη η «δική μας» Mustang. Σημειώστε, βέβαια, ότι η κλιμάκωσή του διαφέρει ανάλογα με τον κινητήρα που πλαισιώνει. Έτσι, για παράδειγμα, στην 5λιτρη V8 είναι πιο κοντό, με τελική σχέση μετάδοσης 3,55 έναντι 3,31 που είναι στον 2.3 EcoBoost.
Στην πράξη, με το πρώτο 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που δοκιμάζουμε στη χώρα μας, ξεπερνάς γρήγορα το γεγονός ότι δεν αλλάζει από τον επιλογέα, παρά μόνο από τα μικρά χειριστήρια αλλαγών σχέσεων στο τιμόνι, τα οποία θα θέλαμε να είναι πολύ μεγαλύτερα, για να ταιριάζουν με τον «μάτσο» χαρακτήρα της Mustang. Μέχρις εκεί όμως οι όποιες ενστάσεις μας, αφού στην ουσία είναι απολαυστικό. Λειτουργεί υποδειγματικά και ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, σε κάθε χρήση. Ξεκινώντας ήρεμα, με χαλαρό ρύθμο στο D, αφήνει ουσιαστικά τις ζυγές σχέσεις, ενώ, για παράδειγμα, κατεβάζει από 10η σε 4η με kickdown όταν είναι στο S, όπου και κρατάει τις σχέσεις σε λογική… διπλού συμπλέκτη. Χάρη σε αυτό, άλλωστε, προέκυψε και το ιντριγκαδόρικο σχόλιο για το οποίο καμαρώνουν στη Ford, σύμφωνα με το οποίο «η ταχύτητα διαδοχής των σχέσεων είναι καλύτερη ακόμα και σε σχέση με το διπλόδισκο PDK της Porsche». Αυτό, βέβαια, κυρίως αναφορικά με τη συνεργασία του κιβωτίου με τον V8, όπου η καμπύλη της ροπής δεν πέφτει κατά τις αλλαγές.
Το 10άρι προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία, μέσω μιας αρχιτεκτονικής χαμηλής τριβής, αλλά και του Start-Stop, ενώ παρέχει και βελτιωμένη επιτάχυνση συγκριτικά πάντα με ένα αυτόματο 6άρι, προφανώς λόγω της σημαντικά πυκνότερης κλιμάκωσης. Το «0-100» για την έκδοση 2,3 λίτρων έρχεται σε 5,5 δλ. (5,8 με το μηχανικό κιβώτιο), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 233 χλμ./ώρα. Αν θέλετε μια σύντομη σύγκριση επιδόσεων εδώ, τα αντίστοιχα νούμερα της GT είναι 4,3 δλ. (4,6 με το μηχανικό) και 249 χλμ./ώρα, τη στιγμή που… στην εξίσωση το ρόλο του παίζει και το Launch Control που διαθέτει η μεγαλύτερη.
Στρίβοντας σε… κυκλαδίτικο φόντο!
Νωρίς το μεσημέρι, και ήδη έχουμε φτάσει στην Κάρυστο. Η πόλη δείχνει ότι βρίσκεται σε καλοκαιρινό ρυθμό, με τα μαγαζιά να είναι γεμάτα και τον παραλιακό δρόμο, που πεζοδρομείται τις βραδινές ώρες, να έχει μποτιλιάρισμα. Σύντομο πέρασμα για την αναμνηστική εικόνα καρτ ποστάλ δίπλα στο ενετικό φρούριο (Μπούρτζι) του 13ου αιώνα, το οποίο επισκευάστηκε, αναστηλώθηκε και εξωραΐστηκε το 1960 από την Αρχαιολογική Εταιρεία, αλλά και πλάι από τον ωραίο μόλο, πάνω από τον οποίο έχεις θέα την πόλη (οι πολυκατοικίες χαλάνε την εικόνα), και φύγαμε για… Κυκλάδες. Όχι, δεν υπερβάλλουμε καθόλου, αφού για τα επόμενα 10 με 15 χιλιόμετρα το σκηνικό αλλάζει άρδην, με το χρώμα των νερών και τα ξερά βουνά να θυμίζουν Κυκλαδονήσι, αλλά τους κορυφαίους -νέους- δρόμους της περιοχής μέχρι και πάνω από την παραλία της Αγίας Παρασκευής να μας κάνουν να μη θέλουμε να βγούμε από το αυτοκίνητο. Διαδρομάρα! Σημειώστε εδώ ότι ωραίες παραλίες μπορείτε να βρείτε και στην απέναντι πλευρά της περιοχής, προς τον Μπούρο, αλλά όχι τέτοιες οδηγικές διαδρομές όπως αυτήν που διανύουμε.
Έχεις οπτικό πεδίο, καλή άσφαλτο και την πιο εξευρωπαϊσμένη και ολοκληρωμένη Ford Mustang όλων των εποχών. Άσε τις Κυκλάδες για το καλοκαίρι, και οδήγησε. Αυτό μας λέει το ένστικτο, αλλά και το κόκκινο… διαβολάκι πίσω από τα -εκπληκτικά σε εμφάνιση και κράτημα- καθίσματα Recaro, και ορμάμε. Καθοριστικό ρόλο στην καλή ποιότητα κύλισης σε νορμάλ ρυθμό, που μετατρέπεται σε απολαυστική όταν πρέπει, παίζουν η νέα ρυθμιζόμενη ανάρτηση MagneRide (προαιρετικός εξοπλισμός) και τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, μεταξύ των οποίων και το νέο, προσαρμοζόμενο My Mode. Το νέο σετάρισμα των αμορτισέρ έχει βελτιώσει την ευστάθεια στις στροφές, ενώ η πίσω ανάρτηση έχει ενισχυθεί από έναν εγκάρσιο σύνδεσμο που αυξάνει την αντιστάθμιση πλευρικών φορτίων, τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά την οδική συμπεριφορά στις στροφές. Στην πράξη, το MagneRide Damping System αντιδρά με ταχύτητα αστραπής στις μεταβαλλόμενες οδικές συνθήκες, χάρη σε ένα μαγνητορροϊκό υγρό (Magnetorheological fluid, MRF) που περιέχουν τα αμορτισέρ. Αυτό ενεργοποιείται ηλεκτρονικά για να προσφέρει υψηλότερη ή χαμηλότερη αντίσταση απόσβεσης, ανάλογα με τις συνθήκες, όπως αυτές ορίζονται από αισθητήρες που μεταφέρουν πληροφορίες χίλιες φορές/δευτερόλεπτο.
Ήδη από το πρόγραμμα Normal οι κλίσεις είναι αισθητά μειωμένες σε σχέση με του μοντέλου που αντικαθιστά, ενώ ακόμα και στα σπορ προγράμματα το αυτοκίνητο δεν «κοπανάει» στις κακοτεχνίες των δρόμων. Σημειώστε επίσης την ύπαρξη αντιστρεπτικών δοκών μεγαλύτερης διαμέτρου αλλά και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που αναδεικνύουν ακόμα πιο πολύ το «αμερικάνικο άτι» στα χέρια του γνώστη. Ο κινητήρας, από την πλευρά του, σε καμιά περίπτωση δε σου θυμίζει ότι είσαι μέσα σε Mustang, ενώ και η απόκριση στο γκάζι είναι λίγο νωχελική (βελτιώνεται αισθητά στα σπορ προγράμματα). Είναι αυτή η ομοιογενής συμπεριφορά της έκδοσης 2.3 που σε κερδίζει, και ας σου λείπουν η ωμή δύναμη του V8 και εκείνος ο εκπληκτικός ήχος, που αντηχεί ακόμη στα αυτιά μας από τους ορεινούς δρόμους της Γαλλίας. Στο ίδιο, εξευρωπαϊσμένο πλέον μοτίβο, και η καλή πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια μας από το σύστημα διεύθυνσης της… αμερικανιάς. Ξεχάστε τους τζόγους που χαρακτήριζαν αυτοκίνητα του είδους. Πλέον το τιμόνι πλησιάζει τα σωστά ευρωπαϊκά σπορ πακέτα, συμβάλλοντας και αυτό καθοριστικά στη βελτιωμένη εικόνα που σημειώσαμε ήδη από το 2015.
Μεμπτό σημείο παραμένουν τα κιλά του μοντέλου (από 1.662 έως 1.728 κιλά η συγκεκριμένη έκδοση), τα οποία αισθάνεσαι -κυρίως στο εμπρός μέρος- κάθε φορά που αποφασίζεις να «ορμήσεις», παρ’ ό,τι εδώ το ζύγισμα είναι καλύτερο συγκριτικά με της 5λιτρης GT ή και της προ facelift απλής Mustang. Tο βάρος το νιώθεις και στις διαδοχικές στροφές, αλλά και στο φρενάρισμα σε απαιτητικό «κατηφόρι», με τα φρένα της παρ’ όλα αυτά και τα Pirelli (255/40 ZR19) να είναι εκεί, ακούραστα και αποτελεσματικά, και το νέο αυτόματο κιβώτιο να βγάζει ακόμα μία αρετή του, αφού φρενάρεις εσύ και κατεβάζει και αυτό όταν και εκεί που πρέπει, «φρενάροντας» όπως πρέπει τον κινητήρα.
Με δύο νέα προγράμματα οδήγησης (επιπλέον των Normal, Sport+, Race track και Snow/wet), ο οδηγός μπορεί να εναρμονίζει τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας, την απόκριση του γκαζιού, τον προγραμματισμό των αυτόματων αλλαγών, την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και τις ρυθμίσεις του Active Valve Performance Exhaust σε οποιαδήποτε οδηγική συνθήκη. Πρόκειται για το Drag strip mode που βελτιστοποιεί τις επιδόσεις στην επιτάχυνση των 0-400 μέτρων για χρήση σε πίστες dragster, καθώς και για το My Mode με δυνατότητες εξατομίκευσης.
Η «φιγουρατζίδικη» λειτουργία Line Lock, που κλειδώνει ουσιαστικά τα εμπρός φρένα δίνοντάς σου τη δυνατότητα να κάνεις burn-out γεμίζοντας καπνό το πίσω μέρος και χαρά τον έμπορο ελαστικών που θα σε δει… πιο σύντομα, υπάρχει πλέον και στη μικρή έκδοση των 290 ίππων. Όλα τα παραπάνω επιλέγονται μέσω του μπουτόν που βρίσκεται στα δεξιά (MODE), ενώ στα αριστερά του υπάρχει ακόμα ένας διακόπτης (απεικονίζει ένα τιμόνι), ο οποίος αφορά αποκλειστικά το σύστημα διεύθυνσης και την επιλογή ανάμεσα σε Comfort, Normal και Sport. Οι επιλογές αυτές είναι διαθέσιμες μόνο κατά το Normal πρόγραμμα οδήγησης.
Σε καλοκαιρινή διάθεση!
Έτσι αισθανόμαστε τώρα που έπεσε ο ρυθμός και απολαμβάνουμε την κουβέντα με την καλή παρέα των ιδιοκτητών στην «Καντίνα» της Αγίας Παρασκευής, οι οποίοι μάλιστα προκύπτουν γνώστες και λάτρεις της αυτοκίνησης. Λίγο αργότερα αναχωρούμε για Μαρμάρι, που απέχει περίπου μισή ώρα. Η Ford Mustang είναι στα καλύτερά της, με το facelift να έχει φέρει οκάδες ουσίας στο μοντέλο. Ενδεχομένως η προαιρετική ρυθμιζόμενη ανάρτηση και το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων να μη… συνάδουν με τον μπρουτάλ χαρακτήρα του μοντέλου, επί της ουσίας όμως το εκσυγχρονίζουν και το φέρνουν πολύ πιο κοντά στα σημερινά οδηγικά «θέλω». Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αν επιλέξεις την έκδοση με τον EcoBoost, παίρνεις ένα ολοκληρωμένο σπορ αυτοκίνητο που δε θα προβληματίσει στην καθημερινότητα, ενώ αν θέλεις να νιώσεις τι πραγματικά σημαίνει… Mustang και δε σε ενδιαφέρει μόνο η «σιλουέτα», ακούς και ζεις στο ρυθμό του V8, και ιδανικά το συνδυάζεις με το «αντρικό» μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Καλό καλοκαίρι σε όλους!_ Μ. Σαλ.
Με συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις 418.000 αυτοκίνητα και 35.000 ταξινομήσεις στην Ευρώπη, η Ford Mustang αυτής της γενιάς ανακηρύχθηκε το παγκόσμιο best-seller μοντέλο στην κατηγορία του, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit, ενώ και στην Ελλάδα η επιτυχία της -πριν από το facelift- ήταν τεράστια για τα δεδομένα της εποχής. Στη χώρα μας η ανανεωμένη έκδοση ξεκινάει από τα 53.474 ευρώ για το μοντέλο 2.3 EcoBoost και από τα 68.205 ευρώ για την έκδοση με τον 5λιτρο V8. Οι τιμές με το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων είναι, αντίστοιχα, 57.781 και 70.650 ευρώ. Αν σας ενδιαφέρουν ξεχωριστά κάποιες τιμές, σημειώστε ότι το 10άρι SelectShift κοστίζει 4.307 ευρώ και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση MagneRide 2.836 ευρώ, τα Recaro 2.549 ευρώ και το Navi 1.710 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
FORD MUSTANG
ΜΟΝΤΕΛΟ: 2.3 EcoBoost
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.261 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 290 ίπποι/5.400 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 440 Nm/3.000 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς με διαφορικό
περιορισμένης ολίσθησης
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 10 σχέσεων (SelectShift)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Ρυθμιζόμενη MagneRide, αντιστρεπτική
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ρυθμιζόμενη MagneRide, αντιστρεπτική
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.789×1.916×1.373 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.720 χλστ.
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,5 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 233 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,2 (14*) λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 205 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ: Από 53.474 ευρώ
(από 57.810 με το αυτόματο 10άρι)
*ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ