X
Δοκιμές

Ford Mondeo 1.6T – Peugeot 508 1.6 THP

Η κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών παίρνει φωτιά, με το Ford Mondeo να αποκτά ισχυρή υπερτροφοδοτούμενη καρδιά, την ώρα που στη μάχη προστίθεται το νέο Peugeot 508 με αντίστοιχο κινητήρα -επίσης- χαμηλού κυβισμού.

ΧΩΡΙΣ αμφιβολία, η κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά για πρακτικούς λόγους αλλά και λόγω του συνδρόμου «της κούρσας» που διακατέχει ακόμη σε μεγάλο βαθμό τον Έλληνα αγοραστή. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη χώρα μας έχουμε από τα μικρότερα ποσοστά πωλήσεων στέισιον βάγκον, τα οποία και γνωρίζουν εδώ και πολλά χρόνια μεγάλη άνθηση στο εξωτερικό. Στην ιδιαίτερη περίπτωση του Έλληνα, λοιπόν, το σεντάν αμάξωμα κάνει τη διαφορά. Μέχρι πρότινος, όμως, οι περισσότερες από τις κατασκευές του είδους έδιναν μεγάλη έμφαση στους χώρους, στην άνεση, στην ποιότητα και στην ασφάλεια, περιορίζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά σε δεύτερο ρόλο. Αξίζει να αναφερθεί ότι όποιος επιθυμούσε επιδόσεις έπρεπε να καταφύγει σε μεγάλο κυβισμό, λύση ειδικά αυτήν την περίοδο στη χώρα μας απαγορευτική. Βέβαια, και οι Έλληνες οικογενειάρχες έχουν ψυχή…

Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες χαμηλού κυβισμού μπορούν πλέον να εξασφαλίσουν σε ένα οικογενειακό σεντάν προσωπικότητα και σπορτίφ χαρακτηριστικά. Παράδειγμα αυτού του είδους και της αντίστοιχης τάσης είναι η παρουσία του ανανεωμένου Ford Mondeo με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη κινητήρα Ecoboost, αλλά και του ολοκαίνουργιου Peugeot 508 με το αντίστοιχο σύνολο του γκρουπ PSA και τον κωδικό «THP». Και η μάχη στην κατηγορία φουντώνει για τα καλά! 

Απλώς επιβλητικά!
Μπορεί να μη διαθέτουν τη λάμψη και το κύρος μοντέλων της κατηγορίας, όπως της BMW Σειράς 3, του Audi A4 και της Mercedes C-Class, εξάλλου τους χωρίζει μεγάλη διαφορά αναφορικά με το κόστος κτήσης, αλλά μόνο απαρατήρητα δεν περνούν στο δρόμο. Αμφότερα ξεχωρίζουν, το καθένα με τον τρόπο του.
Το Ford Mondeo, το οποίο διαθέτει πολλά από τα στοιχεία Kinetic που διακρίνουν όλα τα μοντέλα της εταιρείας, χαρακτηρίζεται περισσότερο συντηρητικό σε σχέση με το «508». Εξαίρεση το εμπρός μέρος με τα μεγάλα φανάρια, τα οποία δίνουν μια σπορ νότα. Σε κάθε περίπτωση, η σχεδίαση του αμαξώματος δείχνει πιο λιτή απέναντι στου Peugeot, όντας ισορροπημένη και χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις. Το νέο γαλλικό μοντέλο μοιάζει φρέσκο και κερδίζει την πρώτη ματιά, διαθέτοντας και περισσότερα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Η εμπρός καινούργια μάσκα έχει πηγή έμπνευσης το πρωτότυπο SR1, από το οποίο και δανείζεται τα περισσότερα στοιχεία. Πίσω τα νέα φανάρια LED είναι εντυπωσιακά στην όψη, ενώ γενικότερα το «508» καταφέρνει να κρύβει το μέγεθός του. Μάλιστα, είναι μικρότερο σε μήκος από το Mondeo, αγγίζοντας τα 4.792 εκ., την ώρα που το Ford είναι 4.844 εκ. 

Ανοίγοντας και περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτήν της σχεδιαστικής τάσης των δύο αυτοκινήτων. Το Mondeo, που διαθέτει μαλακά πλαστικά σε όλο το ταμπλό, διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, αλλά και για την εξαιρετική εργονομία. Το φινίρισμα είναι αντίστοιχου επιπέδου, ενώ γενικότερα απουσιάζουν οι εξεζητημένες επιλογές στο σχεδιαστικό μέρος τόσο του ταμπλό όσο και του πίνακα οργάνων, διατηρώντας πολλά από τα στοιχεία της οικογένειας Ford. Σε αυτόν τον τομέα, όμως, φαίνεται να έχουν δουλέψει αρκετά και οι Γάλλοι της Peugeot.

Το «508» διαθέτει και αυτό με τη σειρά του αφρώδη πλαστικά σε όλο το ταμπλό, την ώρα που η συναρμογή είναι «γερμανικών» προδιαγραφών. Η εικόνα είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένη, αποπνέοντας νεανική αίσθηση και έναν αέρα πολυτέλειας. Βέβαια, εκεί όπου και τα δύο μοντέλα ξεχωρίζουν είναι στην άνεση και στους χώρους για τους επιβάτες. Με μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.850 εκ. για το Mondeo και τα 2.817 για το «508», αμφότερα θα ικανοποιήσουν τους κατόχους τους με την άνεση τόσο στο περιθώριο για τα γόνατα όσο και αναφορικά με το εσωτερικό ύψος. Εκεί όπου υπερέχει το Ford είναι στο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 550 λίτρα, έναντι των 515 του Peugeot. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι τα 515 λίτρα ισχύουν, στην περίπτωση που το «508» είναι εφοδιασμένο με κιτ επισκευής, και όχι ρεζέρβα, αφού τότε ο χώρος περιορίζεται στα 473 λίτρα… 

Βέβαια, και στις δύο περιπτώσεις το στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι ο κινητήρας. Το Mondeo διαθέτει το νέο σύνολο των 1.600 κ.εκ. με τον κωδικό «Ecoboost», αποδίδοντας 160 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 24,5 χλγμ. ροπής μόλις από τις 1.600 σ.α.λ. Με την προσθήκη του, ουσιαστικά το Mondeo μεταμορφώνεται! Η «αχίλλειος πτέρνα» του Ford ήταν ανέκαθεν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες, οι οποίοι είχαν δύσκολο έργο με το βαρύ αμάξωμα των 1.506 κιλών (μέτρηση 4Τ). Τώρα, όμως, με τον Ecoboost η εικόνα αλλάζει άρδην. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο είναι γεμάτο σε όλο το εύρος των στροφών, αν και η προτίμησή του είναι στις χαμηλές και τις μεσαίες. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστική η γραμμική λειτουργία του, η οποία σε καμία περίπτωση δε θυμίζει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, με τα κομπιάσματα και τα ξεσπάσματα ισχύος να λάμπουν διά της απουσίας τους.

Στην αντίπερα όχθη, το «508» είναι εφοδιασμένο με το γνωστό κινητήρα THP των 1.600 κ.εκ. Υπερτροφοδοτούμενος, φυσικά, αποδίδει 156 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ακριβώς την ίδια ροπή με το Mondeo, δηλαδή 24,5 χλγμ., αλλά στις 1.400 σ.α.λ. Το γαλλικό σύνολο είναι ακριβώς όπως το έχουμε συνηθίσει και στα υπόλοιπα μοντέλα του γκρουπ. Γραμμικό και με βάθος, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει με άνεση το βαρύ αμάξωμα των 1.470 κιλών (μέτρηση 4Τ), κάτι που του χαρίζει μάλιστα εξαιρετικές για την κατηγορία επιδόσεις. Αξίζει να σημειώσετε ότι το «508» απαιτεί για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση 9,1 δλ., την ώρα που το Mondeo χρειάζεται 9,4! Εξαιρετικές επιδόσεις, τηρουμένων των αναλογιών και του χαρακτήρα των αυτοκινήτων. 

Μπορεί στις επιταχύνσεις από στάση το Peugeot να είναι ταχύτερο (0-1.000 μ. 30,1 δλ./177,1 χ.α.ώ.) έναντι του Mondeo (30,4 δλ./175,1 χ.α.ώ.), όμως στις ρεπρίζ το Ford… παίρνει το αίμα του πίσω στις μικρές σχέσεις. Σημειώστε: 3η «50-80» 3,9 δλ., έναντι 4,5, 4η «80-110» 5,5, έναντι 6,5, την ώρα που με 5η και 6η η εικόνα αντιστρέφεται υπέρ του «508»: 5η «120-140» 6,6 δλ. για το «508» και 6,8 για το Ford, ενώ με 6η 8,2, έναντι 9,2. Όσο μικρές, όμως, είναι οι διαφορές στις τιμές των επιδόσεων, άλλο τόσο αμελητέες είναι και στον τομέα της κατανάλωσης, με το γαλλικό μοντέλο να αποδεικνύεται ελάχιστα πιο οικονομικό και τη μέση τιμή κατά τη διάρκεια της παραμονής του στα χέρια μας να αγγίζει τα 9,6 λίτρα/100 χλμ., την ώρα που στο Ford έφτασε τα 9,9 λίτρα. Πάντως, σε κάθε περίπτωση αξίζει να αναφέρουμε τα εξαιρετικά φρένα και των δύο οικογενειακών σεντάν, με τους αριθμούς να είναι πολύ κοντά και σε αυτήν την περίπτωση («120-0» 56,1 μ. για το «508» και 56,5 για το Mondeo). 

Αλλαγή πλεύσης…
Η άνεση και η ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την ικανοποιητική απόσβεση της ανάρτησης, είναι τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τους περισσότερους αγοραστές της κατηγορίας. Στην προκειμένη περίπτωση, ωστόσο, αμφότερα τα οικογενειακά σεντάν της δοκιμής διακρίνονται και για τα δυναμικά χαρακτηριστικά τους. Και αυτό είναι κάτι που παρατηρεί κανείς από την πρώτη επαφή μαζί τους. Ειδικά το Mondeo, το οποίο είχε σχετικό πρόβλημα με τους αναιμικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες, είναι πραγματικά μεταμορφωμένο. Με την προσθήκη του Ecoboost, ο χειριστής μπορεί να εκμεταλλευθεί τις δυνατότητες του εξαιρετικού πλαισίου, της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης. Ουδέτερο σε γενικές γραμμές, δύσκολα θα προβληματίσει τον οδηγό με απρόβλεπτες τάσεις. Μάλιστα, το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εφοδιασμένο με την ενεργή ανάρτηση (driver selection suspension), η οποία και διαθέτει τρεις εφαρμογές (Normal, Comfort και Sport), με τις διαφορές ανάμεσά τους να είναι ιδιαίτερα αισθητές. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η άνεση είναι αξιοσημείωτη, όπως και η ποιότητα κύλισης, την ώρα που ο χαρακτήρας του είναι γενικότερα πιο ευχάριστος σε σχέση με το παρελθόν. 

Στην αντίπερα όχθη, το «508» διακρίνεται από την πρώτη στιγμή για την εξαιρετική άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες. Η ανάρτηση είναι μαγικό χαλί, όντας κλασικό παράδειγμα των Γάλλων, που κατέχουν πολύ καλά τη συγκεκριμένη τέχνη, με αποτέλεσμα η ποιότητα κύλισης να είναι αντίστοιχου επιπέδου. Στο δρόμο, και όταν ανέβουν οι ρυθμοί, το Peugeot είναι το ίδιο ουδέτερο αλλά και ευχάριστο, αν και το ESP παρεμβαίνει λίγο πιο έντονα σε σχέση με το Mondeo. Πάντως, ο χειριστής δε θα προβληματιστεί, ενώ η τάση του πίσω μέρους να ελαφραίνει ελάχιστα (είπαμε Peugeot, αλλά όχι Rallye) ίσως να προσφέρει λίγη δόση ευχαρίστησης παραπάνω στον έμπειρο. Το σύστημα διεύθυνσης, όντας ηλεκτροϋδραυλικό, παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ διαθέτει και καλύτερη αίσθηση σε σχέση με το ηλεκτρικό τιμόνι του Μοndeo. Εκεί όπου υπερτερεί το Ford ξεκάθαρα είναι στον επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος διαθέτει σαφώς καλύτερο κούμπωμα. 

Στα κόκκινα!
Το στροφόμετρο, αλλά και η μάχη στην κατηγορία. Η παρουσία των νέων Ford Mondeo και Peugeot 508 με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες των 1.600 κ.εκ. προσδίδει νέο ενδιαφέρον στα μεσαία οικογενειακά. Το Mondeo, που υπήρξε διαχρονικά η προτίμησή μας, απέκτησε μια ισχυρή καρδιά, η οποία αξιοποιεί ακόμα καλύτερα τις αρετές του πλαισίου, χαρίζοντάς του παράλληλα εξαιρετικές επιδόσεις. Την ίδια ακριβώς στιγμή, το μεγάλο 4θυρο Ford βρήκε έναν άξιο αντίπαλο στο πρόσωπο του Peugeot 508. Σε αυτήν την αναμέτρηση, οι όποιες διαφορές δεν μπορούν να γείρουν την πλάστιγγα προς τη μία ή την άλλη πλευρά. Έτσι, αναγκαστικά στην τελική επιλογή, πέρα από τιμή και εξοπλισμό, το ρόλο της θα παίξει και η αισθητική του καθενός, αφού η σχεδίαση ακόμα και σήμερα παραμένει μια καθαρά υποκειμενική υπόθεση._ 4Τ

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
– Η ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΟΥ «508»
– Ο ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΟΥ MONDEO

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ
– TO PEUGEOT ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙΛΟΓΕΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
– ΤΟ MONDEO ΝΑ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ

FORD MONDEO 1.6T
ΥΠΕΡ/ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΧΩΡΟΙ
ΚΑΤΑ/ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

PEUGEOT 508 1.6 THP
ΥΠΕΡ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ/ΑΝΑΡΤΗΣΗ/ΣΧΕΔΙΑΣΗ
ΚΑΤΑ/ΕΠΙΛΟΓΕΑΣ 

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
Μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, η επίσημη ελληνική αντιπροσωπία της Peugeot δεν είχε ανακοινώσει τις τιμές του Peugeot 508. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι θα διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Πρώτα από όλα, στο μικρότερο, και λογικά πιο προσιτό, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 120 ίππων, το οποίο μάλιστα θα διατίθεται αποκλειστικά με ημιαυτόματο κιβώτιο. Έπειτα σε εκείνο με τον κωδικό «Active», όπου θα μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο, πάντα με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 156 ίππων, ενώ θα υπάρχει και τρίτο επίπεδο, με πιο πλούσιο εξοπλισμό. Η κορυφαία έκδοση θα είναι η πετρελαιοκίνητη, η οποία θα αποδίδει 204 ίππους. Το Mondeo, από την άλλη, διατίθεται σε τρεις εκδόσεις (Trend, Ghia, Titanium), με τη βασική Trend να περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού και να έχει τιμή εκκίνησης τα 23.390 ευρώ. Η αναβαθμισμένη Ghia προσφέρει επιπλέον αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, cruise control, κουμπί εκκίνησης, αισθητήρες παρκαρίσματος και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!