Η κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών παίρνει φωτιά, με το Ford Mondeo να αποκτά ισχυρή υπερτροφοδοτούμενη καρδιά, την ώρα που στη μάχη προστίθεται το νέο Peugeot 508 με αντίστοιχο κινητήρα -επίσης- χαμηλού κυβισμού.
Απλώς επιβλητικά!
Μπορεί να μη διαθέτουν τη λάμψη και το κύρος μοντέλων της κατηγορίας, όπως της BMW Σειράς 3, του Audi A4 και της Mercedes C-Class, εξάλλου τους χωρίζει μεγάλη διαφορά αναφορικά με το κόστος κτήσης, αλλά μόνο απαρατήρητα δεν περνούν στο δρόμο. Αμφότερα ξεχωρίζουν, το καθένα με τον τρόπο του.
Το Ford Mondeo, το οποίο διαθέτει πολλά από τα στοιχεία Kinetic που διακρίνουν όλα τα μοντέλα της εταιρείας, χαρακτηρίζεται περισσότερο συντηρητικό σε σχέση με το «508». Εξαίρεση το εμπρός μέρος με τα μεγάλα φανάρια, τα οποία δίνουν μια σπορ νότα. Σε κάθε περίπτωση, η σχεδίαση του αμαξώματος δείχνει πιο λιτή απέναντι στου Peugeot, όντας ισορροπημένη και χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις. Το νέο γαλλικό μοντέλο μοιάζει φρέσκο και κερδίζει την πρώτη ματιά, διαθέτοντας και περισσότερα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Η εμπρός καινούργια μάσκα έχει πηγή έμπνευσης το πρωτότυπο SR1, από το οποίο και δανείζεται τα περισσότερα στοιχεία. Πίσω τα νέα φανάρια LED είναι εντυπωσιακά στην όψη, ενώ γενικότερα το «508» καταφέρνει να κρύβει το μέγεθός του. Μάλιστα, είναι μικρότερο σε μήκος από το Mondeo, αγγίζοντας τα 4.792 εκ., την ώρα που το Ford είναι 4.844 εκ.
Στην αντίπερα όχθη, το «508» είναι εφοδιασμένο με το γνωστό κινητήρα THP των 1.600 κ.εκ. Υπερτροφοδοτούμενος, φυσικά, αποδίδει 156 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ακριβώς την ίδια ροπή με το Mondeo, δηλαδή 24,5 χλγμ., αλλά στις 1.400 σ.α.λ. Το γαλλικό σύνολο είναι ακριβώς όπως το έχουμε συνηθίσει και στα υπόλοιπα μοντέλα του γκρουπ. Γραμμικό και με βάθος, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει με άνεση το βαρύ αμάξωμα των 1.470 κιλών (μέτρηση 4Τ), κάτι που του χαρίζει μάλιστα εξαιρετικές για την κατηγορία επιδόσεις. Αξίζει να σημειώσετε ότι το «508» απαιτεί για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση 9,1 δλ., την ώρα που το Mondeo χρειάζεται 9,4! Εξαιρετικές επιδόσεις, τηρουμένων των αναλογιών και του χαρακτήρα των αυτοκινήτων.
Αλλαγή πλεύσης…
Η άνεση και η ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την ικανοποιητική απόσβεση της ανάρτησης, είναι τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τους περισσότερους αγοραστές της κατηγορίας. Στην προκειμένη περίπτωση, ωστόσο, αμφότερα τα οικογενειακά σεντάν της δοκιμής διακρίνονται και για τα δυναμικά χαρακτηριστικά τους. Και αυτό είναι κάτι που παρατηρεί κανείς από την πρώτη επαφή μαζί τους. Ειδικά το Mondeo, το οποίο είχε σχετικό πρόβλημα με τους αναιμικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες, είναι πραγματικά μεταμορφωμένο. Με την προσθήκη του Ecoboost, ο χειριστής μπορεί να εκμεταλλευθεί τις δυνατότητες του εξαιρετικού πλαισίου, της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης. Ουδέτερο σε γενικές γραμμές, δύσκολα θα προβληματίσει τον οδηγό με απρόβλεπτες τάσεις. Μάλιστα, το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εφοδιασμένο με την ενεργή ανάρτηση (driver selection suspension), η οποία και διαθέτει τρεις εφαρμογές (Normal, Comfort και Sport), με τις διαφορές ανάμεσά τους να είναι ιδιαίτερα αισθητές. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η άνεση είναι αξιοσημείωτη, όπως και η ποιότητα κύλισης, την ώρα που ο χαρακτήρας του είναι γενικότερα πιο ευχάριστος σε σχέση με το παρελθόν.
Στα κόκκινα!
Το στροφόμετρο, αλλά και η μάχη στην κατηγορία. Η παρουσία των νέων Ford Mondeo και Peugeot 508 με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες των 1.600 κ.εκ. προσδίδει νέο ενδιαφέρον στα μεσαία οικογενειακά. Το Mondeo, που υπήρξε διαχρονικά η προτίμησή μας, απέκτησε μια ισχυρή καρδιά, η οποία αξιοποιεί ακόμα καλύτερα τις αρετές του πλαισίου, χαρίζοντάς του παράλληλα εξαιρετικές επιδόσεις. Την ίδια ακριβώς στιγμή, το μεγάλο 4θυρο Ford βρήκε έναν άξιο αντίπαλο στο πρόσωπο του Peugeot 508. Σε αυτήν την αναμέτρηση, οι όποιες διαφορές δεν μπορούν να γείρουν την πλάστιγγα προς τη μία ή την άλλη πλευρά. Έτσι, αναγκαστικά στην τελική επιλογή, πέρα από τιμή και εξοπλισμό, το ρόλο της θα παίξει και η αισθητική του καθενός, αφού η σχεδίαση ακόμα και σήμερα παραμένει μια καθαρά υποκειμενική υπόθεση._ 4Τ
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
– Η ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΟΥ «508»
– Ο ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΟΥ MONDEO
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ
– TO PEUGEOT ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙΛΟΓΕΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
– ΤΟ MONDEO ΝΑ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ
FORD MONDEO 1.6T
ΥΠΕΡ/ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΧΩΡΟΙ
ΚΑΤΑ/ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
PEUGEOT 508 1.6 THP
ΥΠΕΡ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ/ΑΝΑΡΤΗΣΗ/ΣΧΕΔΙΑΣΗ
ΚΑΤΑ/ΕΠΙΛΟΓΕΑΣ
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
Μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, η επίσημη ελληνική αντιπροσωπία της Peugeot δεν είχε ανακοινώσει τις τιμές του Peugeot 508. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι θα διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Πρώτα από όλα, στο μικρότερο, και λογικά πιο προσιτό, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 120 ίππων, το οποίο μάλιστα θα διατίθεται αποκλειστικά με ημιαυτόματο κιβώτιο. Έπειτα σε εκείνο με τον κωδικό «Active», όπου θα μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο, πάντα με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 156 ίππων, ενώ θα υπάρχει και τρίτο επίπεδο, με πιο πλούσιο εξοπλισμό. Η κορυφαία έκδοση θα είναι η πετρελαιοκίνητη, η οποία θα αποδίδει 204 ίππους. Το Mondeo, από την άλλη, διατίθεται σε τρεις εκδόσεις (Trend, Ghia, Titanium), με τη βασική Trend να περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού και να έχει τιμή εκκίνησης τα 23.390 ευρώ. Η αναβαθμισμένη Ghia προσφέρει επιπλέον αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, cruise control, κουμπί εκκίνησης, αισθητήρες παρκαρίσματος και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.