top icon
Δοκιμές

Ford Fiesta Active: Οδηγούμε το 1.5 TDCi των 120 ίππων

Με την κατηγορία των compact crossover να συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον και τις πωλήσεις της να αυξάνονται σημαντικά σε Ελλάδα και Ευρώπη, η Ford δε θα μπορούσε να απουσιάζει από το παιχνίδι, με την πρότασή της να ονομάζεται «Fiesta Active».

Για κάποιους, βέβαια, θεωρείται ως ακόμα ένα μοντέλο της εταιρείας σε αυτήν την εμπορική πια υποκατηγορία, αλλά η αλήθεια είναι ότι το Ecosport είναι πιο… SUV από το Fiesta Active, το οποίο μάλιστα θα ακολουθήσουν τα Ka+ (άμεσα διαθέσιμο και αυτό στην ελληνική αγορά) και Focus Active (περίπου στο τέλος του 2018), δημιουργώνταςτη δική τους, ξεχωριστή και «ψηλωμένη» οικογένεια μέσα στη Ford. 

Ford Fiesta ActiveΣτα εντός είναι το γνωστό μας Fiesta, με το συγκεκριμένο μοντέλο να εφοδιάζεται με όλα τα γνωστά προηγμένα συστήματα ασφάλειας της Ford, αλλά και με το σύστημα πολυμέσων Sync 3 και τις καλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Παρατηρώντας εξωτερικά το Fiesta Active, εκτός από το εντυπωσιακό χρώμα (Luxe Yellow) και τις μπάρες οροφής που προσέχεις αμέσως, διαπιστώνεις γενικότερα τον πιο off-road χαρακτήρα του, σε σχέση με του «απλού» Fiesta, και αυτό εξαιτίας των ματ πλαστικών προστατευτικών στον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα, και των πλαϊνών μαρσπιέ, τα οποία συνδυάζονται με αλουμινένιο περίβλημα. 

Ford Fiesta Active

Ταυτόχρονα όμως υπάρχει και ουσία, αφού η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 18 χλστ., ενώ παράλληλα τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα κατά 10 χλστ. Ενισχύσεις επίσης έχουν δεχθεί τα ψαλίδια, την ώρα που είναι διαφορετικά τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και οι αντιστρεπτικές. 

Σημειώστε εδώ ότι τα εμπρός αμορτισέρ διαθέτουν υδραυλικά bump stop για βελτιωμένη λειτουργία σε ανώμαλο οδόστρωμα, η οποία όμως ακυρώνεται θα λέγαμε από επιλογή ελαστικών, όπως αυτή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, με τα 17άρια με 45άρι προφίλ της Continental να είναι εξαιρετικά στην άσφαλτο, αλλά μέχρις εκεί. 

Ford Fiesta ActiveΤο Fiesta Active διαθέτει τρία προγράμματα (Normal, Eco, Slippery), τα οποία αλλάζεις με ένα μπουτόν που βρίσκεται χαμηλά, πίσω από τον επιλογέα, τα οποία διαφοροποιούν την απόκριση στο γκάζι, την υποβοήθηση του τιμονιού αλλά και το σύστημα ευστάθειας, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος. 

Όσον αφορά τώρα τα διαθέσιμα μοτέρ, σημειώστε ότι συνδυάζεται με όλη τη σειρά των βενζινοκινητήρων EcoBoost των 1.000 κ.εκ. (100, 125 και 140 ίππων), αλλά και τις δύο εκδοχές του 1.500άρη πετρελαιοκίνητα με απόδοση 85 αλλά και 120 ίππων, όπως αυτό της δοκιμής μας. 

Ford Fiesta ActiveΟδηγώντας το Fiesta Active, καταλαβαίνεις αμέσως ότι είναι όπως ακριβώς το περίμενες και όπως σε έχει καλομάθει -θα λέγαμε- η γκάμα του Fiesta. Ταυτόχρονα, η ποιότητα κύλισης είναι ακόμα καλύτερη σε αυτήν την περίπτωση, αφού τα νέα αμορτισέρ δουλεύουν σωστά και αποσβένουν με ευκολία τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το επίπεδο άνεσης έχει αυξηθεί, ενώ οι λίγες παραπάνω κλίσεις που έχουν εμφανιστεί λόγω της μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος δεν προβληματίζουν τον οδηγό. Το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό, όπως σε κάθε Fiesta, ενώ το τιμόνι του παραμένει ένα από τα μεγάλα ατού ολόκληρης της γκάμας, με την ακρίβεια και τη σωστή αίσθηση να αποτελούν σημείο αναφοράς. 

Ford Fiesta ActiveΣτα περισσότερα από 1.200 χλμ. που έχουμε κάνει έως τώρα μαζί του, τόσο σε Εθνικό Δίκτυο, κυρίως πάνω στην Ιόνια Οδό όσο και σε επαρχιακό, περνώντας από πολλά χωριά στα Τζουμέρκα, όπως η Ροδαυγή, από όπου και οι φωτογραφίες μας, η μέση κατανάλωση του μοντέλου είναι στα 5,7 λίτρα/100 χλμ.

Πώς είπατε; Τι κάνει εκτός δρόμου; Σας έχουμε πει την άποψή μας, και θα το κάνουμε ακόμα μία φορά. Αυτές οι επιλογές σε καμία περίπτωση δεν είναι καθαρόαιμες, ειδικά με τέτοια… ελαστικά. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει να κινηθεί κανείς σε δρόμους που με ένα απλό Fiesta θα ήταν πολύ πιο δύσκολο, αλλά ως εκεί. 

Το Fiesta Active κοστίζει από 17.244 ευρώ ως 1.0 EcoBoost 100 ίππων με μηχανικό κιβώτιο, ενώ αντίστοιχα οι εκδόσεις των 125 και των 140 ίππων κοστίζουν 18.872 και 19.525 ευρώ, αντίστοιχα. Το πετρελαιοκίνητο Fiesta Active με τον 1.5 TDCi των 85 ίππων κοστίζει 18.695 ευρώ, ενώ αυτό των 120 ίππων 19.259 ευρώ. Τώρα, όσον αφορά την έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, Active 3, αυτή κοστίζει 20.618 ευρώ, το συγκεκριμένο όμως, της δοκιμής μας, 21.890 ευρώ, προσφέροντας επιπλέον το ιδιαίτερο αυτό χρώμα, τη χρωματική αντίθεση που κάνει η οροφή του και τους προβολείς LED._Μ. Σαλ.

Ford Fiesta Active

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ