top icon
Παρουσιάσεις

Fiat Grande Punto T-Jet

Αν μέχρι πρότινος ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του Punto ήταν ο αναιμικός κινητήρας, τώρα η Fiat έρχεται με μία ανανεωμένη και ενδιαφέρουσα υπερτροφοδοτούμενη έκδοση

Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα του νέου Grande Punto ήταν η παρουσία μίας σειράς κινητήρων κάτω από το εμπρός μέρος του, οι οποίοι δεν ήταν ικανοί να προσφέρουν ευχαρίστηση στον οδηγό, με δεδομένο το πολύ καλό του πλαίσιο. Ευτυχώς, οι άνθρωποι της Fiat έδωσαν τη λύση παρουσιάζοντας το Grande Punto με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της νέας γενιάς, με τον κωδικό T-Jet, το οποίο και αποδίδει 120 ίππους.
 
Καλεσμένοι της επίσημης αντιπροσωπείας, λοιπόν, βρεθήκαμε στην πίστα του Μπαλόκο, όπου και είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από τις ικανότητες του αυτοκινήτου, μόνο εντός πίστας. Και λέμε εντός πίστας, γιατί αυτό είναι ένα στοιχείο που έχει σημασία, ειδικά αν αναφερόμαστε σε μία χώρα σαν τη δικιά μας, της οποίας οι δρόμοι φημίζονται για τον πολύ χαμηλό συντελεστή τριβής.
 
Πίσω στο Μπαλόκο, όμως, το Grande Punto T-Jet δύσκολα ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς. Οι εκδόσεις είναι δύο, με τις ονομασίες Dynamic και Sport, με την χρήση πιο σφικτών ελατηρίων και ελαστικών διάστασης 17 ιντσών στο δεύτερο, να είναι οι μοναδικές, αλλά παράλληλα σημαντικές διαφορές. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αυτό που μας είναι η παρουσία του 1.400άρη κινητήρα που με την προσθήκη υπερτροφοδότησης αποδίδει πλέον 120 ίππους, αλλά και 21 χλγμ. ροπής, και μάλιστα διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ.! Όσοι περιμένουν, όμως, τον διάδοχο του Punto GT, μάλλον θα πρέπει να περιμένουν λίγο ακόμα, αφού η έκδοση των 150 ίππων δεν θα αργήσει να εμφανιστεί.
 
Η συγκεκριμένη που γνωρίσαμε τώρα, είναι ουσιαστικά αυτό που έλειπε από τη σειρά του Punto. Ένα ελαστικό σύνολο, με ροπή από χαμηλά, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να μην καταφεύγει συνέχεια στον επιλογέα εντός και εκτός πόλης, σε περίπτωση που επιθυμεί να επιταχύνει. Έχει πολύ καλή απόκριση από πολύ χαμηλά, κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., χωρίς όμως να υπάρχει λόγος να διατηρείς τις στροφές περιστροφές άνω των 5.000 σ.α.λ. Ουσιαστικά, θυμίζει σε μεγάλο βαθμό, όσον αφορά το χαρακτήρα λειτουργίας του, τα αντίστοιχα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα της VW και Peugeot, υστερώντας κάπως σε δύναμη ψηλά, κάτι λογικό, αν αναλογιστούμε και την ισχύ του.
 
Έτσι, με αυτόν τον τρόπο το Grande Punto αποκτά έναν σαφώς πιο ενδιαφέρον χαρακτήρα, αφού πλέον η ισχύς δεν λείπει από το ιδιαίτερα κομψό αμάξωμα. Η έκδοση Dynamic δεν θα ενθουσιάσει τον λάτρη, αφού η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ιδιαίτερα μαλακή, ενώ στην Sport η αίσθηση είναι πιο κοντά σε αυτό που ονομάζουμε σπορτίφ, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι σαφώς μειωμένες, διατηρώντας σε κάθε περίπτωση τη φιλικότητα του προς τον χειριστή.
 
Στην Ελλάδα το Grande Punto με τον κινητήρα 1.4 16v T-JET θα διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού Dynamic & Sport ενώ από πλευράς βασικού εξοπλισμού και τα δύο επίπεδα εμπλουτίζονται περισσότερο σε σχέση με τα ήδη υπάρχοντας στην γκάμα του μοντέλου. Οι τιμές πώλησης ορίζονται (ενδεικτικά) από 14.800 Euro (3θυρη DYNAMIC έκδοση) και από 15.500 Εuro (3θυρη SPORT έκδοση) ενώ η διαφορά για το 5θυρο αμάξωμα παραμένει στα 400 Euro. Στη χώρα μας θα αρχίσει να διατίθεται από τα τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου. Και με δεδομένο το κόστος κτήσης ίσως να αποτελέσει μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση._Π.Τ.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ