X
Παρουσιάσεις

Fiat Fullback & Ssangyong Actyon Sports: οι αφανείς του Ράλλυ Ακρόπολις

Δύο διαφορετικής φιλοσοφίας pick-up μοντέλα, τα οποία συνεργάστηκαν αρμονικά για να υπηρετήσουν έναν κοινό και αγαπητό σε όλους μας σκοπό, που δεν είναι άλλος από το Ράλλυ Ακρόπολις.

Ο λόγος για το ιταλικό Fiat Fullback και το κορεατικό Ssangyong Kyron Sports, που συναντήθηκαν πριν λίγες εβδομάδες στις αγαπημένες σε όλους ειδικές διαδρομές του Seajets Ράλλυ Ακρόπολις 2017. Όπως είναι γνωστό ο Εθνικός μας Αγώνας διεξήχθη και φέτος στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), στο οποίο έχει προσωρινά ενταχθεί, ώσπου να βρεθεί και πάλι η φόρμουλα επιστροφής του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC). Ως διοργάνωση με απαιτήσεις και τεράστιο ειδικό βάρος λόγω της 60χρονης και πλέον ιστορίας του, το Ακρόπολις απαιτεί την τελειότητα σε ό,τι το υποστηρίζει. Έτσι, η επιλογή των δύο αυτοκινήτων για τις ανάγκες διεξαγωγής του αγώνα, ήταν από μόνη της τιμητική για τα δύο pick-up. Εν κατακλείδι, αμφότερα ανταποκρίθηκαν με τον καλύτερο τρόπο σε ό,τι τους ζητήθηκε να εκτελέσουν στα ακροπολικά χώματα, βοηθώντας τους διοργανωτές με άποψη και στιλ. Για όλα τα προαναφερόμενα και όχι μόνο, συγκέντρωσαν για ακόμη μια φορά την προσοχή μας, δημιουργώντας μας την υποχρέωση να αναφερθούμε εκτενέστερα στο καθένα από αυτά και να μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας στο αναγνωστικό μας κοινό.

Fullback

To Fiat Fullback δημιουργήθηκε από την επιθυμία του ιταλικού ομίλου να κάνει την είσοδό της σε μια διαρκώς ογκούμενη αγορά, καθώς τα pick-up έχουν ολοένα και εντονότερη παρουσία σε Μέση Ανατολή, Αφρική και Ευρώπη, όπως και επίσης και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Το αποτύπωμά τους στην αγορά του επαγγελματικού αυτοκινήτου προσεγγίζει το 22% και αυτό φυσικά δε θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορη τη Fiat Professional. Η είσοδός της στην αγορά των pick-up μοντέλων συντελέστηκε μέσω της συνεργασίας της στον συγκεκριμένο τομέα με την Mitsubishi Motors, καθώς το Fullback είναι παράγωγο του L200. Οι διαφορές του με το αυτοκίνητο των Ιαπώνων περιορίζονται στο λογότυπο της Fiat στο τιμόνι, αφού στη νέα γενιά του L200 δεν υπάρχουν πολλά πράγματα να αλλάξεις ή να βελτιώσεις. Όπως εκείνο, έτσι και το Fullback συνδυάζει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα που απαιτείται για την καθημερινή δουλειά με την ποιότητα υλικών και την πολυτέλεια του εσωτερικού, καθώς το σύγχρονό μας L200 έδωσε περισσότερη βάση από κάθε άλλη φορά στις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών.

Κατά συνέπεια, το Fullback είναι ασφαλές και ικανό στην άσφαλτο και στο χώμα, ακολουθώντας τον δρόμο των κλασικών στην κατηγορία επιλογών. Το τύπου σκάλας πλαίσιο είναι στιβαρό και ενισχυμένο για λιγότερες στρεβλώσεις, ενώ τα φύλλα σούστας στην πίσω ανάρτηση διευκολύνουν τη μεταφορά φορτίου, ακόμη κι όταν αυτό ξεπερνά τα επισήμως ισχύοντα όρια (τακτική που συνηθίζουν οι κατασκευαστές των pick-up, προκειμένου τα μοντέλα τους να ανταποκρίνονται στον υπερβάλοντα ζήλο -λέγε με παραπάνω βάρος- των πελατών στις αγορές της ανατολικής Ασίας). Ο κινητήρας είναι ο 4κύλινδρος αλουμινένιος diesel, χωρητικότητας 2.4 λίτρων, µε turbo µεταβλητής γεωµετρίας της Mitsubishi. Αποδίδει 150 ή 180 ίππους και συνδυάζεται µε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων ή με αυτόµατο των πέντε. Από πλευράς αμαξώματος οι επιλογές είναι τέσσερις, οι Single Cab, Extended Cab, Double Cab και Chassis, με το μήκος του μοντέλου να ξεκινά από τα 5,16 μ. και να καταλήγει στα σχεδόν 5,3 μ. Είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς. Το ωφέλιμο φορτίο του ξεπερνά οριακά τον ένα τόνο και η ικανότητα ρυμούλκησης ανέρχεται στους τρεις τόνους.

Το σύστηµα επιλεκτικής τετρακίνησης προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής κίνησης στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς. Στη δεύτερη περίπτωση υπάρχουν τέσσερις επιλογές. Η «2H» για κίνηση στους πίσω τροχούς, η «4Η», που µπορεί να επιλεγεί σε ταχύτητες µέχρι 100 χλμ./ώρα και κατανέµει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, η θέση «4HLc» που κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, µοιράζοντας τη ροπή ισόποσα στους εµπρός και στους πίσω τροχούς για να βελτιώσει την πρόσφυση. Τέλος, η θέση «4LLc» που κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό και εµπλέκει αργές σχέσεις για εκτός δρόµου συνθήκες.

Actyon Sports

Σε διαφορετικό μήκος κύματος κινείται το Ssangyong Actyon Sports, αφού πέρα από τις δυνατότητες που του προσφέρει η τετρακίνηση και την επιτυχημένη συμμετοχή στην καθημερινή ζωή του επαγγελματία, είναι επικεντρωμένο στην άνεση. Ιδιαίτερα οι πίσω επιβάτες μπορούν να αυτό να κάνουν ένα πολύ ξεκούραστο ταξίδι, αφού το κορεατικό μοντέλο υπερισχύει έναντι όλων των άλλων σε χώρους για αυτούς. Η πλάτη των καθισμάτων έχει αρκετά καλή κλίση και δεν κουράζει, κάτι που δεν βρίσκουμε εύκολα στα παραδοσιακά διπλοκάμπινα της αγοράς, αφού δίνουν προτεραιότητα στην καρότσα και διαθέτουν σχεδόν κάθετη πλάτη στις πίσω θέσεις. H εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου απέχει από ο,τιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στο δρόμο στην κατηγορία του, γεγονός ασφαλώς που του προσδίδει την απαραίτητη διαφορετικότητα για να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό: Μεγάλη μάσκα, έντονες γραμμές στο καπό, φωτιστικά σώματα με πολλές γωνίες και μεγάλοι προβολείς ομίχλης ξενίζουν ίσως, αλλά όμως τραβούν την προσοχή.

Το πρώτο που προσέχεις οδηγώντας το είναι η καλά ρυθμισμένη ανάρτησή του, η οποία αποσβαίνει αποτελεσματικά τους κραδασμούς και χαρίζει ποιοτική κύλιση, ενώ απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και ο θόρυβος κύλισης. Βέβαια, η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης επιτρέπει κάποιες ταλαντώσεις στο αμάξωμα, αλλά και κλίσεις στις στροφές, οι οποίες ασφαλώς δεν φοβίζουν. Κι εκεί που πλέον έχεις πειστεί ότι αυτό το pick-up έχει ασφάλτινο προσανατολισμό, μόλις βγεις εκτός δρόμου ξαφνιάζεσαι ευχάριστα από τις πολύ καλές ικανότητές του. Η τετρακίνησή του επιλέγεται από περιστροφικό κουμπί στο ταμπλό. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος το καθιστά ικανό να περνά ψηλά εμπόδια (γωνία προσέγγισης 25 μοίρες, γωνία φυγής 25 μοίρες, γωνία ράμπας 20 μοίρες). Στις… αντισυμβατικές διαδρομές λοιπόν αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για ένα σκληροτράχηλο αυτοκίνητο που δεν κολλάει σε καμιά διαδρομή.

Όσο για την φορτωτική του ικανότητα, είναι μεν ικανοποιητική, αλλά ελαφρά θυσιασμένη στο βωμό της άνεσης των πίσω επιβατών του. Η καρότσα του είναι μικρότερη από τον ανταγωνισμό, με συνολική επιφάνεια δύο τετραγωνικών μέτρων, ενώ το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 400 κιλά. Το Actyon Sports προσφέρεται στη βασική του έκδοση με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 155 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με κίνηση στους δύο και στους τέσσερις τροχούς. Πρόσφατα ισχυροποιήθηκε περαιτέρω, με την προσθήκη ενός ακόμη diesel μηχανικού συνόλου χωρητικότητας 2.157 κυβικών εκατοστών, απόδοσης 178 ίππων στις 4.000 στροφές ανά λεπτό.


Τιμές

Το διπλοκάμπινο SsangYong Actyon Sports διατίθεται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας στην τετρακίνητη έκδοσή του με τον δίλιτρο κινητήρα στην τιμή των 23.860 ευρώ, ενώ με το μηχανικό σύνολο των 2.2 λίτρων το κόστος αγοράς ανέρχεται στα 26.460 ευρώ (η βασική δίλιτρη δικίνητη έκδοση Standard προσφέρεται στην τιμή των 20.980 ευρώ). Διαφορετικής πολιτικής είναι οι τιμές πώλησης του Fiat Fullback, με την τιμή της βασικής έκδοσης Extended Cabin 4×4 των 150 ίππων να βρίσκεται στα 19.900 ευρώ, ενώ για την διπλοκάμπινη απαιτούνται 24.500 ευρώ.


Δείτε στα επισυναπτόμενα αρχεία που συνοδεύουν το άρθρο τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τους εξοπλισμούς και τις τιμές των δύο pick-up μοντέλων.


 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!