Οδηγούμε τη facelift εκδοχή του B-SUV Fiat 500X μέσα στην έδρα των Ιταλών, με τις κύριες αλλαγές του να έχουν να κάνουν με την προσθήκη δύο νέων βενζινοκινητήρων 1.0L T3 και 1.3L T4, απόδοσης 120 και 150 ίππων, αντίστοιχα.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, και συγκεκριμένα με την εμφάνιση του ανανεωμένου ιταλικού crossover, ή B-SUV αν προτιμάτε, το οποίο αναβαθμίστηκε στα σημεία, με στόχο να συμβαδίσει με τη γενικότερη ανανέωση που επικρατεί στην κατηγορία, αλλά και για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί σε αυτήν, φιγουράροντας στο top-5 των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ευρώπη από το 2016 έως και σήμερα.
Στα εντός, ανανεωμένος σε γραφικά είναι ο πίνακας οργάνων και νέας σχεδίασης το τιμόνι, με νέα, δερμάτινη επένδυση και άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος. Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τη λογική των τριών κυκλικών τομέων -κύριο χαρακτηριστικό της οικογένειας «500»-, με τα δύο ακριανά τμήματα να φιλοξενούν τους αναλογικούς δείκτες για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ η κεντρική ψηφιακή οθόνη TFTτων 3,5 ιντσών προσφέρει όλες τις σημαντικές πληροφορίες με έναν απλό και ευανάγνωστο τρόπο.
Στα της εποχής μας… σημειώστε ότι το ανανεωμένο Fiat 500X προσφέρει και το νέο σύστημα διασύνδεσης Uconnect 7 HD Live Stream. Η νέα γενιά του συστήματος, με την οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών, διαθέτει σύστημα bluetooth, audio streaming, ανάγνωση μηνυμάτων και λειτουργία αναγνώρισης φωνής, θύρες AUX και USB, καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι. Διαθέσιμα είναι παράλληλα η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα πλοήγησης TomTom 3D. Παράλληλα, οι χρήστες μέσω της δωρεάν εφαρμογής UconnectTM LIVE μπορούν να ακούν μουσική μέσω των Deezer και TuneIn, να διαβάσουν ειδήσεις μέσω του Reuters, αλλά και να είναι σε επικοινωνία με τους φίλους τους μέσω του Facebook και του Twitter. Τέλος, οι εφαρμογές eco:Drive και my:Car επιτρέπουν στους οδηγούς να βελτιστοποιούν τον τρόπο οδήγησής τους, ώστε να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος καυσίμου και συντήρησης.
Φωτ.: Ο FireFly Turbo 1.0 των 120 ίππων
Οι νέοι κινητήρες είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από κράμα αλουμινίου, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλό βάρος, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το μπλοκ της 3κύλινδρης έκδοσης ζυγίζει μόλις 93 κιλά. Ιδιαίτερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης, ενώ και η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους. Ακόμα μία πρωτοπορία των νέων κινητήρων είναι η παρουσίαση της τρίτης γενιάς του συστήματος MultiAir, το οποίο βελτιστοποιεί περαιτέρω την απόδοση της καύσης μέσω του ελέγχου του χρονισμού-βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής. Το σύστημα MultiAirIII βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης, με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι, σύμφωνα με την FCA, οι συγκεκριμένοι κινητήρες έχουν δοκιμαστεί και εξελιχθεί σε πραγματικές συνθήκες για 60.000 ώρες και σε προσομοιώσεις για πάνω από 75.000 ώρες, διανύοντας συνολικά πάνω από 5.000.000 χλμ. σε όλο τον κόσμο.
Φωτ.: Ο FireFly Turbo 1.3 των 150 ίππων
Οδηγώντας αρχικά το 1.3LGSE T4 των 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των 6 σχέσεων, σημειώσαμε αμέσως την εξαιρετική ροπή του αυτοκινήτου, σε μεγάλο φάσμα του στροφομέτρου, κυρίως από τις 2.500 σ.α.λ. και πάνω και μέχρι τις 5.800 περίπου. Ταυτόχρονα, η λειτουργία του είναι αρκετά αθόρυβη, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μας έδειξε να συνδυάζεται ιδανικά με το μοτέρ.
Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στην έκδοση 1.0L GSE T3 των 120 ίππων, η οποία μας άφησε ακόμα καλύτερες εντυπώσεις. Ένας εξαιρετικά οικονομικός συνδυασμός, μαζί με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, ο οποίος δε στερείται επιδόσεων. Κύρια χαρακτηριστικά στην πράξη και των δύο νέων μοτέρ, η αθόρυβη και οικονομική λειτουργία τους.
Η γκάμα του ανανεωμένου Fiat 500Χ περιλαμβάνει τρεις παραλλαγές: το νέο 500X Urban, με την αστική εμφάνιση, το νέο 500X City Cross με off-road αισθητική και το νέο 500X Cross, με τον κορυφαίο εξοπλισμό για όσους αγαπούν τις εξορμήσεις εντός και εκτός δρόμου. Παράλληλα, οι αγοραστές έχουν να επιλέξουν από μια πολύ μεγάλη γκάμα στοιχείων εξατομίκευσης, όπως χρωμάτων για το αμάξωμα, επενδύσεων για το εσωτερικό, τροχούς κτλ.
Η έκδοση 500X City Cross με τα off-road στοιχεία ξεχωρίζει χάρη στις προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες. Παράλληλα, οι τροχοί ελαφρού κράματος των 16 ιντσών, το ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος και το σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη αφής των 7 ιντσών συνθέτουν ένα άκρως ελκυστικό πακέτο.
Τέλος, στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το 500X Cross, το οποίο εφοδιάζεται επιπλέον με τροχούς ελαφρού κράματος 17 ιντσών, μπάρες οροφής, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής, καθώς και το σύστημα Uconnect με την οθόνη αφής των 7 ιντσών και σύστημα πλοήγησης. Εφοδιασμένη επιπλέον με τα συστήματα Safety Distance Manager, αυτόματης λειτουργίας της μεγάλης σκάλας των φώτων, Blind Spot Alert και Autonomous Emergency Brake, η έκδοση Crossδιαθέτει το πλέον πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.
Σημειώστε, τέλος, ότι το ανανεωμένο Fiat 500X θα βρίσκεται στις εκθέσεις από τα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελίες στο Δίκτυο Ολοκληρωμένων Συγκροτημάτων της FCA Greece, με τιμές που ξεκινούν από τα 16.900 ευρώ. Η τιμή για το “1000άρη” με τους 120 ίππους είναι τα 19.000 ευρώ ως Urban και 21.000 ως Cross και για το 1.3 με τους 150, τα 22.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, οι εκδόσεις που θα αφορούν την ελληνική αγορά θα είναι με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό._ Μ. Σαλ.