top icon
Παρουσιάσεις

Fiat 500X: Οδηγούμε το facelift στο Τορίνο

Οδηγούμε τη facelift εκδοχή του B-SUV Fiat 500X μέσα στην έδρα των Ιταλών, με τις κύριες αλλαγές του να έχουν να κάνουν με την προσθήκη δύο νέων βενζινοκινητήρων 1.0L T3 και 1.3L T4, απόδοσης 120 και 150 ίππων, αντίστοιχα. 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, και συγκεκριμένα με την εμφάνιση του ανανεωμένου ιταλικού crossover, ή B-SUV αν προτιμάτε, το οποίο αναβαθμίστηκε στα σημεία, με στόχο να συμβαδίσει με τη γενικότερη ανανέωση που επικρατεί στην κατηγορία, αλλά και για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί σε αυτήν, φιγουράροντας στο top-5 των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ευρώπη από το 2016 έως και σήμερα. 

Fiat 500XΕξωτερικά, λοιπόν, τα πράγματα που άλλαξαν στο Fiat 500X είναι ελάχιστα. Συγκεκριμένα, ανασχεδιάστηκε το σχήμα των εμπρός και των πίσω προφυλακτήρων στην έκδοση Urban, ενώ σμιλεύτηκε εκείνο των φωτιστικών σωμάτων (full-LED εμπρός και LED πίσω) σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων των Cross και City Cross. 

Στα εντός, ανανεωμένος σε γραφικά είναι ο πίνακας οργάνων και νέας σχεδίασης το τιμόνι, με νέα, δερμάτινη επένδυση και άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος. Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τη λογική των τριών κυκλικών τομέων -κύριο χαρακτηριστικό της οικογένειας «500»-, με τα δύο ακριανά τμήματα να φιλοξενούν τους αναλογικούς δείκτες για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ η κεντρική ψηφιακή οθόνη TFTτων 3,5 ιντσών προσφέρει όλες τις σημαντικές πληροφορίες με έναν απλό και ευανάγνωστο τρόπο. 

Fiat 500XΜεγάλη σημασία δόθηκε και στην ενίσχυση του εξοπλισμού ασφάλειας και των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Πλέον, περιλαμβάνονται, στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων μεταξύ άλλων τα Traffic Sign Recognition, Speed Advisor, Lane Assist (λειτουργεί από 60 έως 180 χλμ./ώρα) και προαιρετικά τα Safety Distance Manager (με ταχύτητες άνω των 30 χλμ./ώρα), Autonomous Emergency Brake, Blind Spot Alert και Rear Cross Path Detection. 

Στα της εποχής μας… σημειώστε ότι το ανανεωμένο Fiat 500X προσφέρει και το νέο σύστημα διασύνδεσης Uconnect 7 HD Live Stream. Η νέα γενιά του συστήματος, με την οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών, διαθέτει σύστημα bluetooth, audio streaming, ανάγνωση μηνυμάτων και λειτουργία αναγνώρισης φωνής, θύρες AUX και USB, καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι. Διαθέσιμα είναι παράλληλα η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα πλοήγησης TomTom 3D. Παράλληλα, οι χρήστες μέσω της δωρεάν εφαρμογής UconnectTM LIVE μπορούν να ακούν μουσική μέσω των Deezer και TuneIn, να διαβάσουν ειδήσεις μέσω του Reuters, αλλά και να είναι σε επικοινωνία με τους φίλους τους μέσω του Facebook και του Twitter. Τέλος, οι εφαρμογές eco:Drive και my:Car επιτρέπουν στους οδηγούς να βελτιστοποιούν τον τρόπο οδήγησής τους, ώστε να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος καυσίμου και συντήρησης. 

Fiat 500XΗ είδηση όμως του ανανεωμένου Fiat 500X προκύπτει από αλλού, και συγκεκριμένα κάτω από το καπό, όπου βρίσκεται η νέα γενιά κινητήρων βενζίνης Firefly. Ο λόγος για τον νέο 3κύλινδρο 1.000άρη, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και ροπή 190 Nm, με το μπλοκ να μην ξεπερνά τα 93(!) κιλά και τον επίσης νέο 4κύλινδρο 1.300άρη με απόδοση 150 ίππων και ροπή 270 Nm. Φυσικά, και τα δύο μοτέρ πληρούν το νέο περιβαλλοντικό «κανονισμό» Euro 6d-TEMP, διαθέτοντας φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων, ενώ και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. 

Fiat 500X

Φωτ.: Ο FireFly Turbo 1.0 των 120 ίππων

Οι νέοι κινητήρες είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από κράμα αλουμινίου, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλό βάρος, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το μπλοκ της 3κύλινδρης έκδοσης ζυγίζει μόλις 93 κιλά. Ιδιαίτερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης, ενώ και η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους. Ακόμα μία πρωτοπορία των νέων κινητήρων είναι η παρουσίαση της τρίτης γενιάς του συστήματος MultiAir, το οποίο βελτιστοποιεί περαιτέρω την απόδοση της καύσης μέσω του ελέγχου του χρονισμού-βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής. Το σύστημα MultiAirIII βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης, με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι, σύμφωνα με την FCA, οι συγκεκριμένοι κινητήρες έχουν δοκιμαστεί και εξελιχθεί σε πραγματικές συνθήκες για 60.000 ώρες και σε προσομοιώσεις για πάνω από 75.000 ώρες, διανύοντας συνολικά πάνω από 5.000.000 χλμ. σε όλο τον κόσμο.

Fiat 500X 

Φωτ.: Ο FireFly Turbo 1.3 των 150 ίππων

Οδηγώντας αρχικά το 1.3LGSE T4 των 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των 6 σχέσεων, σημειώσαμε αμέσως την εξαιρετική ροπή του αυτοκινήτου, σε μεγάλο φάσμα του στροφομέτρου, κυρίως από τις 2.500 σ.α.λ. και πάνω και μέχρι τις 5.800 περίπου. Ταυτόχρονα, η λειτουργία του είναι αρκετά αθόρυβη, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μας έδειξε να συνδυάζεται ιδανικά με το μοτέρ. 

Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στην έκδοση 1.0L GSE T3 των 120 ίππων, η οποία μας άφησε ακόμα καλύτερες εντυπώσεις. Ένας εξαιρετικά οικονομικός συνδυασμός, μαζί με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, ο οποίος δε στερείται επιδόσεων. Κύρια χαρακτηριστικά στην πράξη και των δύο νέων μοτέρ, η αθόρυβη και οικονομική λειτουργία τους.

Fiat 500X Την γκάμα του facelift Fiat 500Χ συμπληρώνουν ο γνωστός μας 1.6 E-Torq των 110 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς αλλά και με τρεις πετρελαιοκινητήρες. Συγκεκριμένα, τον 1.3 MultiJet II των 95 ίππων (με 200 Nm ροπής), τον 1.600άρη των 120 ίππων (με 320 Nm ροπής) και τον 2λιτρο των 150 ίππων (με 350 Nm ροπής). Ο «μικρός» diesel συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο, ο δεύτερος με κίνηση εμπρός και 6άρι κιβώτιο ή DCT και ο «μεγάλος» με τετρακίνηση και το γνωστό αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ιταλικής εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί τέλος πως και οι τρεις πληρούν την προδιαγραφή Euro 6d-TEMP με την αρωγή AdBlue. 

Fiat 500X

Η γκάμα του ανανεωμένου Fiat 500Χ περιλαμβάνει τρεις παραλλαγές: το νέο 500X Urban, με την αστική εμφάνιση, το νέο 500X City Cross με off-road αισθητική και το νέο 500X Cross, με τον κορυφαίο εξοπλισμό για όσους αγαπούν τις εξορμήσεις εντός και εκτός δρόμου. Παράλληλα, οι αγοραστές έχουν να επιλέξουν από μια πολύ μεγάλη γκάμα στοιχείων εξατομίκευσης, όπως χρωμάτων για το αμάξωμα, επενδύσεων για το εσωτερικό, τροχούς κτλ. 

Fiat 500XΤο 500X Urban διαθέτει μεταξύ άλλων φώτα ημέρας και πίσω φώτα τεχνολογίας LED, δερμάτινο τιμόνι Techno, κλιματισμό, Cruise Control, ηλεκτρικό χειρόφρενο και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Όπως όλες οι εκδόσεις του νέου 500X,διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό επίσης τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης Traffic Sign Recognition, Speed Advisor και Lane Assist, καθώς βεβαίως σύστημα ESPμε λειτουργία HillAssistκαι έξι αερόσακους. 

Η έκδοση 500X City Cross με τα off-road στοιχεία ξεχωρίζει χάρη στις προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες. Παράλληλα, οι τροχοί ελαφρού κράματος των 16 ιντσών, το ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος και το σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη αφής των 7 ιντσών συνθέτουν ένα άκρως ελκυστικό πακέτο. 

Τέλος, στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το 500X Cross, το οποίο εφοδιάζεται επιπλέον με τροχούς ελαφρού κράματος 17 ιντσών, μπάρες οροφής, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής, καθώς και το σύστημα Uconnect με την οθόνη αφής των 7 ιντσών και σύστημα πλοήγησης. Εφοδιασμένη επιπλέον με τα συστήματα Safety Distance Manager, αυτόματης λειτουργίας της μεγάλης σκάλας των φώτων, Blind Spot Alert και Autonomous Emergency Brake, η έκδοση Crossδιαθέτει το πλέον πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. 

Fiat 500XΠαράλληλα, χάρη σε μια σειρά πακέτων εξοπλισμού, το 500Χ προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες εξατομίκευσης, έτσι ώστε ο κάθε αγοραστής να δημιουργήσει του δικό του, ξεχωριστό 500Χ.

Σημειώστε, τέλος, ότι το ανανεωμένο Fiat 500X θα βρίσκεται στις εκθέσεις από τα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελίες στο Δίκτυο Ολοκληρωμένων Συγκροτημάτων της FCA Greece, με τιμές που ξεκινούν από τα 16.900 ευρώ. Η τιμή για το “1000άρη” με τους 120 ίππους είναι τα 19.000 ευρώ ως Urban και 21.000 ως Cross και για το 1.3 με τους 150, τα 22.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, οι εκδόσεις που θα αφορούν την ελληνική αγορά θα είναι με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό._ Μ. Σαλ.

Βίντεο: Στο Τορίνο με το Fiat 500X

ΤορίνοΤορίνο by night…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ